Vrouw tien jaar dood in huis, bizar!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110686
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Vrouw tien jaar dood in huis, bizar!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-13 13:24

Ik weet niet of er al een topic over is, maar na het lezen en het bekijken van de video's over dit nieuws zit het me toch dwars..

Citaat:
In Rotterdam heeft een vrouw ongeveer 10 jaar dood in haar huis in de Jan Porcellisstraat gelegen. Agenten ontdekten donderdagmiddag haar stoffelijk overschot nadat bouwvakkers, die in de straat aan het werk waren, bij haar geen gehoor hadden gekregen toen ze aanbelden. Ze waarschuwden daarop de politie.

De politie zegt dat de vrouw op 74-jarige leeftijd is overleden. In de 10 jaar heeft niemand haar overlijden opgemerkt. Ze is een natuurlijke dood gestorven. Volgens de politie had ze geen familie.

De woning van de bejaarde vrouw maakte een „een verlaten en onbewoonde indruk”. Agenten zagen bij de deur een stapel ongeopende post. Volgens een overbuurvrouw lagen er onder meer tv-gidsen.

De OuderenOmbudsman vreest dat verhalen als deze vaker zullen opduiken en wijt dat aan het kabinetsbeleid. „Er ontstaat een groep kwetsbare, sterk vereenzaamde ouderen waar niemand meer zicht op heeft. Dat wordt versterkt door onder meer de bezuinigingen in de thuiszorg en de dagbesteding”, aldus een woordvoerster.

telegraaf.nl

In de video van de NOS kwam een buurvrouw aan het woord die het vreemd noemde dat ze nooit iets gemerkt had terwijl er maar 20 centimeter steen tussen hun huizen zat. Ik vind het toch zo bizar dat er bij niemand blijkbaar een lichtje is gaan branden dat ze die mevrouw al 10 jaar niet hadden gezien :? Dat kan toch niet? Zeker als buren valt het toch op wanneer je nooit leefgeluiden hoort?

Echt, ik snap daar helemaal niets van. Mijn bovenbuurvrouw heeft straatvrees en heb ik nog nooit gezien, maar ik hoor haar wel regelmatig stommelen of de wasmachine draaien. Wanneer het een week stil is, zou ik toch wel argwaan krijgen.
Nog meer mensen die dit niet begrijpen of het me juist kunnen uitleggen? :+

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 13:26

Ik had het er ook met mijn moeder en vriend over..
Heel apart, iemand moet haar toch missen?
Als er nooit een raam los gaat, gordijnen bewegen, post wordt opgeraapt, iets wat valt, dan valt het toch op?

En qua betalingen, ze zou toch wel huur ed moeten betalen?

Het is een raadsel...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110686
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Vrouw tien jaar dood in huis, bizar!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-13 13:27

Betalingen etc gaan vaak automatisch. Dat snap ik dan op zekere hoogte nog wel.
Maar dat de directe omgeving etc niets doorheeft :?

JustJoyce
Berichten: 1753
Geregistreerd: 05-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 13:28

Op het nieuws zei de buurvrouw dat ze had vernomen dat de buurvrouw bij d'r dochter was gaan inwonen en dit huis aanhield. Maar iemand houdt toch geen 10 jaar een huis aan.

maradhja

Berichten: 772
Geregistreerd: 20-03-07
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 13:28

Ik vond dit echt een bijzonder bizar verhaal toen ik het hoorde!
Verschrikkelijk, echt gewoon eng eigenlijk.

Ik denk dat wanneer ik een ''ouderde'' buurvrouw zou hebben ik toch uiteindelijk alarm had geslagen.

Diablo

Berichten: 9826
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 13:29

Ik heb me daar ook over verbaasd. Er zullen toch rekeningen betaald hebben moeten worden? Of andersoortige post waar ze op had moeten reageren?

Wat zullen die agenten geschrokken zijn, dat kan nooit een prettige aanblik geweest zijn.

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 13:29

Oh haha, nu ik er over nadenk inderdaad Cayenne.

En ja.. Vaak voor een jaartje, maar 10 jaar...?
Zou voor die bouwvakkers ook wel schrikken zijn... Ben echt benieuwd war er nog van over is..

mooney1

Berichten: 1434
Geregistreerd: 20-10-08
Woonplaats: Stellendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 13:30

Betalingen worden veelal gedaan via automatische incasso.
Maar zo raar dat niemand de stank heeft opgemerkt. Een lijk gaat toch liggen rotten?

