Wat fans al niet doen voor hun idolen...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
chimello

Berichten: 6405
Geregistreerd: 28-03-06

Wat fans al niet doen voor hun idolen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-13 00:56

http://www.nu.nl/muziek/3638721/zanger-lostprophets-bekent-schuld-kindermisbruik.html

Zanger van de bekende band Lostprophets is erg handtastelijk naar minderjarigen maar het feit dat moeders hun eigen dochters gebruiken om zo in de goede kringen van de zanger te komen... Vind ik zelfs nog vreemder... Dat mensen zo ver gaan om hun idool te kunnen behagen.

Dus naar aanleiding van een (enorm gestoord) nieuwsbericht, hoe ver zou jij gaan om je idool te ontmoeten?
Zou jij backstage gaan bij een concert? Schaars kleden voor de webcam? Geld betalen?


mag dit topic zo eigenlijk wel anders pas ik het aan!

Suzanne F.

Berichten: 49214
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 08:37

Nou helemaal niets....
Ik vind het behoorlijk ziek eigenlijk.

NienkeV1994

Berichten: 4489
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Tilburg

Re: Wat fans al niet doen voor hun idolen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 08:44

Hooguit geld betalen. Ben lid van de fanclub van mijn favoriete band waardoor ik ze al 2x ontmoet heb, maar verder dan dat zou ik toch echt niet gaan :n

boeflover

Berichten: 6045
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Re: Wat fans al niet doen voor hun idolen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 08:50

Jeetje dat je dat je kind aan zou doen. Ik mag toch hopen dat deze ouders onder zeer streng toezicht komen te staan of zelfs uit hun ouderlijk gezag worden gehaald..

Het enige wat ik zou doen om mijn fan te ontmoeten is uren wachten of evt geld betalen om naar bv een fanclubdag te mogen.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Wat fans al niet doen voor hun idolen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 08:54

Ik hoorde hier vandaag voor het eerst van, de Amerikanen op mijn fb spammen mijn hele wall onder :') Ik vind het toch zo'n absurd verhaal, een jongetje van onder de 11 maanden proberen te verkrachten. The hell?

SternPhoto

Berichten: 6078
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 09:05

Ik moet je zeggen.

Ben een paar keer backstage geweest
Als ik naar concerten ging had ik kleding aan maar wel uitdagend. Dus minirokje enzo

En betaalde ik ook voor backstage pasjes.

Maar niet dat ik voor een cam ga zitten oid.

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: Wat fans al niet doen voor hun idolen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 09:15

Alleen wachten of betalen :j Ik snap niet dat mensen meer zouden doen om hun idool te ontmoeten :)

Mavelle

Berichten: 4747
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 09:22

Is dit een grap? Walgelijk!

Inwonderland
Berichten: 1254
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: Overal en nergens

Re: Wat fans al niet doen voor hun idolen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 09:36

Was dit maar een grap.

Lolacabana

Berichten: 3357
Geregistreerd: 05-08-09
Woonplaats: Meppel

Re: Wat fans al niet doen voor hun idolen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 09:55

Ik ben ooit zelfs backstage bij Lostprophets geweest. Het was altijd mijn lievelingsband, en ik moet zeggen dat ik gewoon naar de muziek blijf luisteren. Ben er vorig jaar van geschrokken en baalde echt toen ze laatst uit elkaar gingen, had liever gezien dat ze op een andere manier waren verder gegaan.

Maar wat Ian heeft gedaan is gewoon ziek, en dan te bedenken dat ik vroeger een beetje verliefd op hem was, was ik toen al te oud :n

belle_boef

Berichten: 10735
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Wat fans al niet doen voor hun idolen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 09:59

Das gewoon ziekelijk. :nee.
Ik zou echt helemaal niks doen. Ik vind de muziek leuk maar daarom hoef ik nog niks met de maker ervan.

KingYasFenn
Berichten: 1430
Geregistreerd: 10-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 09:59

GADVERDAMME
die kinderen afnemen!
hoe kun je als moeder zo enorm gestoord in je kop zijn dat je dit je eigen kinderen aandoet?!
dan ben je echt gesticht waardig..

