Sexting - ook bv's werden er de dupe van. Jullie mening?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 18:31

Het is dus niet bekend wie Eveline is en waarom ze het verspreid heeft? Vraag me af wat ze er mee dacht te bereiken?

Elisa2

Berichten: 37101
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 18:40

SVRL schreef:
Oh, dus als je een domme actie doet, mag je gewoon te grabbel gegooid worden op het internet?

Dit is even goed misbruik van vertrouwen.


Ik heb al meerdere malen aangegeven dat ik dat niet goedkeur.

Vind het echt een totaal kromme vergelijking met sexueel misbruik.

Storm

Berichten: 20840
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: Sexting - ook bv's werden er de dupe van. Jullie mening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 18:52

Ik snap ergens de vergelijking met sexueel misbruik wel.
Bij beide wordt je lichaam gebruikt tegen je zin in. Bij sexting kan de psychologische schade minstens zo groot zijn omdat het bereik veel groter is. Zeker als je op een website zoals xhamster terecht komt.

fransje23

Berichten: 15347
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 18:56

Wat zou de wereld mooier zijn als mensen niet net als strontvliegen op oliebol af zouden komen!

Waarom zou je die filmpjes in gaan bekijken en delen?
Wat voegt dat toe aan je leven? Je kunt je even beter voelen dan een ander?
Maar bedenk het lot kan zich ook tegen je keren.....

sarablack

Berichten: 97
Geregistreerd: 19-08-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 18:58

Ik heb de foto's ook niet gezien,niemand bij ons thuis zover ik weet.
Mij valt het wel erg tegen van deze mannen dat ze zich zo hebben laten misbruiken,wat eigenlijk een verkeerd woord is.Dat ze hier in gestonken zijn.
Op school krijg je al voorlichting over deze dingen ,het is regelmatig in het nieuws je word thuis gewaarschuwd.Hoe kan je dan als volwassen bekende man hier instinken.
Ik keek naar Voice kids en Sean de Hondt is daar Jury lid,en eerlijk ik heb vrijdag toch anders er naar gekeken. Lijkt me voor de ouders die hun kinderen onder zijn hoede achterlieten ook best lastig.Want als iemand zoiets doet,wat voor moraal heb je dan?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41578
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 19:02

sarablack schreef:
Ik heb de foto's ook niet gezien,niemand bij ons thuis zover ik weet.
Mij valt het wel erg tegen van deze mannen dat ze zich zo hebben laten misbruiken,wat eigenlijk een verkeerd woord is.Dat ze hier in gestonken zijn.
Op school krijg je al voorlichting over deze dingen ,het is regelmatig in het nieuws je word thuis gewaarschuwd.Hoe kan je dan als volwassen bekende man hier instinken.
Ik keek naar Voice kids en Sean de Hondt is daar Jury lid,en eerlijk ik heb vrijdag toch anders er naar gekeken. Lijkt me voor de ouders die hun kinderen onder zijn hoede achterlieten ook best lastig.Want als iemand zoiets doet,wat voor moraal heb je dan?

Wacht even hoor. In principe hebben we het over mannen met een gezonde seksdrive, dat wordt gedeeld tussen volwassenen (al twijfel ik heel hard over de volwassenheid van die Evelien). Dat iemand daar misbruik van maakt, tast hun moraal aan? Hoe? Ben je opeens een slecht mens omdat je de fout maakt iemand te vertrouwen discreet te zijn?

Hij is niet opeens pedofiel of zo :?.

Elisa2

Berichten: 37101
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 19:16

Storm schreef:
Ik snap ergens de vergelijking met sexueel misbruik wel.
Bij beide wordt je lichaam gebruikt tegen je zin in. Bij sexting kan de psychologische schade minstens zo groot zijn omdat het bereik veel groter is. Zeker als je op een website zoals xhamster terecht komt.


Ik geloof best dat er pychologische schade kan ontstaan na sexting en ik keur het ook echt niet goed. Maar sexueel misbruik, waarbij het lichaam wordt misbruikt, de integriteit wordt geschonden en er letterlijk binnen gedrongen wordt in iemands lichaam. (vaak herhaaldelijk bij sexueel misbruik) Laat echt zulke enorme littekens achter op allerlei gebieden dat ik het nog steeds niet te vergelijken vind.

Anoniem

Re: Sexting - ook bv's werden er de dupe van. Jullie mening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 19:20

Maar dat wordt ook niet vergeleken. Wel de victim blaming:

Ze hadden maar geen foto moeten trekken want dan was dat gebeurt.

