De maatschappij van tegenwoordig...

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

De maatschappij van tegenwoordig...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-13 10:27

Deze keer niet alleen de jeugd, maar de hele maatschappij van tegenwoordig waarin mij toch een aantal dingen negatief opvallen en ik ben benieuwd naar jullie mening.

Ten eerste de individualisering.
De buren praten niet meer met ons, doen voor niemand de deur open. De andere buren hebben het bruggetje wat ons met elkaar verbindt gebarricadeerd. De enige mensen die geld hebben in NL, zijn de witteboordencriminelen. Misdaad loont, er zijn zoveel oplichters en dieven, de straf is zo laag dat dat risico wel genomen kan worden. Mensen worden verkracht, in elkaar getrapt om niks. In praktisch alle voedingsmiddelen zit vergif. Je kijkt elkaar niet meer aan op straat, in de wachtkamer zit er standaard minstens één stoel tussen jou en de ander. Een ander aanraken is taboe! Alles draait om geld; ook hier op bokt zie je zoveel topics met mensen die hun geld niet terugkrijgen, of mensen die overal een slaatje uit willen slaan. Mensen doen uit jaloezie zulke valse dingen naar elkaar!

Ik kan nog wel even doorgaan zo.

Daarnaast is de wereld zo prestatiegericht geworden, dat steeds minder mensen het kunnen bijbenen. Kijk maar naar de depressies, burn-outs en nieuwe ziektes en stoornissen die aan de niet-meekomers worden toegeschreven. Ik ben zelf ook een niet-meekomer. Mijn ogen beginnen al te tollen als ik denk aan de dagelijkse hectiek die 'normaal leven' wordt genoemd. De meritocratie met al zijn waardeloze diploma's. En al die auto's op de weg.

Ik word al moe als ik mijn eigen verhaal lees. Het vakmanschap van een familielid leren, en van daaruit het bedrijf overnemen. En daarnaast gewoon te paard of te fiets reizen. Weg met alle haast, presteren en negeren. Maar vele mensen zullen het wel als vooruitgang zien.

Weet wat je doet, wanneer je een shet ontmoet :D


antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-13 11:13

Ik wordt altijd een beetje moe van dit soort posten.

Het is nu niet heel veel erger dan jaren terug, er is namelijk altijd wel wat.
In de jaren '30 '40 '50 '60 '70 '80 en '90 was het óók niet allemaal sunshine and rainbows.[/quote]


Dat zeg ik toch ook niet? Ik heb heel bewust nergens neergezet dat het vroeger beter was, want ik weet ook wel dat dat niet zo is.

Weet wat je doet, wanneer je een shet ontmoet :D

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-13 11:18

Ik geef alleen aan wat ik er tegenwoordig van vind, wat mij nu opvalt. Hoe het vroeger was kan ik ook niet weten, ik was er immers niet bij... En die dingen van vroeger: vakmanschap van familie leren, daardoor is de kwaliteit denk ik een stuk beter, en paard of fiets is gewoon rustiger, geen benzine nodig, etc.

Weet wat je doet, wanneer je een shet ontmoet :D

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-13 14:49

Elise_0o schreef:
antje_vip schreef:
Alles draait om geld; ook hier op bokt zie je zoveel topics met mensen die hun geld niet terugkrijgen, of mensen die overal een slaatje uit willen slaan.


Mag ik even een opmerking maken waar ik stiekem een beetje om moest lachen toen ik je post zag?

Ik las je stukje en bekeek daarna je onderschrift :D

antje_vip schreef:
Uitverkoop! *\o/*
http://www.bokt.nl/markt/ad/199960/voor ... el-spullen
Wie koopt mijn dressuurzadel?
http://www.bokt.nl/markt/ad/197096/bijn ... ssuurzadel



Heb jij hierin al iets gezien waarin ik misbruik maak van een ander?

Weet wat je doet, wanneer je een shet ontmoet :D

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-13 16:40

OneFellSwoop schreef:
Ik word DOOD moe van iedereen die zeurt over alles van *tegenwoordig*. Vroeger kon je kinderen verkrachten, vermoorden en in putten gooien en niemand kwam er achter. Vroeger kon je als je te dun was opgehangen of verdronken worden, omdat je heks zou zijn. Vroeger hoefde je maar 1 keer te niezen en je was hartstikke aan het sterven. Vroeger was echt niet alles beter! Echt niet gewoon. Of tenminste, dat vind ik.

Ik vind dat we dankbaar moeten zijn voor alle technieken die we hebben, de mogelijkheden die je krijgt. Als je een eenvoudig leven wilt ga je in een dorp wonen en bij de plaatselijke supermarkt solliciteren o.i.d.

En wist je dat 'de ambacht' een hele opmars heeft gemaakt (allang!)? Het is een trend. Net als dat het zijn van een individu de grootste trend ever, ooit is. Van heel de wereld.

We moeten trots zijn op onze wereld! Want wij ruimen de T*RING zooi op van vorige generaties en nu lijkt onze generatie wel hele wereld-vervuilers.

Waarom zeuren Nederlanders zo veel? Damn.


Ik ben het niet met je eens. Waar in de OP staat dat vroeger alles beter is? Ik heb het over de maatschappij van vandaag, niet in vergelijking met vroeger. En ik woon al in een dorp :Y) De wegwerpmaatschappij van tegenwoordig noem jij opruimen?

Weet wat je doet, wanneer je een shet ontmoet :D


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Elegance_, Misslev, schaapie18, tienus63 en 5 bezoekers