Sexting - ook bv's werden er de dupe van. Jullie mening?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
_San87_
BKB 2023 winnaar 2D

Berichten: 41323
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 09:27

future_vet schreef:
Misschien niet zo slim van ze geweest maar victim shaming vind ik echt not done. Fout blijft bij degene die het heeft gedeeld met de media. Hoop dat die “Eveline” een zware straf krijgt.

Helemaal mee eens.



_San87_
BKB 2023 winnaar 2D

Berichten: 41323
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 09:34

LWDaisy schreef:
MarliesV schreef:
Is dit wel handig, die hetze wordt alleen maar groter door dit soort dingen te delen en voeden. Dat is precies waar jij nou mee bezig bent.

Hier in Nederland is de Bekende Vlaming totaal niet interessant. Vind dit niet zo handig, sorry.


Hmm, ik snap je punt.
Ik heb dit topic niét aangemaakt om de hetze nog groter te maken, ik vermoedt dat de heren (en hun gezinnen) het al zwaar genoeg hebben.
Ik heb dit topic aangemaakt om te polsen wat jullie mening hieromtrent is, ongeacht over wie het gaat. Het gaat mij meer om de situatie - man stuurt naaktfoto's door naar iemand die niet zijn partner is - foto's lekken uit - mannen wijzen naar verspreider van foto - schrappen hun eigen aandeel hierin.

Nou ja, hun aandeel is niks anders dan een foto maken en deze in privésfeer naar een ander sturen. Dat is niet illegaal.

Zonder toestemming foto's op het www zetten dan weer wel.

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D

Berichten: 41323
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 09:54

rien10 schreef:
Bottom line: Ze zijn vreemd gegaan en het komt uit. Niet zo heel boeiend, dat gebeurt elke dag bij honderden mannen en vrouwen. Eigen schuld Dikke bult.

Niet helemaal. Ik ken maar weinig vreemdgangers die op deze manier geout worden. Ik vind het walgelijk.

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D

Berichten: 41323
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 17:27

Sja, geheimen worden ook al decennia lang doorverteld...

Dat probleem ligt toch echt bij de personen die kleppen, niet bij degene die vertrouwen toont.

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D

Berichten: 41323
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 17:47

Elisa2 schreef:
dromertje2 schreef:
Gisteren viel mijn mond open van verbazing.
Ik was met iemand aan het praten en die zei dat hij verbouwereerd was dat diegene die op de radio werktte, nog niet ontslagen waren. Want ze werken ook met jonge mensen/ kinderen.
Wtf, wat heeft dat ermee te maken?


Nouja ik snap de gedachtegang wel, mensen denken dat ze oversext zijn door dit gedrag en dat jonge mensen niet veilig zijn bij zulke mannen. Dat is het gedrag wat ze hebben laten zien..

Hoeft natuurlijk totaal niet aan de hand te zijn maar mensen gaan het verder trekken.

Ja, zie jijzelf als voorbeeld :\.

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D

Berichten: 41323
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 17:51

Fitzroy schreef:
Ik snap dat ook wel. Je hebt toch een soort voorbeeldfunctie als bv dj. En nu krijg je dat er gezegd wordt: zie je wel, zij doen dat ook.

Of je krijgt; kak, zelfs hun overkomt het.

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D

Berichten: 41323
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 07:01

Toverbal schreef:
Billy schreef:
Als jij naaktfotos van jezelf naar een vreemde stuurt, moet je niet janken als ze daarna op straat komen te liggen. Das een risico wat je neemt, zeker als je een bekende kop hebt.
Gewoon oerstom gedrag..



Daar ben ik het helemaal mee eens! eigen schuld!!

Moet je niet zielig gaan lopen doen.

Natuurlijk wel. Iemand gooit je privé op straat. Daar zijn deze mannen nooit akkoord mee gegaan, daarnaast is het strafbaar wat die vrouw deed. Deze mannen zijn slachtoffer van een vuil kreng.

Ik word dat victim blaming zo moe he... Zelfs bij verkrachtingen hoor je nog dingen als 'maar wat deed zij dan?', 'lokte ze het uit?', 'met zo'n rokje vraag je erom'. Walgelijk.

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D

Berichten: 41323
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 07:49

Fitzroy schreef:
Ik vind een verkrachting totaal niet te vergelijken met het sturen van naaktfoto’s. Bij het laatste ben je sowieso al op wat anders uit.

