Sexting - ook bv's werden er de dupe van. Jullie mening?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Storm

Berichten: 20840
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 16:36

Als je met je partner hebt afgesproken om monogaam te zijn, en je doet dit niet, dan mag je zeker met je blote kont op internet. Als je zo stoer bent om vreemd te gaan of in dit geval foto's te sturen, dan moet je ook stoer genoeg zijn om de consequenties te dragen.
Familie en vrouwen zijn inderdaad de enige echte slachtoffers hier.

En nee, ik ben nooit vreemd gegaan in mijn huwelijk of daarvoor. Nooit.

Rytir

Berichten: 5359
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 16:57

Storm schreef:
Dat de verzekering niet uitbetaald zegt mij genoeg. Dan ben je zelf in gebreke geweest.


Tuurlijk ben dan je zelf in gebreke gebleven maar maakt dat dan dat je fiets niet is gestolen? Of maar een beetje gestolen?

Storm

Berichten: 20840
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 17:12

Als je je fiets op slot had gezet, dan had hij kunnen blijven staan als je geluk had, of je had een nieuwe fiets gekregen als jij gestolen was, dit omdat jijzelf geen fout hebt gemaakt.

De mannen in kwestie hadden wél een fout gemaakt. Het had ook in dit gaval 2 kanten op kunnen gaan. Zij hadden geen geluk dit keer. Vorige keren misschien wel.

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 17:18

Storm schreef:
Als je met je partner hebt afgesproken om monogaam te zijn, en je doet dit niet, dan mag je zeker met je blote kont op internet. Als je zo stoer bent om vreemd te gaan of in dit geval foto's te sturen, dan moet je ook stoer genoeg zijn om de consequenties te dragen.

Persoonlijk vind ik het een goede zaak dat de schandpaal als straf sinds de middeleeuwen is afgeschaft.
Maar ik zie tot mijn verbazing dat dat blijkbaar geen algemene mening is.

Storm

Berichten: 20840
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 17:43

In de middeleeuwen hadden mensen ook hun eigen verantwoordelijkheden. Aan de schandpaal ging je niet zomaar. Vreemdgangers gingen er vast ook aan.

Nee gekheid, dit is natuurlijk iets heel anders.

Kinke

Berichten: 20528
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Sexting - ook bv's werden er de dupe van. Jullie mening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 17:47

vreemdgangers moeten dus en public aan de schandpaal? Het is niet aan hunzelf en hun partner om het af te handelen?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41589
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Sexting - ook bv's werden er de dupe van. Jullie mening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 17:50

Niemand verdient het om op deze manier te schande te worden gezet. En al helemaal niet om een futiliteit als een naaktfoto delen met de blijkbaar verkeerde persoon.

Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 17:50

Het gaat niet om victim blaming..
Het gaat erom dat de heren blijkbaar op zoek waren naar meer spanning in hun leven en daarom naaktfotos aan een vreemde hebben gestuurd.
Nu heeft die vreemde de foto's gepubliceerd, idd niet netjes, en nu janken de heren dat dat net teveel spanning is en dat dat niet eerlijk is.
Als je risico's neemt in je leven kan dat fout uitpakken. Dan had je dat eerder moeten bedenken.
Wie zn billen brandt moet op de blaren zitten...

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41589
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 17:52

Billy schreef:
Het gaat niet om victim blaming..
Het gaat erom dat de heren blijkbaar op zoek waren naar meer spanning in hun leven en daarom naaktfotos aan een vreemde hebben gestuurd.
Nu heeft die vreemde de foto's gepubliceerd, idd niet netjes, en nu janken de heren dat dat net teveel spanning is en dat dat niet eerlijk is.
Als je risico's neemt in je leven kan dat fout uitpakken. Dan had je dat eerder moeten bedenken.
Wie zn billen brandt moet op de blaren zitten...

De verhouding is wel heel scheef, vind je niet?

Storm

Berichten: 20840
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 17:52

Nee, dat klopt ook. Niemand verdient dat, maar je weet dat dit kan gebeuren, zeker als je een bekende persoon bent, moet je beter weten. Spelen met vuur. Hij had zichzelf én zijn familie moeten beschermen.

Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 18:10

_San87_ schreef:
Billy schreef:
Het gaat niet om victim blaming..
Het gaat erom dat de heren blijkbaar op zoek waren naar meer spanning in hun leven en daarom naaktfotos aan een vreemde hebben gestuurd.
Nu heeft die vreemde de foto's gepubliceerd, idd niet netjes, en nu janken de heren dat dat net teveel spanning is en dat dat niet eerlijk is.
Als je risico's neemt in je leven kan dat fout uitpakken. Dan had je dat eerder moeten bedenken.
Wie zn billen brandt moet op de blaren zitten...

