Jongen 14 vermoordt lerares

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
_San87_
BKB 2023 winnaar 2D

Berichten: 41335
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 16:58

HorseTopShop schreef:
Ik ben blij voor de ouders van dit jongetjes dat in de staat waar het gebeurd is geen doodstraf gehandhaafd wordt.
Verschrikkelijk. 14 jaar....24 jaar.... Dit is nog maar het begin.


In Amerika worden geen kinderen geëuthanaseerd. Dus er is geen doodstraf voor kinderen.

Maar goed ook. Kinderhersens werken toch ietsje anders dan volwassen hersens. Niet om het gebeurde goed te praten, overigens.



_San87_
BKB 2023 winnaar 2D

Berichten: 41335
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 17:07

Bizzybijtje schreef:
Op je 14e zou je toch rationeel moeten kunnen denken. Opsluiten en sleutel weggooien.


Er is een reden dat de doodstraf voor kinderen nog maar in vijf landen ter wereld voorkomt.

Ik vind het iig weinig genuanceerd om te zeggen dat een kind de doodstraf verdient (datzelfde geldt overigens ook voor volwassenen, maar dat is een andere discussie), een kind is niet te vergelijken met een volwassene qua rationeel denken en consequentieanalyses. Waren ze dat wel, dan waren ze ook handelsbekwaam.

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D

Berichten: 41335
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 17:14

Bizzybijtje schreef:
_San87_ schreef:


Er is een reden dat de doodstraf voor kinderen nog maar in vijf landen ter wereld voorkomt.

Ik vind het iig weinig genuanceerd om te zeggen dat een kind de doodstraf verdient (datzelfde geldt overigens ook voor volwassenen, maar dat is een andere discussie), een kind is niet te vergelijken met een volwassene qua rationeel denken en consequentieanalyses. Waren ze dat wel, dan waren ze ook handelsbekwaam.



Ik noem de doodstraf nergens, dat vind ik een ongepaste straf en al helemaal voor kinderen. Natuurlijk denken ze anders, maar dit is wel héél extreem. Dit heeft niets meer met handelsbekwaamheid te maken.


Jij niet, inderdaad. Iemand anders wel.

Een flinke straf mag er zeker op staan. Maar levenslang opsluiten is wat dat betreft net zo ongenuanceerd :).

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D

Berichten: 41335
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 17:25

heidy_wilco schreef:
Ik vind de manier waarop het gedaan is wel erg doordacht... Ook voor een 14 jarige. Dit hoor je gewoon nooit in je hoofd te halen.


Jij weet meer dan wat er in het krantenartikel staat?

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D

Berichten: 41335
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Jongen 14 vermoordt lerares

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 21:14

Ga je hier nu weer beginnen, Little_King? In de andere topics bleef er van je argumenten al niks over.

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D

Berichten: 41335
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 22:31

Lous, je hoeft niet bij justitie te werken om inzicht te krijgen in de manier van werken voor wat betreft jeugddetentie. Tevens hoef je ook niet bij justitie te werken om inzicht te krijgen in het strafrecht.

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D

Berichten: 41335
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 22:39

Lous schreef:
Ik heb het niet over de werkwijze, het gaat om het aantal vergelijkbare incidenten die ik bedoel.
Er word gezegd dat dit soort dingen ook regelmatig gebeuren in Nederland dat een kind een volwassene of iemand anders vermoord. Dus ik vraag me af hoeveel dan.
Aangezien mensen hier zeggen dat die zaken stil worden gehouden voor de media.

Dus werken die mensen die dat zo goed schijnen te weten voor justitie? Lijkt me niet.


Lees mijn eerdere bericht nog eens :). In strafzaken en de uitvoering van de straf is justitie niet de enige speler, he :).


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: IASCrawler en 2 bezoekers