Voice of Holland 2022 stilgelegd

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cer

Berichten: 30151
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 20:16

Het zegt wel wat over de tijd dat het toen wellicht de bedoeling was (van programmabazen? Voor de kijkcijfers? Wie zal het zeggen?) dat twee (!) jonge mensen zich zo voor moesten (!?) doen..

Zoiets zou nu, naar ik aanneem, niet meer stoer of leuk moeten zijn..

chevax

Berichten: 11338
Geregistreerd: 17-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 20:23

Cer schreef:
Het zegt wel wat over de tijd dat het toen wellicht de bedoeling was (van programmabazen? Voor de kijkcijfers? Wie zal het zeggen?) dat twee (!) jonge mensen zich zo voor moesten (!?) doen..

Zoiets zou nu, naar ik aanneem, niet meer stoer of leuk moeten zijn..


Dat dus ook. Tim heeft heel erg goed door dat wat hij zegt niet goed is, getuige zijn stoere "hoorde je dat? Ik zei het gewoon. Ik dacht het en ik zei het gewoon". Zulke programma's moesten bijdragen aan het meer bespreekbaar maken van sex, maar er werden vrijwel alleen "bijzondere" smaakjes besproken. Hoezo maakt dat sex meer bespreekbaar voor jongeren?

Swah

Berichten: 1857
Geregistreerd: 12-10-12
Woonplaats: In het paradijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 20:25

chevax schreef:
En dat weet je ook zeker als het gaat over de mensen waarmee hij sex heeft gehad? Je weet ook zeker dat daar geen machtsverhoudingen in het spel waren? Oh, en ik hoor de vrouw in het filpmje toch duidelijk een keer zeggen "stoppen". Maar toch gaat hij door.

Nogmaals, het maakt mij niet uit. Maar hopelijk zie je zelf hoe makkelijk je draait als het om iemand anders gaat (waar we allemaal de situatie net zo min van weten).


Welnee, de situatie is compleet anders en dat heeft de betreffende dame heel duidelijk toegelicht.

chevax

Berichten: 11338
Geregistreerd: 17-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 20:30

Swah schreef:
chevax schreef:
En dat weet je ook zeker als het gaat over de mensen waarmee hij sex heeft gehad? Je weet ook zeker dat daar geen machtsverhoudingen in het spel waren? Oh, en ik hoor de vrouw in het filpmje toch duidelijk een keer zeggen "stoppen". Maar toch gaat hij door.

Nogmaals, het maakt mij niet uit. Maar hopelijk zie je zelf hoe makkelijk je draait als het om iemand anders gaat (waar we allemaal de situatie net zo min van weten).


Welnee, de situatie is compleet anders en dat heeft de betreffende dame heel duidelijk toegelicht.


Nee hoor, de dames waarmee hij sex heeft gehad bij BNN toch niet? Misschien was dat met wederzijdse instemming, misschien waren het medewerkers die naar hem opkeken. We weten het niet...
Nogmaals, het maakt mij niks uit wat hij met wie deed of wat hij zei. Ik vind er niks schokkends aan, ik vind het vooral erg zielig dat je een programma maakt en dingen denkt te moeten zeggen als "hand uit de poedersuiker en in de doos". De dubbele moraal past niet.

Cer

Berichten: 30151
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Voice of Holland 2022 stilgelegd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 20:35

“Maakte” .. chevax…
Volgens mij wordt dit niet meer gemaakt .. dat zou ook niet meer kunnen .

Wie zegt dat Tim zelf niet min of meer gedwongen werd om het zo te doen? Als we toch op dat spoor zitten..

(Ik zie niet helemaal het nut van deze bericht geving,.. had hij #boos niet moeten maken? Zijn de handelingen van Jeroen en Ali nu minder erg? Wat moeten we hiermee eigenlijk?)

chevax

Berichten: 11338
Geregistreerd: 17-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 20:44

Cer schreef:
“Maakte” .. chevax…
Volgens mij wordt dit niet meer gemaakt .. dat zou ook niet meer kunnen .

