Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Muiz, NadjaNadja, ynskek, Essie73, Ladybird, Polly, Firelight

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-25 11:16

Musk doet er nu toch wel heel verstandig aan om een toontje lager te gaan zingen. Trump had het gisteren over USAID flink te verkleinen terwijl Musk door ratelde over volledig ontmantelen.

https://www.hln.be/buitenland/elon-kan- ... ~aef04078/

Musk lijkt me intelligent genoeg om te beseffen dat het niet slim is om zo hard tegen grote baas Trump te blaffen. Alleen of zijn kleine pikkie daar ook zo over denkt is nog maar de vraag.

Laten we vooral hopen dat Musk op deze manier door blijft gaan. Alhoewel hij blijft een man die je moet blijven vrezen ook als hij eenmaal uit zijn ambt is gezet. Musk is en blijft een zeer gevaarlijk individu.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-25 11:18

pmarena schreef:
Ik vind het een engerd maar zou veel liever zien hoe een RFK bepaalde zaken eens opschudt in de health department zeg maar, die vol met tunnelvisies zit. Want owee als je eens zou willen kijken of het nu echt wel nodig is om iedere baby verplicht het Hep. vaccin te geven, en of het nou echt wel nodig is om het drinkwater te fluorideren en van chloor te voorzien..... daar schijnt geen realistische kijk op mogelijk te zijn want dan komt iedereen meteen in een ijzeren long te liggen volgens de automatische retoriek 8)7

https://www.cdc.gov/hepatitis-b/hcp/vac ... %20seeking

Er is geen Hep. vaccin verplichting. Het is aangeraden en vaak wel een vereiste voor daycare of school.

pmarena

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-25 11:42

Het drinkwater in de USA is ook niet overal hetzelfde. Het gaat om het principe dat er echt wel legitieme aandachtspunten benoemd worden tussen alle waanzin in.

Ik hoor net in de auto op de radio dat Amerikaanse wetenschappers ontdekt zouden hebben dat er wel enkele grammen (!) nano-plastics in menselijke hersenen gevonden worden. We helpen de rivieren / natuur om zeep. Hebben last van steeds meer ziektes / aandoeningen waarvan we eigenlijk niet zo goed weten wat precies de oorzaak is.

Farmareuzen die best wel veel macht hebben. Het grote geld dat met veel dingen wegkomt / deze jarenlang onder het tapijt veegt. In die regionen mag best het 1 en ander opgeschud worden van mij :j

Nu zal ik zeker niet mijn hoop op Republikeinen gevestigd hebben wat dit soort zaken betreft, en op MAGA al helemaal niet. Maar ik denk dat bepaalde dingen (tussen alle waanzin en chaos) misschien wel eens goed kunnen zijn om er uiteindelijk verbetering in aan te kunnen brengen.

Wellicht kunnen de Republikeinen / extreem rechts de hele klerezooi afbreken waarna de Democraten / mensen met nobelere bedoelingen de kans krijgen om dingen beter terug te bouwen.

Dat is het hoopje dat ik heb.

Net zoals je maar moet hopen dat we als Europa nu beseffen dat we samen sterk moeten staan en ons niet zo afhankelijk van de USA op moeten stellen. Dan komt er op die manier misschien nog iets goeds uit deze puinhoop voort.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-25 12:41

pmarena schreef:
Farmareuzen die best wel veel macht hebben. Het grote geld dat met veel dingen wegkomt / deze jarenlang onder het tapijt veegt. In die regionen mag best het 1 en ander opgeschud worden van mij :j

Nu zal ik zeker niet mijn hoop op Republikeinen gevestigd hebben wat dit soort zaken betreft, en op MAGA al helemaal niet. Maar ik denk dat bepaalde dingen (tussen alle waanzin en chaos) misschien wel eens goed kunnen zijn om er uiteindelijk verbetering in aan te kunnen brengen.

Waar de republikeinen vooral op de hand van big tech zijn. Daar zijn de democraten weer op de hand van big pharma. En uiteindelijk zijn beide partijen vooral op de hand van miljardairs. De VS is hopeloos verloren. Wat moet dit dan precies gaan opschudden dan?

Amerikanen hebben gewoon geen keuze bij de verkieingen tussen neo liberaal en neo liberaal. En ze kiezen vervolgens voor de meest extreme optie. Hoe zie jij er ooit verbetering in komen.

mysa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-25 13:15

Juist de republikeinen geven niets om milieu en veiligheid. Zwaar vervuilende industrieën werd en wordt de hand boven het hoofd gehouden. Lees 'Vreemdelingen in eigen land', je schrikt je rot.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-25 14:18

Vandaar ook dat ik zeg dat ik zeker niet mijn hoop op Republikeinen vestig hiervoor.
Maar dat het enige "elk nadeel hep se voordeel" puntje zou kunnen zijn...dat we nu al jaren aan het tobben zijn om grote problemen op te lossen, maar dat dat maar tergend langzaam en ook niet echt goed lukt. Dat we maar een beetje aan het pappen en nathouden zijn.

