Persoonsverheerlijking

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DuoPenotti

Berichten: 29357
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 09:59

nine1987 schreef:
chanicha schreef:
Ik denk omdat niet de halve wereld van Henk van de hoek heeft gehoord!
Peter. R. de Vries heeft levens veranderd van sommige mensen door zijn vastberadenheid en dat zegt toch wel wat.



Dus omdst Peter bekender is, heeft hij meer recht op gerechtigheid.. Nogmaals, dat is gewoon niet fair en absoluut niet rechtvaardig..

Sinds wanneer is de wereld eerlijk en rechtvaardig?

Ik heb Peter r. de Vries wel altijd gemogen en gewaardeerd. Iemand die zich zo vast kan bijten in een zaak moet wel compassie hebben met de slachtoffers.
En ja het raakt mij dan zo'n onbenul van een k.t kereltje, die nooit wat betekend heeft daar een einde aan kan maken.
Ga ik bloemen leggen of langs, nee, want ik kende hem niet persoonlijk.

Maar bij bijvoorbeeld Hazes, een zuiplap met s naar mijn idee ook nog eens verschrikkelijke muziek. Nee zijn dood heeft mij weinig gedaan. Maar die is dan ook weer niet laf vermoord.
Nu in dit topic zeg ik dit zo, maar anders zou ik er weinig woorden aan vuil maken. Wat heeft dat nog voor zin om er zo over te spreken? Ook ik kende hem niet, dus beter maar niet doen denk ik dan.

Janneke2

Berichten: 22731
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 10:14

7ofhearts schreef:
Janneke 2.

Het is heel waarschijnlijk dat een “ monster “ in zijn leven ooit zelf beschadigd is geweest en ook dat is erg.
Maar zoiets is dan toch niet goed te praten?

Er zijn helaas mensen die dit proberen.
'Men spreke van de doden slechts ten goede' is iets totaal anders.
Proberen te begrijpen waarom een mens zich monsterlijk gedraagt vind ik iets heel anders dan instemming.
Citaat:
Dat zou al het gepeupel op deze aardkloot vrij spel geven in wat ze hebben gedaan.

In termen van de Nederlandse rechtorde: in principe zijn we vrij.

Beschadigd of niet (ik ben beschadigd), of ik in aanmerking kom voor de term gepeupel of niet (kleindochter van kleine luyden hier) - we zijn vrij.

Tot ik een misdaad bega.
Accoord, niet iedereen komt achter tralies, maar hoe vrij ben je nog als je weet dat je de gevangenis boven het hoofd hebt hangen....
Citaat:
En ik denk dat dat ook na iemands dood zo best benoemd kan worden.
Dat kan een enorme opluchting en verlossing zijn voor de nabestaande.

Een goede vriendin van mij is dominee en dit is het heikelste punt in uitvaartdiensten.
Toch de rauwe kanten benoemen.
Niet om de dode een trap na te geven, maar wel om duidelijk te zijn dat juist in de kerk al dit soort zaken besproken kunnen en mogen worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 10:17

luxx schreef:
Mindim schreef:
Ik kan me ook prima in de openingspost vinden. Ik heb me ook verbaasd over hoe de beste man ineens de hemel ingeprezen wordt, terwijl bij leven het algemene geluid was dat men hem irritant vond, betweterig en weg zapte als hij in een programma zat.

Dit is ook weer zo'n feit waarvan ik me afvraag waar je dat vandaan hebt. Wanneer mensen massaal weg zouden zappen bij het zien van Peter R de Vries zou hij echt niet zo vaak bij bijvoorbeeld Boulevard verschenen zijn. Misschien waren de mensen die zich aan hem ergerden toen vocaler, ik heb werkelijk geen idee maar iemand die zoveel goede dingen heeft gedaan staat bij veel mensen op een voetstuk


Kan je gewoon terugvinden op social media hoor, als reactie op de programmas waar hij als gast in verscheen. Ook in mijn omgeving weinig positieve geluiden.

Ik zet mensen nooit op een voetstuk, zeker geen onbekenden, misschien is dat her verschil.

