Wajongers herkeurd?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

cam
Berichten: 3019
Geregistreerd: 09-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 00:37

Ik vind het toch vrij normaal als er na een paar jaar gekeken wordt of je nog in aanmerking kom voor een uitkering.
Ik ga er van uit dat elk mens kan groeien en leren en dus wat je 5 jaar geleden nog niet kon,kan je ondertussen wel.

PEPPER mijn gouden paardje altijd in mijn hart [o]


cam
Berichten: 3019
Geregistreerd: 09-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 16:34

Ann schreef:
Een Wajonger die noodgedwongen thuis woont (nog zoekende naar een baan en te weinig uitkering om zelfstandig te kunnen wonen) raakt zijn/haar Wajong uitkering helemaal kwijt bij deze plannen. Hoe kan degene dan ooit uit die situatie komen? Op zichzelf gaan wonen en een bijstandsuitkering aanvragen? De kans om werk te vinden gaat er alleen maar kleiner op worden.


Lijkt me toch terecht.
Mijn kinderen hebben ook eerst thuis moeten wonen ,werken en toen pas op zich zelf gaan wonen.
Lijkt me de correcte volgorde

PEPPER mijn gouden paardje altijd in mijn hart [o]

cam
Berichten: 3019
Geregistreerd: 09-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 23:39

Ann schreef:
Wel als er een gelijkwaardige kans zou zijn op het vinden van werk, die kans is erg klein voor mijn kind met alleen een ´diploma´ dat ze vso onderwijs heeft gevolgd. Eigenlijk nihil zonder de ondersteuning en contacten van een jobcoach. En die jobcoach gaat wegvallen bij dit wetsvoorstel.


Kinderen zonder wajong komen ook zonder diploma van school hoor.
En ook een diploma is geen garantie op een baan met een redelijk salaris.
Hier een kind met alleen vmbo en geen afgemaakte mbo en nu zonder werk weer thuis,en ja dus ook weer op onze kosten.

PEPPER mijn gouden paardje altijd in mijn hart [o]


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Cowboy55, Esther_r20, IMANDRA, Melzazu en 62 bezoekers