Ik kruip met beer in een grot, winterslaap, horror winter

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Balou_k

Berichten: 14053
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Ik kruip met beer in een grot, winterslaap, horror winter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-13 09:18

http://www.knack.be/nieuws/planet-earth ... 30484.html

Home ›Nieuws ›Planet EarthRSSHorrorwinter op komst
26/10/2011 om 18:31 - Bijgewerkt op 15/08/2013 om 18:34
Er is een echte horrorwinter op komst. Het zal in december naar verwachting bijna alle dagen sneeuwen en in januari zijn temperaturen mogelijk tot min 25 graden celsius, zo voorspellen weerbureaus in de ons omringende landen.

Printen Vergroten Verkleinen Zowel Duitse als Nederlandse weersvoorspellers verwachten in de Lage Landen een zeer strenge winter met dagen van bijna Siberische koude. Het Duitse Donnerwetter spreekt van een horrorwinter die begint op de eerste dagen van december en drie maanden lang zal duren.

Winter des doods

Ook het Duitse Wetter.net en het Nederlandse Meteoconsult verwachten een uitzonderlijk strenge winter. Britse weersvoorspellers waarschuwen voor een 'winter des doods'.

Voor Duitsland gaat het om de vierde uitzonderlijk strenge winter op rij. Volgens weersvoorspellers is dat een exceptioneel fenomeen. Ook wij hadden vorig jaar een recordwinter met een nooit geziene aanhoudende periode van sneeuw en een ongekend aantal van extreem koude dagen.

Strooizout

Vorig jaar zaten de verschillende overheden al van bij het begin van de winter door hun voorraden strooizout heen omdat ze verrast werden door de extreme weersfenomenen. Dat leidde ertoe dat op vele wegen niet meer gestrooid werd. Op andere plaatsen werden creatieve oplossingen gezocht, zoals het strooien met zand.

Het Vlaams gewest laat zich deze winter niet opnieuw verrassen en voorziet nu al in een beginvoorraad van 42.000 ton strooizout. Dat is 10.000 ton meer dan vorige winter. (EE)

Dus, wie komt er allemaal in onze grot? Of laten we emigreren?

Mayflower_

Berichten: 13711
Geregistreerd: 11-05-05
Woonplaats: Het noorden

Re: Ik kruip met beer in een grot, winterslaap, horror winter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 09:24

Ach dit roepen ze elk jaar. :') Als we 3 dagen al - 10 en er ligt een laagje sneeuw van 5 cm hebben dan spreken ze al van een horrorwinter.

Balou_k

Berichten: 14053
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-13 09:26

Mayflower_ schreef:
Ach dit roepen ze elk jaar. :') Als we 3 dagen al - 10 en er ligt een laagje sneeuw van 5 cm hebben dan spreken ze al van een horrorwinter.


Ik weet niet of jij vorige winter in Nederland was? Toch van december tot maart regelmatig sneeuw gehad hier, dat waren dan ook geen lagen van 5 cm maar gerust 20/30 cm..

Andewi
Berichten: 330
Geregistreerd: 03-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 09:27

Zie mijn onderschrift!!

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 09:29

Nou ik ben het wel met Mayflower eens hoor.
Wij mensen maken het altijd veel erger dan het is. Hier is wel 5 cm sneeuw gevallen hoor vorig jaar. De meesten gilden direct dat er wel 20 cm was gevallen.
Ja is even vervelend en je aanpassen, maar zo erg is het nu ook weer niet. En aan alles komt een eind, dus ook aan de winter. Nee hoor laat maar komen ik ben er wel klaar voor :+

Ik heb die horrorwinter van vorig jaar trouwens ook even gemist (net als het vergaan van de wereld trouwens :') )

Eleionomae

Berichten: 19598
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 09:30

Als ik maar niet hoef te werken als het zo koud is vind ik het niet erg, maar met de fiets door de sneeuw is zo'n ellende!!

pluklief

Berichten: 4200
Geregistreerd: 09-03-06
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 09:30

Balou_k schreef:
Mayflower_ schreef:
Ach dit roepen ze elk jaar. :') Als we 3 dagen al - 10 en er ligt een laagje sneeuw van 5 cm hebben dan spreken ze al van een horrorwinter.


Ik weet niet of jij vorige winter in Nederland was? Toch van december tot maart regelmatig sneeuw gehad hier, dat waren dan ook geen lagen van 5 cm maar gerust 20/30 cm..

Nou vorig jaar kan ik niet echt een horror winter noemen, gewoon eindelijk eens een winter ipv dat laffe gedoe met regen :+ Ze roepen het wel echt ieder jaar, maar wie weet krijgen ze dit jaar gelijk. Maar ja -25, hebben we dat vorig jaar ook niet een keer gehaald?

ambre

Berichten: 7148
Geregistreerd: 19-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 09:31

En ergens anders spreken ze weer van 'niet afwijkende weermodellen,normale winter verwacht'.
Ik wacht ook nog steeds op die heetste zomer allertijden.
Die zouden we 2 jaar geleden krijgen:'nooit zo nat geweest' zomer geworden...