Wie zegt dat Tim zelf niet min of meer gedwongen werd om het zo te doen? Als we toch op dat spoor zitten..

(Ik zie niet helemaal het nut van deze bericht geving,.. had hij #boos niet moeten maken? Zijn de handelingen van Jeroen en Ali nu minder erg? Wat moeten we hiermee eigenlijk?)


Nee hoor, de handelingen van Ali zijn nog even verschrikkelijk. Van Marco zou ik niet weten, want ik vind de filmpjes die nu rondgaan niet zo schokkend.
Tja, wat je met de berichtgeving moet? Ik weet het niet, ik heb het niet naar buiten gebracht. Ik lees het, net zoals ik las over TVOH. En dan is het toch bijzonder dat de man die nu door velen op het schild wordt gehesen, zelf ook in de valkuil van te makkelijk praten is gestapt. Het lijkt me juist bijzonder relevant. Maar daarover verschillen we ongetwijfeld van mening.

Ik stap uit deze discussie. De beschuldigingen die ik al naar mij persoonlijk heb mogen ontvangen, zijn absurd. Terwijl ik overal zeg dat het voor de slachtoffers vreselijk is. Maar ook oog hou voor de kant dat er nu toch wel een serieuze trial by media plaatsvindt. En dat mag je niet zeggen. Je moet erin mee gaan, anders ben je een vreselijk persoon. En dat weet ik nu ondertussen wel. Maar weet je, als je écht wilt dat er dingen veranderen, dan kijk je (en dat geldt voor iedereen, ook voor mezelf) verder dan je eigen referentiekader. Pas als je openstaat voor alle kanten van een verhaal (nee, voor er weer woorden in de mond worden gelegd, een verkrachting heeft geen andere kant), kun je ook constructief bijdragen aan een oplossing.

Tiggs

Berichten: 7522
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 20:52

MarlindeRooz schreef:
Ja het idee van het programma was om lekker te schuren tegen de toen geldende normen. Beetje uitlokken. Was toen echt een super tof programma. Dat deed Tim wel lekker.


Ik keek het ook altijd, maar volgens mij is de ophef niet over het programma?

Jis_

Berichten: 11569
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 20:55

chevax schreef:
Cer schreef:
“Maakte” .. chevax…
Volgens mij wordt dit niet meer gemaakt .. dat zou ook niet meer kunnen .

Wie zegt dat Tim zelf niet min of meer gedwongen werd om het zo te doen? Als we toch op dat spoor zitten..

(Ik zie niet helemaal het nut van deze bericht geving,.. had hij #boos niet moeten maken? Zijn de handelingen van Jeroen en Ali nu minder erg? Wat moeten we hiermee eigenlijk?)


Nee hoor, de handelingen van Ali zijn nog even verschrikkelijk. Van Marco zou ik niet weten, want ik vind de filmpjes die nu rondgaan niet zo schokkend.
Tja, wat je met de berichtgeving moet? Ik weet het niet, ik heb het niet naar buiten gebracht. Ik lees het, net zoals ik las over TVOH. En dan is het toch bijzonder dat de man die nu door velen op het schild wordt gehesen, zelf ook in de valkuil van te makkelijk praten is gestapt. Het lijkt me juist bijzonder relevant. Maar daarover verschillen we ongetwijfeld van mening.

Ik stap uit deze discussie. De beschuldigingen die ik al naar mij persoonlijk heb mogen ontvangen, zijn absurd. Terwijl ik overal zeg dat het voor de slachtoffers vreselijk is. Maar ook oog hou voor de kant dat er nu toch wel een serieuze trial by media plaatsvindt. En dat mag je niet zeggen. Je moet erin mee gaan, anders ben je een vreselijk persoon. En dat weet ik nu ondertussen wel. Maar weet je, als je écht wilt dat er dingen veranderen, dan kijk je (en dat geldt voor iedereen, ook voor mezelf) verder dan je eigen referentiekader. Pas als je openstaat voor alle kanten van een verhaal (nee, voor er weer woorden in de mond worden gelegd, een verkrachting heeft geen andere kant), kun je ook constructief bijdragen aan een oplossing.



