Voice of Holland 2022 stilgelegd

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
verootjoo
Berichten: 35594
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 08:55

Help mijn man is klusser vind ik vooral het toppunt van onze nog blijkbaar ongeëmancipeerde maatschappij en gedachten.

Ik vraag me elke keer weer af waarom ze alleen die man aan het werk zetten met andere mannen, de man eens flink de ‘waarheid’ zeggen en de vrouw vooral vertroeteld moet worden en dingetjes mag uitzoeken om het huis in te richten omdat haar man er een potje van heeft gemaakt :')

Kom op, je komt toch echt samen in die oliebol, niet alleen je man.

Dat is ook nog wel punt van discussie maar ms hoort dat niet hier :')

[o]


pien_2010

Berichten: 42657
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 09:01

Dat heeft alles met seksisme en rollenpatronen te maken.

Benzz
Berichten: 2872
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 09:03

verootjoo schreef:
Help mijn man is klusser vind ik vooral het toppunt van onze nog blijkbaar ongeëmancipeerde maatschappij en gedachten.

Ik vraag me elke keer weer af waarom ze alleen die man aan het werk zetten met andere mannen, de man eens flink de ‘waarheid’ zeggen en de vrouw vooral vertroeteld moet worden en dingetjes mag uitzoeken om het huis in te richten omdat haar man er een potje van heeft gemaakt :')

Kom op, je komt toch echt samen in die oliebol, niet alleen je man.

Dat is ook nog wel punt van discussie maar ms hoort dat niet hier :')

Nou echt he, ik kijk het programma niet om die reden, terwijl ik die klusprogramma's vaak leuk vindt en leerzaam.

verootjoo
Berichten: 35594
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 09:12

pien_2010 schreef:
Dat heeft alles met seksisme en rollenpatronen te maken.


Precies ja. En John Williams doet er zelf ook gewoon aan mee.

Heeft verder niks met seksueel gedrag te maken, maar is wel typisch seksisme idd. Ik kan er niet naar kijken :+

[o]

pmarena

Berichten: 47831
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 09:22

Nou die anderhalve keer dat ik het gezien heb was het ook wel zo dat het heel erg klonk of man de ijzerenheinige was die het echt zijn project vond, niet echt een "samen" iets zeg maar :=

En die vrouw maar in de puinzooi proberen een beetje een huishouden met kinderen te runnen :(:)


Elisa2

Berichten: 36490
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 09:35

Urbanus schreef:
Elisa2 schreef:
Bestaan er eigenlijk man onvriendelijke sex programma's? Of gaat er daar in de basis al iets mis?


Take me out vond ik echt manonvriendelijk.

Help mijn man is klusser ook maar dan op een ander niveau :')


Ik ben ook wel benieuwd naar waarom je Take me out manonvriendelijk vond.

Die onderste is natuurlijk een heel stereotype programma.

Wel seksisme idd maar volgens mij bestaan er geen seksueel man onvriendelijke programma's in tegenstelling tot andersom.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Shadow0

Berichten: 43433
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Voice of Holland 2022 stilgelegd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 10:27


EllyC

Berichten: 8096
Geregistreerd: 18-12-07

Re: Voice of Holland 2022 stilgelegd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 10:42

nrc is niet te leze zonder abonnement

W-Mellaer's Wamailin M (6, jeugdkampioen Belgie connemara, drachtig van Bon Coeur B, 2024), Bon Mailin EC (1, te koop), Indy (20) B ruin en Vip (22) Z2 dressuur met 2 amazones)

pien_2010

Berichten: 42657
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 10:45

Goed stuk Shadow, en mee eens. Ik heb ook geen abonnement en kan het wel lezen.

Wat mij altijd verbaasd, ongemerkt zijn we allemaal seksistisch. De een gaat er wat bewuster mee om als de ander.
Als het gaat om grensoverschrijdend gedrag, denk ik heel vaak "gast, hoe zou je het vinden als dit gebeurt met jouw oma, moeder, vrouw of dochter/ zus?".