Linnie050

Berichten: 11797
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 09:31

Laten we hopen dat dit niet gaat gebeuren.
Sneeuw is leuk als je vrij bent niet als je met de auto naar je werk moet en daarna nog naar de paarden.

Dus ik hoop dat het meegaat vallen.

Knakker

Berichten: 9010
Geregistreerd: 04-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 09:31

Andewi schreef:
Zie mijn onderschrift!!



wouwie, wat een straf!

secricible

Berichten: 25694
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 09:33

Winterbandjes liggen er onder, nog even een nieuwe sjaal kopen en dan ben ik klaar. Laat die horrorwinter maar komen ;)

BaileyMix

Berichten: 7918
Geregistreerd: 03-01-11
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 09:34

;( Ik haat de winter zó, zó, zó erg...

Rytir

Berichten: 5359
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 09:36

Dat riepen ze vorig jaar en het jaar ervoor ook. We shall see!

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12731
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 09:37

Ik vind het heerlijk, dus mij zul je niet in een grot in winterslaap vinden :)

ambre

Berichten: 7148
Geregistreerd: 19-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 09:37

Vorig jaar was voor mij wel echt een horrorwinter.
Er leek maar geen einde aan te komen!

pluklief

Berichten: 4200
Geregistreerd: 09-03-06
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 09:39

linnie050 schreef:
Laten we hopen dat dit niet gaat gebeuren.
Sneeuw is leuk als je vrij bent niet als je met de auto naar je werk moet en daarna nog naar de paarden.

Dus ik hoop dat het meegaat vallen.

Ach toen ik in Canada zat reden we met sneeuw gewoon de steile op rit op, en dan ongeveer 50 km/u want ga je te langzaam dan red je het niet en ga je terug glijden, ga je te snel dan vlieg je uit de bocht tegen een boom :') Daarna valt rijden met sneeuw in NL heel erg mee.

Ik denk dat mijn paard heel blij zou zijn met dit nieuws, die bereid zich ieder jaar voor op minimaal -40 :Y)
Laatst bijgewerkt door pluklief op 13-11-13 09:41, in het totaal 2 keer bewerkt

blond_queen

Berichten: 296
Geregistreerd: 21-03-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 09:40

Witte kerst! *\o/*

meggiemeg

Berichten: 12217
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 09:45

Ik wacht het wel af, ben klaar voor de winter, heb meer dan 5 ton hooi liggen voor 2 paarden, genoeg bodembedekking, warme dekens. Voor onszelf heb ik ruim 9 kuub hout gekloofd liggen.
Afgelopen winter heb ik maar een paar dagen met water vanuit huis hoeven sjouwen voor de paarden.
Dat viel me alles mee.
Maar als je ergens een hekel aan hebt lijkt alles veel erger dan het werkelijk is.
Ik wacht het wel af.

Rienn

Berichten: 10581
Geregistreerd: 09-02-07
Woonplaats: West

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 09:45

Wat een horrorwinters zeg! Verschrikkelijk. :')

Winters in Nederland stellen weinig voor! Kom maar op met die bergen sneeuw eb goede nachtvorst zodat er weer goed geschaatst kan worden.

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 09:46

Ik had het er gisteren met mijn baas trouwens nog over.
De kerstborrel :+ En vorig jaar sneeuwde het dus tijdens die borrel en wow dat had dus echt wat :j

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20039
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 09:50

ambre schreef:
Vorig jaar was voor mij wel echt een horrorwinter.
Er leek maar geen einde aan te komen!


Vond je? Ik vond het eigenlijk ook wel weer heel mooi, ik kijk er nu stiekem al weer naar uit, besneeuwde paardjes en zo. :D
Dan neem ik de dreigberichtjes op facebook dat ik mijn beestjes een deken op moet doen of dat anders de DB gebeld word voor lief. :+

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 09:50

Afgelopen twee winters waren hier streng genoeg hoor. Dik pak sneeuw voor langere tijd, diepe vorst. Maar is dat erg :n want joepie ik houd van kou sneeuw en ijs. Dikke muts op, warme wanten, gevoerde laarzen en laat de kou maar komen.

Ook hier genoeg hout voor de kachel, dadelijk een nieuwe cv ketel en de 4 seizoenbanden zijn besteld. Het enoge lastige is idd drinkwater voor de knollies. Maar dat is een kwestie van water sjouwen, en sjouwen en sjouwen en bakken hakken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 09:50

Dat bericht is van 2011...

Fijn dat ze zover vooruit kunnen voorspellen.
Is al weerlegd op een weersite het word een vrij zachte winter met mogelijk 15 graden in januari

K_im
Berichten: 3958
Geregistreerd: 30-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 09:53

Het enige wat ik horror vond aan de afgelopen winters, was het gebruik maken van het openbaar vervoer..

Ik zie wel wat er komen gaat, ga mij er niet druk om maken.

Iris82

Berichten: 39848
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 09:53

SAKKIA schreef:
Ik had het er gisteren met mijn baas trouwens nog over.
De kerstborrel :+ En vorig jaar sneeuwde het dus tijdens die borrel en wow dat had dus echt wat :j



Kerstborrel vier jaar geleden deden we twee uur over een stuk van 20 min om thuis te komen ivm sneeuw. Drama! (Want ik moest zo nodig plassen van de gluhwein)