Automatisch een boete bij verlopen APK

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Liezel1
Berichten: 14964
Geregistreerd: 20-10-04

Re: Automatisch een boete bij verlopen APK

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 09:51

Het standaard bedrag voor het niet keuren van de auto is €90.
zowel registercontrole als staandehouding.

Met die nieuwe controle maar €75? Dat vind ik eigenlijk wel krom. Dat was het bedrag vóór 1 april, maar toen zijn alle boeten omhoog gegaan.

Meetje, wat jij zegt klopt niet helemaal. Een auto kan wel degelijk verzekerd zijn en niet gekeurd.

Ik heb bij het CJIB gewerkt en je wil niet weten wat je allemaal voor een smoezen hoort.'
Ook mensen die opbellen dat ze al een bekeuring hadden gehad voor de APK en nu nog eentje, dat dat niet klopt...
Als je ze dan vertelt dat ze in principe elke week een kunnen krijgen ivm steekproeven dan zijn ze helemaal razend... en dan haten ze ineens allemaal Nederland.
Dan zeggen ze dat je niet 2x bekeurd kunt worden voor hetzelfde feit.... totdat ik ze even inprent dat ze ELKE DAG in overtreding zijn en dat ze alleen de mazzel hebben dat ze niet ELKE DAG gepakt worden.

Er zijn écht veel mensen die denken dat als ze de boete van €90 betalen dat ze dan weer een jaar rond mogen rijden....

Een mening is net als een kont.... Iedereen heeft er een.... De één wat duidelijker aanwezig dan de ander, maar toch....


Liezel1
Berichten: 14964
Geregistreerd: 20-10-04

Re: Automatisch een boete bij verlopen APK

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 09:58

spuit12 schreef:
ach het is maar een moment opnamen hoor zegt me vriend altijd hij is apk keur meester.Lachen


Er zijn genoeg mensen die velgen en banden onder de auto hebben die niet door de keuring komen. Dan zetten ze er gewoon 15" stalen velgen met normale banden onder voor de keuring.
Zelfde met koplampen. Bepaalde soorten angel eyes die niet mogen. Dan zet je er voor de keuring toch even de originele lampen in....

Er zijn zoveel dingen die zo opgelost worden....

Een mening is net als een kont.... Iedereen heeft er een.... De één wat duidelijker aanwezig dan de ander, maar toch....

Liezel1
Berichten: 14964
Geregistreerd: 20-10-04

Re: Automatisch een boete bij verlopen APK

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 15:10

Nouks schreef:
....Ik rijd momenteel ongekeurd rond.

Waarom? Ik heb geen brief thuis gehad dat 't weer moest. Zul je zien dat ik straks wel een boete krijg. Keek met toeval op 03-09 eens op die sticker en zag tot m'n verbazing dat m'n APK tot 04-09 liep. Afspraak gemaakt, maar zit ook nog met verhuizing dus kon niet voor 15-09.

Als ik nu een boete krijg, ga ik die dus écht niet betalen. Ze zoeken het maar uit hoor Rolleyes


Die zal jij dus écht wél moeten betalen!!
Zo niet, verhogingen en deurwaarder erbij...

Je kunt wel in beroep gaan, maar weet je wat justitie dan zegt?
Het is je eigen verantwoording om je spullen op orde te hebben.

Een mening is net als een kont.... Iedereen heeft er een.... De één wat duidelijker aanwezig dan de ander, maar toch....


Liezel1
Berichten: 14964
Geregistreerd: 20-10-04

Re: Automatisch een boete bij verlopen APK

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 22:06

Yep, schorsen dan...
1e keer schorsen kost €68 meen ik.... voor elk vervolgjaar(mits binnen het jaar opnieuwe geschorst) om en nabij de €22.
Als je de schorsing laat verlopen en daarna weer schorst dan kost het rond de €120,-

Een mening is net als een kont.... Iedereen heeft er een.... De één wat duidelijker aanwezig dan de ander, maar toch....

Liezel1
Berichten: 14964
Geregistreerd: 20-10-04

Re: Automatisch een boete bij verlopen APK

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 22:10

klopt, geen verzekering, geen wegenbelasting, geen APK...
Staat wel tegenover dat de auto niet op de openbare weg mag komen. Dus ook niet op een parkeerplaats. Alleen eigen oprit of garage. (of een gehuurde garagebox oid natuurlijk)

Een mening is net als een kont.... Iedereen heeft er een.... De één wat duidelijker aanwezig dan de ander, maar toch....


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: sasja0705, Wistaire en 30 bezoekers