Ze had maar geen mini rok moeten aandoen want dan was dat niet gebeurt.

Elisa2

Berichten: 37101
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 19:29

Nog steeds vind ik dat geen vergelijk...

En victim blaming, als ze geen open relatie hebben dan zie ik hun parter vooral als victim.

Ze zijn victim van smaad, volwassen genoeg en in staat om verantwoordelijke keuzes te maken of niet.
Laatst bijgewerkt door Elisa2 op 15-09-20 19:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Gini
Berichten: 17906
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Sexting - ook bv's werden er de dupe van. Jullie mening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 19:30

Waarom altijd die 'maar'?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41578
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 19:35

Elisa2 schreef:
Storm schreef:
Ik snap ergens de vergelijking met sexueel misbruik wel.
Bij beide wordt je lichaam gebruikt tegen je zin in. Bij sexting kan de psychologische schade minstens zo groot zijn omdat het bereik veel groter is. Zeker als je op een website zoals xhamster terecht komt.


Ik geloof best dat er pychologische schade kan ontstaan na sexting en ik keur het ook echt niet goed. Maar sexueel misbruik, waarbij het lichaam wordt misbruikt, de integriteit wordt geschonden en er letterlijk binnen gedrongen wordt in iemands lichaam. (vaak herhaaldelijk bij sexueel misbruik) Laat echt zulke enorme littekens achter op allerlei gebieden dat ik het nog steeds niet te vergelijken vind.

Er zijn mensen, tieners, die zelfmoord hebben gepleegd omdat er zonder toestemming naaktfoto's verspreid zijn. Wist je dat?

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 21:32

sarablack schreef:
Ik heb de foto's ook niet gezien,niemand bij ons thuis zover ik weet.
Mij valt het wel erg tegen van deze mannen dat ze zich zo hebben laten misbruiken,wat eigenlijk een verkeerd woord is.Dat ze hier in gestonken zijn.
Op school krijg je al voorlichting over deze dingen ,het is regelmatig in het nieuws je word thuis gewaarschuwd.Hoe kan je dan als volwassen bekende man hier instinken.
Ik keek naar Voice kids en Sean de Hondt is daar Jury lid,en eerlijk ik heb vrijdag toch anders er naar gekeken. Lijkt me voor de ouders die hun kinderen onder zijn hoede achterlieten ook best lastig.Want als iemand zoiets doet,wat voor moraal heb je dan?


Dit meen je toch niet serieus?

sarablack

Berichten: 97
Geregistreerd: 19-08-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 21:45

_San87_ schreef:
sarablack schreef:
Ik heb de foto's ook niet gezien,niemand bij ons thuis zover ik weet.
Mij valt het wel erg tegen van deze mannen dat ze zich zo hebben laten misbruiken,wat eigenlijk een verkeerd woord is.Dat ze hier in gestonken zijn.
Op school krijg je al voorlichting over deze dingen ,het is regelmatig in het nieuws je word thuis gewaarschuwd.Hoe kan je dan als volwassen bekende man hier instinken.
Ik keek naar Voice kids en Sean de Hondt is daar Jury lid,en eerlijk ik heb vrijdag toch anders er naar gekeken. Lijkt me voor de ouders die hun kinderen onder zijn hoede achterlieten ook best lastig.Want als iemand zoiets doet,wat voor moraal heb je dan?

Wacht even hoor. In principe hebben we het over mannen met een gezonde seksdrive, dat wordt gedeeld tussen volwassenen (al twijfel ik heel hard over de volwassenheid van die Evelien). Dat iemand daar misbruik van maakt, tast hun moraal aan? Hoe? Ben je opeens een slecht mens omdat je de fout maakt iemand te vertrouwen discreet te zijn?

Hij is niet opeens pedofiel of zo :?.

Waar zie jij het woord Pedofiel in mijn tekst staan?
Ik heb het over Moraal. https://www.encyclo.nl/begrip/moraal

Het zijn mannen met vaste relatie's en kinderen.Dit valt voor mij als naast de pot pissen.Dus vieze filmpjes van je zelf naar een wildvreemde sturen ,valt bij mij onder weinig moraal hebben.

