Plaatsing asielzoekers

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 13:14

superpony schreef:
MCE schreef:
die vervelende ouderen, blijven maar in leven en houden zo huizen bezet
ik begrijp ze wel, hard voor gewerkt en dan mag je er niet van genieten, niet meer overwinteren in warme oorden,

iederen mag twee of meer huizen hebben behalve senioren

koophuis hebben (duur verhuren) en zelf in een sociale huurwoning gaan zitten, het kan en mag allemaal,

maar die senioren!!!!


Dat is niet fair.

Heel veel mensen willen zelf wel samenwonen, maar kunnen dat financieel niet doen. Dus het is niet zoals jij schrijft. Het is een meer algemeen probleem. Men ziet dat mensen ( alle leeftijden ) gaan samenwonen en er OF 1 huis leeg staat OF 1 huis illegaal verhuurd wordt.

En illegaal verhuren is tot daar aan toe, maar die mensen kunnen zich dan niet inschrijven en dat is echt een groot probleem voor veel mensen.

Het gaat ook niet altijd om de woningen, maar om de regels.

Omdat mijn gehandicapte broer thuis bleef wonen bij mijn moeder, hebben we echt 1 en ander meegemaakt en gevochten tegen regels, want je loopt tegen dingen aan waar veel geen weet van hebben. Je zou denken dat je naar een situatie kan kijken, maar nee, het gaat om regels.

Mijn moeder bleef met mijn broer eerst achter in een huis met 5 slaapkamers, 2 badkamers en tot 3 toiletten. Dat wilde ze echt niet hoor. Gelukkig in een nieuwbouwproject gekomen met 2 slaapkamers en genoeg ruimte voor een rolstoel, maar we kunnen een boek schrijven over de vele haken en ogen. Zelfs als je met je eigen kinderen wil/moet samenwonen.

Het zou mensen beter staan als ze zich verplaatsen in een ander voor ze een mening hebben. Iedereen moet begrip hebben voor de asielzoekers, terwijl heel veel mensen geen asielzoekers kennen, zelf nooit asielzoeker zijn geweest, de procedure niet kennen etc.
Maar men mag zich ook verplaatsen in de mensen die zo heftig reageren tegen de asielzoekers. Waar komt dat vandaan? Waarom reageren mensen zo? Wat denken zij? In welke situatie zitten ze zelf?

Er is altijd een reden dat mensen denken en reageren zoals ze doen.



en dan zingt elk vogeltje zoals het gebekt is,
vals of niet het mag

Mizora

Berichten: 18090
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 13:15

Benzz schreef:
DuoPenotti schreef:
En ja heb je dan een werkende partner is er ook geen bijstand..dus genoeg mensen waar geen sociaal vangnet is.

En dan gek vinden dat er verdeeldheid komt...


Waarom vind je dat je recht op bijstand hebt als je een werkende partner hebt?


Het gaat om eigenlijk afgekeurd zijn, maar vanwege uitsluiting toch in de bijstand belanden, of zelfs dat niet bij een werkende partner. Dus niet om "gewoon" in de bijstand te belanden.

DuoPenotti

Berichten: 29357
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 13:18

Benzz schreef:
DuoPenotti schreef:
En ja heb je dan een werkende partner is er ook geen bijstand..dus genoeg mensen waar geen sociaal vangnet is.

En dan gek vinden dat er verdeeldheid komt...



Waarom vind je dat je recht op bijstand hebt als je een werkende partner hebt?


Omdat de kachel hier ook moet branden en ons inkomen niet op 1 persoon was gebaseerd.
Omdat ik vanaf mijn 16 heb gewerkt en bijgedragen. er zijn er die dat nooit gedaan hebben...gezond en wel.....

Overigens bijstand hoeft het niet te zijn maar eens een kijken naar wat iemand mankeert, niet wat iemand verdiend.
Maar omdat een UWV onterecht niet erkend, door gezondheidsraad op de vingers word getikt en alles.
En daardoor mensen wel de dupe worden.
Maar je door ziekte toch nergens recht op hebt en overal buiten valt.
Dat vind ik niet terecht.

dierenfan
Berichten: 9605
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 13:18

Ach hier staan 2 fantastische boerderijen leeg. Al 1 en 2 jaar. Nog 3 en 4 jaar blijven ze leeg ivm 1 of ander belasting voordeel voor de erfgenamen als het 5 jaar leeg blijft..... Hoe krom is NL

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 13:25

vervalt waarschijnlijk de cultuur -historische waarde en mag het gesloopt worden voor nieuwbouw

het kan en mag allemaal, maar wie dat gaat veranderen................die moet nog geboren worden of is er al maar doet niets , zwijgt en mag blijven, ook een keuze

dierenfan
Berichten: 9605
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 13:33