Anoli

Berichten: 19377
Geregistreerd: 20-10-03

Re: Wat fans al niet doen voor hun idolen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 10:09

Dit heeft niks meer te maken met "fan zijn" dit is gewoon in en in triest, ziek en walgelijk :n

Ik hoop dat die ouders uit hun ouderlijk gezag worden gezet, want als je zoiets bewust met je eigen kinderen doet of laat doen dan ben je geen kinderen waard in mijn ogen.

Daarnaast wat ik zelf zou doen als "fan" : bar weinig, ik zou voor een kaartje in de zaal betalen en genieten van het concert en vervolgens weer naar huis gaan. Ik heb nooit begrepen waarom zoveel mensen zo "hysterisch" kunnen doen/worden van een bekend persoon... :') Het is ook maar gewoon een mens die werk doet wat ie leuk vindt/goed kan (ok dat laatste niet in alle zingende gevallen :') )

Animal

Berichten: 8446
Geregistreerd: 03-03-12
Woonplaats: Westerlee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 10:16

Uhm.. Dat is inderdaad echt wel extreem..

Ik loop vaak backstage op evenementen en spreek ook wel met diverse bands. Soms ga ik na een optreden naar backstage (heb een aantal connecties) om een bepaald iemand even te spreken, maar ik ben niet opdringerig o.i.d. Ik wacht altijd braaf tot ze naar mij toe komen :D

Zo was ik een tijdje terug altijd naar concerten van een bepaalde band en liep ik op een evenement backstage om te werken. Daar sprak ik een collega van een bandlid (was uitgenodigd om eens te komen kijken) en kwam ik in contact met een van de bandleden. Het klikte goed en we zochten elkaar steeds vaker op (hij kwam ook regelmatig na een optreden nog even de zaal in om mij te kunnen spreken). Nu zijn we alweer 5 maanden samen :P

Edit: misschien een leuk detail, op het moment van de eerste ontmoeting stond ik alleen in een korte broek en mijn BH.. Ik liep die dag in een jurkje en de collega van het bandlid wilde graag mijn jurkje aan.. Dat vond ik een geniaal idee dus deden we dat (er was ook wat drank in het spel). Vervolgens wilde hij in het jurkje met het desbetreffende bandlid op de foto en werd ik er ook bijgeroepen.

Bij het verdere contact was ik wel normaal gekleed hoor! :')

En geld betalen of strippen voor een webcam zou ik niet aan beginnen.

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 10:18

Ben het met Anoli eens dit heeft helemaal niets meer te maken met fan zijn.
Er zijn gewoon geen woorden voor. Als ouder hoor je toch je kind tegen zulke dingen te beschermen. Helaas zijn er toch best wat ouders die liever voor zichzelf kiezen. Nu is het met een bekendheid maar er zijn ook veel zaken waarbij een kind misbruikt word door hun man/vrouw of andere mensen om hun heen waar ze wel van weten maar niets aan doen. Omdat ze zo gesteld zijn om hun leventje en geen "onrust" willen veroorzaken.

Ik zou er persoonlijk niet zoveel voor over hebben. Uren wachten is me al te veel. Ik ben meer een stille fan, gewoon hun muziek luisteren en dat is het eigenlijk.

Douraque

Berichten: 6516
Geregistreerd: 21-08-06
Woonplaats: Capelle aan den IJssel

Re: Wat fans al niet doen voor hun idolen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 10:22

Dit is gewoon te ziek voor woorden en inderdaad dit heeft niets met fan zijn te maken.

Ik kom ook soms backstage, betaal voor de ontmoetingen met mijn idolen en ga zo nu en dan naar het hotel waar ze zitten voor een foto. Maar

Niobe

Berichten: 7986
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 10:27

Ik heb weleens gehoord dat beroemde rockers in hun tourbus lagen te rotzooien met vrouwen waarvan hun vriendjes/fans buiten stonden te wachten..
Maar dit met die kinderen is gewoon walgelijk. Kan er echt niet bij dat je als moeder dit zou kunnen doen...

Ik ben behoorlijk fan van Metallica, maar verder dan het publiek kom ik niet eens!

Agossie

Berichten: 16370
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: De Meern

Re: Wat fans al niet doen voor hun idolen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 10:50

Deze man is echt psychisch ziek. Blij dat dit ontdekt is en dat hij niet door kan gaan hiermee. Overigens snap ik de moeder(s) niet. Ik snap ze gewoon niet. Ook zij moet opgesloten en behandeld worden.