En dat het uiteindelijk misschien beter blijkt te zijn geweest (als we over zoveel jaar terugkijken) dat we niet nog tientallen jaren zo door aan het tobben zijn geweest. Maar dat nu de hele zooi wordt afgebroken. Mensen zich daar rot van schrikken. En het dan (heel heel misschien....?) wèl ineens kan lukken om vanalles te hervormen omdat het dan immers toch helemaal opnieuw opgebouwd moet worden en door opgedane slechte ervaringen / ogen die geopend zijn dan wèl genoeg handen ineen geslagen kunnen worden.

Het zou kunnen hè, de kans is niet 0% dat er op die manier dan toch nog iets goed van komt :=

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-25 14:44

Ik dacht eigenlijk dat Canada wel lekker bezig was qua reactie op Trump's gekloot in plaats van 'als een knipmes' voor hem zwichten. Zowel vanuit de overheid als vanuit het gepeupel.

Forse heffingen op Amerikaanse dingen vanuit de federale overheid en de belofte om eigen bedrijven/boeren te steunen.
Vanuit provincies dingen als een stop op invoer/verkoop van drank uit rode Amerikaanse staten/alle Amerikaanse drank, Ontario die een contract ter waarde van 100 miljoen dollar voor Starlink cancelt, New Bruswick die helemaal geen contracten meer met Amerikaanse bedrijven aan wil gaan plus een aantal andere provincies die hetzelfde willen proberen....
Dat zijn dingen die Amerikanen gaan voelen.

Vanuit een Canadese kennis komt er nogal wat langs aan gedeelde oproepen om te kiezen voor Canadese producten in plaats van Amerikaans, en anders voor spullen uit elk ander land dan Amerika te gaan.
Als ik zo lees wat daar langskomt aan reacties heeft Trump mogelijk de tenen daar flink gestoten in plaats van lekker tegen een bal getrapt om te scoren.

"You're neither unnatural, nor abominable, nor mad;
you're as much a part of what people call nature as anyone else;
only you're unexplained as yet -- you've not got your niche in creation."
~Sticks and stones may break my bones, but heartless words cut deeper. For bones may bend, and someday mend; the price for words is steeper.~

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-25 16:15

Dat denk ik ook; hij heeft behoorlijk wat kwaad bloed gezet onder de Canadese en Mexicaanse bevolking; hij dreigde de afgelopen week met tariffs richting Europa, maar ook hier staan tegenmaatregelen al klaar, alsook wanneer hij iets tegen Denemarken mbt Groenland zou willen proberen. Hij heeft in feite niets bereikt wat er al niet lag en alleen maar allies afgestoten.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-25 16:56

Sja, hij ziet de USA als grootste en machtigste land. Heel leuk, maar daar blijft niks van over wanneer andere landen geen handel meer willen drijven. Het is best dom ruzie te gaan zoeken met je buren.

*Burp*

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-25 17:32

Trump leert alleen via de portemonnee. De Amerikaanse burgers gaan de tariffs merken en wanneer het geld gaat kosten, dan denkt men de volgende keer anders. Ik kan mij niet indenken, dat dit alleen over de fentanyl productie gaat.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-25 18:28

Jongens lees nu eens alles, Canada en Mexico hebben niet gebogen als een knipmes, ze hebben Trump wat beloofd dat al afgesproken was met de vorige regering :D .

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-25 18:35

Afbeelding

Deze is ook leuk :D

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-25 18:37

Die is leuk inderdaad. :D

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-25 21:46

BigOne schreef:
Jongens lees nu eens alles, Canada en Mexico hebben niet gebogen als een knipmes, ze hebben Trump wat beloofd dat al afgesproken was met de vorige regering :D .
Klopt :')

Mexico zelfs minder dan vooraf was beloofd.

Never follow everyone else their path. Unless you are in the woods and you are lost, and see a path. Then, by all means, follow that path.

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 00:24

Afbeelding

Volg ons project in Washington!
Van overwoekerde bende naar paarden paradijsje :D

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 04:38

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 06:08

Niet echt verrassend.... mooi ook hoe hij dat voorstel uit de goedheid van zijn hart doet.