Dat hij neergeschoten is, is afschuwelijk, doet wat ii vind niets aan af.

nine1987

Berichten: 8322
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 10:20

Ik zeg nergens dat de wereld eerlijk en rechtvaardig is, maar daar waar wij een rechtssysteem hebben in Nederland, daar horen alle moordzaken gelijk behandeld te worden.. Neem dit even als voorbeeld.. Was de. Naam van deze beste meneer Peter r. de Vries geweest, dan waren de zaken heel wat sneller gegaan, daar ben ik van overtuigd, want ook hier waren getuigen bij..

https://www.google.com/amp/s/www.nu.nl/ ... n-hond.amp
Laatst bijgewerkt door nine1987 op 25-07-21 10:21, in het totaal 1 keer bewerkt

luxx

Berichten: 3505
Geregistreerd: 29-12-03
Woonplaats: frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 10:20

Tja mensen die negativiteit te spuien hebben hebben nu eenmaal ook een veel grotere smoel mond, zeker online. Positieve mensen hebben blijkbaar wel iets beters te doen

nine1987

Berichten: 8322
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Persoonsverheerlijking

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 10:21

Is jouw reactie bedoeld op mijn post?

luxx

Berichten: 3505
Geregistreerd: 29-12-03
Woonplaats: frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 10:23

nine1987 schreef:
Ik zeg nergens dat de wereld eerlijk en rechtvaardig is, maar daar waar wij een rechtssysteem hebben in Nederland, daar horen alle moordzaken gelijk behandeld te worden.. Neem dit even als voorbeeld.. Was de. Naam van deze beste meneer Peter r. de Vries geweest, dan waren de zaken heel wat sneller gegaan, daar ben ik van overtuigd, want ook hier waren getuigen bij..

https://www.google.com/amp/s/www.nu.nl/ ... n-hond.amp


Citaat:
Van de verdachte(n) ontbreekt tot nu toe ieder spoor. De politie hoopt getuigen te spreken of camerabeelden te bemachtigen om meer te weten te komen over de toedracht van het dodelijke geweld.


Ja, hierom. Je vergelijkt appels en peren. Nogmaals wanneer dit in de lange leidse dwarsstraat gebeurt was hadden ze de dader ook al gehad

luxx

Berichten: 3505
Geregistreerd: 29-12-03
Woonplaats: frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 10:23

nine1987 schreef:
Is jouw reactie bedoeld op mijn post?

Absoluut

Sorry, nee vorige reactie was op Mimdim
Laatst bijgewerkt door luxx op 25-07-21 10:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 10:24

luxx schreef:
Tja mensen die negativiteit te spuien hebben hebben nu eenmaal ook een veel grotere smoel mond, zeker online. Positieve mensen hebben blijkbaar wel iets beters te doen

Als mensen een andere mening er op na houden als jij, dan is dat een grote smoel hebben en heeft men niks beter te doen?
Jij doet met deze post niet veel beter, maar dat snap je hoop ik zelf ook?

nine1987

Berichten: 8322
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 10:25

Dat is jouw mening en zo heb ik de mijne.. :) Getuigen en camerabeelden hadden er bij Peter al lang en breed bij gelegen..

Daarnaast hebben getuigen de politie gebeld.. Dan hebben ze ze toch automatisch al gesproken?

DuoPenotti

Berichten: 29357
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 10:26

nine1987 schreef:
Ik zeg nergens dat de wereld eerlijk en rechtvaardig is, maar daar waar wij een rechtssysteem hebben in Nederland, daar horen alle moordzaken gelijk behandeld te worden.. Neem dit even als voorbeeld.. Was de. Naam van deze beste meneer Peter r. de Vries geweest, dan waren de zaken heel wat sneller gegaan, daar ben ik van overtuigd, want ook hier waren getuigen bij..

https://www.google.com/amp/s/www.nu.nl/ ... n-hond.amp

Zou het?
Vrijdagavond, minder mensen op straat, minder getuige. Minder drukke straat in het algemeen (aanname ken de straat niet)
Bij de Vries was direct een kenteken bekend, dus dan is oppakken snel gedaan als droeftoeters in die auto de snelweg op gaan waar overal kenteken registratie is.
Ik denk als ze met de fiets en de trein waren gaan reizen ze ook niet zo snel gepakt zouden zijn.

je kunt niet zomaar 2 zaken vergelijken.
Als de politie een kenteken doorkrijgt van eventuele moordenaar ze net zo snel handelen bij Kees op de hoek, maar ze moeten wel handvaten hebben om iets te kunnen doen.

