Oorlog Oekraïne deel 2

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BigOne
Berichten: 38260
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 11:10

Sizzle schreef:
BigOne schreef:
En wanneer er een bom valt op de Oekraïne hebben ze in Rusland ook geen tijd meer om te duiken.


Als ze er eentje gooien dan neem ik aan dat ze wel eerst naar de windrichting kijken en wachten op een wind uit het oosten.

Ik bedoelde meer op de reactie van de navo!

Blue_Eyes

Berichten: 20354
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 11:31

elnienjo schreef:
Biden komt steeds vaker over als redelijk seniel, hopelijk heeft hij mensen die hem sturen/in toom houden (al is dat dan weer niet te merken aan z'n speeches...). Denk dat we er met Trump op dit moment beter voor hadden gestaan.

:')

Helaas is deze opmerkingvan Biden bepaald niet seniel te noemen. De beste man heeft een behoorlijk punt.
Met Trump nog aan het roer had heel Europa al Russisch moeten gaan leren.

nikkel
Berichten: 2531
Geregistreerd: 29-11-18
Woonplaats: kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 11:41

Dat Biden, enigzins fragiel lijkt te zijn, is een gegeven. Maar Elnienjo ik twijfel voor geen seconde aan zijn geestelijke gezondheid. Elnienjo, dat jij voor Trump bent en daarmee voor het weggeven van Landen aan Rusland is zondermeer duidelijk.
Laatst bijgewerkt door nikkel op 07-10-22 11:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Blue_Eyes

Berichten: 20354
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Re: Oorlog Oekraïne deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 11:42

Fragiel oké, is ook niet vreemd want de man wordt binnenkort 80. Niet zo heel veel ouder dan Trump overigens. Maar seniel is hij absoluut niet!

nikkel
Berichten: 2531
Geregistreerd: 29-11-18
Woonplaats: kennemerland

Re: Oorlog Oekraïne deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 11:49

Was ik maar zo seniel LOL

pien_2010

Berichten: 43283
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 12:57

nikkel schreef:
Dat Biden, enigzins fragiel lijkt te zijn, is een gegeven. Maar Elnienjo ik twijfel voor geen seconde aan zijn geestelijke gezondheid. Elnienjo, dat jij voor Trump bent en daarmee voor het weggeven van Landen aan Rusland is zondermeer duidelijk.



Hij heeft "de spillebeentjes" die eigen zijn aan mensen van zijn leeftijd en ik ben verbaasd dat hij zoveel kan met zijn fragiele gezondheid. Dus eens met nikkel. Maar in zijn hoofd zit het wel goed, daar twijfel ik geen seconde aan.

irmaz

Berichten: 4769
Geregistreerd: 25-08-04
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 13:14

De Nobel-prijs voor de vrede gaat dit jaar naar een mensenrechtorganisaties uit Ukraïne en Rusland en een mensenrechten activist uit Belarus.

De mensenrechtenorganisatie uit Rusland, Memorial International, is de oudste mensenrechtenorganisatie die daar actief is en is vorig jaar door Putin verboden
https://twitter.com/RFERL/status/1578324842859925504

Voor Ukraïne heeft de organisatie Centre for Civil Liberties gewonnen en voor Belarus de in gevangenschap levende mensenrechten activist Vyasna Byalyatski.
https://www.rferl.org/a/nobel-peace-pri ... 69689.html

storrum

Berichten: 2158
Geregistreerd: 11-01-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 13:23

Blue_Eyes schreef:
elnienjo schreef:
Biden komt steeds vaker over als redelijk seniel, hopelijk heeft hij mensen die hem sturen/in toom houden (al is dat dan weer niet te merken aan z'n speeches...). Denk dat we er met Trump op dit moment beter voor hadden gestaan.

:')

Helaas is deze opmerkingvan Biden bepaald niet seniel te noemen. De beste man heeft een behoorlijk punt.
Met Trump nog aan het roer had heel Europa al Russisch moeten gaan leren.


Ik vind Russisch leren minder erg dan weggevaagd worden door een kernbom. We hebben hier regelmatig workawayers gehad uit Rusland en die leefden daar ook gewoon gelukkig en tevree.

Janneke2

Berichten: 22748
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Oorlog Oekraïne deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 13:31

... soms vraag ik me af of Biden één of andere facelift heeft ondergaan, want ik snap het gezicht van die man niet.

Maar als ik op andere dingen let, zegt en doet hij uiterst verstandige dingen.

