Algemeen politiek discussietopic

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
pien_2010

Berichten: 43079
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 09:12

Loretta schreef:
Electra63 schreef:
Vrouwen worden toch altijd eerder afgerekend dan mannen op hun uiterlijk, leeftijd, stem of gedrag of aantal bedpartners.
Dat is in het bedrijfsleven, in de media en zeker in de politiek het geval.


Alleen elke kritiek op kaag wordt weggewuifd alsof het is omdat ze een vrouw is.
Mag je dan wel kritiek op Rutte hebben omdat hij een man is maar zodra het over Kaag gaat dan ben je een seksist?


Lorette je hebt kritiek en kritiek. Wat deze vrouw over zich heen heeft gehad is enorm. En dat begon al voordat ze überhaupt begonnen was vanwege haar man.
Vervolgens over haar "elitair " zijn.

Dat is niet ok. Dan praten we over rascisme en andere zaken.
Kijk dat er mensen zijn die haar afwijzen op inhoudelijk zaken, zoals bv gelovigen, daar zul je mij nooit over horen. Dat is politiek van standpunten verschillen.
Maar al het overige is totaal ongepast en niet ter zake doende.

Als ik het bv over Wilders heb, zal het altijd inhoudelijk zijn want ik ben het totaal oneens met zijn standpunten.
Dat neemt niet weg dat we in debatten die we volgen af en toe vreselijk moeten lachen om zijn snedige antwoorden en hoe hij dat verwoord. MAAR het feit dat hij grappig is af en toe in onze ogen, verandert niets aan wat we afkeuren puur inhoudelijk als het om zijn denkbeelden gaat.

Dus als mensen opgelucht zijn want hoeven haar hoofd niet meer te zien of hoeven niet meer haar elitair praten aan te horen, dan zakt daar mijn broek vanaf want dat daar een politica op beoordeeld wordt. En dan kom ik daar wel voor op als dat overal keer op keer gebeurt.

Loretta
Berichten: 8711
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 09:21

pien_2010 schreef:
Alleen elke kritiek op kaag wordt weggewuifd alsof het is omdat ze een vrouw is.
Mag je dan wel kritiek op Rutte hebben omdat hij een man is maar zodra het over Kaag gaat dan ben je een seksist?


Lorette je hebt kritiek en kritiek. Wat deze vrouw over zich heen heeft gehad is enorm. En dat begon al voordat ze überhaupt begonnen was vanwege haar man.
Vervolgens over haar "elitair " zijn.

Dat is niet ok. Dan praten we over rascisme en andere zaken.
Kijk dat er mensen zijn die haar afwijzen op inhoudelijk zaken, zoals bv gelovigen, daar zul je mij nooit over horen. Dat is politiek van standpunten verschillen.
Maar al het overige is totaal ongepast en niet ter zake doende.

Als ik het bv over Wilders heb, zal het altijd inhoudelijk zijn want ik ben het totaal oneens met zijn standpunten.
Dat neemt niet weg dat we in debatten die we volgen af en toe vreselijk moeten lachen om zijn snedige antwoorden en hoe hij dat verwoord. MAAR het feit dat hij grappig is af en toe in onze ogen, verandert niets aan wat we afkeuren puur inhoudelijk als het om zijn denkbeelden gaat.

Dus als mensen opgelucht zijn want hoeven haar hoofd niet meer te zien of hoeven niet meer haar elitair praten aan te horen, dan zakt daar mijn broek vanaf want dat daar een politica op beoordeeld wordt. En dan kom ik daar wel voor op als dat overal keer op keer gebeurt.[/quote]

Dat gebeurt natuurlijk ook met mark Rutte.
Dit filmpje bijvoorbeeld

https://www.youtube.com/watch?v=CxQP4o_WYx0

Jessix

Berichten: 16419
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 09:31

Ik heb hier toch zeer regelmatig van alles over persoon Rutte voorbij zien komen compleet met kots smiley's er achter. Natuurlijk moet de discussie op de inhoud zijn, maar als publiek persoon heeft men nou eenmaal een mening over jou als persoon of op zijn minst hoe je over komt.