Ik heb zo zelf ooit op heterdaad 3 inbrekers betrapt, binnen 5 minuten was het letterlijk blauw in de straat om ze te pakken.
Dus ja ik was niet bekend hoor toen ik 112 belde, toch was de politie direct in grote aantallen aanwezig.
Laatst bijgewerkt door DuoPenotti op 25-07-21 10:26, in het totaal 1 keer bewerkt

luxx

Berichten: 3505
Geregistreerd: 29-12-03
Woonplaats: frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 10:26

Mindim schreef:
luxx schreef:
Tja mensen die negativiteit te spuien hebben hebben nu eenmaal ook een veel grotere smoel mond, zeker online. Positieve mensen hebben blijkbaar wel iets beters te doen

Als mensen een andere mening er op na houden als jij, dan is dat een grote smoel hebben en heeft men niks beter te doen?
Jij doet met deze post niet veel beter, maar dat snap je hoop ik zelf ook?

Nee als mensen hun (negatieve) mening over mensen overal te pas en te onpas spuien

Over dat laatste verschillen we dan van mening, maar dat is natuurlijk prima

nine1987

Berichten: 8322
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 10:29

DuoPenotti schreef:
nine1987 schreef:
Ik zeg nergens dat de wereld eerlijk en rechtvaardig is, maar daar waar wij een rechtssysteem hebben in Nederland, daar horen alle moordzaken gelijk behandeld te worden.. Neem dit even als voorbeeld.. Was de. Naam van deze beste meneer Peter r. de Vries geweest, dan waren de zaken heel wat sneller gegaan, daar ben ik van overtuigd, want ook hier waren getuigen bij..

https://www.google.com/amp/s/www.nu.nl/ ... n-hond.amp

Zou het?
Vrijdagavond, minder mensen op straat, minder getuige. Minder drukke straat in het algemeen (aanname ken de straat niet)
Bij de Vries was direct een kenteken bekend, dus dan is oppakken snel gedaan als droeftoeters in die auto de snelweg op gaan waar overal kenteken registratie is.
Ik denk als ze met de fiets en de trein waren gaan reizen ze ook niet zo snel gepakt zouden zijn.

je kunt niet zomaar 2 zaken vergelijken.
Als de politie een kenteken doorkrijgt van eventuele moordenaar ze net zo snel handelen bij Kees op de hoek, maar ze moeten wel handvaten hebben om iets te kunnen doen.

Ik heb zo zelf ooit op heterdaad 3 inbrekers betrapt, binnen 5 minuten was het letterlijk blauw in de straat om ze te pakken.
Dus ja ik was niet bekend hoor toen ik 112 belde, toch was de politie direct in grote aantallen aanwezig.


Dat is alleen maar prima, en ik hoop dat ze ze gepakt hebben? Maar jouw situatie, dat is zoals het overal hoort te gaan..

Je hebt gelijk dat ik zaken niet 1 op 1 kan vergelijken, absoluut.. Maar ik pak enkel het stuk erbij dat hier ook getuigen bij aanwezig waren..

En 't enige waar ik van overtuigd ben, is dat als de naam van deze meneer Peter r. was geweest, er (nog) meer uit de kast was getrokken..

Janneke2

Berichten: 22731
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 10:31

nine1987 schreef:
Ik zeg nergens dat de wereld eerlijk en rechtvaardig is, maar daar waar wij een rechtssysteem hebben in Nederland, daar horen alle moordzaken gelijk behandeld te worden.. Neem dit even als voorbeeld.. Was de. Naam van deze beste meneer Peter r. de Vries geweest, dan waren de zaken heel wat sneller gegaan, daar ben ik van overtuigd, want ook hier waren getuigen bij..

https://www.google.com/amp/s/www.nu.nl/ ... n-hond.amp


???

Waar gaat dit over?

Alle moordzaken worden 'gelijkelijk' behandeld.
In dit geval is zoals gebruikelijk een team van 20 rechercheurs erop gezet.

'Er waren getuigen bij', ja, maar het was wel donker.
En deze schutters hadden wel een tweede vluchtauto, en staken de eerste in de hens.
(Dus wellicht waren deze schutters ook qua 'ik wil niet herkend worden' meer van de voorbereiding.)

En de moord op Ben Juffermans is na zes jaar alsnog opgelost. Door de plaatselijke politie die de zaak in het achterhoofd hield.

luxx

Berichten: 3505
Geregistreerd: 29-12-03
Woonplaats: frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 10:32

nine1987 schreef:
En 't enige waar ik van overtuigd ben, is dat als de naam van deze meneer Peter r. was geweest, er (nog) meer uit de kast was getrokken..