Het gaat om de victim blaming. Het komt heel veel voor dat mensen zich gaan afvragen wat het slachtoffer gedaan heeft om bepaald gedrag uit te lokken. Dat bepaald gedrag (in dit geval foto's lekken) een logisch gevolg van een keuze is (de foto's sturen).

Dat is het niet. Een persoon heeft er willens en wetens voor gekozen dingen die in vertrouwen zijn gestuurd, openbaar te maken. En meteen wordt er naar de slachtoffers gewezen, worden de slachtoffers belachelijk gemaakt, liggen op het hakblok. De enige die daar zou moeten liggen is de rat die privéfoto's openbaar gooit.

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D

Berichten: 41323
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 07:54

Elisa2 schreef:
Dat is ook niet goed te praten wat die vrouw heeft gedaan maar in tegenstelling tot verkrachting hebben deze mannen er wel aan mee gewerkt.

Totaal niet. Dat zou namelijk impliceren dat zij ermee akkoord gingen dat deze foto's publiek werden gemaakt door iemand anders. En dat waren ze niet. De vrijheid zelf te beslissen over wat er met hun foto's gebeurd is ze afgenomen. En op een enorm brute wijze ook nog eens.

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D

Berichten: 41323
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 08:03

Elisa2 schreef:
_San87_ schreef:

Totaal niet. Dat zou namelijk impliceren dat zij ermee akkoord gingen dat deze foto's publiek werden gemaakt door iemand anders. En dat waren ze niet. De vrijheid zelf te beslissen over wat er met hun foto's gebeurd is ze afgenomen. En op een enorm brute wijze ook nog eens.


Zo zie ik dat niet, wie heeft die foto's genomen? wie heeft die foto's gestuurd? Wat die vrouw heeft gedaan vind ik niet goed te praten maar ze had het niet kunnen doen als zij er niet aan mee gewerkt hadden. Ze zijn niet gedwongen om foto's te sturen.

Je snapt hoop ik dat dit victim blaming van de bovenste plank is, toch.

Je zegt hier letterlijk, eigen schuld, dikke bult. Wat ben jij een domme idioot dat je iemand in vertrouwen neemt. Nooit doen, want je geeft die persoon munitie.

Ik word er treurig van.

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D

Berichten: 41323
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 10:42

Asciugamano schreef:
Fitzroy schreef:
Ik vind een verkrachting totaal niet te vergelijken met het sturen van naaktfoto’s. Bij het laatste ben je sowieso al op wat anders uit.

Over het algemeen stuur je die foto’s zélf. Vrijwillig enzo...
Verkrachting vraag je meestal niet om, lijkt mij.
Vergelijking van niks dus...

Het gaat om de vergelijking qua victim blaming.

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D

Berichten: 41323
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 18:02

sarablack schreef:
Ik heb de foto's ook niet gezien,niemand bij ons thuis zover ik weet.
Mij valt het wel erg tegen van deze mannen dat ze zich zo hebben laten misbruiken,wat eigenlijk een verkeerd woord is.Dat ze hier in gestonken zijn.
Op school krijg je al voorlichting over deze dingen ,het is regelmatig in het nieuws je word thuis gewaarschuwd.Hoe kan je dan als volwassen bekende man hier instinken.
Ik keek naar Voice kids en Sean de Hondt is daar Jury lid,en eerlijk ik heb vrijdag toch anders er naar gekeken. Lijkt me voor de ouders die hun kinderen onder zijn hoede achterlieten ook best lastig.Want als iemand zoiets doet,wat voor moraal heb je dan?

Wacht even hoor. In principe hebben we het over mannen met een gezonde seksdrive, dat wordt gedeeld tussen volwassenen (al twijfel ik heel hard over de volwassenheid van die Evelien). Dat iemand daar misbruik van maakt, tast hun moraal aan? Hoe? Ben je opeens een slecht mens omdat je de fout maakt iemand te vertrouwen discreet te zijn?

Hij is niet opeens pedofiel of zo :?.

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D

Berichten: 41323
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 18:35

Elisa2 schreef:
Storm schreef:
Ik snap ergens de vergelijking met sexueel misbruik wel.
Bij beide wordt je lichaam gebruikt tegen je zin in. Bij sexting kan de psychologische schade minstens zo groot zijn omdat het bereik veel groter is. Zeker als je op een website zoals xhamster terecht komt.