Ik denk als mannen dit zich zouden afvragen dat er opeens heel erg veel bewustzijn is. Ik ben ooit (ik had al puber kinderen) nageroepen door een groep jonge gasten (pubers) . Ik ervoer dit als vrouw onvriendelijk. Dus ik draai me om en zeg tegen die gasten: "joh, ik heb een vraag voor jullie, hoe zou je het vinden als je moeder of je zus zo nageroepen wordt. Vind je dat normaal of vind je dat raar. Ik ben een moeder van 3 kinderen, ik loop hier met mijn boodschappen en ongevraagd krijg ik jullie woorden over me heen? ". Het was doodstil en ze keken me stomverbaasd aan, waarop ik net zo vriendelijk zei: "joh, denk de volgende keer eens na en stel je voor dat je moeder hier loopt waar je dit tegen gaat zeggen". Waarop een zo gastje tegen me zei: "mevrouw weet u dat ik hier nog nooit bij nagedacht heb". Waarop ik zei: "ja dat weet ik, daarom reageer ik ook niet boos ook al vind ik wat jullie deden behoorlijk kwetsend en naar. Gewoon van te vore voortaan bij nadenken en dan komt het zelf wel goed met jullie". "Dag mannen". En we vervolgden onze eigen weg.

Ik denk dus serieus dat als jongens, vaders, en broers met die vraag geconfronteerd worden ze opeens zien, dat het echt niet OK is. Dus als iemand je zo blote piemel foto stuurt→ zou ik reageren (naargelang leeftijd van de verstuurder) → hoe zou je het vinden als je moeder, dochter, zus zo'n foto krijgt van een vreemde man. ETc. Ik denk dat dit heel erg effectief is en dat vooral bij vaders. Want kom niet aan hun dochters.
Terwijl ze dus niet zien, dat e vaak zelf onbewust ook dit gedrag in stand houden.

Urbanus

Berichten: 44929
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 11:16

Elisa2 schreef:
Ik ben ook wel benieuwd naar waarom je Take me out manonvriendelijk vond.


Ik vind het een grote mannen-afzeik-show.

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

Jis_

Berichten: 11472
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 12:25


Give the ones you love wings to fly, roots to come back, and reasons to stay - Dalai Lama

Elisa2

Berichten: 36490
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 12:56

Shadow0 schreef:
Japke-d heeft een aantal vragen op een rij gezet:
https://www.nrc.nl/nieuws/2022/01/25/ha ... n-a4083199

Volgens mij prima te gebruiken als klare-taal-gedragscode.


Wauw wat een goed stuk! Hopen dat dit massaal gedeeld wordt en dit besef ook eens gaat landen.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Elisa2

Berichten: 36490
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 12:58

Urbanus schreef:
Elisa2 schreef:
Ik ben ook wel benieuwd naar waarom je Take me out manonvriendelijk vond.


Ik vind het een grote mannen-afzeik-show.


Ik heb het vroeger weleens gekeken maar kan het me eerlijk gezegd niet zo goed meer herinneren. :o

Pien, dat kan inderdaad werken bij jongens/ mannen die zich niet bewust zijn van hun gedrag. Echter vrees ik dat er genoeg zijn die dondersgoed weten wat ze aan het doen zijn.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Voice of Holland 2022 stilgelegd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 13:11

Ja bij veel die Dick picks sturen zal een bericht online hen weinig doen vrees ik… dat gaat ook echt om macht volgens mij.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Suzanne F.

Berichten: 48888
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 13:12

Urbanus schreef:
Elisa2 schreef:
Ik ben ook wel benieuwd naar waarom je Take me out manonvriendelijk vond.


Ik vind het een grote mannen-afzeik-show.


Ik kan me dat niet herinneren zo eigenlijk. Sowieso zijn die datingprogramma’s net vleeskeuringen. Maar dat zijn de datingapp’s ook. Is net zo vrouwonvriendelijk als manonvriendelijk denk ik. Op alle vlakken.

