Psychiater geeft toe dat ADHD een verzonnen "ziekte" is

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 20:54

Babeth schreef:
Dat zeg ik niet ondanks er echt mensen zijn die het doen!
Ik heb het erover dat er vaak onterecht een stempel wordt gedrukt en men geloofd dat en neemt dan de voorgeschreven medicatie.

Tussen mensen die onterecht de stempel "adhd" op zich geplakt krijgen terwijl ze dat eigenlijk niet hebben en medicatie krijgen die ze eigenlijk niet hoeven, of zeggen zoals in de openingspost dat adhd an sich gewoon een compleet verzonnen ziekte is, is toch wel een heel wezenlijk verschil...

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.


Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 00:16

Psychiatrie is ook geen exacte wetenschap. Het grootste deel is nog altijd gebaseerd op pure observatie van symptomen en gedrag. Een dokter die een botscan laat zien waarop je een bot in twee ziet, daarvan is het overduidelijk dat je bot gebroken is (hoewel ook in die wetenschap men maar al te vaak dingen over het hoofd ziet). Bij adhd heb je geen exacte hersenscan waarmee je precies kan zeggen "jij hebt adhd, maar jij niet hoewel je erg druk bent want jouw hersenen zijn normaal". Dan is de kans om een fout in je diagnose te maken ook een stuk groter, zonder dat daar opzet achter hoeft te zitten.

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ipsilonka, liedje89, SentiBot, SJP en 37 bezoekers