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 13:31

In dit geval was de eneco (of nuon?) om de drie jaar aan de deur geweest voor de opname, maar er werd niet opgedaan dus is er gewoon doorgeschat :)

Diablo schreef:
Wat zullen die agenten geschrokken zijn, dat kan nooit een prettige aanblik geweest zijn.

Na tien jaar in de 'open lucht' zal dat wel meevallen. Ik kan mij niet voorstellen dat het meer is geweest dan botten of een verdroogd lichaam. (als de kachel bijv. aanstond).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 13:33

Betalingen etc. kunnen inderdaad makkelijk automatisch.
Pensioen komt op de rekening en huur en GWL gaan er zo weer af.
Meterstanden worden wel geschat als je niks doorgeeft.

Schrijnender vind ik, dat ze dus blijkbaar wen dochter heeft.
Als het verhaal van de buurvrouw klopt, dat ze bij haar dochter ingetrokken was.

Dan heeft deze dochter de afgelopen tien jaar dus ook geen contact gehad met haar moeder. Dát vind ik bijna nog het meest schrijnende van het verhaal.

Nou ja en ook dat de sociale 'controle' dus zo vreselijk slecht is.
En vrees dat het wel kenmerkend is voor veel (grote) steden.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110686
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-13 13:33

Volgens de berichten was het lichaam gemummificeerd (dus wss verdroogd). De buren hadden ook geen insecten of ander ongedierte gezien.

Maar echt, dat dit mogelijk is in Nederland! en dan moeten we een participatiemaatschappij worden :\

rommulus

Berichten: 11522
Geregistreerd: 11-12-04
Woonplaats: gooi een emmer leeg volg het water daar woon ik :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 13:34

Sommige mensen tegenwoordig letten helemaal nergens meer op.
Die letten alleen maar op hunzelf.

Wij gaan komende maand verhuizen en de bewoonster waarvan wij de woning over nemen heeft er een 4 jaar gewoond en weet dat er mensen boven haar wonen maar ze heeft ze in die 4 jaar maar 2 keer gezien.
Horen doet ze ze niet en de gordijnen en ramen altijd pot dicht.
Dus tja ....
Het is een vreemd verhaal maar als ik dit dan bedenk ......

Zo iets zou je toch het eerste jaar wel ruiken ik bedoel met die warme zomers .....
Die koelkast en verse producten gaan toch ook stinken .....
Het ongedierte wat er op af komt ....

Traiectum

Berichten: 1514
Geregistreerd: 30-01-06
Woonplaats: In m'n hoofd altijd ergens anders

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 13:35

Betalingen snap ik wel, automatisch AOW gestort, huur/hypotheek automatisch afgeschreven. Als ze in de winter overleden is, kan het zijn dat het met luchtjes ook wel meeviel. Ik heb ook eens gehoord van een man die een aantal jaar dood in huis lag, dat de buren dachten dat de lucht van het avondeten/koken van de allochtone buren afkwam (fijn idee heb je dan over allochtonen, maar goed ...).


Maar dat buren en buurtbewoners niets gemerkt hebben ... je ziet en hoort je buren toch, ook als ze niet buiten komen? Gordijnen die open of dicht gaan, vuilnis wat buiten gezet is, woongeluiden ... hoe kan het dat niemand dit gemerkt heeft?

Wat ik me ook meteen bedacht: niemand heeft deze vrouw de afgelopen 10 jaar gemist. Niemand heeft dus contact met haar opgenomen en gemerkt dat ze de deur niet opendeed/de telefoon niet opnam. Wat zegt dat over de contacten die ze had toen ze nog leefde? Ik ben bang dat deze vrouw heel lang heel eenzaam is geweest ...

Knakker

Berichten: 9010
Geregistreerd: 04-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 13:35

ja, is echt bizar, dat dat kan.
oke, afschrijvingen gaan vaak automatisch, maar er zijn toch genoeg dingen waarvoor je zelf echt aktie moet ondernemen?
Belastingdienst?
Ziekenfonds?
gemeentelijke belastingen?

10 jaar daar dood liggen en niemand ruikt wat, echt bizar

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 13:35

Cayenne schreef:
Volgens de berichten was het lichaam gemummificeerd (dus wss verdroogd). De buren hadden ook geen insecten of ander ongedierte gezien.\

Dan zal de temperatuur in huis daar perfect voor zijn geweest. Anders was er wel degelijk verhoogde concentratie aan ongedierte geweest.