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Re: Sexting - ook bv's werden er de dupe van. Jullie mening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 21:47

Wat mij betreft mogen mods best wat meer aanwezig zijn binnen dit topic.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41578
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 21:49

sarablack schreef:
_San87_ schreef:

Wacht even hoor. In principe hebben we het over mannen met een gezonde seksdrive, dat wordt gedeeld tussen volwassenen (al twijfel ik heel hard over de volwassenheid van die Evelien). Dat iemand daar misbruik van maakt, tast hun moraal aan? Hoe? Ben je opeens een slecht mens omdat je de fout maakt iemand te vertrouwen discreet te zijn?

Hij is niet opeens pedofiel of zo :?.

Waar zie jij het woord Pedofiel in mijn tekst staan?
Ik heb het over Moraal. https://www.encyclo.nl/begrip/moraal

Het zijn mannen met vaste relatie's en kinderen.Dit valt voor mij als naast de pot pissen.Dus vieze filmpjes van je zelf naar een wildvreemde sturen ,valt bij mij onder weinig moraal hebben.

Nergens. Ik stel je een vraag, dat is wat t poppetje met vraagteken betekent :).

Heeft hij tijdens de opnames van The Voice ook maar enige blijk van afwijkende moraal getoond? Vreemdgaan is al zo oud als de mensheid, goed? Nee. Maar mensen/kinderen zijn niet meteen onveilig bij iemand die vreemd is gegaan.

Op mijn vragen geef je dan weer geen antwoord :D.

Hutcherson

Berichten: 7346
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 22:03

Asciugamano schreef:
Hutcherson schreef:
Ik vind dit soort onderwerpen totaal niet interessant om me mee bezig te houden. Ik ken die heren niet, zelffde toen met patricia paay... Ik ga echt niet zoeken naar dergelijke filmpjes. Interesseert me simpelweg niet.

Ergens heb ik het idee dat er VEEL meer achter de schermen gebeurt bij gezinnen die veel in de aandacht staan (of niet) en waar het helemaal huisje boompje beestje lijkt en alles is gelukkig en blij. Elk huisje heeft z'n kruisje en vrouwelijk schoon is voor veel mannen toch verleidelijk. Zeker als het ook niet liefelijk is en extra aandacht geeft en zegt hoe geweldig iemand is is een foutje snel gemaakt. Puur omdat zij beroemd zijn komt dit zo in de media.. Die naaktfotos van je buurman halen het lokale krantje niet eens hoor. Nobody cares.

Ene kant denk ik: bah, ransbal... Fijn voor je gezin die je wellicht door allerlei ellende en drama heeft gesleept en echt je rots in de branding was.. Dan flik zoiets... Egoisme pur sang! Geen stabiele partner waardig.

Andere kant... Is helemaal in lijn met de menselijke aard.

Maar nogmaals... Ik vind zulke 'schandalen' helemaal niet shockerend.. Is toch helemaal van deze tijd? Zelfs het exvriendinnetje van mn buurjongen beschuldigde hem van het verspreiden van naaktfotos van haar. Ouders op de stoep, politie op de stoep (want minderjarig).. Drama. Alleen bleek dat ie iets anders flikt had op school waardoor hij huisarrest en geen smartphone had.. Woeps...

Nee schokt mij niet. Jammer voor de kinderen en de relatie.

Gelukkig zijn alle vrouwen heilig...
Beetje seksistische reactie, Hutch! ;)



Je hebt gelijk. Vrouwen kunnen er ook wat van!

hwn
Berichten: 4693
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 22:22

Cer schreef:
Overigens, en dat is een beetje offtopic.. de digitale kunstenaars van tegenwoordig hebben niet eens meer een echte naaktfoto nodig om toch een foto of een filmpje van iemand te verspreiden... dát idee is pas beangstigend... (ga dan maar eens, met de huidige maatschappelijke meningen, tegen je baas vertellen dat jij dat niet bent)


Ja, ik herinner me nog toen onze koning (toen nog prins) Filip verloofd was met Mathilde, dat er naaktfoto's circuleerden waarop het hoofd van Mathilde gemonteerd was. Gelukkig zag hij er de humor van in: "Niet te geloven wat je allemaal ziet op het internet", zei hij tijdens een toespraak.

De hele hetze over de naaktfoto's vind ik ook wat overroepen (al moet ik toegeven dat Eveline goede smaak heeft, zitten toch paar van mijn favoriete bv's tussen, maar heb de foto's niet gezien of gezocht hoor), iemand van asiel en migratie zei op tv ook: "We houden ons bezig met naaktfoto's, terwijl op Lesbos zo'n mensonterende situaties plaatsvinden, we zouden dat beter aanpakken en oplossen". Denk idd dat er belangrijker zaken in de wereld zijn, maar natuurlijk niet fijn voor de gezinnen als hun vuile was op straat gegooid wordt. Waren wel 3 mannen die ik toch als (relatief) brave huisvaders aanzag.

LWDaisy

Berichten: 4773
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-20 22:36

Gini schreef:
Waarom altijd die 'maar'?


Omdat die in dit verhaal thuis hoort.

"maar" ze hebben deze beelden zélf gemaakt
"maar" ze hebben deze beelden zélf verspreid
"maar" ze hebben deze beelden zélf opgestuurd naar iemand die niét hun partner is terwijl ze wél een gezin hebben (en hoewel vreemdgaan niks nieuws is, vind de meerderheid het toch echt not done)
"maar" ze zijn volwassenen, ze zijn toerekeningsvatbaar, en hebben er alsnog voor gekozen zo'n stomme actie te begaan
"maar" net door hun bekendheid zou je denken dat ze wel beter weten, er zijn er genoeg die hen voorgegaan zijn op the wall of shame, en je zou denken dat zij hier eens zo voorzichtig mee zouden zijn

Willen al die "maars" dan zeggen dat "Eveline" (of Jan, Piet, Joris en Corneel bij wijze van spreken) die beelden verder de wereld had moeten insturen? Natuurlijk niet. (Je voelt hem al komen he..) MAAR, we leven in de 21ste eeuw, en dit hadden ze ergens wel kunnen verwachten, al helemaal gezien hun bekendheid. En net dat, al die maars, héél de situatie, maakt dat er velen zijn met de mening "wie zijn gat brandt", en dat de victim shaming toch op een heel andere plank ligt dan wanneer iemand foto's van jou maakt (zonder jouw medeweten en/of toestemming) en deze verspreid of wanneer het over een verkrachting gaat. Er komt een "maar" bij kijken, omdat zij hier, in dit specifieke geval, zelf een groot aandeel in hebben.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 23:40

LWDaisy schreef:
Gini schreef:
Waarom altijd die 'maar'?


Omdat die in dit verhaal thuis hoort.

"maar" ze hebben deze beelden zélf gemaakt
"maar" ze hebben deze beelden zélf verspreid
"maar" ze hebben deze beelden zélf opgestuurd naar iemand die niét hun partner is terwijl ze wél een gezin hebben (en hoewel vreemdgaan niks nieuws is, vind de meerderheid het toch echt not done)
"maar" ze zijn volwassenen, ze zijn toerekeningsvatbaar, en hebben er alsnog voor gekozen zo'n stomme actie te begaan
"maar" net door hun bekendheid zou je denken dat ze wel beter weten, er zijn er genoeg die hen voorgegaan zijn op the wall of shame, en je zou denken dat zij hier eens zo voorzichtig mee zouden zijn

Willen al die "maars" dan zeggen dat "Eveline" (of Jan, Piet, Joris en Corneel bij wijze van spreken) die beelden verder de wereld had moeten insturen? Natuurlijk niet. (Je voelt hem al komen he..) MAAR, we leven in de 21ste eeuw, en dit hadden ze ergens wel kunnen verwachten, al helemaal gezien hun bekendheid. En net dat, al die maars, héél de situatie, maakt dat er velen zijn met de mening "wie zijn gat brandt", en dat de victim shaming toch op een heel andere plank ligt dan wanneer iemand foto's van jou maakt (zonder jouw medeweten en/of toestemming) en deze verspreid of wanneer het over een verkrachting gaat. Er komt een "maar" bij kijken, omdat zij hier, in dit specifieke geval, zelf een groot aandeel in hebben.


Maar betekent nee. Met 'maar' ontkracht je je eigen zin. Zo vervelend. Maar verder moet je het zelf maar weten natuurlijk. Jammer dat je niet gewoon eerlijk toegeeft dat je aan victim shaming doet.

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 23:43

Als hier de buurman zijn auto met sleutel op de oprit laat staan en die wordt gejat, zeg ik ook. Jammer voor je, maar!! wat had je dan gedacht?

Nee je mag niet stelen, maar koekoek, dat gebeurd ook al eeuwen en dus weet je dat je fiets niet op slot zetten, je auto open laten staan, je deur niet afsluiten betekent dat je kans hebt op ongewenst bezoek en verdwenen spullen.
Ben je dan een beetje dom als je toch je fiets niet op slot zet.. Jazeker!

