De maatschappij van tegenwoordig...

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Amaris

Berichten: 12899
Geregistreerd: 25-03-06
Woonplaats: Wieërt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 11:04

Hanneke84 schreef:
Gewoon emigreren, heb je daar geen of veeeel minder last van ;)
Het is namelijk (gelukkig!) niet overal op de wereld zo.


Op de meeste plekken is het inderdaad veel erger :+

Ik wordt altijd een beetje moe van dit soort posten.

Het is nu niet heel veel erger dan jaren terug, er is namelijk altijd wel wat.
In de jaren '30 '40 '50 '60 '70 '80 en '90 was het óók niet allemaal sunshine and rainbows.



Amaris

Berichten: 12899
Geregistreerd: 25-03-06
Woonplaats: Wieërt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 11:16

Vjestagirl schreef:
Nou ja, je zei wel "Het vakmanschap van een familielid leren, en van daaruit het bedrijf overnemen. En daarnaast gewoon te paard of te fiets reizen. Weg met alle haast, presteren en negeren. Maar vele mensen zullen het wel als vooruitgang zien." wat nogal lijkt te refereren naar vroeger.

Daarnaast heb je het over de maatschappij van tegenwoordig, aangevende dat het vroeger dus anders/beter was.

Ook schrijf je "Daarnaast is de wereld zo prestatiegericht geworden" wat ook aangeeft dat het vroeger dus beter was.


Vjestagirl: je hebt me een heel stuk typen bespaard _/-\o_

Amaris

Berichten: 12899
Geregistreerd: 25-03-06
Woonplaats: Wieërt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 11:54

Citaat:
Hier op bokt zie je mensen ook kwaad worden en heel banketstaaf reageren als iemand niet met de maatschappij kan meekomen. Hij of zij heeft dan een schop onder z'n kont nodig en moet maar wat beter z'n best doen om te veranderen...


Ik ben wel benieuwd in welk opzicht dit dan is.

Als iemand een klaagtopic opent dat het maatschappelijk zo slecht gaat en als je dan in de OP al kunt zien dat er dingen anders zouden moeten, dan vind ik dat je daar best iets van mag zeggen.

Soms willen mensen heel veel, en dan moeten ze zich inderdaad aanpassen.

Wil je je perse niet aanpassen: ook niet erg, maar ga dan niet lopen klagen en accepteer dan dat je zo bent en heb daar vrede mee.

Amaris

Berichten: 12899
Geregistreerd: 25-03-06
Woonplaats: Wieërt

Re: De maatschappij van tegenwoordig...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 12:11

Als je een stoornis hebt waarvan een diagnose is gesteld, ja, dan is het inderdaad cru om maar even te zeggen: je moet veranderen. Dat gaat zomaar niet. (ik heb trouwens wel een aardig idee van welk topic je bedoeld).

Maar dan is het nog altijd beter om met die stoornis in déze tijd te leven, dan zeg, pakweg 50 jaar geleden.

Amaris

Berichten: 12899
Geregistreerd: 25-03-06
Woonplaats: Wieërt

Re: De maatschappij van tegenwoordig...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 12:37

En in welke tijd waren we minder gehaast en minder prestatiegericht dan?

Amaris

Berichten: 12899
Geregistreerd: 25-03-06
Woonplaats: Wieërt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 14:05

Winged schreef:
Elise_0o schreef:
Dit topic doet mij erg denken aan een quote, namelijk

“Onze jeugd heeft tegenwoordig een sterke hang naar luxe, heeft slechte manieren, minachting voor het gezag en geen eerbied voor ouderen. Ze geven de voorkeur aan kletspraatjes in plaats van training… Jonge mensen staan niet meer op als een oudere de kamer binnenkomt. Zij spreken hun ouders tegen, houden niet hun mond in gezelschap, … en tiranniseren hun leraren.”

Deze quote laat zien dat deze discussie al heel wat eeuwen gevoerd word, hij is namelijk van Socrates geboren in het jaar 469 BC.

:))

Als wij 50 zijn klagen wij net zo hard over de jeugd van tegenwoordig, net zoals alle huidige 50jarigen over de nu jeugdigen klagen.

Verder: Ik mag toch hopen dat mensen begrijpen dat 'Jan Modaal een bloemetje heeft geplant en in de tussentijd een praatje maakte met zijn buurman.' geen nieuwswaarde heeft en daarom niet in het nieuws komt?


Die had ik even gemist, maar wat een perfecte quote voor in dit topic! _/-\o_


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: billy3105, ellen05, SemrushBot en 43 bezoekers