MCE schreef:
vervalt waarschijnlijk de cultuur -historische waarde en mag het gesloopt worden voor nieuwbouw

het kan en mag allemaal, maar wie dat gaat veranderen................die moet nog geboren worden of is er al maar doet niets en blijft


Nee heeft iets te maken met belastingen schijnbaar. Ook een leegstaande boerderij omdat meneer zelf dement in bejaardentehuis zit. Aan zijn geld mag nu niemand komen en nu krijgt hij toeslagen oid om van rond te komen. Bij verkoop boerderij heeft hij opeens veel eigen geld en moet hij zelf bejaardentehuis bekostigen. Als ik hier zo in 1 dorpje al 3 locaties kan noemen wil ik niet weten hoeveel leegstand door rare wettelijke regels er in NL is....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 14:11

dierenfan schreef:
MCE schreef:
vervalt waarschijnlijk de cultuur -historische waarde en mag het gesloopt worden voor nieuwbouw

het kan en mag allemaal, maar wie dat gaat veranderen................die moet nog geboren worden of is er al maar doet niets en blijft


Nee heeft iets te maken met belastingen schijnbaar. Ook een leegstaande boerderij omdat meneer zelf dement in bejaardentehuis zit. Aan zijn geld mag nu niemand komen en nu krijgt hij toeslagen oid om van rond te komen. Bij verkoop boerderij heeft hij opeens veel eigen geld en moet hij zelf bejaardentehuis bekostigen. Als ik hier zo in 1 dorpje al 3 locaties kan noemen wil ik niet weten hoeveel leegstand door rare wettelijke regels er in NL is....


dat is een heel vervelende reden, maar ja wie gaat die rare wettelijke regels veranderen, als je dat van te voren niet goed zelf hebt geregeld met je erfgenamen of bij de notaris als testamentair executeur

en zo lang die rare wettelijke regels bestaan zijn er mensen die er hun voordeel mee doen, en dat ook doen, want het mag, heel bizar

Benzz
Berichten: 2884
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 14:31

dierenfan schreef:
[

Nee heeft iets te maken met belastingen schijnbaar. Ook een leegstaande boerderij omdat meneer zelf dement in bejaardentehuis zit. Aan zijn geld mag nu niemand komen en nu krijgt hij toeslagen oid om van rond te komen. Bij verkoop boerderij heeft hij opeens veel eigen geld en moet hij zelf bejaardentehuis bekostigen. Als ik hier zo in 1 dorpje al 3 locaties kan noemen wil ik niet weten hoeveel leegstand door rare wettelijke regels er in NL is....


Je haalt een aantal dingen door elkaar. Iedereen betaald een eigen bijdrage in een verpleeghuis. De hoogte van de bijdrage ligt aan je inkomen.

Daar is niets raars aan en dat deze meneer zijn boerderij niet wil verkopen is zijn eigen keuze of van zijn familie.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 15:17

Benzz schreef:
DuoPenotti schreef:
En ja heb je dan een werkende partner is er ook geen bijstand..dus genoeg mensen waar geen sociaal vangnet is.

En dan gek vinden dat er verdeeldheid komt...


Waarom vind je dat je recht op bijstand hebt als je een werkende partner hebt?


Het is natuurlijk wel zo dat er veel kan veranderen als je van 2 inkomens naar 1 inkomen gaat.

Niet iedereen is lui en zit zonder reden zijn hand op te houden. Soms kunnen mensen er echt niks aan doen dat ze zonder werk zitten of niet kunnen werken.
Maar dat het een aanslag is op je leven en je situatie mag dan wel duidelijk zijn. Zelfs als er op 1 inkomen gekocht is bijv, kan je alsnog wel een leven hebben ingericht op 2 inkomens.

Soms willen mensen wel kleiner of goedkoper wonen, maar ook dan lopen mensen tegen de regels aan. En die woningen liggen niet voor het oprapen.


dierenfan schreef:
Ach hier staan 2 fantastische boerderijen leeg. Al 1 en 2 jaar. Nog 3 en 4 jaar blijven ze leeg ivm 1 of ander belasting voordeel voor de erfgenamen als het 5 jaar leeg blijft..... Hoe krom is NL


Ik weet ook wel boerderijen die leeg staan of verhuurd zijn/werden. Wij wilden tijdelijk iets huren. Moeder woonde voorheen nog in boerderij en zoon in woning erbij. Toen moeder overleed werd de boerderij even verhuurd.
Wij hadden interesse incl de grond. Maar hij wilde liever aan Polen verhuren. Dan zaten er 8-10 man in die iedereen 300 betaalden en dat bracht meer op. Grond werd apart verhuurd.