Gazanen krijgen een mooiere plek, andere landen betalen er wel voor (dat is goed voor het teamgevoel van die Arabieren) einde aan dat gedoe daar (...) en het is natuurlijk niet eerlijk als die strook naar Israël gaat dus weet je wat, hij zal de taak wel op zich nemen dat er weer gebouwd gaat worden. Gaan ze dan zeker het UNAID geld voor gebruiken :=

En de exploitatie daar wil hij ook geen anderen mee lastig vallen dus dat zal de US of A / Trump Crime Family dan wel gaan regelen. En wat handig, het leger kan dienen als persoonlijke beveiliging daar *\o/*

Ook mooi hoe ze inschatten dat het zeker 10-15 jaar zal duren om de boel daar weer op te bouwen.
Maar als het schoongeveegd is en er wat te halen valt staan daar binnen no time de eerste Trump hotels hoor :=

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 07:35

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 07:55

Electra63 schreef:
https://nos.nl/artikel/2554572-trump-pa ... -overnemen

Trump wil Gaza herbouwen en de Palestijnen mogen ergens anders gaan wonen.

Geen woorden.... die man is knettergek. Maar nee, Harris was niet pro Gaza genoeg.

En de Gazanen mogen naar mooie gebouwde plekken (kampen wellicht?) In andere landen? Mogen we de vergelijking dan nu inmiddels gaan maken? Nee, ze hoeven niet dood, alleen weg uit "de Riviera van het midden-oosten".

Die mensen hebben gestreden, geleden een alles opgeofferd voor hun stukje land, waar ze al decennia onder vuur liggen, letterlijk, maar Trumpie denkt dat ie ze even gaat verplaatsen. Op kosten van een ander. En de grond zich kan toe-eigenen.

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:19

Ik ben benieuwd of/wanneer de mensen die echt vol voor Trump hebben gestemd, de eerste twijfels zullen krijgen.
Denk niet dat dat nu al is.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:20

mylittlejoy schreef:
Die mensen hebben gestreden, geleden een alles opgeofferd voor hun stukje land, waar ze al decennia onder vuur liggen, letterlijk, maar Trumpie denkt dat ie ze even gaat verplaatsen. Op kosten van een ander. En de grond zich kan toe-eigenen.

Hoe gaat dit stoppen dan?
Ik zeg niet dat verplaatsen de oplossing is, maar wat is het dan wel? Want het is al een poosje een bende daarzo, voor zover het nu nog bewoonbaar is. Wanneer stopt de oorlog, wie gaat het dan opbouwen en hoe lang blijft het dan rustig?
Ik heb geen idee, ik heb helemaal geen verstand van de midden oosten problematiek.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:30

Heel simpel gedacht zou je zeggen: iedereen kappen nu! De Gaza strook is voor de Gazanen en Israël moet daar opzouten. Die mensen niet lastig vallen. En dan moet Israël ook niet meer lastig gevallen worden in hun eigen grondgebied. Maarja als het zo simpel was.....

Ik vraag me eigenlijk af wat voor pressiemiddelen Trump heeft om de buurlanden te dwingen om Gazanen op te nemen....als die dat überhaupt zouden willen. Gaat er veel geld / hulp / handel vanuit de USA om in die regionen waarmee hij kan zeggen van we stoppen hiermee als jullie niet X-Y-Z doen...?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:35

Ja dat dacht ik ook, dat is het meest makkelijk. Maar zo werkt het niet. (ik snap in basis oorlog sowieso niet, maar ja, mensen)

Dus wat dan? Want wat tot nu toe gedaan is, werkt ook niet?

(ik ben eigenlijk dagelijks wel dankbaar dat ik (nog) niet in zo'n gebied woon, ik kan me niet voorstellen hoe dat voor die mensen is.. er is niks meer)

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:19

Citaat:
Hoe gaat dit stoppen dan?
Ik zeg niet dat verplaatsen de oplossing is, maar wat is het dan wel? Want het is al een poosje een bende daarzo, voor zover het nu nog bewoonbaar is. Wanneer stopt de oorlog, wie gaat het dan opbouwen en hoe lang blijft het dan rustig?
Ik heb geen idee, ik heb helemaal geen verstand van de midden oosten problematiek.

Als daar een simpele oplossing voor was, waren ze daar al op uitgekomen. De Palestijnse bevolking was daar voor Israël opgericht werd, waarom moeten zijn weg?

Sowieso, ethnic cleansing is nooit de oplossing. Nooit.

Ondertussen krijgt trouwens de complete workforce van de CIA een vaststellingsovereenkomst aangeboden: https://www.foxnews.com/politics/cia-of ... -workforce

Het begint erop te lijken dat Trump de bliksemafleider is voor Musk, die ondertussen de volledige Amerikaanse overheid aan het ontmantelen is.

Telpeva

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:24

Wow, echt wow. In negatieve zin, ik kan er geen woorden voor vinden voor wat er nu allemaal gebeurt in Amerika en de rest van de wereld.

Ever make mistakes in life? Let's make them birds. Yeah, they're birds now.
Popcorn smiley: http://www.migaria.com/popcorn.gif