Wordt je in pb lastig gevallen? Dat vind ik niet kunnen

Verder zien wij het anders behalve dat ik helemaal niet goed keur wat Tim gezegd heeft. Er zit voor mij alleen wel verschil in wat hij deed en de beschuldigingen die bij Ali Marco en Jeroen liggen. Het filmpje van Marco en dat meisje vind ik niet schokkend, maar die aanraking en kusjes 2x vind ik gewoon niet nodig, ik snap dat niet. En het gaat niet alleen om dat filmpje, er is meer aan de hand
Laatst bijgewerkt door Jis_ op 24-01-22 20:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Cer

Berichten: 30151
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 20:55

Maar is dat bijzonder? Ik vind dat niet perse bijzonder… hij heeft misstanden aan t licht gebracht, dat is toch goed? Daarvoor wordt hij geprezen.. denk ik?

Als het over praten gaat dan gaat het nog vele malen vaker mis denk. Ik zie alleen niet helemaal het vergelijk met tvoh.. het zijn losstaande gevallen, denk ik

Het lijkt nl alsof mensen die deze oude beelden van Tim aanhalen, daar ook iets mee willen zeggen, maar wat? Dat laatste is me niet duidelijk ..

In de media wordt ook wel aangegeven dat een trial by media niet wenselijk is trouwens.. maar mensen mogen wel ergens iets van vinden toch? Zolang ze zelf niet op de stoel van de rechter gaan zitten..

En de bewust wording hierover is alleen maar goed, er zijn nog steeds mensen (mannen en vrouwen) die dit gedrag normaal vinden, en het zou fijn zijn als dat verandert, toch?

pien_2010

Berichten: 43139
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 21:06

Krijg je nare pb's chevax? Dat zou erg vervelend zijn en totaal onterecht.

En voor alle duidelijkheid, ik heb weinig met of tegen Hofman.

Ik was erg pro Ali en heb gewacht. Nu lijkt het toch voor hem de verkeerde kant te draaien want komen aangiftes.

Marco Borsato moet volgens mij nog bewezen worden dat het fout was (??)

De regisseur was behoorlijk grensoverschreidend bezig en dat zaakje stinkt in mijn ogen.

Elisa2

Berichten: 37051
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Voice of Holland 2022 stilgelegd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 10:47

Ik krijg denk ik niet alles mee, maar duidelijk is dat Tim ook niet goed zat..desondanks..als hij er van geleerd heeft en nu juist dit soort zaken aan het licht brengt dan is dat toch positief?

Wat zouden we zeggen als de vier heren die nu beschuldigd worden het juist over tien jaar op gaan nemen voor slachtoffers? Misschien probeert hij op deze manier wel iets goed te maken.

Maar goed, nogmaals..ik denk dat ik niet alles precies mee krijg en weet ook niet of ik dat wel wil. Wat mij betreft moeten gewoon al dit soort dingen in de openheid komen en niet alleen maar deze vier heren door het slijk halen. Maar ook al de andere daders in alle lagen van de bevolking moeten aangepakt worden want dit is een veel groter probleem dan TVOH.

Cer

Berichten: 30151
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Voice of Holland 2022 stilgelegd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 11:12

tegen Marco was volgens mij al een aanklacht ingediend..

pien_2010

Berichten: 43139
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 11:27

Cer schreef:
tegen Marco was volgens mij al een aanklacht ingediend..
klopt net als Ali b. Maar het is nog niet voor de rechter geweest.