(So please hou op met geroddel als dat hij seniel zou zijn. 'Hoe hij overkomt' vind ik totaal niet relevant voor M&M, dat hoort thuis in 'huiskamer' topics.)

irmaz

Berichten: 4769
Geregistreerd: 25-08-04
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 13:37

storrum schreef:
Ik vind Russisch leren minder erg dan weggevaagd worden door een kernbom. We hebben hier regelmatig workawayers gehad uit Rusland en die leefden daar ook gewoon gelukkig en tevree.

En dan alleen maar hopen dat hij Belgen niet als 2e rang burgers ziet :=
En dat hij bokt onschuldig genoeg vindt om niet te censureren

irmaz

Berichten: 4769
Geregistreerd: 25-08-04
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 13:58

Laatste update van de nieuwe Tsjechische provincie Kralovec:
Afbeelding
:+

ruitje

Berichten: 12316
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 15:28

Opzich, is de vraag of Biden wat mankeert en daarmee een stabiele leider is, wel relevant toch?

Die vraag stellen we ook de hele tijd over Putin( nouja, eigenlijk vinden we of Putin wat mankeerde eigenlijk niet eens meer de vraag :') )

Ik mis Obama... Biden is misschien de betere van de twee opties geweest, maar ik denk( maar dat is een theorie? Geen idee wat jullie denken) zowel Trump als Biden voor Putin een 'goede kans was om Oekraïne aan te vallen' . Trump omdat die er een strik omheen had gedaan, en Biden omdat ik denk dat Putin daar toch gewoon minder 'respect' voor heeft :o

BigOne
Berichten: 38260
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Oorlog Oekraïne deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 15:42

Waarschijnlijk krijgt Putin nu wel steeds meer respect voor Biden , die knalt net zo hard terug en dat is helaas de enigste taal die Putin verstaat.

ruitje

Berichten: 12316
Geregistreerd: 29-06-03

Re: Oorlog Oekraïne deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 15:44

Ja precies, ik denk niet dat hij dat ingeschat had zo :)

Blue_Eyes

Berichten: 20354
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 15:46

storrum schreef:
Ik vind Russisch leren minder erg dan weggevaagd worden door een kernbom. We hebben hier regelmatig workawayers gehad uit Rusland en die leefden daar ook gewoon gelukkig en tevree.

Zeg dat nog eens, maar dan langzaam? En realiseer je dan even dat je dat soort dingen dan niet meer kunt zeggen zonder in een Siberisch werkkamp gepropt te worden?

herr_balou
Berichten: 1453
Geregistreerd: 03-06-19
Woonplaats: Zuiden van Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 15:49

nikkel schreef:
Elnienjo, het is duidelijk dat jij voorstander bent van: geef Rusland alles ten oosten van de Elbe. Nu heeft iedereen recht op zijn of haar mening. Ik denk alleen, dat het daarbij niet stopt. Bovendien ga je dan voorbij aan het feit dat de landen zelf beschikkingsrecht hebben.

Zelfs al geef je de gebieden op, Rusland, rupsje nooit genoeg gaat dan gewoon verder omdat Europa dan zwak is.

Poetin heeft al een aantal keren duidelijk gemaakt, dat de wereldorde herschreven moet worden. Voor Europa is daar geen plaats ingeruimd.

En niet te vergeten dat we dat patroon ook eerder hebben gezien. Hitler bezette achtereenvolgens Rijnland, Oostenrijk en Tsjecho-Slowakije, het VK en Frankrijk zeiden 'foei' en lieten het daar verder bij. De VS wilde zich er helemaal niet mee bemoeien. Voor Hitler het teken door te gaan. Als je denkt dat Putin heel anders is dan Hitler heb je de afgelopen decennia niet op zitten te letten.

herr_balou
Berichten: 1453
Geregistreerd: 03-06-19
Woonplaats: Zuiden van Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 15:52

storrum schreef:
Ik vind Russisch leren minder erg dan weggevaagd worden door een kernbom. We hebben hier regelmatig workawayers gehad uit Rusland en die leefden daar ook gewoon gelukkig en tevree.

Workawayers uit Noord-Korea zeggen ook dat ze in hun eigen land gewoon gelukkig en tevreden leven...

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 15:53

nikkel schreef:
Dat Biden, enigzins fragiel lijkt te zijn, is een gegeven. Maar Elnienjo ik twijfel voor geen seconde aan zijn geestelijke gezondheid. Elnienjo, dat jij voor Trump bent en daarmee voor het weggeven van Landen aan Rusland is zondermeer duidelijk.