Ik zou niet weten waarom je Kaag niet elitair mag vinden. Ik vind van iedereen wel wat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 09:38

Vindt wel dat ze er allen zeer vermoeid uit zien, dat weekendje op de zwaluwenberg is wel een "testcase"
houden we het wel vol, of zitten er straks een paar in een burn out en krijgt de formatie weer een andere wending of nu door de oververmoeidheid gaan toegeven

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 10:08

Daar ben ik het wel mee eens, Jessix.
Als je van mening bent dat Kaag elitair overkomt, betekent dat nog niet direct dat je haar in alle opzichten compleet afserveert.
Helaas is er een groep mensen die haar wat afstandelijke uitstraling en geaffecteerde dictie blijkbaar zo verafschuwen dat ze niet verder wensen te kijken dan dat. Die dichten haar op basis van deze toch vrij oppervlakkige zaken allerlei kwaadaardige eigenschappen toe.
Dat zegt meer over die mensen zelf dan over Kaag.

Neemt niet weg dat ik haar persoonlijk meer op haar plaats vind in een internationale topfunctie, bij de EU of een andere internationale organisatie. Ze heeft naar mijn idee te weinig affiniteit met binnenlandse aangelegenheden.

Ik ben benieuwd of Remkes de zaak nog recht kan trekken. Ik betwijfel het. Naar mijn idee is een minderheidskabinet van VVD en D66 nog de meest realistische optie, en ook de meest wenselijke.

Dat het CDA überhaupt nog mee wil doen, vind ik onbegrijpelijk. Enorm verlies geleden, gaat in de peilingen nog verder onderuit, intern nog steeds totaal verdeeld over de politieke koers (hoewel ze, traditiegetrouw, de schijn ophouden dat het allemaal gladgestreken is), het grootste stemmenkanon/ meest aansprekende Kamerlid op beschamende wijze kwijtgeraakt, een reeds demissionaire minister die na een motie van afkeuring, èn meerdere net niet aangenomen moties van wantrouwen, pas na interne druk aftreedt. Kortom: een puinhoop.
En dan toch opnieuw willen regeren.
Dat vind ik veel problematischer dan hoe Kaag zich presenteert.

http://www.stalskyjafar.nl
Centered Riding, IJslandse paarden & meer

Karl66

Berichten: 29726
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 10:27

Je zou toch verwachten dat iemand binnen het CDA even iets verder nadenkt dan deze formatie. Als ze in een minderheidskabinet gaan zitten, dan worden ze bij de volgende verkiezingen gedecimeerd. Aan de ene kant heb je alle ethische kwesties, waar D66 gemakkelijk een meerderheid in de kamer kan binnenhalen en waar ze dan met tegenzin moeten gaan meewerken aan de invoering ervan. En aan de andere kant op alle conservatie kwesties worden ze als VVD light gezien en gaat de VVD met de eer strijken.

Dit CDA heeft op dit moment niks in een minderheidskabinet te zoeken. Ze moeten gewoon zorgen dat ze weer een eigen verhaal krijgen, wat ze in de oppositie veel beter kunnen vertellen dan in het kabinet. Kijk naar de PvdA, die stonden voor de verkiezingen met Asscher op ca. zetels. Als hij gewoon partijleider was gebleven, dan had de PvdA er na vier jaar oppositie een stuk beter voorgestaan.

Loretta
Berichten: 8711
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 10:37

Askja schreef:
Neemt niet weg dat ik haar persoonlijk meer op haar plaats vind in een internationale topfunctie, bij de EU of een andere internationale organisatie. Ze heeft naar mijn idee te weinig affiniteit met binnenlandse aangelegenheden.


Daar heb je zeker gelijk aan. Kaag was een top diplomaat en ook een hele goede minister van buitenlandse zaken. Helaas is het met het Afghanistan dossier mis gelopen. Internationaal is Kaag een hele goede. Maar in het binnenland de Nederlanders verbinden zie ik haar nog niet doen

Loretta
Berichten: 8711
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 10:39

Karl66 schreef:
Je zou toch verwachten dat iemand binnen het CDA even iets verder nadenkt dan deze formatie. Als ze in een minderheidskabinet gaan zitten, dan worden ze bij de volgende verkiezingen gedecimeerd. Aan de ene kant heb je alle ethische kwesties, waar D66 gemakkelijk een meerderheid in de kamer kan binnenhalen en waar ze dan met tegenzin moeten gaan meewerken aan de invoering ervan. En aan de andere kant op alle conservatie kwesties worden ze als VVD light gezien en gaat de VVD met de eer strijken.