Dan ben jij dus een complotdenker, of wat in de volksmond wappie genoemd wordt

chanicha

Berichten: 12142
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 10:33

Wat DuoPenotti zegt!
Het is appelen met peren vergelijken, een liquidatie op klaarlichte dag in een hele drukke straat of eentje op vrijdagavond in het donker.
Mag toch aannemen dat je dat zelf ook wel ziet!

chanicha

Berichten: 12142
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 10:35

luxx schreef:
nine1987 schreef:
En 't enige waar ik van overtuigd ben, is dat als de naam van deze meneer Peter r. was geweest, er (nog) meer uit de kast was getrokken..

Dan ben jij dus een complotdenker, of wat in de volksmond wappie genoemd wordt


Dit dus :j
Ik ga ook niet meer reageren, heeft totaal geen zin.

DuoPenotti

Berichten: 29357
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 10:37

nine1987 schreef:
Dat is alleen maar prima, en ik hoop dat ze ze gepakt hebben? Maar jouw situatie, dat is zoals het overal hoort te gaan..

Je hebt gelijk dat ik zaken niet 1 op 1 kan vergelijken, absoluut.. Maar ik pak enkel het stuk erbij dat hier ook getuigen bij aanwezig waren..

En 't enige waar ik van overtuigd ben, is dat als de naam van deze meneer Peter r. was geweest, er (nog) meer uit de kast was getrokken..

Nee helaas niet, ze hebben zich verspreid in de woonwijk.

Getuigen is mooi, maar hadden die bijvoorbeeld direct een compleet kenteken. Of was het ja het was een gemiddeld postuur met een blauw shirt. Heel rot maar daar kan de politie niet meteen iets mee.

Of als ze wel een kenteken hebben maar de auto staat binnen 5 minuten verlaten erbij een stukje verderop. Dan heeft de politie op dat moment even geen aanknopingspunten en moeten ze onderzoek gaan doen, dan lijkt het misschien of ze niets doen, maar het verplaatst dan achter de schermen.

Ik heb wel een beveiligingsbeelden opgezocht en aan de politie overgedragen die op zoek waren naar overvallers van een juwelier in de straat.
Ze wisten wat voor soort auto ze reden, geen kenteken, of wij dat wel in beeld hadden was de vraag.
En ook de vraag of wij konden zien welke kant ze op waren gegaan. Richting stad of richting snelweg.
Vanuit daar wisten ze dan weer dat ze geen camerabeelden van de stad hoefden op te vragen, maar wel richting snelweg.
Hebben ze dan meteen de dader, nee helaas niet, maar doen echt wel veel.

De sukkels bij Peter hebben het gewoon wat dat betreft stom gedaan. Gelukkig, dat wel.

Qimm

Berichten: 15156
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Persoonsverheerlijking

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 10:49

Ook de manier waarop het in het nieuws komt maakt dat 'wij' veel meer meekrijgen van de moeite die wordt gedaan. Niet elke moord levert van elk tv programma een cameraploeg op, en er komen ook geen persconferenties over. Mogelijk komt het even kort langs bij 'opsporing verzocht'. DAT is het verschil met Henk op de hoek en Peter R.

nuscaniels

Berichten: 1968
Geregistreerd: 17-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 11:41

nine1987 schreef:
Dat is jouw mening en zo heb ik de mijne.. :) Getuigen en camerabeelden hadden er bij Peter al lang en breed bij gelegen..

Daarnaast hebben getuigen de politie gebeld.. Dan hebben ze ze toch automatisch al gesproken?


Maar dat getuigen de politie hebben gebeld betekent niet dat ze alles goed gezien hebben en dan ook nog eens een juiste verklaring kunnen geven.

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 12:11

Qimm schreef:
Ook de manier waarop het in het nieuws komt maakt dat 'wij' veel meer meekrijgen van de moeite die wordt gedaan. Niet elke moord levert van elk tv programma een cameraploeg op, en er komen ook geen persconferenties over. Mogelijk komt het even kort langs bij 'opsporing verzocht'. DAT is het verschil met Henk op de hoek en Peter R.