Maar goed, HMMIK is inderdaad een programma waar de man meestal niet goed wordt weggezet. Maar goed, daar maakt hij het ook zelf naar natuurlijk. Maar de verschillende stereotypen worden wel duidelijk neergezet zo. De man als stoere sterke timmergast die het onderkomen moet bouwen voor zijn vrouw. De vrouw die hulpeloos is, emotioneel, afhankelijk van de man en het liefst kookt in haar nieuwe keuken.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Elisa2

Berichten: 36490
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 13:13

poes:
Spanning ook denk ik, voor hen wellicht erotisch om te doen.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Sintara

Berichten: 7273
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Voice of Holland 2022 stilgelegd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 13:15

Bij help mijn man is klusser denk ik ook altijd - als je een helpende hand zoekt: je hebt er aan elke arm één! *\o/* (uitzonderingen daargelaten)

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Re: Voice of Holland 2022 stilgelegd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 13:38

Ben blij dat ik dat allemaal niet kijk. Het is toch wel duidelijk, dat de regisseur bepaalt wat de algemene mening over een item moet worden. Woorden en scenes uit zijn verband halen, zodat jullie een mening hebben. Wanneer het normaal zou verlopen heb je geen tv. Wat ook niet erg is. Hoop dat die uitzendingen een keer verdwijnen.

De hemel is voor een paard een ruiter met beide benen op aard.
The more real you get the more unreal the world gets. John Lennon
I think our society is run by insane people for insane objectives.

Urbanus

Berichten: 44929
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Voice of Holland 2022 stilgelegd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 13:52

Dat weet je van te voren, lijkt me. Je moet er iets voor over hebben om een VT wonen huis te krijgen.

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

pmarena

Berichten: 47831
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Voice of Holland 2022 stilgelegd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 19:17

Het doet mij altijd denken aan zo'n man die ergens de weg niet durft te vragen, en dat zijn vrouw dat ook niet mag doen :=

Elisa2

Berichten: 36490
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Voice of Holland 2022 stilgelegd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 09:25

Ow vreselijk, om dan maar iets manonvriendelijks te zeggen..."mannen en hun ego's pfftt.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Rytir

Berichten: 5357
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 09:30

pmarena schreef:
Het doet mij altijd denken aan zo'n man die ergens de weg niet durft te vragen, en dat zijn vrouw dat ook niet mag doen :=
:')

Die Esmee denters krijgt blijkbaar nu ook aardig wat oliebol over zich heen nadat ze heeft gezegd dat us marcootje in haar billen heeft geknepen.

Toch blijf ik erbij; ik heb nog nooit in iemands billen geknepen als coach, leidinggevende of (praktijk) opleider. Wel eens een klopje op de billen of hals, als paardrij juf op de hals of billen van een paard wel te verstaan.

When nothing goes right,

go left.

Elisa2

Berichten: 36490
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Voice of Holland 2022 stilgelegd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 09:38

Je zit toch ook niet zo maar aan iemand anders zijn/ haar billen? misschien moeten we kinderen op school leren hoe ze dan een goede rechtse kunnen maken.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

pmarena

Berichten: 47831
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Voice of Holland 2022 stilgelegd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 09:54

Kleuters en jonge jochies wel hoor, die zijn nogal van het rammerige soort :=

En dat is dan ook meteen de uitgelezen leeftijd om ze te leren dat je iemand niet op de billen slaat....en dat je sowieso je vlerkjes thuis moet houden. Maarja aan de andere kant....als iemand bvb. zo gebukt voor je staat...dan moet ik me ook inhouden om daar niet een lekkere *pets* op te geven, haha :=

In de huiselijke sfeer kan je dat wel doen, is het gewoon een soort grapje. Misschien dat het in sommige situaties voor sommige mensen ook vrij genoeg voelt om "voor de grap" een goed bedoeld klapje te geven...?

Elisa2

Berichten: 36490
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Voice of Holland 2022 stilgelegd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 09:58

Hmja, mijn vriend vind dat ook leuk in de relatie..maar ik niet. Van mij krijg je een ram terug haha..

Maar als beide dat prima vinden dan hoor je mij er natuurlijk niet over, het gaat er meer om dat ze dat doen bij mensen waar ze geen relatie mee hebben, ongevraagd. En ik denk ook wel met welke intentie? is dit seksueel van aard of vind je het gewoon leuk om iemand een tets te geven?

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, nardxash, willemijn_T en 5 bezoekers