De verhouding is wel heel scheef, vind je niet?

Nee vind ik niet, het zijn volwassen mannen met een bekende kop, dan weet je dat mensen je als een trofee zien als ze naaktfotos rondsturen. Je loopt veel meer risico op publicatie van fotos dan Kees de groenteboer, want het maakt niemand uit of die een grote snikkel heeft of niet. Terwijl als jij een Bekende Vlaming kunt laten zien, je daar veel aandacht mee kint krijgen. Dus ja, ze zijn wel degelijk zelf verantwoordelijk.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57934
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 18:16

Storm schreef:
In de middeleeuwen hadden mensen ook hun eigen verantwoordelijkheden. Aan de schandpaal ging je niet zomaar. Vreemdgangers gingen er vast ook aan.

Nee gekheid, dit is natuurlijk iets heel anders.

De vrouwen wellicht, de mannen betwijfel ik ten zeerste.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41589
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 18:17

Billy schreef:
_San87_ schreef:

De verhouding is wel heel scheef, vind je niet?

Nee vind ik niet, het zijn volwassen mannen met een bekende kop, dan weet je dat mensen je als een trofee zien als ze naaktfotos rondsturen. Je loopt veel meer risico op publicatie van fotos dan Kees de groenteboer, want het maakt niemand uit of die een grote snikkel heeft of niet. Terwijl als jij een Bekende Vlaming kunt laten zien, je daar veel aandacht mee kint krijgen. Dus ja, ze zijn wel degelijk zelf verantwoordelijk.

Anoniem veel aandacht krijgen... Iemand verantwoordelijk houden voor de daden van een ander... Om een domme fout deze gevolgen verdiend hebben. Jij zou een leuke rechter zijn.

Dit is zo scheef. Niemand voorziet dit, deze gevolgen. Publiekelijk door het slijk, je gezin. Niemand gaat ervan uit dat mensen zó poedersuiker zijn. Uit zijn op het verwoesten van levens. En niet alleen de levens van de mannen die geen wet overtreden hebben.

Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Re: Sexting - ook bv's werden er de dupe van. Jullie mening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 18:29

San87, vind je jezelf niet een beetjre naief? Sexting is al vaker voorgekomen, ze hadden het kunnen bedenken dat ze een risico namen.

fransje23

Berichten: 15353
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 18:30

Storm schreef:
Billy schreef:
Je hebt je iig niet aan de afspraken met je verzekering gehouden, nl het op slot zetten van je fiets


Juist, want als je keurig 2 fietssleuteltjes kunt laten zien, krijg je wel netjes je fiets vergoedt.
Hetzelfde met de foto's. Als je niks stuurt, kan er ook niks geplaatst worden.
Verantwoordelijkheid.


Maar dan nog ben je niet degene die schuldig is aan diefstal!

Overigens snap ik op de ophef niet over een paar naaktfoto's.

fransje23

Berichten: 15353
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 18:31

Als het taboe er meer af gaat is sexting ook verdwenen!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41589
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 18:38

Billy schreef:
San87, vind je jezelf niet een beetjre naief? Sexting is al vaker voorgekomen, ze hadden het kunnen bedenken dat ze een risico namen.

Naïef? Of ben ik gewoon fatsoenlijk?

Ik vind het verwerpelijk wat die 'vrouw' heeft gedaan. De gevolgen staan in geen contrast met wat er verstuurd is. Wat er privé verstuurd is. Ik vind niet dat je de schuld bij de mannen kan leggen. Zij betalen nu de rest van hun leven voor iets waarvan zij dachten dat het privé zou zijn en blijven. Naïef? Wellicht. Maar absoluut geen reden om levens te verwoesten, me dunkt.

En die schuld van het verwoesten van die levens, ligt bij 'Evelien'.

Storm

Berichten: 20840
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 18:39

fransje23 schreef:
Storm schreef:

Juist, want als je keurig 2 fietssleuteltjes kunt laten zien, krijg je wel netjes je fiets vergoedt.
Hetzelfde met de foto's. Als je niks stuurt, kan er ook niks geplaatst worden.
Verantwoordelijkheid.


Maar dan nog ben je niet degene die schuldig is aan diefstal!


Nee, maar je bent wel nalatig geweest

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41589
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 18:40

Storm schreef:
fransje23 schreef:


Maar dan nog ben je niet degene die schuldig is aan diefstal!


Nee, maar je bent wel nalatig geweest

Als iemand in vertrouwen nemen nalatig is, dan zeg ik bij deze mijn hoop voor de mensheid op.

Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 18:42

fransje23 schreef:
Maar dan nog ben je niet degene die schuldig is aan diefstal!

Overigens snap ik op de ophef niet over een paar naaktfoto's.

Je zou het lichtzinnig kunnen noemen, zowel het niet op slot zetten van de fiets als het sturen van naaktfotos :)
En San, nee vind ik niet
Als zij geen naaktfotos hadden gestuurd hadden ze geen problemen gehad.
Maar als zij zodanig intiem zijn met een vreemde dame achter de rug van je eigen relatie om, geef je Evelien wel heel veel munitie om je af te schieten.
Hadden ze gewoon gezegd Eef, vriendin, het is gezellig met je, maar dit doen we niet, had dat een hoop ellende gescheeld..

Storm

Berichten: 20840
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 18:43

Vertrouwen in een persoon die je nog nooit gezien hebt?
Dan ben je wel erg naïef.

Gini
Berichten: 17907
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 18:45

Er is een verschil tussen een fout maken en een misdrijf begaan.
Het is niet vanzelfsprekend en het is niet normaal en het is zeker niet de schuld van diegene die de fout begaat, dat iedere fout of iedere vergissing logischerwijze in een misdrijf overgaat.
Genoeg vrouwelijke studenten die zich helemaal lazarus drinken op een studentenfeestje en zich tot op de beha uitkleden. Is het iets wat ik zou doen? Nee. Is het iets wat mij verstandig lijkt om te doen? Nee. Hadden ze kunnen verwachten en kunnen inschatten dat een man door dergelijke actie een bepaald deel van hem in haar zou gaan steken, want ja, dat is nu eenmaal het risico dat je neemt? Hell to the hell no!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41589
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 19:07

Billy schreef:
fransje23 schreef:
Maar dan nog ben je niet degene die schuldig is aan diefstal!

Overigens snap ik op de ophef niet over een paar naaktfoto's.

Je zou het lichtzinnig kunnen noemen, zowel het niet op slot zetten van de fiets als het sturen van naaktfotos :)
En San, nee vind ik niet
Als zij geen naaktfotos hadden gestuurd hadden ze geen problemen gehad.
Maar als zij zodanig intiem zijn met een vreemde dame achter de rug van je eigen relatie om, geef je Evelien wel heel veel munitie om je af te schieten.
Hadden ze gewoon gezegd Eef, vriendin, het is gezellig met je, maar dit doen we niet, had dat een hoop ellende gescheeld..

Dat is hetzelfde als zeggen dat de persoon die munitie neerlegt de schuldige is wanneer een ander met die munitie diegene vermoordt. Of is het dan geen eigen schuld dikke bult meer?

Als Evelien discreet was geweest, was er niks aan de hand geweest. Als Evelien besloot zich gewoon aan de wet te houden, wat je imo best mag verwachten van je medemens toch? Was er niks aan de hand geweest.

Rytir

Berichten: 5359
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 19:09

Gini schreef:
Er is een verschil tussen een fout maken en een misdrijf begaan.
Het is niet vanzelfsprekend en het is niet normaal en het is zeker niet de schuld van diegene die de fout begaat, dat iedere fout of iedere vergissing logischerwijze in een misdrijf overgaat.
Genoeg vrouwelijke studenten die zich helemaal lazarus drinken op een studentenfeestje en zich tot op de beha uitkleden. Is het iets wat ik zou doen? Nee. Is het iets wat mij verstandig lijkt om te doen? Nee. Hadden ze kunnen verwachten en kunnen inschatten dat een man door dergelijke actie een bepaald deel van hem in haar zou gaan steken, want ja, dat is nu eenmaal het risico dat je neemt? Hell to the hell no!


Dit _/-\o_

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41589
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 19:12

Storm schreef:
Vertrouwen in een persoon die je nog nooit gezien hebt?
Dan ben je wel erg naïef.

Ik heb Mark Rutte nog nooit gezien. Toch vertrouw ik erop dat hij ons land naar eer en geweten bestuurt. Ik heb de personen die wetten maken voor ons land nog nooit gezien. Toch vertrouw ik erop dat zij goede regels en wetten maken. Ik ben nog nooit in contact geweest met politieagenten, toch vertrouw ik erop dat zij de orde handhaven naar eer en geweten. Ik heb nog nooit een ongeluk gehad, toch vertrouw ik erop dat die onbekende mensen van de ambulance mij helpen mocht ik een ongeluk krijgen.

Vertrouwen leggen in iemand die je nog nooit hebt gezien/waar je nog nooit mee te maken hebt gehad, is helemaal niet raar en juist iets waarop de samenleving is gebouwd.