Nouja, er is nog een verschil te noemen, nl dat Peter op klaarlichte dag in een drukke straat achter het Leidseplein in Amsterdam is neergeschoten en de zaak die er aan de haren bijgetrokken wordt, ‘s nachts, in een straat in Capelle.

Sowieso werkt het politieapparaat in Amsterdam even wat anders dan elders in NL, ik heb wat betreft actie ondernemen die overval op het waardetransport in Noord nog goed op mijn netvlies. Was ook geen BN-er bij betrokken overigens ;).

7ofhearts

Berichten: 2748
Geregistreerd: 02-11-14
Woonplaats: Daar waar we gelukkig zijn..

Re: Persoonsverheerlijking

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-21 12:27

Ik moet me nog helemaal bij lezen en ga dat ook zeker doen.

Maar wat ik in de gauwigheid zie is dat enkele zich vastbijten in de voorbeelden van mensen die ik heb gegeven.

Het gaat mij in dat rijtje er niet om of ze te vergelijken zijn met Peter R. maar meer om wat voor een volk ook deze mensen op de been brachten rondom hun dood/ afscheid.

Dat massale “ ons “ gevoel ook al had men eerder een totaal andere mening over de persoon in kwestie.

Lusitana

Berichten: 22431
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 12:40

nine1987 schreef:
Ik zeg nergens dat de wereld eerlijk en rechtvaardig is, maar daar waar wij een rechtssysteem hebben in Nederland, daar horen alle moordzaken gelijk behandeld te worden..

Dat kan niet en zal nooit gebeuren. Ten eerste is hgeen enkele mordzaak echt hetzelfde en er is geen computerformule om straffen uit te delen, er zijn advokaten die pleiten en goede advokaten krijgen zelfs de grootste monsters nog vrij op foutjes in de rechtsgang bv. Het is hun "sport" om een zaak te winnen, ongeacht voor welke kant ze pleiten. Het gebeurt maarweinig dat ze gewetenswroeging hebben,, hoewel dit in zeer schrijnenende gevallen wel voorkomt en er zijn ook wel advokaten die bepaalde clienten weigeren.
Er zijn honderden factoren die meespelen in het achter de tralies krijgen van iemand en ook in hoeverre de media wordt ingelicht en hoe. Dat is gewoon realiteit en zeer frustrerend (je zal de moeder maar zijn van een verkracht en vermoord kind waarvan de dader vrij rondloopt bv), maar de slechterikken hebben ook rechten en de wet heeft mazen die advokaten kennen.

In hoeverre iets nieuwswaardig is heeft te maken met de bekendheid van iemand, daar valt verder ook niks aan te doen.

Qimm

Berichten: 15156
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 13:37

AmyII schreef:
Qimm schreef:
Ook de manier waarop het in het nieuws komt maakt dat 'wij' veel meer meekrijgen van de moeite die wordt gedaan. Niet elke moord levert van elk tv programma een cameraploeg op, en er komen ook geen persconferenties over. Mogelijk komt het even kort langs bij 'opsporing verzocht'. DAT is het verschil met Henk op de hoek en Peter R.

Nouja, er is nog een verschil te noemen, nl dat Peter op klaarlichte dag in een drukke straat achter het Leidseplein in Amsterdam is neergeschoten en de zaak die er aan de haren bijgetrokken wordt, ‘s nachts, in een straat in Capelle.



Ja, dat klopt zeker ook.

Electra63

Berichten: 17822
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 13:56

AmyII schreef:
Qimm schreef:
Ook de manier waarop het in het nieuws komt maakt dat 'wij' veel meer meekrijgen van de moeite die wordt gedaan. Niet elke moord levert van elk tv programma een cameraploeg op, en er komen ook geen persconferenties over. Mogelijk komt het even kort langs bij 'opsporing verzocht'. DAT is het verschil met Henk op de hoek en Peter R.

Nouja, er is nog een verschil te noemen, nl dat Peter op klaarlichte dag in een drukke straat achter het Leidseplein in Amsterdam is neergeschoten en de zaak die er aan de haren bijgetrokken wordt, ‘s nachts, in een straat in Capelle.

Sowieso werkt het politieapparaat in Amsterdam even wat anders dan elders in NL, ik heb wat betreft actie ondernemen die overval op het waardetransport in Noord nog goed op mijn netvlies. Was ook geen BN-er bij betrokken overigens ;).



Precies en omdat er een connectie is met het Merengo-proces.