Dit CDA heeft op dit moment niks in een minderheidskabinet te zoeken. Ze moeten gewoon zorgen dat ze weer een eigen verhaal krijgen, wat ze in de oppositie veel beter kunnen vertellen dan in het kabinet. Kijk naar de PvdA, die stonden voor de verkiezingen met Asscher op ca. zetels. Als hij gewoon partijleider was gebleven, dan had de PvdA er na vier jaar oppositie een stuk beter voorgestaan.


Blijkbaar is het eigenbelang van sommigen binnen het CDA groter dan het partij belang. Maar ik snap de leden van het CDA ook niet.

pien_2010

Berichten: 43079
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 10:51

Citaat:
Daar ben ik het wel mee eens, Jessix.
Als je van mening bent dat Kaag elitair overkomt, betekent dat nog niet direct dat je haar in alle opzichten compleet afserveert.
Helaas is er een groep mensen die haar wat afstandelijke uitstraling en geaffecteerde dictie blijkbaar zo verafschuwen dat ze niet verder wensen te kijken dan dat. Die dichten haar op basis van deze toch vrij oppervlakkige zaken allerlei kwaadaardige eigenschappen toe.
Dat zegt meer over die mensen zelf dan over Kaag.

Neemt niet weg dat ik haar persoonlijk meer op haar plaats vind in een internationale topfunctie, bij de EU of een andere internationale organisatie.


Hier ben ik het mee eens.

Al eerder heb ik geschreven dat ik Kaag te groot vind voor het Nederland van dit moment.

Zij heeft in mijn ogen genoeg affiniteit met de binnenlandse zaken. Alleen Nederland is veels te rechts op dit moment voor haar. Kijk naar de verkiezingsuitslag ( VVD met alle partijen samen aan de rechtse kant )
De uiterst linkse kiezers vinden haar weer veels te rechts en dit geeft in mijn ogen aan dat Nederland een probleem heeft met het feit dat de polarisatie aanwezig is (zoals overal in de wereld) waardoor er geen plaats is voor het linkse midden.
In een wereld waar het middengeluid meer en meer geen ruimte voor is, waar mensen met radikale standpunten in aantal groeiend zijn,dat een voedingsbodem geeft voor het uitleven van onderbuikgevoelens en uiteindelijk het ondermijnen van onze democratische waarde en normen en ook gewoonweg het ons fatsoenlijk en met compassie gedragen tegenover onze medemensen.

Of anders gezegd, ik vind het een zorgelijke tendens.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 13:24

denk dat Merkel dat beter heeft aangepakt

Citaat:
Wat heeft Merkel gevormd tot de behoedzame politica die zestien jaar lang Duitsland bestuurde? Ze leerde na de val van de Muur al snel dat pragmatisme vaak handiger is dan grootse idealen.

anjali
Berichten: 15018
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 14:52

MCE schreef:
denk dat Merkel dat beter heeft aangepakt

Citaat:
Wat heeft Merkel gevormd tot de behoedzame politica die zestien jaar lang Duitsland bestuurde? Ze leerde na de val van de Muur al snel dat pragmatisme vaak handiger is dan grootse idealen.

Als het gaat over uitstraling. Ik ben het niet altijd eens met de ideeen van Angela Merkel. maar ik vind haar uitstraling als politica perfect.Ze komt betrouwbaar ,eerlijk en eenvoudig over.Mijn type.Niks over het paard getild om in Bokt-termen te spreken.Maar goed,smaken verschillen en daarom is het goed in democratieen te leven.

mysa

Berichten: 10443
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 15:02

Ik ook fan van Merkel. Inderdaad dat pragmatisme en kennelijke eenvoud.

nps
Berichten: 1978
Geregistreerd: 12-09-11

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-21 12:35

Welllicht relevant voor dit topic:
https://nos.nl/collectie/13879/artikel/ ... -gekelderd

Het vertrouwen in de politiek is flink gekelderd. Begrijpelijk, ik ben benieuwd wat dit gaat betekenen voor de toekomst...

@anjali, stem jij op een politicus omdat het "jouw type" is of omdat je vind dat deze politicus goede ideeën heeft?