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Sexting - ook bv's werden er de dupe van. Jullie mening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 23:50

Akkoord het was naïef. En dan?

Ayasha
Blogger

Berichten: 57933
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 00:02

Misbruik maken van vertrouwen en/of naïviteit blijft misbruik. Zullen we stoppen met misbruiker(s) te verdedigen?

LWDaisy

Berichten: 4773
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-20 07:33

MarcoBorsato schreef:
Akkoord het was naïef. En dan?


En dan heb je er, in de wereld van vandaag, een aandeel in.

Hoe vaak ik de sleutel van mijn scooter vergeet te halen, ik wordt er zelf echt boos om. Als mijn scooter morgen gejat wordt, doordat ik de sleutel er heb laten opsteken, zou ik mezelf echt f*cking stom vinden, ik maak het ze wel érg makkelijk dan. Wilt het zeggen dat je hem maar mag stelen, omdat ik zo idioot was mijn sleutel te laten steken? Nee, natuurlijk niet. Maar niet iedereen heeft dezelfde normen en waarden, en daarom zet je je scooter op stuurslot, hang je er nog een extra slot aan, en haal je je sleutel er af.

MarcoBorsato als ik aan mijn vriend vraag of hij het avondeten lekker vond, en hij zegt "ja, maar het was wel aan de zoute kant" betekent dat niet "nee". Het betekent "ja, maar volgende keer graag minder zout aub."

Als jij vind dat ik aan victim shaming doe, door hierover te praten en de mannen hun (in mijn ogen) eigen aandeel te benoemen, is dat voor mij oké hoor. Ik denk daar zelf toch anders over. Ik heb er zeker mijn mening over, maar heb die al bij al netjes verwoord, waardoor ik het "praten over iets actueels vind", en niet victim shaming. Als mijn scooter morgen gejat wordt omdat ik de sleutel er op heb laten steken, ga ik ook niet huilen als mijn moeder zegt "had je je sleutel er maar moeten afhalen". Want dat is gewoon mijn aandeel daarin.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41578
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 07:45

Ik denk dat het victim blaming een soort afweermechanisme/verdedigingsmechanisme is. Zij hebben dit fout gedaan waardoor dat gebeurd is. Als ik dit niet doe, zal zoiets mij nooit overkomen.

Helaas klopt dat niet altijd.

Zeedraakje

Berichten: 547
Geregistreerd: 04-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 08:30

LWDaisy ik ben het met jou eens. In mijn ogen zijn beide partijen fout geweest. De mannen (of vrouwen, zal me worst wezen) met een relatie en degene die de foto's openbaar gemaakt heeft. Natuurlijk, ik weet niet alle ins and outs dus ja, misschien hebben ze een open relatie of weet ik wat. Echter aangezien het in dit geval 3 mensen betreft en ik zwaar durf te betwijfelen dat net deze 3 allen een open relatie hebben, vind ik dat ik ervan uit mag gaan dat minstens 1 echt wel naast de pot piste. Als volwassene (zonder geestelijke beperking, maakt uiteraard ook verschil) is dit risico dan bewust genomen en ja, daar plakken in deze tijd ook echt heel veel risico's aan zoals iedereen ondertussen echt wel mag weten. Zeker als je landelijk bekend bent.
Dat zij dan zo'n publiciteitsg**le banaan hebben getroffen, is zeker flink balen voor ze.
Echter ook voor mij zijn de échte slachtoffers de partners,kinderen en overige familie.
Hoewel het trouwens best van pas kan komen dat zo te zien toch veel mensen de mannen als slachtoffers zien in dit verhaal. Ik bedoel: stel dat je je regelmatig ziek meldt want nee, je bent echt niet in staat te werken maar je gaat vervolgens andere klussen doen waarbij je fijn je vakantiedagen kunt sparen (zie het van dichtbij) en je wordt bij controle gepakt dan ben jij dus het slachtoffer want die gemene baas neemt maatregelen tegen jou. Door te controleren is hij er immers bij voorbaat op uit geweest je te betrappen! Goed geregeld zou ik zeggen.
En ik twijfel er niet aan dat er ook nu bokkers zijn die dit totaal niet te vergelijken vinden maar dan lopen onze meningen dus simpelweg mijlenver uiteen. Noem mij dan een victim blamer of whatever, ben ik in voorbeelden als deze niet gevoelig voor.