Volgens RTL had de vrouw verder geen familie. Alleen de onderbuurvrouw dacht dat ze bij haar dochter was ingetrokken. Maar dan vind ik het verhaal nog steeds vreemd.. Je krijgt dus blijkbaar geen nieuwe buren en je buurvrouw vertrekt van de een op andere dag zonder iets te zeggen ??

Cayenne schreef:
Maar echt, dat dit mogelijk is in Nederland! en dan moeten we een participatiemaatschappij worden :\
Het een heeft niks met het ander te maken. Maar je kan niet verwachten dat iedereen op elkaar gaat letten als er gelijk een grote mond wordt opengetrokken als je iets 'opvoedigkundigs'zegt of uberhaubt alleen al kijkt naar je buren/kinderen van/familie/kennissen e.d. "Bemoei je er niet mee' of dat 'kan ik zelf heel goed bepalen'.
Laatst bijgewerkt door Sammie op 22-11-13 13:38, in het totaal 2 keer bewerkt

LukieBradley

Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 13:36

Is dit serieus?
Kan toch haast niet joh....
Bizar, iemand moet toch ergens een keer contact over hebben.
Ik ken mijn buren/over buren niet super goed maar zeker het naaste gezin zou het opvallen......

rommulus

Berichten: 11522
Geregistreerd: 11-12-04
Woonplaats: gooi een emmer leeg volg het water daar woon ik :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 13:38

Wat ik me nu bedenk..
Ze heeft heel cru gezegd 10 jaar ten onrechte aow gekregen ...
Mocht ze nog familie hebben wat zal dat een papierwinkel zijn...

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 13:38

Tuurlijk valt het op.

Hier horen wij ook woongeluiden van de buren.
Als ze nou ergens een hutje had op de hei en geen familie zou t nog anders zijn geweest (al zou dat ook raar zijn), maar dit is echt weird..

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 13:39

LukieBradley schreef:
Is dit serieus?
Kan toch haast niet joh....
Dit is niet de eerste keer hoor. Het gebeurd wel vaker dat iemand een aantal maanden tot aantal jaar in huis dood ligt. Dit is helaas wel tien jaar dan..

Was toch ook een man die paar maanden in huis dood lag en deels door zijn honden is opgegeten?

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 13:40

Inderdaad Sammie, lijkt me ook geen pretje om te zien...

dito

Berichten: 5135
Geregistreerd: 27-09-11
Woonplaats: int noord-westen van ut land

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 13:40

ja ik hoorde het ook! 10 jaar jeetje. Kun je nagaan hoe iedereen in zijn eigen wereld leeft, mee met het gehaast van de maatschappij. dagen vliegen om, ik spreek me buren ook wel eens maanden niet in de winter, vd zomer zie je mensen bv weer sneller. Neem aan dat ze geen familie heeft...

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 13:41

Ze zou er niet meer wonen.. dus sja, wie moet dan waarop letten?
Net wat eerder opgemerkt wordt.. veel mensen willen helemaal geen 'bemoeizucht'.. dus moet je dan wel of niet ergens op gaan letten?
Dat de vrouw post etc kan blijven ontvangen, zonder ergens reactie op te geven, dat verbaast me dan weer wel. Ik dacht dat men ondertussen alles zo goed in de gaten hield met het BigBrother verhaal..?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110686
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-13 13:42

In 2010 werd er zelfs een man in een huis dood aangetroffen. Die lag er ook al 4 jaar en woonde samen met familieleden (!!!), maar hij had hen gezegd dat hij met rust gelaten wilde worden en daarom waren ze dus al 4 jaar niet meer op zijn kamer geweest.

En nog meer gevallen beschreven hier: http://www.dichtbij.nl/rotterdam-centru ... traat.aspx

SharonIndezz
Berichten: 4693
Geregistreerd: 16-07-10
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 13:43

Treurig zeg :-(

19marjo90

Berichten: 962
Geregistreerd: 13-04-11
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 13:43

DJoysDesignz schreef:
Op het nieuws zei de buurvrouw dat ze had vernomen dat de buurvrouw bij d'r dochter was gaan inwonen en dit huis aanhield. Maar iemand houdt toch geen 10 jaar een huis aan.

Dus de vrouw heeft een dochter? Heeft die nooit iets gemerkt dan?...