Moderators: Giolli, Hanmar, Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Dani, Polly
AnnedB schreef:Sabri schreef:Oef... dit is wel echt hard zeg.Net alsof het je recht is als je doodgaat je nog ff alles uit het leven wilt halen ten koste van anderen. Bah!
mvdende schreef:Het gaat mij om de uitspraak 'ten koste van een ander'.Hard, maar het is wél enigsinds zo.
Waarom zou iemand die weet dat hij/Zij komt te overlijden wél herinneringen mogen maken, op kosten van een ander, maar de "normale" mens, (die bij wijze van spreken morgen onder een auto kan liggen en óók dood is) hoeft echt niet aan te komen met: ik heb geen geld voor een vakantie, maar ik wil herinneringen maken voor later, want ik kan morgen wel dood neervallen
Voor iedereen is een vakantie/ leuke dingen doen een vorm van herinneringen maken, zeker als je dat met je vrienden/ familie doet. En óók de "normale herinneringen" zijn kostbaar als iemand vervolgens onverwacht komt te overlijden.
Dus ik sta ook absoluut niet achter crowdfundings "om herinneringen te maken" want ik ben ziek...
dalena schreef:Dat zijn de kosten tot nu toe, 2500. Dit gaat zeker oplopen tot 5000. Die 2500 is gewoon betaald
Nagini schreef:dalena schreef:Dat zijn de kosten tot nu toe, 2500. Dit gaat zeker oplopen tot 5000. Die 2500 is gewoon betaald
Dit topic gaat niet specifiek over jou, maar aangezien je specifiek jezelf blijft aan halen wil ik er even op inhaken waarom ik dan tegen zulke crowdfunding acties ben. Ipv een crowd funding had je ook kunnen kiezen niet die 2e kat er bij te nemen want dat zijn ook weer extra kosten. En ja, aanbetaling was je dan kwijt geweest maar dat uitstaande bedrag had dan naar de zieke kat kunnen gaan.
Dus dat zijn keuzes die je maakt. Ik zou zelf nooit doneren aan iemand die geld vraagt voor behandeling van een dier en dan ondertussen een nieuw rasdier betaald omdat dit in mijn ogen echt enorm krom is.
Maar goed doneren doe ik sowieso echt zelden.
AnnedB schreef:Sabri schreef:Oef... dit is wel echt hard zeg.Net alsof het je recht is als je doodgaat je nog ff alles uit het leven wilt halen ten koste van anderen. Bah!
mvdende schreef:Hard, maar het is wél enigsinds zo.
Waarom zou iemand die weet dat hij/Zij komt te overlijden wél herinneringen mogen maken, op kosten van een ander, maar de "normale" mens, (die bij wijze van spreken morgen onder een auto kan liggen en óók dood is) hoeft echt niet aan te komen met: ik heb geen geld voor een vakantie, maar ik wil herinneringen maken voor later, want ik kan morgen wel dood neervallen
Voor iedereen is een vakantie/ leuke dingen doen een vorm van herinneringen maken, zeker als je dat met je vrienden/ familie doet. En óók de "normale herinneringen" zijn kostbaar als iemand vervolgens onverwacht komt te overlijden.
Dus ik sta ook absoluut niet achter crowdfundings "om herinneringen te maken" want ik ben ziek...
AnnedB schreef:Het gaat mij om de uitspraak 'ten koste van een ander'.
Mensen bepalen zelf of ze geven of niet en als je echt niet kunt begrijpen dat iemand die nog maar kort te leven heeft graag nog bepaalde dingen zou willen doen of meemaken, dan ben je naar mijn mening enorm kortzichtig en egocentrisch.
Waarmee ik niet bedoel dat je persé zou moeten doneren, maar je kunt in zo'n geval ook gewoon besluiten je mond te houden.
Mar_jolijn schreef:Lang getwijfeld of ik zou reageren. Maar toch wel:
Ik heb mijn grote paardenvriend nog dankzij een crowdfunding. Heb ik daar mijn trots en waardigheid voor aan de kant gezet? O Jazeker! Ben ik er trots op dat ik het heb gedaan? Allerminst. Blij? Absoluut!
We zijn met hem 3 klinieken in en uit geweest om erachter te komen wat hij had, uiteindelijk na overal foto's en echo's dmv een scintigrafie erachter gekomen dat hij zijn knie had gebroken. We waren toen meer dan 10.000 euro verder. Dat wás mijn spaarpotje voor hem. Toen zei de dierenarts: Oh maar dit komt goed hoor, met een dure behandeling en dagelijks aquatraining. Dat eerste konden we nog betalen, het tweede niet meer, maar revalideren aan de hand was levensgevaarlijk geworden na in totaal bijna een jaar boxrust (arme ziel) en het zette geen zoden aan de dijk. Dus toch besloten het te proberen, met héél duidelijk in de tekst dat ik niks verwachte en begreep hoe men hierin stond. Schuldbewust denk ik. Maar er kwam zoveel binnen dat we hem drie maanden hebben kunnen laten revalideren, twee op de kaoten van de CF en de laatste maand doordat we zelf weer wat geld hadden. Dus ja. Ik ben ook geen fan van CF....maar toch wel.
Zebrastreep schreef:Mensen zouden ook wat beter geïnformeerd moeten worden als het gaat om de aanschaf. Ik denk dat heel veel mensen een dier aanschaffen , en op dat moment zich niet realiseren dat een dier ook ziek kan worden totdat het werkelijk gebeurd.
dalena schreef:Iedereen kan inderdaad morgen neervallen maar vind het toch echt anders als iemand nog mooie herinneringen wil maken. Hoeft niet altijd geld te kosten maar snap dat je er ook nog even tussen uit wilt. Als je de diagnose hebt gekregen dat je komt te overlijden dan wil je nog even alles uit het leven halen.
Elisa2 schreef:Het zure is dat mensen die langdurig ziek zijn ook niet in staat zijn om nog meer geld te verdienen, en inderdaad de kosten kunnen heel erg hoog oplopen om het leven nog een beetje dragelijk te houden. Ik gun die mensen echt van alles...kan alleen zelf niet overal aan doneren want zo rijk ben ik niet.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 bezoekers