Ik heb in mijn jaren veel artiesten ontmoet, maar me nooit een groupie gevoeld. Ik liep altijd gewoon in mijn spijkerbroek met t-shirt en ik kreeg altijd wel aandacht van de muzikanten en bandleden, normale aandacht omdat ik normaal deed.

Kana

Berichten: 9056
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 10:54

Ik schrik heel erg van dat nieuwbericht. Een baby proberen te verkrachten? Ik word er echt naar van. :n

Het heftigste wat ik ooit voor een idool heb gedaan is mij ziek melden. Rebels! :D
2 of 3 jaar geleden kwam ik erachter dat Amanda Palmer in Utrecht was en spontaan een ukele concert zou geven. Zonder na te denken belde ik mijn baas op dat ik griep had en ben ik in de trein gestapt.

Maar echt grof geld betalen of criminele acties zou ik nooit doen voor een idool.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 11:04

Ik zou best willen chillen met Miley Cyrus of David Bowie, maar ik zou mezelf niet als seksobject neerzetten. Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik me nooit seksueel aangetrokken heb gevoeld mbt popsterren, ook niet toen ik jonger was. Ik werd op mijn 11e fan van Boyzone en mijn grote droom was door hen geadopteerd te worden. :') (Ik heb hele leuke ouders maar goed, ik wilde met ze touren en in hun clips spelen _O- )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 11:06

Jezus... Ik weet niet wie er nou nog minder spoort, de zanger of de moeders en fans die zichzelf of hun kind dat aandoen.
Ik ben ook echt wel fan van bepaalde artiesten, maar verder dan betalen voor een kaartje en een stukje reizen zal ik niet gaan hoor.. T zijn ook maar mensen.

lieveli schreef:
Ik zou best willen chillen met Miley Cyrus of David Bowie, maar ik zou mezelf niet als seksobject neerzetten. Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik me nooit seksueel aangetrokken heb gevoeld mbt popsterren, ook niet toen ik jonger was. Ik werd op mijn 11e fan van Boyzone en mijn grote droom was door hen geadopteerd te worden. :') (Ik heb hele leuke ouders maar goed, ik wilde met ze touren en in hun clips spelen _O- )


Dat vind ik dan wel weer lief :')

Kana

Berichten: 9056
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Wat fans al niet doen voor hun idolen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 11:09

Wat mij betreft sporen die moeders evenveel niet en moeten ze uit hun ouderschap worden gezet.

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 11:10

Dit is echt ziek!

Ik heb geen idool, dat scheelt blijkbaar een hoop ellende hahaha.

Animal

Berichten: 8446
Geregistreerd: 03-03-12
Woonplaats: Westerlee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 11:12

Ik voelde mij ook nooit aangetrokken tot muzikanten. Sterker nog, geen haar op mijn hoofd die er aan dacht om een muzikant leuk te vinden. Altijd onderweg, tot in de late uurtjes.. Als vrouw zijnde dus vaak alleen in bed. Daarnaast komt ook nog eens dat veel muzikanten 's avonds goed aan het drinken slaan en vervolgens zelf naar huis toe rijden, ik zou mij continue zorgen maken. En dan heb ik nog niet eens gesproken over al die groupies die maar al te graag een slippertje met een muzikant willen maken.

Tussen mij en mijn vriend heeft het echt moeten groeien, juist omdat ik er zo op tegen was. Ik moet zeggen; al het bovenstaande is bij mijn vriend van toepassing, maar als ik opnieuw voor de keuze zou staan had ik mij 3x bedacht en het vervolgens alsnog gedaan. Ik zou hem niet kunnen missen.. En wat betreft de groupies vertrouw ik hem goed. Hij flirt af en toe wel wat, maar dat vind ik nog geen probleem. Zolang het maar niet verder gaat als wat flirten met het publiek.

Wat ik hier bovenstaand schreef over dat ik wel eens naar backstage ging was ook altijd om even gezellig te kletsen en een biertje te drinken. Of om tips te vragen aan de drummer bijvoorbeeld :P

NikkivanOlst

Berichten: 7821
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Dongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 11:12

Bah :n

Ik heb inmiddels vrij vaak contact gehad met artiesten, maar allemaal normaal, gewoon lange jeans en een shirt aan :j Is ook allemaal normaal 'klets' contact geweest en ik schrijf voor een magazine wat het allemaal wat makkelijker maakt.