Trump herkozen, gevolgen en follow up #2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: Trump herkozen, gevolgen en follow up #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-25 12:44

Vaak weten we helemaal niet eens dat het verspild wórdt, tot het al verspild ís!

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-25 16:24

Maar wat is verspilling? Geldt ook voor het bedrijfsleven.

Het gaat mij om het inhoudelijke. Dat de staat bepaald en controleert wie er wel of niet toegelaten wordt, en wat er wel of niet gedoceerd mag worden. Ernstig autoritair, dwars tegen vrij onderwijs in.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-25 16:31

Als het bedrijfsleven geld verspilt wat ze zelf verdiend hebben vind ik dat wat anders dan belasting geld verspillen, toch?

Toelatingen en onderwijs stof is zeer discutabel (hoewel, het is ook niet de bedoeling dat er nazi klassen gegeven worden van gemeenschapsgeld denk?) Maar ik meen dat het ook om onderzoeken gaat? En als een onderzoek een miljoen euro kost terwijl de opbrengst nihil is, dan valt er wat van te vinden misschien?
Maar goed geen idee verder. Ik vind wel dat een overheid best wel kritisch bekeken mag worden mbt waar ze geld aan uitgeven… dat was het enige wat ik toevoegde

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-25 16:33

@nps: Maar in zekere mate gebeurt dat hier toch ook.
Niet alle buitenlandse studenten worden hier toegelaten en ook bepaalt de wet wat de kerndoelen van een onderwijsrichting zijn.
Als een school zich daar niet aan conformeert kunnen diploma's ongeldig worden verklaard of de onderwijslicentie kan worden ingetrokken.

Alleen gaat het hier niet zover dat het afhankelijk is van de bui van één persoon.

Nado

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-25 20:49

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-25 08:15

Het verzet van de democraten inzake Obamacare lijkt gebroken. Onder druk van de shutdown, dat wel.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-25 08:46

mysa schreef:
Het verzet van de democraten inzake Obamacare lijkt gebroken. Onder druk van de shutdown, dat wel.

Nou dit klinkt wel wat negatiever dan hoe ik het opvat hoor...?

Het klinkt nu net alsof de dems het niet meer tegenhouden dat de ACA wordt afgebroken door de reps.
Maar volgens mij hebben ze alleen maar voorgesteld om de ACA met een jaar te verlengen zoals hij is, dat ze daar nu niet over onderhandelen, de boel weer open kan en ze dan het komende jaar er over onderhandelen.

Prima voorstel natuurlijk, maar de MAGA reps willen nu juist dat de boel dicht blijft als pressure middel en hopen dat de dems dat zó erg vinden dat ze toch bereid zijn om akkoord te gaan met het slopen van de ACA.... en dat moeten ze gewoon niet doen natuurlijk.

Hopelijk is het volk wel verstandig genoeg om te doorzien dat de shutdown niet komt door de dems maar dat de reps het veroorzaken.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-25 08:53

Nou ja, dat laatste is denk ik waarom ze overstag zijn gegaan. Snap ik wel.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-25 09:02

pmarena schreef:
Hopelijk is het volk wel verstandig genoeg om te doorzien dat de shutdown niet komt door de dems maar dat de reps het veroorzaken.

En ik vrees dat dát niet het geval is als er geen eten op tafel komt en je niet naar een dokter/ziekenhuis kunt.

De kans bestaat dus dat als de MAGA reps juist nu willen dat de boel dicht blijft als pressure middel dat er meer Reps tegen gaan stemmen juist omdat er 8 Dems vóór stemmen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-25 10:25

Ik ben wel benieuwd hoe het nu verder gaat. Of de dems hun positie / de houdbaarheid van de ACA nu niet teveel verzwakt hebben want ze hadden natuurlijk wel een héle sterke positie van de boel moet dan maar dicht blijven onder jullie leiding, als jullie geen fatsoenlijk voorstel kunnen doen.....

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-25 19:58

Trump dumpt MTG. Dat is het goede deel. Maar als je het vet gedrukte verhaal op Truth Social voor waar aanneemt…..tja, dan verdien je Trump.