Ik ben niet voor Trump maar toen hij nog president was was er geen oorlog. Hij leek minder provocerend richting Rusland, China en Korea.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 15:56

pien_2010 schreef:
nikkel schreef:
Dat Biden, enigzins fragiel lijkt te zijn, is een gegeven. Maar Elnienjo ik twijfel voor geen seconde aan zijn geestelijke gezondheid. Elnienjo, dat jij voor Trump bent en daarmee voor het weggeven van Landen aan Rusland is zondermeer duidelijk.



Hij heeft "de spillebeentjes" die eigen zijn aan mensen van zijn leeftijd en ik ben verbaasd dat hij zoveel kan met zijn fragiele gezondheid. Dus eens met nikkel. Maar in zijn hoofd zit het wel goed, daar twijfel ik geen seconde aan.

Ik zie de laatste tijd toch wat filmpjes waar hij dementerend overkomt.

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 15:58

elnienjo schreef:
nikkel schreef:
Dat Biden, enigzins fragiel lijkt te zijn, is een gegeven. Maar Elnienjo ik twijfel voor geen seconde aan zijn geestelijke gezondheid. Elnienjo, dat jij voor Trump bent en daarmee voor het weggeven van Landen aan Rusland is zondermeer duidelijk.

Ik ben niet voor Trump maar toen hij nog president was was er geen oorlog. Hij leek minder provocerend richting Rusland, China en Korea.
Maar als hij nu nog president was geweest, was deze oorlog er ook geweest, dus je argument slaat als een tiet op een drumstel.

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 15:58

Zullen we de Biden berichten links laten liggen, houdt enkel de aandacht weg bij het onderwerp binnen dit topic.

Poosje81
Berichten: 21194
Geregistreerd: 13-08-02
Woonplaats: La Douce France

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 16:14

Citaat:
Ik zie de laatste tijd toch wat filmpjes waar hij dementerend overkomt.


Ik zie de laatste tijd toch wat berichtjes waar men niet 100% geestelijk gezond overkomt.

Dus.... volgens mij zijn wij geen artsen (in welke vorm dan ook) én niet bevoegd om op afstand een medische diagnose te geven.

Ruitje ik ben met je eens, mis Obama ook :j

storrum

Berichten: 2158
Geregistreerd: 11-01-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 16:19

Blue_Eyes schreef:
storrum schreef:
Ik vind Russisch leren minder erg dan weggevaagd worden door een kernbom. We hebben hier regelmatig workawayers gehad uit Rusland en die leefden daar ook gewoon gelukkig en tevree.

Zeg dat nog eens, maar dan langzaam? En realiseer je dan even dat je dat soort dingen dan niet meer kunt zeggen zonder in een Siberisch werkkamp gepropt te worden?


Huh? Wat kan ik dan niet meer zeggen? Dat ik het niet erg vind om russisch te leren en dat er in Rusland mensen wonen die gelukkig en tevreden zijn?

https://www.youtube.com/watch?v=sZdnbAIn2cI

En lees ook in de comments hoe "vreselijk" het is in Rusland.

irmaz

Berichten: 4769
Geregistreerd: 25-08-04
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 16:34

elnienjo schreef:
nikkel schreef:
Dat Biden, enigzins fragiel lijkt te zijn, is een gegeven. Maar Elnienjo ik twijfel voor geen seconde aan zijn geestelijke gezondheid. Elnienjo, dat jij voor Trump bent en daarmee voor het weggeven van Landen aan Rusland is zondermeer duidelijk.

Ik ben niet voor Trump maar toen hij nog president was was er geen oorlog. Hij leek minder provocerend richting Rusland, China en Korea.

En ik denk dat juist door de enorme instabiliteit van Trump zijn logica en reacties er landen het idee hebben gekregen dat het wel kan om andere landen binnen te vallen, als je maar een lekker klinkende slogan hebt. Het is nooit zo dat een land van ineens besluit om een oorlog (of speciale miliaire operatie :roll: ) te beginnen en de volgende dag ten strijde trekt.

Dus: Wanneer de idioot Trump niet aan de macht was gekomen in de VS dan was er zeer waarschijnlijk nu geen oorlog in Ukraïne geweest.

Eulogy
Berichten: 5740
Geregistreerd: 21-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 16:34

Meen je nou serieus dat je best in een totalitaire staat zou willen leven?