Loretta
Berichten: 8711
Geregistreerd: 11-01-04

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 18:40


anjali
Berichten: 15018
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 14:02

nps schreef:
Welllicht relevant voor dit topic:
https://nos.nl/collectie/13879/artikel/ ... -gekelderd

Het vertrouwen in de politiek is flink gekelderd. Begrijpelijk, ik ben benieuwd wat dit gaat betekenen voor de toekomst...

@anjali, stem jij op een politicus omdat het "jouw type" is of omdat je vind dat deze politicus goede ideeën heeft?

Als het goed is gaat dat samen. Ik vind iemand leuk omdat die ideeen en principes heeft waar ik het mee eens ben.En als ik die persoon dan te zien krijg in het nieuws vind ik dat leuk en volg ik hem\haar graag.Iemand waar ik min of meer vertrouwen in kan hebben.Momenteel zie ik niet zoveel politici meer waarvan ik het idee heb dat ze echt voor hun land gaan ,of voor hun partij. Maar meer voor hun ego en macht en roem en hun eigen bankrekening.Wat dat laatste betreft vind ik de SP heel goed want die krijgen hun inkomsten niet zelf,dat gaat op een algemene partijrekening. Die worden er dus persoonlijk niet rijk van.Ik heb er ook even aan gedacht om van de PvdD over te stappen als lid naar de SP maar die zijn iets minder geconcentreerd op dierenwelzijn, al doen ze daar wel iets aan.Maar vanwege dat recente gedoe over Willem-Alexander die door wil gaan met zijn plezierjacht op kosten van de balastingbetaler,wat door de PvdD is aangekaart,blijf ik toch maar bij die partij.Al mis ik Marianne Thieme wel .

ruitje

Berichten: 12308
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 17:11

Leuk om te lezen. Voor mij hoeft dat helemaal niet samen te gaan. Ik kan bijvoorbeeld echt helemaal niks met de principes van de CU maar kan Segers echt een goede politicus vinden.

Ik vind het boeiend om Sophie Hermans veel aan het woord te zien nu, vind ook dat ze het best goed doet. Zou zij een goede opvolger voor Rutte zijn denken jullie?

Lijkt mij zo lastig als grootste partij, iemand moet dan niet alleen meteen doorstoten naar de hoogste functie in je partij, maar eigenlijk ook meteen minister president worden. Das ook een beetje of je meteen promoveert van kassameisje naar directeur bij de AH zeg maar :')

24/7 buiten en een binnenbak in de Randstad? Het is er:
insta: https://www.instagram.com/staldegroenemeer website: https://www.staldegroenemeer.nl

pien_2010

Berichten: 43079
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 18:29

Segers vind ik ook een goede politicus ook al zal ik nooit op hem stemmen. Heb ik ook met Lilian Marijnissen ea politici.
Zelf stem ik altijd op een vrouw, dus dat ik iets minder enthousiast ben over Klaver is dus niet zo belangrijk.
Heel bewust heb ik op Kaag gestemd omdat ik dacht:"als zij het niet voor elkaar krijgt om een pvda en GL erbij te krijgen lukt het niemand." Het gaat dus niet lukken en dat vind ik jammer.
Zelf denk ik dat Kaag binnenkort gaat stoppen. Ik lees elke dag de Telegraaf en ik heb werkelijk nog nooit een goed woord over Kaag gelezen.
Ik vind en vond het zo'n vieze krant. Die maakt haar eigen werkelijkheid vaak, en ik verdacht ze ervan dat ze proberen mee te beïnvloeden middels al die negativiteit.
Rutten ea rechtse politici zijn ze positief of zeer mild kritisch over. Interessant om te volgen.
Dus als er nieuwe verkiezingen komen wordt het een links partij waar ik op ga stemmen. Dan maar goede opositie want Rutten zal er mee weg komen terwijl ik denk dat hij vooral zijn hakken in het zand zet waardoor het mede zo vreselijk moeilijk gaat allemaal, zo verwacht ik, en Kaag zal of weg gaan zelf of buitenspel worden gezet. Er wordt teveel op haar gekotst.