“ I am withdrawing my support and Endorsement of "Congresswoman" Marjorie Taylor Greene, of the Great State of Georgia. Over the past few weeks, despite my creating Record Achievements for our Country including, a Total and Complete Victory on the Shutdown, Closed Borders, Low Taxes, No Men in Women’s Sports or Transgender for Everyone, ending DEI, stopping Biden’s Record Setting Inflation, Biggest Regulation Cuts in History, stopping EIGHT WARS, rebuilding our Military, being RESPECTED by every Country in the World (as opposed to being the laughingstock that we were just 12 months ago!), having Trillions of Dollars (Record Setting!) INVESTED in the U.S.A., and having created the "HOTTEST" Country anywhere in the World from being a DEAD Country just 12 months ago (and so much more!) , all I see "Wacky" Marjorie do is COMPLAIN, COMPLAIN, COMPLAIN!," the Truth Social post reads.

It continues: "It seemed to all begin when I sent her a Poll stating that she should not run for Senator, or Governor, she was at 12%, and didn’t have a chance (unless, of course, she had my Endorsement — which she wasn’t about to get!). She has told many people that she is upset that I don’t return her phone calls anymore, but with 219 Congressmen/women, 53 U.S. Senators, 24 Cabinet Members, almost 200 Countries, and an otherwise normal life to lead, I can’t take a ranting Lunatic’s call every day. I understand that wonderful, Conservative people are thinking about primarying Marjorie in her District of Georgia, that they too are fed up with her and her antics and, if the right person runs, they will have my Complete and Unyielding Support. She has gone Far Left, even doing The View, with their Low IQ Republican hating Anchors. Thank you for your attention to this matter. "

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-25 20:41

Donica Trumpinski is in paniek, dus zal nog meer om zich heen slaan dan normaal. Ach, krijg je als de big beautiful bill een dubbele betekenis heeft.

Ik vertrouw MTG nog steeds voor geen meter, maar als zij de onverwachte medestander is voor het gepubliceerd krijgen van de Epstein-files, ga ik daar nu even niet over klagen.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-25 12:04

Europa laat zich gewoon ringeloren. Handel is belangrijker dan mensenlevens.

https://www.youtube.com/watch?v=bVJpC5-NSlQ

Idioot om hier de regels te versoepelen terwijl er genoeg export mogekijkheden naar de rest van de wereld over blijven.
Wat ook een vreselijk onhandig onding.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-25 13:01

Ons voorland... alhoewel simpel op te lossen door de parkeerregels te handhaven; er moet binnen een parkeervak geparkeerd worden. Kom je er buiten (omdat je niet kunt parkeren of omdat de auto te groot is voor het vak) kun je een bekeuring krijgen.
Ook een dubbel vak in gebruik nemen is niet toegestaan (feitcode R397e).

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-25 13:05

DubbelFun schreef:
Ons voorland... alhoewel simpel op te lossen door de parkeerregels te handhaven; er moet binnen een parkeervak geparkeerd worden. Kom je er buiten (omdat je niet kunt parkeren of omdat de auto te groot is voor het vak) kun je een bekeuring krijgen.
Ook een dubbel vak in gebruik nemen is niet toegestaan (feitcode R397e).

Dat is inderdaad een manier waarvan ik hoop dat gemeenten hier mee om zullen gaan.
Feitelijk is het belachelijk dat steden dit soort ondingen door de strot geduwd krijgen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-25 13:19

Sowieso zouden binnen de steden grote SUVs verboden moeten worden.. die dingen passen helemaal niet door krappe straatjes, en ze nemen inderdaad onwijs veel parkeerplek in.

Ik zie dat overigens ook met busjes.. dat past ook niet altijd in de parkeervakken.

Overigens, hier is al een wijk waarbij de gemeente is 'vergeten' om parkeerplekken te regelen voor de bewoners van een nieuwbouwijk.. die mensen kunnen allemaal de auto wegdoen.. de wijk is niet super bereikbaar met OV. Dat is ook een manier om auto's uit te faseren ..

Ze rijden trouwens wel onwijs fijn, die enorme auto's :+

Of de verkeerdsdoden in de USA komen door de auto's, betwijfel ik.. ze kunnen daar ook niet zo heel best autorijden heb ik het idee. En dan zit je in een Dodge wel veiliger dan in een Toyota Aygo, denk ik?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-25 13:22

Loretta schreef:

Idioot om hier de regels te versoepelen terwijl er genoeg export mogekijkheden naar de rest van de wereld over blijven.