Ieder zijn goed recht om dat zelf te weten, maar mensen kijken naar hun portemonnee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 23:51

Benzz schreef:
dierenfan schreef:
[

Nee heeft iets te maken met belastingen schijnbaar. Ook een leegstaande boerderij omdat meneer zelf dement in bejaardentehuis zit. Aan zijn geld mag nu niemand komen en nu krijgt hij toeslagen oid om van rond te komen. Bij verkoop boerderij heeft hij opeens veel eigen geld en moet hij zelf bejaardentehuis bekostigen. Als ik hier zo in 1 dorpje al 3 locaties kan noemen wil ik niet weten hoeveel leegstand door rare wettelijke regels er in NL is....


Je haalt een aantal dingen door elkaar. Iedereen betaald een eigen bijdrage in een verpleeghuis. De hoogte van de bijdrage ligt aan je inkomen.

Daar is niets raars aan en dat deze meneer zijn boerderij niet wil verkopen is zijn eigen keuze of van zijn familie.


Mijn opa destijds moest eerst zijn eigen huis opeten toen hij in het bejaardenhuis kwam, niks toeslag.

chanicha

Berichten: 12142
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-21 07:46

Kampen en Ter Apel hebben de winkeliers heel veel last van diefstal en agressie door veiligelanders.
Zijn al winkelverboden afgegeven.
Er zijn 32000 asielplekken maar 11000 veiligelanders -O-
Nu net in Goedemorgen Nederland.

Marigold

Berichten: 12555
Geregistreerd: 11-03-05
Woonplaats: Noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-21 08:08

Benzz schreef:
Marigold schreef:
De kostendelersnorm heeft dat verpest.

Ik kan er gewoon niet over uit hoe dóm de regering is.


Verpest? Wat een rare opmerking. De bijstand is een vangnet en als je kosten kunt delen is dat naar de werkende samenleving wel zo aardig.


Ik doel dan vooral op de groep jeugd die zich van dubbeltje (ouder of ouders bijstand of aanvullend bijstand) zouden willen opwerken naar iets meer dan dubbeltje, maar vanuit thuis niet kunnen sparen ook al werken ze.
En dan dus uit huis gaan en direct veel kosten hebben. Of thuis bijv ook mantelzorgen en zodoende klem komen te zitten in hun eigen levensopbouw.
Maar ook bijv gezien dat broer (goede baan, koophuis) zusje (toen volgens mij WW) tijdelijk onderdak kon geven maar fiscaal kon dat niet uit ofzo. Is toen niet doorgegaan.
Allemaal gedoe die spontaniteit en er voor elkaar zijn in de weg staan.

Misschien dat mensen in de bijstand die alleen wonen juist wel baat hebben bij een inwonende student die ook gelijk naaste is voor de bewoner en diegene uit zijn isolement haalt. Goed voor welzijn en beschikbaarheid aantal woonplekken.
Maar niet mogelijk onder de geldende regels.
Zelfde verhaal bij naastenhulp aan daklozen. Erg lastig allemaal.
Er is wel woonruimte, misschien niet genoeg maar wel meer dan nu benut wordt..

DuoPenotti

Berichten: 29357
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-21 08:13

https://www.ed.nl/dossier-112-en-misdaa ... ~a8fbde0c/
https://eenvandaag.avrotros.nl/item/azc ... -neemt-af/
Budel zijn ze er ook helemaal klaar mee.
.

Zelfs in Eindhoven zijn ze er klaar mee
https://www.ed.nl/eindhoven/eindhovense ... ~a117351b/

Ook de Oost Europeanen, die niet op een busje naar huis worden gezet.

Maar als je er wat van zegt is het ineens discriminatie terwijl het al jaren feiten zijn.


chanicha schreef:
Kampen en Ter Apel hebben de winkeliers heel veel last van diefstal en agressie door veiligelanders.
Zijn al winkelverboden afgegeven.
Er zijn 32000 asielplekken maar 11000 veiligelanders -O-
Nu net in Goedemorgen Nederland.

chanicha

Berichten: 12142
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-21 08:23

Dat maakt mij niet uit hoe ze het noemen, het is de realiteit :j
Wat ik al eerder zei, mensen uit oorlogsgebieden bv moet je natuurlijk opvangen maar tijdelijk maar de veiligelanders keihard aanpakken en wegwezen.
Die verpesten alles voor de anderen.