Vanaf dag 1 van Kaags aanwezigheid lees ik dit soort meningen en opiniestukken.

https://www.telegraaf.nl/watuzegt/17224 ... oofwaardig

Zoals in de eerdere link stond van een Franse gerenomeerde krant was er verbazing te lezen over dit aftreden want immers de hele wereld had zich vergist in Afghanistan. Een Engelse minister is ook afgetreden.

Deze krant is een geduchte tegenstander voor Kaag (en voorstander voor Rutte). Ik vind dat een goede krant die objectief hoort te zijn onwaardig en maakt de telegraaf ongeloofwaardig.
Omdat ik ih buitenland woon en geen abonnement heb, mag ik vrijwel geen stukken volledig lezen. Behalve de stukken (negatief) over Kaag en andere linkse politici :oo
Hoezo geen beïnvloeding . Tjonge jonge.

anjali
Berichten: 15018
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 09:39

pien_2010 schreef:
Segers vind ik ook een goede politicus ook al zal ik nooit op hem stemmen. Heb ik ook met Lilian Marijnissen ea politici.
Zelf stem ik altijd op een vrouw, dus dat ik iets minder enthousiast ben over Klaver is dus niet zo belangrijk.
Heel bewust heb ik op Kaag gestemd omdat ik dacht:"als zij het niet voor elkaar krijgt om een pvda en GL erbij te krijgen lukt het niemand." Het gaat dus niet lukken en dat vind ik jammer.
Zelf denk ik dat Kaag binnenkort gaat stoppen. Ik lees elke dag de Telegraaf en ik heb werkelijk nog nooit een goed woord over Kaag gelezen.
Ik vind en vond het zo'n vieze krant. Die maakt haar eigen werkelijkheid vaak, en ik verdacht ze ervan dat ze proberen mee te beïnvloeden middels al die negativiteit.
Rutten ea rechtse politici zijn ze positief of zeer mild kritisch over. Interessant om te volgen.
Dus als er nieuwe verkiezingen komen wordt het een links partij waar ik op ga stemmen. Dan maar goede opositie want Rutten zal er mee weg komen terwijl ik denk dat hij vooral zijn hakken in het zand zet waardoor het mede zo vreselijk moeilijk gaat allemaal, zo verwacht ik, en Kaag zal of weg gaan zelf of buitenspel worden gezet. Er wordt teveel op haar gekotst.

Vanaf dag 1 van Kaags aanwezigheid lees ik dit soort meningen en opiniestukken.

https://www.telegraaf.nl/watuzegt/17224 ... oofwaardig

Zoals in de eerdere link stond van een Franse gerenomeerde krant was er verbazing te lezen over dit aftreden want immers de hele wereld had zich vergist in Afghanistan. Een Engelse minister is ook afgetreden.

Deze krant is een geduchte tegenstander voor Kaag (en voorstander voor Rutte). Ik vind dat een goede krant die objectief hoort te zijn onwaardig en maakt de telegraaf ongeloofwaardig.
Omdat ik ih buitenland woon en geen abonnement heb, mag ik vrijwel geen stukken volledig lezen. Behalve de stukken (negatief) over Kaag en andere linkse politici :oo
Hoezo geen beïnvloeding . Tjonge jonge.

De Telegraaf is een van de weinige,zo niet enige,Nederlandse krant die ook in het buitenland verkrijgbaar is.Ze hebben ook journalisten overal in het buitenland.Het enige "vieze"aan deze krant is de vette drukinkt die ze gebruiken en die kan afgeven. Maar de letters zijn ook voor slechtzienden zodoende goed te lezen.Ik heb een abonnement erop en tevens op een heel linkse krant die het nieuws vanuit een andere hoek beschrijft.Omdat ik graag vanaf meerdere kanten geinformeerd wordt om mijn eigen mening goed te kunnen vormen.Die linkse krant doet/deed niets anders dan mevr.Kaag bejubelen.

Janneke2

Berichten: 22712
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 09:48

Ik ben een trotse Trouw lezer.

Ik kan niet zeggen dat mw. Kaag wordt bejubeld en niet dat ze wordt afgekraakt.

Er is wisselend waardering en kritiek op haar handelen.
En er zijn een paar interviews met haar geweest, met nadruk op haar drijfveren.


