Sexting - ook bv's werden er de dupe van. Jullie mening?

Moderators: Giolli, ynskek, Mjetterd, Hanmar, Dani, Maureen95, Polly

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 09:57

Ik vind dit topic aanstootgevend. We zien enkele foto's en filmpjes die illegaal verspreid worden en plots denkt iedere man in de straat het volledige leven van deze mannen én hun gezin te kennen. Ik vind dit veroordelende topic ook een schending van hun privacy. Wat voor nut heeft het om te speculeren over het hoe en het waarom in een zaak waar we misschien nog geen 1% van weten.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 10:52

Dit topic is niet opgestart als 'voorlichting voor de jeugd'. Heel de openingspost bestaat toch uit het veroordelen van de betreffende personen. Als het een algemeen topic over de gevaren van... de bedoeling was geweest, was de toon in de openingspost heel anders geweest, met minder focus op de 3 heren in kwestie. Ik vind het een beetje hypocriet om zich nu te verstoppen achter het educatie-argument.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 08:40

Elisa2 schreef:
Dat is ook niet goed te praten wat die vrouw heeft gedaan maar in tegenstelling tot verkrachting hebben deze mannen er wel aan mee gewerkt.

Waarom die 'maar'? Om het feit te verzachten? Om jezelf op de borst te kloppen dat jou zoiets nooit zou overkomen, want ja, jij doet zoiets niet?

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 10:18

Billy schreef:
Victim blaming? De grootste victims vind ik de vrouwen en kinderen van de heren die hun broek niet dicht konden houden...

En dat weet je dus niet. Iedereen maakt er meteen zulke verhalen alsof we de situatie helemaal door hebben. Voor hetzelfde geld waren de vrouwen al op de hoogte, hebben ze hierover ruzie gemaakt en het uitgepraat, of for all we know, hebben ze het samen gedaan omdat ze het wel opwindend vinden om dergelijke filmpjes te maken en was het hun little secret.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 10:38

Luckystory schreef:
Ze hebben alledrie een public statement gegeven, waaruit je wel ongeveer kon afleiden dat ze t.o.v. hun partner/familie liever niet hadden gehad dat het was uitgekomen. Ze verwezen oa. naar het verdriet dat hun partner hierdoor werd aangedaan.

Ja dus? Misschien wisten de vrouwen het al, hebben ze flink ruziegemaakt en is het vergeven en dan komt het nu naar buiten, dus dan is het logisch dat je in een verklaring zegt dat je dat liever niet had gehad.

Dat is puur speculatie uiteraard, net zoals 99% van de uitspraken die hierover gedaan worden.

Feit is en blijft dat dergelijke beelden naar buiten brengen zonder toestemming strafbaar is, wat voor een klootzak ook op de beelden staat.

Gini

Re: Sexting - ook bv's werden er de dupe van. Jullie mening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 18:30

Waarom altijd die 'maar'?

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 08:14

LWDaisy schreef:
"maar" ze hebben deze beelden zélf gemaakt

Dat mag.

LWDaisy schreef:
"maar" ze hebben deze beelden zélf verspreid

Dat mag.

LWDaisy schreef:
"maar" ze hebben deze beelden zélf opgestuurd naar iemand die niét hun partner is terwijl ze wél een gezin hebben (en hoewel vreemdgaan niks nieuws is, vind de meerderheid het toch echt not done)

Dat mag.

LWDaisy schreef:
"maar" ze zijn volwassenen, ze zijn toerekeningsvatbaar, en hebben er alsnog voor gekozen zo'n stomme actie te begaan

Jij vindt het een stomme actie. Ik vind dat naaktbeelden in de privésfeer verspreiden perfect moet kunnen. Het is niet omdat je zelf iets niet meteen zou doen, dat het een stomme actie is. Het is de misdadiger die de misdaad begaat.

LWDaisy schreef:
"maar" net door hun bekendheid zou je denken dat ze wel beter weten, er zijn er genoeg die hen voorgegaan zijn op the wall of shame, en je zou denken dat zij hier eens zo voorzichtig mee zouden zijn

Hoe voorzichtig je ook bent, als de tegenpartij een klootzak is, sta je nergens. Het is niet omdat het bekendheden zijn, dat ze vreemd zijn aan de menselijke geneugten.