Ik geloof best dat er pychologische schade kan ontstaan na sexting en ik keur het ook echt niet goed. Maar sexueel misbruik, waarbij het lichaam wordt misbruikt, de integriteit wordt geschonden en er letterlijk binnen gedrongen wordt in iemands lichaam. (vaak herhaaldelijk bij sexueel misbruik) Laat echt zulke enorme littekens achter op allerlei gebieden dat ik het nog steeds niet te vergelijken vind.

Er zijn mensen, tieners, die zelfmoord hebben gepleegd omdat er zonder toestemming naaktfoto's verspreid zijn. Wist je dat?

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D

Berichten: 41323
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 20:49

sarablack schreef:
_San87_ schreef:

Wacht even hoor. In principe hebben we het over mannen met een gezonde seksdrive, dat wordt gedeeld tussen volwassenen (al twijfel ik heel hard over de volwassenheid van die Evelien). Dat iemand daar misbruik van maakt, tast hun moraal aan? Hoe? Ben je opeens een slecht mens omdat je de fout maakt iemand te vertrouwen discreet te zijn?

Hij is niet opeens pedofiel of zo :?.

Waar zie jij het woord Pedofiel in mijn tekst staan?
Ik heb het over Moraal. https://www.encyclo.nl/begrip/moraal

Het zijn mannen met vaste relatie's en kinderen.Dit valt voor mij als naast de pot pissen.Dus vieze filmpjes van je zelf naar een wildvreemde sturen ,valt bij mij onder weinig moraal hebben.

Nergens. Ik stel je een vraag, dat is wat t poppetje met vraagteken betekent :).

Heeft hij tijdens de opnames van The Voice ook maar enige blijk van afwijkende moraal getoond? Vreemdgaan is al zo oud als de mensheid, goed? Nee. Maar mensen/kinderen zijn niet meteen onveilig bij iemand die vreemd is gegaan.

Op mijn vragen geef je dan weer geen antwoord :D.

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D

Berichten: 41323
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 06:45

Ik denk dat het victim blaming een soort afweermechanisme/verdedigingsmechanisme is. Zij hebben dit fout gedaan waardoor dat gebeurd is. Als ik dit niet doe, zal zoiets mij nooit overkomen.

Helaas klopt dat niet altijd.

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D

Berichten: 41323
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 07:43

Het zijn dan ook niet alleen tieners, ook volwassenen die eraan onderdoor gaan.

Maar goed, ik wilde maar zeggen dat de gevolgen van uitlekkende naaktfoto's psychisch net zo groot kunnen zijn als wanneer je op een andere manier misbruikt wordt.

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D

Berichten: 41323
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Sexting - ook bv's werden er de dupe van. Jullie mening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 16:50

Niemand verdient het om op deze manier te schande te worden gezet. En al helemaal niet om een futiliteit als een naaktfoto delen met de blijkbaar verkeerde persoon.

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D

Berichten: 41323
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 16:52

Billy schreef:
Het gaat niet om victim blaming..
Het gaat erom dat de heren blijkbaar op zoek waren naar meer spanning in hun leven en daarom naaktfotos aan een vreemde hebben gestuurd.
Nu heeft die vreemde de foto's gepubliceerd, idd niet netjes, en nu janken de heren dat dat net teveel spanning is en dat dat niet eerlijk is.
Als je risico's neemt in je leven kan dat fout uitpakken. Dan had je dat eerder moeten bedenken.
Wie zn billen brandt moet op de blaren zitten...

De verhouding is wel heel scheef, vind je niet?

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D

Berichten: 41323
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 17:17

Billy schreef:
_San87_ schreef:

De verhouding is wel heel scheef, vind je niet?

Nee vind ik niet, het zijn volwassen mannen met een bekende kop, dan weet je dat mensen je als een trofee zien als ze naaktfotos rondsturen. Je loopt veel meer risico op publicatie van fotos dan Kees de groenteboer, want het maakt niemand uit of die een grote snikkel heeft of niet. Terwijl als jij een Bekende Vlaming kunt laten zien, je daar veel aandacht mee kint krijgen. Dus ja, ze zijn wel degelijk zelf verantwoordelijk.

Anoniem veel aandacht krijgen... Iemand verantwoordelijk houden voor de daden van een ander... Om een domme fout deze gevolgen verdiend hebben. Jij zou een leuke rechter zijn.

Dit is zo scheef. Niemand voorziet dit, deze gevolgen. Publiekelijk door het slijk, je gezin. Niemand gaat ervan uit dat mensen zó poedersuiker zijn. Uit zijn op het verwoesten van levens. En niet alleen de levens van de mannen die geen wet overtreden hebben.

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D

Berichten: 41323
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 17:38

Billy schreef:
San87, vind je jezelf niet een beetjre naief? Sexting is al vaker voorgekomen, ze hadden het kunnen bedenken dat ze een risico namen.

Naïef? Of ben ik gewoon fatsoenlijk?

Ik vind het verwerpelijk wat die 'vrouw' heeft gedaan. De gevolgen staan in geen contrast met wat er verstuurd is. Wat er privé verstuurd is. Ik vind niet dat je de schuld bij de mannen kan leggen. Zij betalen nu de rest van hun leven voor iets waarvan zij dachten dat het privé zou zijn en blijven. Naïef? Wellicht. Maar absoluut geen reden om levens te verwoesten, me dunkt.

En die schuld van het verwoesten van die levens, ligt bij 'Evelien'.

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D

Berichten: 41323
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 17:40

Storm schreef:
fransje23 schreef:


Maar dan nog ben je niet degene die schuldig is aan diefstal!


Nee, maar je bent wel nalatig geweest

Als iemand in vertrouwen nemen nalatig is, dan zeg ik bij deze mijn hoop voor de mensheid op.

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D

Berichten: 41323
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 18:07

Billy schreef:
fransje23 schreef:
Maar dan nog ben je niet degene die schuldig is aan diefstal!

Overigens snap ik op de ophef niet over een paar naaktfoto's.

Je zou het lichtzinnig kunnen noemen, zowel het niet op slot zetten van de fiets als het sturen van naaktfotos :)
En San, nee vind ik niet
Als zij geen naaktfotos hadden gestuurd hadden ze geen problemen gehad.
Maar als zij zodanig intiem zijn met een vreemde dame achter de rug van je eigen relatie om, geef je Evelien wel heel veel munitie om je af te schieten.
Hadden ze gewoon gezegd Eef, vriendin, het is gezellig met je, maar dit doen we niet, had dat een hoop ellende gescheeld..

Dat is hetzelfde als zeggen dat de persoon die munitie neerlegt de schuldige is wanneer een ander met die munitie diegene vermoordt. Of is het dan geen eigen schuld dikke bult meer?

Als Evelien discreet was geweest, was er niks aan de hand geweest. Als Evelien besloot zich gewoon aan de wet te houden, wat je imo best mag verwachten van je medemens toch? Was er niks aan de hand geweest.

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D

Berichten: 41323
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 18:12

Storm schreef:
Vertrouwen in een persoon die je nog nooit gezien hebt?
Dan ben je wel erg naïef.

Ik heb Mark Rutte nog nooit gezien. Toch vertrouw ik erop dat hij ons land naar eer en geweten bestuurt. Ik heb de personen die wetten maken voor ons land nog nooit gezien. Toch vertrouw ik erop dat zij goede regels en wetten maken. Ik ben nog nooit in contact geweest met politieagenten, toch vertrouw ik erop dat zij de orde handhaven naar eer en geweten. Ik heb nog nooit een ongeluk gehad, toch vertrouw ik erop dat die onbekende mensen van de ambulance mij helpen mocht ik een ongeluk krijgen.

Vertrouwen leggen in iemand die je nog nooit hebt gezien/waar je nog nooit mee te maken hebt gehad, is helemaal niet raar en juist iets waarop de samenleving is gebouwd.

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D

Berichten: 41323
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 18:14

Storm schreef:
Dus jouw voordeur zit nooit op slot?

Ik mis even wat dit met deze kwestie te maken heeft.

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D

Berichten: 41323
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 18:16

Oh je wilde natuurlijk zeggen dat ik dit alleen van mening mag zijn wanneer ik mijn voordeur niet op slot doe en voor jan en alleman open laat staan :D.


Billy schreef:
Ik heb Mark Rutte ook niet gezien, maar ik weet zeker dat hij het niet goed doet.. Maar ik heb ook niet op hem gestemd :')
Maar dit terzijde :D

Nou ja goed, het is als voorbeeld. Ik kan me voorstellen dat er genoeg mensen zijn die hem niet tof vinden :P.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anna79, anne7, Berdien, gillian, sterregoud, Telpeva en 11 bezoekers