En iets heel anders: ik lees lichaamstaal. Ik twijfel er niet aan dat mw. Kaag die taal goed spreekt en verstaat. ('Het is een manier om de kaarten tegen de borst te houden'.)
... maar haar ontspannen houding na haar aftreden als demissionair minister viel mij op.

[o]

Je suis Charlie - comme tout le monde.

(...en BAH wat is dit onderschrift actueel. )

Loretta
Berichten: 8711
Geregistreerd: 11-01-04

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 10:08

Ik vind echt dat Pieter Omtzigt het probleem echt heel goed aan kaart. Ik hoop toch echt dat deze man in de toekomst een eigen partij op gaat richten.

anjali
Berichten: 15018
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 10:21

Janneke2 schreef:
Ik ben een trotse Trouw lezer.

Ik kan niet zeggen dat mw. Kaag wordt bejubeld en niet dat ze wordt afgekraakt.

Er is wisselend waardering en kritiek op haar handelen.
En er zijn een paar interviews met haar geweest, met nadruk op haar drijfveren.


En iets heel anders: ik lees lichaamstaal. Ik twijfel er niet aan dat mw. Kaag die taal goed spreekt en verstaat. ('Het is een manier om de kaarten tegen de borst te houden'.)
... maar haar ontspannen houding na haar aftreden als demissionair minister viel mij op.

Ik heb ook een tijd een proefabonnement op Trouw gehad,omdat daar nogal eens iets over religie instaat.wel vanuit de Protestants-Christelijke hoek.Jij zegt dat mevr Kaag daarin eerder neutraal wordt besproken. Maar ik meende (ik kan het mis hebben) dat Trouw voornamelijk lezers uit de CU-hoek heeft en daar wil zij toch absoluut niet mee samenwerken,wat een grote oorzaak is van de huidige impasse in de formatie? Ik heb ook nog een tijd het Nederlands Dagblad gehad, meer type SGP, en die waren wel duidelijk in waar ze voor stonden.Ik heb die krant nu niet meer,ik vraag me wel af hoe zij de huidige situatie beschrijven.

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 11:06

anjali schreef:
Janneke2 schreef:
Ik ben een trotse Trouw lezer.

Ik kan niet zeggen dat mw. Kaag wordt bejubeld en niet dat ze wordt afgekraakt.

Er is wisselend waardering en kritiek op haar handelen.
En er zijn een paar interviews met haar geweest, met nadruk op haar drijfveren.


En iets heel anders: ik lees lichaamstaal. Ik twijfel er niet aan dat mw. Kaag die taal goed spreekt en verstaat. ('Het is een manier om de kaarten tegen de borst te houden'.)
... maar haar ontspannen houding na haar aftreden als demissionair minister viel mij op.

Ik heb ook een tijd een proefabonnement op Trouw gehad,omdat daar nogal eens iets over religie instaat.wel vanuit de Protestants-Christelijke hoek.Jij zegt dat mevr Kaag daarin eerder neutraal wordt besproken. Maar ik meende (ik kan het mis hebben) dat Trouw voornamelijk lezers uit de CU-hoek heeft en daar wil zij toch absoluut niet mee samenwerken,wat een grote oorzaak is van de huidige impasse in de formatie? Ik heb ook nog een tijd het Nederlands Dagblad gehad, meer type SGP, en die waren wel duidelijk in waar ze voor stonden.Ik heb die krant nu niet meer,ik vraag me wel af hoe zij de huidige situatie beschrijven.
De verzuiling ligt zo'n 40 jaar achter ons. De meeste kranten (op de streng-Christelijke na) bedienen dan ook inmiddels een breder publiek dan hun oorspronkelijke doelgroep/zuil.