DuoPenotti

Berichten: 29357
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-21 08:29

Maar omdat daar nooit tegen opgetreden is houden die nu wel noodopvang tegen voor de mensen die het nu wel echt hard nodig hebben.
Door die criminelen is ook het draagvlak begrijpelijk gedaald.
Daarnaast kosten ze handen vol met geld dat ook Nederland beter kan besteden.
Maar nee, zeg het niet hardop, want je bent racist. Terwijl ik denk, waarom zien die mensen die racist roepen niet dat ze juist een hele groep door hun -alles-maar-goed-praten benadelen; de echte vluchteling.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-21 09:09

https://www.nrc.nl/nieuws/2021/10/13/be ... s-te-geven

Rotterdam gaat beginnen, wie volgt


deel van het artikel:

Herrie, rommel op de trappen en een grote doorstroom van nieuwe bewoners. Ruud van der Zwet (66) merkte het meteen toen beleggers actief werden in zijn appartementencomplex aan de Mathenesserweg in Delfshaven. „Voor sommige huurders is hier wonen een ‘tussenmomentje’. Ze zijn hier maar heel kort en daardoor voelen ze zich minder verantwoordelijk.”

Van der Zwet kocht zijn woning bijna veertig jaar geleden voor omgerekend 17.000 euro. Dat deed hij via een regeling van de woningcorporatie. Een voorwaarde was dat de koper zelf in de flat ging wonen. Wie vertrekt, verkoopt terug aan de corporatie.

Vanaf 2012 ziet Van der Zwet echter steeds meer nieuwe, onbekende mensen in zijn portiek. De corporatie had de zelfbewoningsplicht geschrapt, vertelt hij. Opeens werden woningen opgekocht door beleggers. Vijf van de 56 woningen zijn nu verhuurd aan arbeidsmigranten of studenten.

„Lucratief, want die migranten betalen 450 euro per persoon”, weet Van der Zwet, voorzitter van de Vereniging van Eigenaars (VvE). „En ze wonen daar met z’n vieren. Reken maar uit.” Die anonimiteit en hoge doorstroom maakt het lastig om de nieuwkomers aan te spreken.


De Mathenesserweg in Delfshaven.
Foto Frank Hanswijk
Na verzoeken van bewoners is vorig jaar de zelfbewoningsplicht opnieuw ingevoerd. „Nu komen mensen zich weer netjes voorstellen en om een plekje in de fietsenstalling vragen”, zegt Van der Zwet.

Zoals dat op kleine schaal gebeurde in het wooncomplex aan de Mathenesserweg, wil de gemeente op grote schaal beleggers in meerdere wijken weren. Dat gebeurt met de zogenoemde opkoopbescherming: een landelijke wet die op 1 januari ingaat. In wijken waar goedkope en middeldure woningen schaars zijn, of de leefbaarheid onder druk staat, kan de gemeente zo’n opkoopbescherming invoeren. Dit betekent dat de koper de woning vier jaar niet mag verhuren, in de hoop dat hij of zij er zelf gaat wonen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 22-10-21 09:53, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41557
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-21 09:12


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-21 09:16

DuoPenotti schreef:
Maar omdat daar nooit tegen opgetreden is houden die nu wel noodopvang tegen voor de mensen die het nu wel echt hard nodig hebben.
Door die criminelen is ook het draagvlak begrijpelijk gedaald.
Daarnaast kosten ze handen vol met geld dat ook Nederland beter kan besteden.
Maar nee, zeg het niet hardop, want je bent racist. Terwijl ik denk, waarom zien die mensen die racist roepen niet dat ze juist een hele groep door hun -alles-maar-goed-praten benadelen; de echte vluchteling.


dat label weerhoud de mens om te durven zeggen wat ze willen zeggen

want het woord racist wordt/werd wel heel makkelijk over al opgeplakt

chanicha

Berichten: 12142
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-21 09:33


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-21 08:21

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... -te-pakken

Burgemeester Ter Apel: ‘De politieke wil ontbreekt om asielopvang op het hoogste niveau aan te pakken’

Het aanmeldcentrum voor asielzoekers in Ter Apel is overvol en er is geen plan B voor als er iets misgaat. Burgemeester Jaap Velema is ontstemd over de houding van de regering, die volgens hem het liefst doet alsof het een lokaal probleem is.


Dat is een tactiek wat de regering met alle problemen doet, weg kijken en een ander het laten oplossen,
maar dat is ons allang bekent


heel bizar en wel denken dat je het het beste doet en andere landen aanspreekt op hun "onkunde"

internationale goede sier maken maar nationaal de boel liberaal denken op te lossen, wegkijken niets doen dan lost het vanzelf op,
omdat hij rekent op de "goodwill" en het verantwoordelijkheidsgevoel van de nederlandse burger,
of dat geen grenzen kent!!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-10-21 08:50, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Re: Plaatsing asielzoekers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-21 08:30

Zo werkt "de politiek": sommige problemen moet je eerst erger laten worden voor je er zelf beter (rijker) van kan worden.