Cer

Berichten: 30151
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Voice of Holland 2022 stilgelegd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 11:27

ohh zo bedoel je... :) inderdaad nog niet voor de rechter

pien_2010

Berichten: 43139
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 11:31

Cer schreef:
ohh zo bedoel je... :) inderdaad nog niet voor de rechter
Dus nog onschuldig tot het tegendeel bewezen is. Zo werkt dat bij ons rechtsysteem en terecht.
Want dat is iets waar ik me zorgen om maak, de reputatie schade is al zo groot, dat de kans groot is dat als er straf uitgedeeld zou moeten worden, de rechter toch anders beslist, cq milder, gezien dit gegeven. Is al eens eerder gebeurd.

Cer

Berichten: 30151
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Voice of Holland 2022 stilgelegd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 11:32

het rechtssysteem werkt gelukkig nog wel zo..
social media daarintegen heeft dat helaas allang losgelaten...

pien_2010

Berichten: 43139
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 13:01

Klopt en ik vind het om te kotsen, al "die vrienden" die bv AliB en andere ontvrienden. Laten we het eerst maar eens afwachten.
Begrijp me goed, de sfeer en de verhalen rondom deze gast doen me vrezen voor het ergste, maar laat de rechter zich maar buigen over de aangiftes die tegen hem ingediend zijn. Ik denk dat Ali B wat je wel meer ziet en zag bij rijke cq beroemde mensen , dacht dat hij alles kon maken vanwege zijn prinsen status en zijn imago van knuffel Marokkaan. Gelukkig voor ons, en helaas voor hem werkt het zo niet.
Maar dan gelijk al dat gesis van zijn zogenaamde vrienden, en reken maar dat daar mensen bij zijn die het wisten cq die zich verkneukelen, daar hou ik dan ook weer niet van en dat hoeft van mij ook weer niet. Als een paria is hij zeer diep gevallen en uitgekotst door zijn omgeving.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110639
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Voice of Holland 2022 stilgelegd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 13:07


Popstra
Berichten: 13714
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 13:11

Elisa2 schreef:
Wat zouden we zeggen als de vier heren die nu beschuldigd worden het juist over tien jaar op gaan nemen voor slachtoffers? Misschien probeert hij op deze manier wel iets goed te maken.


Zal ze wel sieren als ze open kaart spelen en spijt betuigen en idd helpen het bespreekbaar te maken.

Lijkt me beter dan dat je nu verstopt moet blijven en je constant moet schamen.

Die Amerikaanse acteur James Franco heeft na 4 jaar ook de stilte verbroken nadat hij door 5 vtouwen beschuldigd was. Hij wijte dit aan sex verslaving.
Hij zei constant bevestiging gezocht te hebben voor wie hij is. Knap, beroemd etc..

Shadow0

Berichten: 43497
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 13:14

pien_2010 schreef:
Klopt en ik vind het om te kotsen, al "die vrienden" die bv AliB en andere ontvrienden. Laten we het eerst maar eens afwachten.


Waarom? Ik zou 2 aangiftes ook wel genoeg vinden om iemand uit mijn kennissenkring te gooien eigenlijk.

Citaat:
Begrijp me goed, de sfeer en de verhalen rondom deze gast doen me vrezen voor het ergste, maar laat de rechter zich maar buigen over de aangiftes die tegen hem ingediend zijn.


Nee, de rechter gaat over de strafbaarheid en de strafmaat. In je eigen omgang met mensen mag je andere grenzen stellen. Echt niemand hoeft zich te blijven verbinden aan iemand die verdacht wordt van seksueel misbruik.

Citaat:
Als een paria is hij zeer diep gevallen en uitgekotst door zijn omgeving.

Voor zover ik weet zit hij nog steeds gewoon in z'n villa of penthouse of wat het is in Dubai, dus het valt allemaal wel mee. De doorsnee toeslagenouder of jeugdzorgkind heeft het aanzienlijk slechter - en die zijn zelfs nergens meer van verdacht.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 13:27

pien_2010 schreef:
Ik denk dat Ali B wat je wel meer ziet en zag bij rijke cq beroemde mensen , dacht dat hij alles kon maken vanwege zijn prinsen status en zijn imago van knuffel Marokkaan. Gelukkig voor ons, en helaas voor hem werkt het zo niet.

Ik knip even in jouw post.. ik heb ook het gevoel dat dit echt zo is.

Bij bet meisje dat hem vroeg zijn huis te verlaten ging hij ook.

Daarmee wil ik overigens niets goedpraten.. maar zie hem ook niet echt als 1 of andere serieverkrachter..

Babootje

Berichten: 26216
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 13:50

pien_2010 schreef:
Krijg je nare pb's chevax? Dat zou erg vervelend zijn en totaal onterecht.

En voor alle duidelijkheid, ik heb weinig met of tegen Hofman.

Ik was erg pro Ali en heb gewacht. Nu lijkt het toch voor hem de verkeerde kant te draaien want komen aangiftes.

Marco Borsato moet volgens mij nog bewezen worden dat het fout was (??)

De regisseur was behoorlijk grensoverschreidend bezig en dat zaakje stinkt in mijn ogen.


Tegen Marco ligt een aangifte (die overigens niet met tvoh te maken heeft). Die is in onderzoek.
Wat er nu over Marco naar boven komt wat wel met tvoh te maken heeft, maakt het verhaal van het meisje dat de aangifte heeft gedaan wel een stuk geloofwaardiger. En zou als "steunbewijs" kunnen worden beschouwd.
Uit de verhalen die je hoort i.r.t. tvoh lijkt er een patroon in het gedrag van Marco. (Ongewenste betastingen van met name de billen). Ook bij minderjarigen. Het is absoluut fout (het is strafbaar en kan leiden tot gevangenisstraf) maar alle aantijgingen moeten nog wel worden bewezen. Dat geldt overigens voor iedereen, behalve voor Jeroen Rietbergen waarvan de verstuurde appjes (dickpics) voldoende bewijs zijn van (online) aanranding.

Tegen de regisseur ligt inmiddels 1 of meer aangiften.

pien_2010

Berichten: 43139
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 14:58

Klopt Babootje. Bedankt, jij hebt het iets uitgebreider beschreven.
Shadow ik zeg niet dat ik hem niet zou ontvrienden. Alleen als ik dat zou doen, dan zou ik dat op een moment doen in alle stilte en niet met tam tam voor de bühne. Dat vind ik nl om te kotsen.

Elisa2

Berichten: 37051
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 16:38

Popstra schreef:
Elisa2 schreef:
Wat zouden we zeggen als de vier heren die nu beschuldigd worden het juist over tien jaar op gaan nemen voor slachtoffers? Misschien probeert hij op deze manier wel iets goed te maken.


Zal ze wel sieren als ze open kaart spelen en spijt betuigen en idd helpen het bespreekbaar te maken.

Lijkt me beter dan dat je nu verstopt moet blijven en je constant moet schamen.

Die Amerikaanse acteur James Franco heeft na 4 jaar ook de stilte verbroken nadat hij door 5 vtouwen beschuldigd was. Hij wijte dit aan sex verslaving.
Hij zei constant bevestiging gezocht te hebben voor wie hij is. Knap, beroemd etc..


Precies dat dus, spijt betuigen is zo belangrijk en ook voor de verwerking van de slachtoffers.

Iedereen kan fouten maken maar hoe je ermee omgaat definieert je als mens.

En voor de rest vind ik nog steeds wel dat veel mensen deze personen graag door het slijk halen maar daarmee het grote onderliggende probleem negeren. Laten we vooral hun gedrag aanpakken en dat van de vele duizenden anonieme daders.

Elisa2

Berichten: 37051
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 16:39

Cayenne schreef:
Die regisseur (Martijn) heeft nu zelf gereageerd en vind zichzelf "gewoon amicaal en dat was nooit een probleem".
https://www.ad.nl/show/omstreden-regiss ... ~a41c566a/


Ik kan het maar half lezen, weet niet goed wat ik er van moet denken want ik was er niet bij. Sommige mensen zijn heel amicaal en bedoelen daar helemaal niks mee. Ik weet niet wat ik er van moet denken, hoop dat de politie uit kan zoeken hoe het precies zit.