http://www.stalskyjafar.nl
Centered Riding, IJslandse paarden & meer

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 11:15

pien_2010 schreef:
Segers vind ik ook een goede politicus ook al zal ik nooit op hem stemmen. Heb ik ook met Lilian Marijnissen ea politici.
Zelf stem ik altijd op een vrouw, dus dat ik iets minder enthousiast ben over Klaver is dus niet zo belangrijk.
Heel bewust heb ik op Kaag gestemd omdat ik dacht:"als zij het niet voor elkaar krijgt om een pvda en GL erbij te krijgen lukt het niemand." Het gaat dus niet lukken en dat vind ik jammer.
Zelf denk ik dat Kaag binnenkort gaat stoppen. Ik lees elke dag de Telegraaf en ik heb werkelijk nog nooit een goed woord over Kaag gelezen.
Ik vind en vond het zo'n vieze krant. Die maakt haar eigen werkelijkheid vaak, en ik verdacht ze ervan dat ze proberen mee te beïnvloeden middels al die negativiteit.
Rutten ea rechtse politici zijn ze positief of zeer mild kritisch over. Interessant om te volgen.
Dus als er nieuwe verkiezingen komen wordt het een links partij waar ik op ga stemmen. Dan maar goede opositie want Rutten zal er mee weg komen terwijl ik denk dat hij vooral zijn hakken in het zand zet waardoor het mede zo vreselijk moeilijk gaat allemaal, zo verwacht ik, en Kaag zal of weg gaan zelf of buitenspel worden gezet. Er wordt teveel op haar gekotst.

Vanaf dag 1 van Kaags aanwezigheid lees ik dit soort meningen en opiniestukken.

https://www.telegraaf.nl/watuzegt/17224 ... oofwaardig

Zoals in de eerdere link stond van een Franse gerenomeerde krant was er verbazing te lezen over dit aftreden want immers de hele wereld had zich vergist in Afghanistan. Een Engelse minister is ook afgetreden.

Deze krant is een geduchte tegenstander voor Kaag (en voorstander voor Rutte). Ik vind dat een goede krant die objectief hoort te zijn onwaardig en maakt de telegraaf ongeloofwaardig.
Omdat ik ih buitenland woon en geen abonnement heb, mag ik vrijwel geen stukken volledig lezen. Behalve de stukken (negatief) over Kaag en andere linkse politici :oo
Hoezo geen beïnvloeding . Tjonge jonge.
De Telegraaf is gewoon een populistische krant met van oudsher een rechts-conservatieve achterban. Het is geen krant voor kritische lezers, ze schrijven wat de doelgroep graag wil lezen en dat doorgaans lekker vet, kort door de bocht en laagdrempelig.

Je kunt dat vies vinden, en oneerlijk richting bijv Kaag, maar het vertegenwoordigt wel de denkrichting van een flinke groep Nederlanders, en daarbij, de Telegraaf is een onschuldig schoolkrantje vergeleken bij de Britse tabloids.

http://www.stalskyjafar.nl
Centered Riding, IJslandse paarden & meer

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 11:36

Goede zaak dat het erop lijkt dat het leenstelsel (weliswaar pas door het eerstvolgende kabinet) afgeschaft gaat worden. Alleen de VVD is tegen - geen verrassing:
https://www.nos.nl/l/m/2399030

Het is ontzettend oneerlijk dat de huidige generatie studenten en (pas) afgestudeerden zit opgescheept met vaak torenhoge studieschulden - en dat in een tijd waarin je als starter niet of nauwelijks een hypotheek kunt krijgen.

Wel vind ik dat er met het afschaffen van het leenstelsel ook gekeken moet worden naar de toelating tot universiteiten. De collegezalen zitten nu al overvol, er zijn te weinig universitair docenten voor het aantal studenten, de werkdruk is voor veel docenten (die vaak ook nog onderzoek moeten doen) enorm hoog. Dat gaat ten koste van het niveau.
Daarnaast zijn er relatief veel universitaire studies die niet echt aansluiten op de arbeidsmarkt.
De perverse prikkel 'hoe meer studenten, hoe meer geld' voor de universiteit moet eraf.
Leg daarnaast de toelatingsdrempel hoger en/of stel voor meer studies een numerus fixus in, en beloon universiteiten op basis van het niveau van de afgestudeerden die ze afleveren.
Verder is het tijd dat er meer geld én waardering gaat naar het HBO.

http://www.stalskyjafar.nl
Centered Riding, IJslandse paarden & meer

ruitje

Berichten: 12308
Geregistreerd: 29-06-03

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 11:38

Helemaal mee eens!

24/7 buiten en een binnenbak in de Randstad? Het is er:
insta: https://www.instagram.com/staldegroenemeer website: https://www.staldegroenemeer.nl

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, friezenfan2, Galja, heidy_wilco, Janneke93, Kirrietje, Maaaarije, MairiMacBran, Nachocheese, rien10, Rinkex, Roodvos en 77 bezoekers