Loretta
Berichten: 8712
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-21 10:37

MCE schreef:
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... -te-pakken

Burgemeester Ter Apel: ‘De politieke wil ontbreekt om asielopvang op het hoogste niveau aan te pakken’

Het aanmeldcentrum voor asielzoekers in Ter Apel is overvol en er is geen plan B voor als er iets misgaat. Burgemeester Jaap Velema is ontstemd over de houding van de regering, die volgens hem het liefst doet alsof het een lokaal probleem is.


Dat is een tactiek wat de regering met alle problemen doet, weg kijken en een ander het laten oplossen,
maar dat is ons allang bekent


heel bizar en wel denken dat je het het beste doet en andere landen aanspreekt op hun "onkunde"

internationale goede sier maken maar nationaal de boel liberaal denken op te lossen, wegkijken niets doen dan lost het vanzelf op,
omdat hij rekent op de "goodwill" en het verantwoordelijkheidsgevoel van de nederlandse burger,
of dat geen grenzen kent!!


Het is mooi dat Nederland vluchtelingen op wil vangen. Maar nederland is gewoon niet cpabel. Het gaat al mis bij het aanmeld centrum. Vervolgens gaat het daarna overal fout. Uiteindelijk krijgt een groot deel van de echte vluchtelingen een status en dan is er het volgende probleem. Geen woningen. Al jaren praten ze in Nederland over bouwen, bouwen en nog eens bouwen. Maar het zijn alleen maar woorden en geen daden. Alles verzand in een oeveloze discussies en wordt tegen gewerkt door ellenlange bureaucratische procedures.

tamary

Berichten: 29166
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Plaatsing asielzoekers

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-21 11:54

Gezien de drukte op de wegen, is meer mensen er bij funest voor de leefbaarheid in het hele land. En kijkende naar alle andere sectoren idem. Het zijn niet alleen de procedures en het "polderen", het is een groot deel ook het niet willen/kunnen accepteren dat er beperkingen zitten aan de ruimte die er is. We zijn inderdaad verzand maar ook in het niet willen/durven/mogen toegeven dat het niet meer kan. Politiek correct zijn is funest, beleefd zijn best, maar eerlijk en realistisch is wel noodzakelijk ook juist om iedereen die er al is er bij te houden.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41557
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Plaatsing asielzoekers

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-21 11:58

Dan heb je nog een Wit-Rusland dat Europa bestookt met asielzoekers door ze met vliegtuigen vol op te halen en naar Polen te duwen. Allemaal een politiek walgelijk spel met levens omdat de EU sancties opgelegd heeft :\.

tamary

Berichten: 29166
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-21 12:14

_San87_ schreef:
Dan heb je nog een Wit-Rusland dat Europa bestookt met asielzoekers door ze met vliegtuigen vol op te halen en naar Polen te duwen. Allemaal een politiek walgelijk spel met levens omdat de EU sancties opgelegd heeft :.

Dat ook en dan nog mensen die staan te stuiteren over frontex die eindelijk grenzen gaat handhaven en landen die hekken neerzetten op de grens. Als je vrij verkeer van mensen en goederen wil binnen een gebied, dan zal dat gebied goed bewaakte buitengrenzen moeten hebben en dat is veel te lang verzaakt. Niet gek dat o.a. oost-europa het goed zat is inmiddels. Wat er nu gebeurt is het gevolg van stommiteiten in het verleden en dan is de "oplossing" altijd een stuk vervelender dan wanneer het meteen goed gebeurt.

Rusland destijds maakte al een opmerking over de ellende bij lampeduza italie : opvangen, douche, setje schone kleren, bord eten en volgende dag terug naar andere kant middelandse zee. Is het snel afgelopen met blijven proberen en snij je ook de smokkelaars af die nu met mooie verkooppraatjes rijk worden. Wat nu in Europa rondzwerft zal geen waarheid vertellen naar huis toe, die vertellen sprookjes, want sociale schuld aan familie/dorp. En een handje vol wat terug komt en de waarheid vertelt wordt niet genoeg gegloofd om stroom te stoppen.
Als je medewerkers nodig hebt, dan zet je een uitzendbureau op in de ambassades daar, dan is er toezicht op de werkomstandigheden en ben je van een heleboel bijkomende wantoestanden af.