Ben benieuwd wat de verzekerings premies gaan worden voor die dingen, gezien de risico's voor kinderen, fietsers, etc.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-25 13:30

tamary schreef:
Loretta schreef:

Ben benieuwd wat de verzekerings premies gaan worden voor die dingen, gezien de risico's voor kinderen, fietsers, etc.

Hoe hoger hoe beter.

Maar wat mij het meeste stoort is hoe Europa zich door de VS laat dicteren om allerlei veiligheidsnormen te verlagen. Hoe zit dit met voedsel? Krijgen we straks ook vergiftigd eten door onze strot geduwd?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-25 13:41

Hoeveel mensen gaan dan ook echt die auto’s aanschaffen? Wie heeft er wat aan?

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-25 14:44

tamary schreef:
Loretta schreef:

Dat zal ik je vertellen: € 100,- per maand. Ik heb er namelijk 1 :D En dat hele filmpje is verschrikkelijk overtrokken. Die grote auto’s zijn economisch namelijk helemaal niet handig hier. Een Dodge Ram kun je alleen als ondernemer rijden omdat je dan een lage wegenbelasting hebt op grijs kenteken (€ 65,- per maand).Als je hem als privépersoon rijdt kost hij in wegenbelasting € 275,- per maand en dat doet bijna niemand. Al die andere grote Amerikanen die niet op grijs kenteken kunnen zie je hier al praktisch niet daardoor. Die hele deal is een wassen neus, niet in de laatste plaats omdat die grote Amerikanen ook nog eens peperduur zijn.

En natuurlijk is de impact bij een aanrijding met zo’n auto groter dan als een Fiat Panda je aanrijdt. Maar Google eens op het aantal ongevallen met bestelbussen, dan schrik je pas echt. En die zijn net zo groot, breed en zwaar, misschien wel zwaarder, dan een Dodge Ram. Op 1 januari 2015 waren er 1.087.000 bestelbussen in Nederland. Tegenover 8000 Dodge Ram’s.

En natuurlijk lijkt het heel wat als je met zo’n auto door de binnenstad van Haarlem rijdt, maar ik kom daar gewoon niet (bestelbussen dan weer wel!). Net als heel veel andere grote auto rijders. Dan pak ik de auto van mijn vriendin. Maar ik wil ik ook niet met een Suzuki Alto naar Spanje rijden.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-25 14:48

Loretta schreef:

Europeanen zijn gewoon niet het type mensen om dat soort auto's te gaan rijden. Die beslissing is om Trump te paaien. Von der Leyen weet ook dat er geen markt voor deze auto's in Europa is.

Edit: wat Jan hierboven al zei.
Laatst bijgewerkt door Benzz op 16-11-25 14:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-25 14:48

Mijn man wilde er jaaaaaren geleden eentje. Maar kwam op andere gedachten toen een kennis van ons met zo'n ding muurvast kwam te zitten in een parkeergarage _O- _O-
Nee ik denk niet dat het zo'n vaart zal lopen. In ieder geval niet in NL.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-25 15:01

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-25 15:08

En het is een leuk bericht om mensen weer even op de achterste benen te krijgen, dat van die auto’s.. en het lukt ook weer :j

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-25 15:14

janderegelaa schreef:
En natuurlijk is de impact bij een aanrijding met zo’n auto groter dan als een Fiat Panda je aanrijdt. Maar Google eens op het aantal ongevallen met bestelbussen, dan schrik je pas echt. En die zijn net zo groot, breed en zwaar, misschien wel zwaarder, dan een Dodge Ram. Op 1 januari 2015 waren er 1.087.000 bestelbussen in Nederland. Tegenover 8000 Dodge Ram’s.

Bestelbussen hebben nog een praktisch doel. Dat kan ik van een Dodge Ram niet bepaald zeggen. Zeker in Nederland niet.
Dat het op Grijs Kenteken mogelijk is zo'n ding betaalbaar te rijden is een maas in de wet. Grijs kenteken is bedoeld voor ondernemers die een busje nodig hebben voor hun werk.