LWDaisy schreef:
MAAR, we leven in de 21ste eeuw, en dit hadden ze ergens wel kunnen verwachten, al helemaal gezien hun bekendheid.

Nee, dat verwacht je niet. Net zomin als ik verwacht dat wanneer ik een expliciet geheim deel met mijn beste vriendin de volgende dag de hele stad het weet. Achteraf gezien is het gemakkelijk praten. Slachtoffers van aanranding kunnen daar van meepraten: "Ja, wat had je verwacht als jij en je baas helemaal alleen op kantoor zijn en hij roept je binnen op zijn bureau."

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 08:32

oomens schreef:
Ja, de 'dader' is de enige echte schuldige, maar niet de enige verantwoordelijke voor dat wat er gebeurt. Degene die (bijvoorbeeld) zijn fiets zonder slot aan de straat zet, is niet medeschuldig aan diefstal, maar heeft er desondanks zelf een aandeel in gehad als zijn fiets de volgende ochtend weg is.

Het moment dat er op Bokt dan een topic verschijnt van wel meer dan 10 alinea's om uit te leggen waarom het jouw schuld is dat je fiets gestolen is en dat je beter had moeten weten en dat je foto en naam en toenaam erbij geplaatst wordt, ben ik ook de eerste om te zeggen 'ho ho ho, wat is dit nu? Het is wel de dader die schuldig en verantwoordelijk is.'

Ik heb niet de instelling dat iedere vergissing of iedere fout die een mens maakt logischerwijze in een misdrijf kan eindigen.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 17:45

Er is een verschil tussen een fout maken en een misdrijf begaan.
Het is niet vanzelfsprekend en het is niet normaal en het is zeker niet de schuld van diegene die de fout begaat, dat iedere fout of iedere vergissing logischerwijze in een misdrijf overgaat.
Genoeg vrouwelijke studenten die zich helemaal lazarus drinken op een studentenfeestje en zich tot op de beha uitkleden. Is het iets wat ik zou doen? Nee. Is het iets wat mij verstandig lijkt om te doen? Nee. Hadden ze kunnen verwachten en kunnen inschatten dat een man door dergelijke actie een bepaald deel van hem in haar zou gaan steken, want ja, dat is nu eenmaal het risico dat je neemt? Hell to the hell no!

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 08:01

Fitzroy schreef:
Hoe weet jij dat, fransje? Je hebt toch geen idee wat er zich binnen die families afspeelt. Ze kunnen naar de media wel mooi weer spelen, maar misschien speelt er binnen de families wel veel meer en is het sturen van de naaktfoto’s wel een probleem.

Dat weet jij ook niet.
Misschien hebben ze de filmpjes wel samen als koppel gemaakt en hebben ze maandenlang zalig liggen rampetampen met deze filmpjes op de achtergrond omdat ze als koppel zo een digitaal trio wel leuk vinden. En is de vrouw alleen maar bang omdat ze weet dat dergelijke naaktbeelden van haar ook nog ergens klaarliggen om de wereld in gestuurd te worden. Who knows?

Iedereen doet alsof die weet hoe de situatie precies is en hoe de vrouwen zich voelen etc etc., maar eigenlijk weet iedereen gewoon nougatbollen. (Voor de niet-Vlamingen: http://www.vlaamswoordenboek.be/definit ... ugatbollen) Personen worden veroordeeld op basis van het beeld dat jijzelf in je hoofd hebt gevormd en daar mag best wel een rem op getrokken worden af en toe.

Gini

Re: Sexting - ook bv's werden er de dupe van. Jullie mening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 08:25

Erger is dat men vreest nooit de daders te kunnen achterhalen omdat alle sporen zorgvuldig gewist zijn.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 15:03

Tot op heden is dat een roddel en onbevestigd door beide partijen.
Daarnaast heeft de persoon waarover het ging geen vriendin (zoals in de roddel gemeld werd), maar een vrouw.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie