Sexting - ook bv's werden er de dupe van. Jullie mening?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

LWDaisy

Berichten: 4768
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Sexting - ook bv's werden er de dupe van. Jullie mening?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-20 10:16

Ik weet niet of het in Nederland een even groot onderwerp is als dat het dat hier de afgelopen week in België was, maar door de grote hetze rond het hele gedoe wilde ik toch eens horen wat jullie mening is. Want of jullie de heren nu kennen of niet, een mening hebben we allemaal wel :)

De 3 heren in kwestie zijn bekend in heel Vlaanderen. Alle 3 gaan momenteel gebukt onder het feit dat heel Vlaanderen zeer onthullende foto's en filmpjes van hen gezien heeft, en de wildste verhalen doen de ronde. Ze zouden bijvoorbeeld een whatsapp-groepje hebben gehad, waarin zij de foto's naar elkaar stuurden - één van hun vrouwen zou op die beelden zijn uitgekomen en die op internet gepleurd hebben - ...

Afbeelding

Nu blijkt dat ze alle 3 door dezelfde persoon, of personen, "in de val zijn gelokt", en zij zou(den) deze beelden hebben verspreid.

De heren hebben ondertussen allemaal gereageerd op wat er gebeurd is. Daar kwam boosheid, verdriet, geroep en gehuil bij kijken.

De meningen zijn verdeeld natuurlijk. De ene heeft medelijden, de ander lacht zich een deuk en maakt meme's van het hele gebeuren. Het helpt natuurlijk niet dat één van de heren een hit heeft die "een ster" noemt.

Ikzelf was het meeste onder de indruk van Peter Van De Veire zijn reactie. Zal deels wel zijn omdat ik gewoon fan ben van die man, MNM is de enige radiozender die ik beluister, en ik hoor hem graag bezig. Die omschreef hoe zijn gezin hieronder gebukt gaat - hoe hij met zijn zoontje naar de supermarkt gaat, daar herkent en uitgelachen wordt, hoe mensen obscene gebaren maken naar hem, terwijl zijn zoontje erbij is.

En dan denk ik "ocharme". Anderzijds.. denk ik dan.. Hoe f*cking stom kan je zijn?
Je bent een BV. Nog veel meer dan "de gewone mens" zou jij moeten weten hoe snel een reputatie de grond kan worden ingeboord, hoe snel iets kan rondgaan. Er wordt al jaaaren gesensibiliseerd over dit onderwerp, vooral naar de jeugd toe, men gaat er vanuit dat volwassenen beter weten - en al helemaal BV's, denk ik dan.

Nu hebben ze allemaal spijt, natuurlijk.
Maar dan vraag ik me af.. Waar heb je spijt van? De sarcastische kant van mij denkt dan "spijt dat je betrapt bent zeker". De menselijke kant in mij snapt het wel - ik ga echt niet ontkennen dat ik ook wel eens een pikante foto naar mijn vriend stuur - maar hey, dat is mijn vriénd, geen wildvreemde die mij om naaktfoto's vraagt, zo stom zou ik ten eerste nooit zijn, en ten tweede zou dat voor mij echt wel vreemdgaan zijn. Oké, er is geen fysiek contact tussen 2 personen bij het versturen van een naaktfoto/video, maar je stuurt die beelden naar iemand door die niét jouw partner is terwijl je er wel één hebt - voor mij is dat toch wel een vorm van vreemdgaan. En dat hebben alle 3 de heren hun partner dus willens en wetens aangedaan, en daar kan ik echt geen respect of medelijden voor opbrengen..

Je zult er maar mee getrouwd zijn. Je zult er maar kinderen mee hebben.
De 3 heren roepen op om de foto's/video's niet verder te delen, om hun familie te ontzien - sarcastisch kantje denkt dan "jij hebt je gezin ook niet ontzien hoor, door deze beelden te maken en door te sturen".

Anderzijds hebben ze imo wel degelijk gelijk als ze uitleggen dat ze deze beelden in privésfeer gemaakt hebben, en dat die nooit bedoelt waren voor het grote publiek. Zij hebben nooit de toestemming gegeven om deze beelden naar Jan en alleman te sturen - maar dat doet niemand, denk ik, die slachtoffer wordt van het verspreiden van foto's die privé bedoelt waren.

Dat risico loop je per direct, wanneer je zo'n foto verstuurt. Ik moet er bijvoorbeeld ook maar op vertrouwen dat als ik en mijn vriend uit elkaar zouden gaan, hij die foto's voor zichzelf zou blijven houden. Dat risico is er, en mochten wij uit elkaar gaan en hij zou die foto's toch verspreiden, zou ik daar natuurlijk flink boos om zijn - maar ik zou dan wel bij mezelf denken "stomme tr*t die je bent, jij hebt wel die foto's zelf gemaakt en doorgestuurd naar hem". Er is wel een verschil, vind ik - ik stuur ze naar mijn partner, niet naar een vreemde. Ik vertrouw erop dat mijn vriend mens genoeg is om mij zoiets niet aan te doen als we uit elkaar zouden gaan. Tenzij ik hem bedrieg oid, dan zou ik de wraakactie ergens wel snappen.. Want zo werkt de wereld, denk ik dan. Niet dat ik het goedkeur, maar zo werkt het nu eenmaal..

Het verspreiden van beelden, waar je geen toestemming voor gekregen hebt, is verboden en strafbaar.
Heb ik ze gezien? Ja, en ze waren echt walgelijk (nee, ik heb ze niet toegestuurd gekregen, ik heb ze op iemand zijn/haar telefoon gezien, dus ik heb ze zelf nooit in mijn bezit gehad en ook niet verder verspreid :) ). Walgelijk, omdat die mannen allemaal een gezin hebben. Walgelijk, omdat ze dit hun gezin aandoen. Walgelijk, omdat ze nu alle drie naar "Eveline" wijzen. Eveline heeft hen niet gedwongen - Eveline heeft hen uit de broek gepraat, en zij zijn daar vrijwillig in mee gegaan.

Dat neemt natuurlijk niet weg dat zij op een bepaalde manier slachtoffer zijn nu, maar man the f*ck up, jullie hebben dit jezelf vooral aangedaan, niet "Eveline". Ja, ze zijn slachtoffer van het verspreiden van privébeelden, maar die beelden hadden nooit verspreid kunnen worden als zij die zelf niet gemaakt hadden, en doorgestuurd hadden naar "Eveline". Ze zijn niet onschuldig, in mijn ogen. Ik zou véél meer begrip en medelijden hebben moest hun partner zulke beelden verspreiden. Maar nu.. Nu heb ik ergens zoiets van "wie zijn gat brandt..."

Wat vinden jullie?

Natuurlijk hadden die beelden privé moeten blijven. Maar we leven in 2020, er worden dagelijks waarschijnlijk miljoenen foto's verspreid waar nooit toestemming voor gegeven is, en dat gebeurt niet pas sinds vorige week. "Eveline" treft schuld - maar dat kan alleen maar doordat zij deze beelden in eerste instantie van de heren zelf ontvangen heeft. Imo hebben zij hier evenveel schuld aan, net doordat ze een gezin hebben en hen dit imo dus hebben aangedaan. Ik zou het een heel andere situatie vinden mochten die foto's bijvoorbeeld op één van de heren hun telefoon hebben gestaan, en deze telefoon gehackt/gestolen wordt. Maar in deze situatie vind ik dat de heren zelf een heel grote bijdrage geleverd hebben aan de miserie die ze nu meemaken.. Ik ga niet zover dat ik zeg dat het hun verdiende loon is - maar ergens vind ik wel dat ze hier rekening mee hadden moeten houden.

Ik plaats nog enkele linkjes die hierover berichten:
Stan laat wat zien
Ook Sean reageert op gelekte naaktbeelden
Peter over de gelekte naaktbeelden

Life with Daisy ღ Al 10 jaar mijn Valentijn!
En dan.. Het laatste eerbetoon.. Rust zacht, mijn liefste Daisy..
Fueled by caffeine - sarcasm - inappropiate thoughts.
Gids te Fort van Breendonk - voor een rondleiding, pm me!


LWDaisy

Berichten: 4768
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-20 10:32

MarliesV schreef:
Is dit wel handig, die hetze wordt alleen maar groter door dit soort dingen te delen en voeden. Dat is precies waar jij nou mee bezig bent.

Hier in Nederland is de Bekende Vlaming totaal niet interessant. Vind dit niet zo handig, sorry.


Hmm, ik snap je punt.
Ik heb dit topic niét aangemaakt om de hetze nog groter te maken, ik vermoedt dat de heren (en hun gezinnen) het al zwaar genoeg hebben.
Ik heb dit topic aangemaakt om te polsen wat jullie mening hieromtrent is, ongeacht over wie het gaat. Het gaat mij meer om de situatie - man stuurt naaktfoto's door naar iemand die niet zijn partner is - foto's lekken uit - mannen wijzen naar verspreider van foto - schrappen hun eigen aandeel hierin.

Life with Daisy ღ Al 10 jaar mijn Valentijn!
En dan.. Het laatste eerbetoon.. Rust zacht, mijn liefste Daisy..
Fueled by caffeine - sarcasm - inappropiate thoughts.
Gids te Fort van Breendonk - voor een rondleiding, pm me!

LWDaisy

Berichten: 4768
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-20 10:32

Palmera schreef:
Iedereen moet gewoon nadenken naar wie wat gestuurd word. ;)
Alle partijen zijn imo net zo schuldig en/of dom.

En heel eerlijk mij persoonlijk boeit dit nooit zo.
Iedereen die het interesseert, die erom lacht of beledigende opmerkingen maakt hebben neem ik aan zelf nog nooit een fotootje verzonden? Nog nooit een paar pikante berichten verstuurd? Keurig, houden zo! +:)+

Als mijn foon gejat word word het ook spektakel, dat is het risico wat ík loop, voor doorsturen ben ik minder bang want diegene die ze ontvangt heeft heel wat meer te verliezen dan ik. Dat bedoel ik dus met nadenken. ;)


Precies dat. Ik zou hetzelfde probleem hebben als mijn telefoon gestolen/verloren/gevonden raakt, maar ik ben dan fair genoeg om te denken "ik heb die foto's op mijn telefoon staan"..
Neemt natuurlijk niet weg dat ik me dood zou schamen, en echt heel boos zou zijn als deze foto's verspreid zouden worden, want daar heb ik geen toestemming voor gegeven.

Maar dat is een andere situatie dan wat hier gebeurd is, en net dat wilde ik te weten komen van jullie - denken jullie anders over situatie A dan over situatie B?

Life with Daisy ღ Al 10 jaar mijn Valentijn!
En dan.. Het laatste eerbetoon.. Rust zacht, mijn liefste Daisy..
Fueled by caffeine - sarcasm - inappropiate thoughts.
Gids te Fort van Breendonk - voor een rondleiding, pm me!

LWDaisy

Berichten: 4768
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-20 11:35

Nickolay schreef:
Misschien de foto weghalen. In Nederland kennen we deze mensen, over het algemeen, niet. En nu door deze foto worden ze hier ook bekend.


Crap, ik kan niet meer bewerken. Kan één van de modjes dit doen aub?

Life with Daisy ღ Al 10 jaar mijn Valentijn!
En dan.. Het laatste eerbetoon.. Rust zacht, mijn liefste Daisy..
Fueled by caffeine - sarcasm - inappropiate thoughts.
Gids te Fort van Breendonk - voor een rondleiding, pm me!

LWDaisy

Berichten: 4768
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-20 11:46

Ailill schreef:
Poeh, ik weet niet zo goed wat ik over dit topic moet zeggen om het leuk en netjes te houden. Blijkbaar voelt TS de ernstige behoefte om dit zo groots hier op Bokt onder de aandacht te brengen, dat vind ik best bijzonder. Ik zie er totaal, maar dan ook totaal het nut niet van in.

Mijn eerste gedachte was wat mensen privé doen gaat een ander niet(s) aan. Tweede gedachte werd een vraag, wat is vandaag nog écht privé? En dan is de cirkel rond, dankzij dit topic is het privé van drie mensen ineens een heel stuk minder privé geworden. Top actie +:)+


Hmm, dat zie je niet zoals ik het bedoelt heb. Hier in BE is het best een grote "hype". Ik denk dat héél veel mensen hier slachtoffer van worden - dat het nu een aantal BV's overkomt, brengt de hele boel alleen maar meer onder de aandacht.

Als het een 14-jarig meisje overkomt, vinden we dat (terecht) allemaal suuuper erg. Ook al heeft ze die foto's zelf gemaakt en (ter goeder vertrouwen) naar iemand toegestuurd.
De sensibilisering daaromtrent werkt niet altijd - hopelijk werkt dit wél, hopelijk is de massale aandacht die nu aan dit onderwerp gegeven wordt groot genoeg om wél ogen te openen.

Ik vind het erg voor de 3 heren hoor. Zij hebben hier niet om gevraagd.
Hopelijk wordt er wel een les uit getrokken, door degenen die twijfelen met de vinger op de knop "verzenden". Foto's van zichzelf, bedoel ik dan, niet van anderen.

MarliesV ik snap je punt wel hoor, ik begrijp dat mijn OP wat onhandig overkomt, en anders dan dat ik het bedoelt heb. Maar, het is geen geheim oid, dit gaat bij iederéén over de tong (nou ja, in BE dan toch, het is mss idd niet zo handig van mij om dit op een forum te gooien dat in NL ook heel bekend is), en ik wilde weten wat jullie mening daarover is. Over die specifieke situatie.

Ik geef grif toe dat ik meme's heb voorbij zien komen (die ik niét gepost heb hier, of gedeeld heb met mensen in mijn privéleven) waar ik toch een beetje om moest gniffelen - de mens in mij maakt dat ik ze niet doorstuur, en dat ik het toch wel erg vind, want ik heb dan wel weer voldoende empathie om te denken "het zal je maar overkomen".

Ik ben nu 31 jaar - ik loop nog steeds (!!) tegen de roddels aan die men over mij verspreidde toen ik een jaar of 15, 16 was. Ik weet als geen ander dat je van bepaalde dingen niet meer afkomt. Er zullen vast nog mensen rondlopen die denken te weten dat ik aids heb. Dat heb ik dus écht niet :+ Ik weet ook als geen ander hoe moeilijk het dieptepunt van zo'n situatie is (ik heb me zelfs laten testen ommenduur), maar kijk: die roddels, die foto's, die liggen nu eenmaal open en bloot op straat. Laat ons er dan over praten, en van leren.

Ik heb dit topic écht niet geopend om over de heren in kwestie "te roddelen". Mij gaat het om de situatie, en om hoe anderen hierover denken. Dat vind ik interessant, niet de blote piemels. Als ik Google even open gooi vind ik er daar genoeg van, mocht ik dat willen, of die piemel nu van een bekend iemand is of niet doet er dan zelfs niet toe. Ik vroeg me gewoon af hoe jullie hierover denken.

Indien modjes het topic volledig willen verwijderen, op slot gooien, is dat oké voor mij hoor. Ik ben gewoon oprecht geïnteresseerd in hoe verschillende mensen over eenzelfde situatie denken. Nu is dat deze situatie - volgende week vraag ik me dan weer af hoe jullie denken over coctails van 18 euro, of terrorisme, of broodfok.

Life with Daisy ღ Al 10 jaar mijn Valentijn!
En dan.. Het laatste eerbetoon.. Rust zacht, mijn liefste Daisy..
Fueled by caffeine - sarcasm - inappropiate thoughts.
Gids te Fort van Breendonk - voor een rondleiding, pm me!

LWDaisy

Berichten: 4768
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-20 11:51

Palmera schreef:
Daarom dus voorlichting. Meenemen in de opvoeding van de jeugd. Wijzen op gevaren. En juist daarom is een topic als dit imo goed.

Mensen moeten leren afwegen.


Ik herinner me één bepaalde voorlichting over drugs nog erg goed van op school. Die werd gegeven door een ex-junkie. Die maakte véél meer indruk op mij, dan de voorlichtingen gegeven door mensen die geen ervaring hadden met het desbetreffende onderwerp.

Daarom dat ik dit dus ook interessant vind. We zien nu een invalshoek van bekendere personen - dat maakt voor de één of andere reden altijd meer indruk.

In mijn omgeving merk ik bijvoorbeeld dat men pas na de getuigenis van Peter veel meer medelijden kreeg. Die man is vrij geliefd en populair, en zijn woorden maakten daardoor (denk ik) meer indruk dan de klacht tegen onbekenden die één van de andere slachtoffers neerlegde. Ik hoor pas sinds zijn getuigenis woorden van begrip, en dingen zoals "alleen Peter kan voor dit begrip zorgen".

Hopelijk trekt dat zich door naar de jeugd, en naar andere volwassenen. Hopelijk leert de wereld er iets van - zowel degenen die de foto's maken, als degenen die ze zonder toestemming verspreiden.
Laatst bijgewerkt door LWDaisy op 14-09-20 11:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Life with Daisy ღ Al 10 jaar mijn Valentijn!
En dan.. Het laatste eerbetoon.. Rust zacht, mijn liefste Daisy..
Fueled by caffeine - sarcasm - inappropiate thoughts.
Gids te Fort van Breendonk - voor een rondleiding, pm me!

LWDaisy

Berichten: 4768
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-20 11:53

Gini schreef:
Dit topic is niet opgestart als 'voorlichting voor de jeugd'. Heel de openingspost bestaat toch uit het veroordelen van de betreffende personen. Als het een algemeen topic over de gevaren van... de bedoeling was geweest, was de toon in de openingspost heel anders geweest, met minder focus op de 3 heren in kwestie. Ik vind het een beetje hypocriet om zich nu te verstoppen achter het educatie-argument.


Ik ontken ook nergens dat het over deze 3 heren gaat. Maar net daarom gaat het meer over de tong, komt het meer onder de aandacht. Het gaat niet over onbekenden - en daardoor krijgt het meer kracht.

Ik ontken ook mijn mening niet - en die heb ik denk ik niet heel degoutant verwoord. Ja, ik wijs wel een beetje met de vinger - dat is dan ook mijn mening. En dan vraag ik die van jullie. Als je vind dat ik ongelijk heb, mag dat gewoon. Maar ook zonder dit topic wordt er over gepraat.

Ik haal de namen aan, omdat ze al lang en breed op straat liggen. Het gaat over deze situatie - en van daar stap je over op de onbekenden, en op degenen die het nog niet overkomen is.
Laatst bijgewerkt door LWDaisy op 14-09-20 11:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Life with Daisy ღ Al 10 jaar mijn Valentijn!
En dan.. Het laatste eerbetoon.. Rust zacht, mijn liefste Daisy..
Fueled by caffeine - sarcasm - inappropiate thoughts.
Gids te Fort van Breendonk - voor een rondleiding, pm me!

LWDaisy

Berichten: 4768
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-20 10:54

Zonet al jullie reacties doorgelezen, ik reageer even algemeen :)

Verkrachting ligt (voor mij, dit is MIJN mening, daarom geen waarheid!) op een héél andere plank. Bij een verkrachting is het slachtoffer echt alleen maar een slachtoffer imo. Het is niet omdat iemand een kort rokje aanheeft, of een lekker geurtje opheeft, of iets met jou drinkt, dat je haar maar te pakken hebt, om het even zo platvloers te zeggen.

Eén van de bokkers haalde hier aan wat ik ook denk: die vrouw ("Eveline") heeft hen niét het mes aan de keel gezet. De heren zijn niét gedwongen.
Dat neemt niet weg dat zij nu slachtoffer zijn van beelden die zonder hun toestemming zijn verspreid, en dat vind ik erg voor hen - dat zou ik erg vinden voor iedereen die een pikante foto verstuurt ter goeder trouw en die deze dan ziet rondgaan op internet. Of dat nu een BV is, of een 14-jarig meisje, of een 70-jarige vent.

Maar als BV zijnde (Bekende Vlaming idd, geen venootschap :D) ) zou je hier toch eens zo voorzichtig mee moeten zijn? Dat denk ik toch. Nogmaals, mijn mening ;) Als je ziet hoe hard het al gaat bij een onbekend iemand, is het toch alleen maar logisch dat het nog véél harder gaat als er een bekende kop op die foto staat. Ik zeg "logisch" omdat de wereld zo in elkaar zit, omdat de vuile was van bekende mensen nu eenmaal interessanter gevonden wordt dan die van the girl/boy next door. Net daarom zou je verwachten dat iemand die bekend is hier eens zo voorzichtig mee is. Helemaal als zij deze beelden naar iemand verstuurd hebben die niét hun partner is.

Iemand vroeg ook wat er gebeurt met de foto's die ik nu naar mijn partner stuur, als we uit elkaar zouden gaan. Dan kan ik alleen maar heel hard hopen dat hij mens genoeg is om die foto's ofwel te verwijderen, ofwel gewoon voor zichzelf te houden. Zoniet, dan ben ik de l*l. Mijn hoofd staat er niet op - niet om dit soort dingen te vermijden, maar gewoon omdat ik altijd stomme smoelen trek en die imo geen meerwaarde zijn voor een pikante foto :+ Hoe dan ook zouden mensen hem natuurlijk wel geloven dat ik het ben, want tja, dat is spannend he, en 100% zeker weten dat op de meeste foto's wel herkenbare tattoo's staan, dan zou ik nog kei hard kunnen ontkennen maar de menselijke aard maakt dat men het zou willen geloven, gewoon omdat dat spannend en interessant is voor velen. Weer iets om over te roddelen, die insteek.
Dat is het vertrouwen dat ik in hem heb. Dat hij mij zoiets niet zou aandoen.
En daar ligt - imo - het verschil - dit is mijn partner. Als we uit elkaar zouden gaan is hij mijn partner niet meer natuurlijk, maar in tegenstelling tot het verhaal uit de OP heb ik de foto's naar mijn partner gestuurd, niet naar een niet-partner, om het zo maar even te noemen. Ik vertrouw op wat wij dan hebben gehad, om die dingen niet in het openbaar te gooien. In een vreemde zou ik dat vertrouwen nooit hebben, zoals de heren dat wel gedaan hebben. Mocht ik single zijn, en lopen flirten, zou ik misschien wel een pikante foto versturen - maar dan zou ik véél meer opletten dan met de foto's die ik nu naar mijn partner stuur. Foto's die ik naar een flirt zou sturen, zouden zonder mijn hoofd en zonder de tattoo's zijn. Om mezelf te beschermen, want die flirt is geen partner, die flirt vind mij (of mijn lichaam) leuk maar houdt niet van mij, en dan zou ik mezelf wel beschermen door onherkenbaar te zijn op dat soort foto's.

Kortom: de heren zijn slachtoffer van beelden die van henzelf worden rondgestuurd waarvoor zij geen toestemming gegeven hebben.
De reden van dit topic is dat ik wilde horen hoe jullie over heel de affaire denken, want het gaat natuurlijk verder dan dat, het gaat over het verhaal, over het totaalplaatje. Over dat ze een gezin hebben, over dat ze deze beelden naar "een ander dan hun partner" gestuurd hebben. Er is geen sprake van een gestolen, verloren of gehackte telefoon, en dat speelt bij mij wel een rol in mijn mening.
Ze zouden deze beelden naar een vrouw gestuurd hebben die niet hun partner is terwijl ze wél een gezin hebben, wat voor mij neerkomt op bedriegen en dat wordt meegenomen in het vormen van mijn mening - ook daardoor wordt de "hype" hier rond alleen maar groter. Daardoor hebben een aantal mensen meer het gevoel van "wie zijn gat brandt". Ik ook hoor, dat geef ik eerlijk toe.
Is dat correct? Misschien wel, misschien ook niet - het is gewoon mijn mening. Het is hun relatie, niet de mijne, dus mijn mening doet er eigenlijk niet eens toe - maar dat gaat in héél veel gevallen op, mijn mening over hoe een ander met zijn paard omgaat bijvoorbeeld doet er ook niet toe als je in die lijn denkt want het is niet mijn paard, maar we hebben allemaal meningen over zaken die niet de onze zijn, zo ook over dit onderwerp, over dit specifiek geval. Je zou kunnen zeggen, over hoe omgaan met een paard "maar dat paard staat heel de dag op stal en dat is niet correct" --> dat is JOUW mening, zoals mensen ook een andere mening kunnen hebben over wel/niet monogaam zijn.
Ik vind het 10x erger voor hun gezinnen dan voor henzelf - hun gezinnen kunnen hier niets aan doen, hebben hier geen enkel aandeel in, hebben geen enkele foto verstuurd - de mannen in kwestie dan weer wel, en daardoor hebben zij dit hun én hun gezinnen (weeral, imo) aangedaan.


Ik heb dit topic niét geopend om aan victim-shaming te doen. Ik had misschien beter de foto niet geplaatst, maar anderzijds denk ik dan - het verhaal ligt open en bloot op straat. Als ik van "anoniempje 1, 2 en 3" had gesproken, had een deel van jullie wel even Google open gegooid, als jullie nog niet hadden geweten over wie het ging, en binnen de 10 seconden hadden jullie het dan ook geweten. Ik heb hier niks neergeschreven wat al niet geweten is, wat al niet open en bloot online staat, en ik heb mijn mening netjes verwoord denk ik. Ik had veel meer kunnen schrijven, ik zou de beelden die ik gezien heb, hebben beschreven bijvoorbeeld, maar dat heb ik niét gedaan. Ik heb een onderwerp besproken dat algemeen bekend is, dat actueel is, en de manier waarop ik dat gedaan heb is imo geen victim-shaming. Ik heb ze niet "de viezeriken" of "de ploerten" oid genoemd, ik heb ze "de heren" genoemd, en ik was alleen maar benieuwd naar hoe jullie denken over iets dat gewoon online op te zoeken valt en niet onder stoelen of banken steekt.

Life with Daisy ღ Al 10 jaar mijn Valentijn!
En dan.. Het laatste eerbetoon.. Rust zacht, mijn liefste Daisy..
Fueled by caffeine - sarcasm - inappropiate thoughts.
Gids te Fort van Breendonk - voor een rondleiding, pm me!

LWDaisy

Berichten: 4768
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-20 11:40

poes schreef:
Het punt is idd: het gaat ons helemaal niets aan en juist daarom is het ook zo waardeloos om er een mening over te hebben. TS: waarom ben jij zo zeker dat hun vrouwen van niets wisten, of dat ze zelf niet vreemdgaan? Dat weet je niet. Dit gaat om iets wat tussen hen gaat en waar wij niets mee te zien hebben toch?

Ik vind jou trouwens ook wel heel naïef met je pikante foto’s naar je vriend hoor. Niet dat ik vind dat je ze niet mag doorsturen, maar of ze daar ‘veiliger’ zitten dan bij een flirt zou ik zo niet durven zeggen. Ik heb als regel dat ik gewoon geen foto’s maak die ik niet eventueel openbaar wil. Nu ben ik wel niet heel preuts ma goed :D


Ik ben er niet zéker van - net zoals geen enkele bokker zeker kan zijn van hoe iemand anders zijn paard hier houdt/behandeld. Een mening vormen doen we toch. Ik kan wel zéggen dat mijn paard 24/7 buiten staat met een schuilstal, en dat ik haar elke dag hooi voer en borstel, maar ik kan zo veel zeggen.
Afgaande op de verhalen van de mannen, lijkt mij dat hun vrouwen hier niets van wisten - maar zeker weten doe ik (en de rest van Vlaanderen) het niet.

Ik geloof wel degelijk dat mijn foto's "veiliger" zitten bij mijn partner, degene met wie ik een huis, bed en leven deel dan bij een flirt :) Mijn partner houdt van me en deelt niet graag, dus ik geloof oprecht dat die foto's niet verder gaan dan hemzelf.
Wat als we uit elkaar zouden gaan? Tja, dan kan ik alleen maar heel hard hopen dat hij nog steeds niet wil delen natuurlijk. Zoniet, ben ik de l*l en had ik slimmer moeten zijn. Dan zou ik natuurlijk heel boos zijn op hem, want hij zou dan zonder mijn toestemming die beelden delen - maar dan had ik ze in eerste instantie niet moeten doorsturen. Dan heb ik mijn gat gebrand.
Laatst bijgewerkt door LWDaisy op 15-09-20 11:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Life with Daisy ღ Al 10 jaar mijn Valentijn!
En dan.. Het laatste eerbetoon.. Rust zacht, mijn liefste Daisy..
Fueled by caffeine - sarcasm - inappropiate thoughts.
Gids te Fort van Breendonk - voor een rondleiding, pm me!

LWDaisy

Berichten: 4768
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-20 22:36

Gini schreef:
Waarom altijd die 'maar'?


Omdat die in dit verhaal thuis hoort.

"maar" ze hebben deze beelden zélf gemaakt
"maar" ze hebben deze beelden zélf verspreid
"maar" ze hebben deze beelden zélf opgestuurd naar iemand die niét hun partner is terwijl ze wél een gezin hebben (en hoewel vreemdgaan niks nieuws is, vind de meerderheid het toch echt not done)
"maar" ze zijn volwassenen, ze zijn toerekeningsvatbaar, en hebben er alsnog voor gekozen zo'n stomme actie te begaan
"maar" net door hun bekendheid zou je denken dat ze wel beter weten, er zijn er genoeg die hen voorgegaan zijn op the wall of shame, en je zou denken dat zij hier eens zo voorzichtig mee zouden zijn

Willen al die "maars" dan zeggen dat "Eveline" (of Jan, Piet, Joris en Corneel bij wijze van spreken) die beelden verder de wereld had moeten insturen? Natuurlijk niet. (Je voelt hem al komen he..) MAAR, we leven in de 21ste eeuw, en dit hadden ze ergens wel kunnen verwachten, al helemaal gezien hun bekendheid. En net dat, al die maars, héél de situatie, maakt dat er velen zijn met de mening "wie zijn gat brandt", en dat de victim shaming toch op een heel andere plank ligt dan wanneer iemand foto's van jou maakt (zonder jouw medeweten en/of toestemming) en deze verspreid of wanneer het over een verkrachting gaat. Er komt een "maar" bij kijken, omdat zij hier, in dit specifieke geval, zelf een groot aandeel in hebben.

Life with Daisy ღ Al 10 jaar mijn Valentijn!
En dan.. Het laatste eerbetoon.. Rust zacht, mijn liefste Daisy..
Fueled by caffeine - sarcasm - inappropiate thoughts.
Gids te Fort van Breendonk - voor een rondleiding, pm me!

LWDaisy

Berichten: 4768
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-20 07:33

MarcoBorsato schreef:
Akkoord het was naïef. En dan?


En dan heb je er, in de wereld van vandaag, een aandeel in.

Hoe vaak ik de sleutel van mijn scooter vergeet te halen, ik wordt er zelf echt boos om. Als mijn scooter morgen gejat wordt, doordat ik de sleutel er heb laten opsteken, zou ik mezelf echt f*cking stom vinden, ik maak het ze wel érg makkelijk dan. Wilt het zeggen dat je hem maar mag stelen, omdat ik zo idioot was mijn sleutel te laten steken? Nee, natuurlijk niet. Maar niet iedereen heeft dezelfde normen en waarden, en daarom zet je je scooter op stuurslot, hang je er nog een extra slot aan, en haal je je sleutel er af.

MarcoBorsato als ik aan mijn vriend vraag of hij het avondeten lekker vond, en hij zegt "ja, maar het was wel aan de zoute kant" betekent dat niet "nee". Het betekent "ja, maar volgende keer graag minder zout aub."

Als jij vind dat ik aan victim shaming doe, door hierover te praten en de mannen hun (in mijn ogen) eigen aandeel te benoemen, is dat voor mij oké hoor. Ik denk daar zelf toch anders over. Ik heb er zeker mijn mening over, maar heb die al bij al netjes verwoord, waardoor ik het "praten over iets actueels vind", en niet victim shaming. Als mijn scooter morgen gejat wordt omdat ik de sleutel er op heb laten steken, ga ik ook niet huilen als mijn moeder zegt "had je je sleutel er maar moeten afhalen". Want dat is gewoon mijn aandeel daarin.

Life with Daisy ღ Al 10 jaar mijn Valentijn!
En dan.. Het laatste eerbetoon.. Rust zacht, mijn liefste Daisy..
Fueled by caffeine - sarcasm - inappropiate thoughts.
Gids te Fort van Breendonk - voor een rondleiding, pm me!

LWDaisy

Berichten: 4768
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-20 13:16

Gini schreef:
LWDaisy schreef:
"maar" ze hebben deze beelden zélf gemaakt


Dat mag.

LWDaisy schreef:
"maar" ze hebben deze beelden zélf verspreid


Dat mag.

LWDaisy schreef:
"maar" ze hebben deze beelden zélf opgestuurd naar iemand die niét hun partner is terwijl ze wél een gezin hebben (en hoewel vreemdgaan niks nieuws is, vind de meerderheid het toch echt not done)


Dat mag.

LWDaisy schreef:
"maar" ze zijn volwassenen, ze zijn toerekeningsvatbaar, en hebben er alsnog voor gekozen zo'n stomme actie te begaan


Jij vindt het een stomme actie. Ik vind dat naaktbeelden in de privésfeer verspreiden perfect moet kunnen. Het is niet omdat je zelf iets niet meteen zou doen, dat het een stomme actie is. Het is de misdadiger die de misdaad begaat.

LWDaisy schreef:
"maar" net door hun bekendheid zou je denken dat ze wel beter weten, er zijn er genoeg die hen voorgegaan zijn op the wall of shame, en je zou denken dat zij hier eens zo voorzichtig mee zouden zijn


Hoe voorzichtig je ook bent, als de tegenpartij een klootzak is, sta je nergens. Het is niet omdat het bekendheden zijn, dat ze vreemd zijn aan de menselijke geneugten.

LWDaisy schreef:
MAAR, we leven in de 21ste eeuw, en dit hadden ze ergens wel kunnen verwachten, al helemaal gezien hun bekendheid.


Nee, dat verwacht je niet. Net zomin als ik verwacht dat wanneer ik een expliciet geheim deel met mijn beste vriendin de volgende dag de hele stad het weet. Achteraf gezien is het gemakkelijk praten. Slachtoffers van aanranding kunnen daar van meepraten: "Ja, wat had je verwacht als jij en je baas helemaal alleen op kantoor zijn en hij roept je binnen op zijn bureau."


Als ik een expliciet geheim deel met mijn beste vriendin, verwacht ik dat zij haar mond houdt OMDAT zij mijn beste vriendin is. Als ik een pikante foto doorstuur naar iemand die niét mijn partner is, vind ik dat nogal link. Die persoon is niet mijn partner, houdt niet van me, en zal zich dus niet schuldig voelen naar mij toe door deze beelden te delen. Mijn beste vriendin daarentegen is mijn beste vriendin - ik hou van haar, zij van mij. Daarom zou zij haar mond houden. Daarom zou ik dat geheim met haar delen, en niet met een kennis.

En als mijn baas mij op zijn bureau roept terwijl er verder niemand op kantoor is, verwacht ik nog steeds niet om aangerand te worden hoor. Als ik daarentegen een steegje passeer, en een onbekende wenkt mij, loop ik heel hard weg.

Natuurlijk zijn bekendheden ook maar mensen, die ook bepaalde driften en fantasieën hebben. Maar met de mediage!lheid die overal heerst, vooral in dit digitaal tijdperk, zou ik toch verwachten dat zij nog voorzichtiger zouden zijn dan de "gewone" mens. Beleef die fantasie met je partner - die zal je vuile was niet op straat gooien hoor, dat is je vrouw, die houdt van je, daar heb je kinderen mee. Dat is privésfeer. Eén of andere griet die je online uit je broek l*lt, noem ik geen privésfeer. Als je vrouw niet wilt meegaan in je fantasie (wat perfect mogelijk is, daar is niks mis mee), ga dan langs een seksentertainer - die wordt betaalt voor wat ze doet en zal daardoor haar mond houden.

Het is gewoon een stomme actie. Tuurlijk MOGEN ze het - maar er zijn bepaalde mogelijke gevolgen. Dit is er eentje van, en imo is het niet eens vergezocht, in de wereld van vandaag.

Life with Daisy ღ Al 10 jaar mijn Valentijn!
En dan.. Het laatste eerbetoon.. Rust zacht, mijn liefste Daisy..
Fueled by caffeine - sarcasm - inappropiate thoughts.
Gids te Fort van Breendonk - voor een rondleiding, pm me!

LWDaisy

Berichten: 4768
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-20 15:58

The_Cat schreef:
Ik vind het gewoon een beetje verbazingwekkend dat de 3 mannen foto's/filmpjes gedeeld hebben met een vrouw die ze nog nooit gezien hebben, die ze zelfs niet kenden. Ik denk dat ze toch weten dat met hun 'status' (of hoe moet je dat noemen) je net openbaar staat voor zo'n val. Het is gewoon erg voor hun dat er iemand dus effectief 'zo kort' bij hun geraakt zijn die daar dus echt geld voor wou vragen.

Het verbaasd mij ook dat er eigenlijk nog steeds maar over deze gesproken worden, terwijl de rest nu een beetje verscholen kan blijven achter hun.

Maar voor de kinderen en partners is dit echt wel de hel, zij wisten er echt helemaal niets van maar gaan nu wel mee gebukt onder de opmerkingen.


Dat dus!

Life with Daisy ღ Al 10 jaar mijn Valentijn!
En dan.. Het laatste eerbetoon.. Rust zacht, mijn liefste Daisy..
Fueled by caffeine - sarcasm - inappropiate thoughts.
Gids te Fort van Breendonk - voor een rondleiding, pm me!

LWDaisy

Berichten: 4768
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-20 07:27

Storm schreef:
Als je je verzekerde fiets niet op slot zet, keert de verzekering ook niks uit. Dus zeker wel dat je dan zelf ook schuldig (en vooral een beetje dom bent) bent.
Zelfde geld voor het rondsturen van naaktfoto's. Dat is gewoon spelen met iets waarvan je kan verwachten dat het fout gaat.


Yep, mijn idee dus ook.
Natuurlijk wil je niet dat je fiets gejat wordt en dat je foto's rondgaan, maar je kan het ergens, in de huidige maatschappij, wel verwachten.

Maakt niet dat het niet erg is als je je vervoer kwijt bent, of dat iedereen je in je blootje gezien heeft. Maar je had het met een beetje nadenken misschien wél kunnen voorkomen.

Life with Daisy ღ Al 10 jaar mijn Valentijn!
En dan.. Het laatste eerbetoon.. Rust zacht, mijn liefste Daisy..
Fueled by caffeine - sarcasm - inappropiate thoughts.
Gids te Fort van Breendonk - voor een rondleiding, pm me!

LWDaisy

Berichten: 4768
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-20 07:42

DezeNaam schreef:
Storm schreef:
Als je je verzekerde fiets niet op slot zet, keert de verzekering ook niks uit. Dus zeker wel dat je dan zelf ook schuldig (en vooral een beetje dom bent) bent.
Zelfde geld voor het rondsturen van naaktfoto's. Dat is gewoon spelen met iets waarvan je kan verwachten dat het fout gaat.

"Een beetje dom" omdat je je fiets op slot vergeet te zetten? :+ Goedemorgen, gelukkig zal jij vast nooit eens iets vergeten.


Nou, als daardoor de verzekering niet uitkeert, zal je jezelf best wel dom voelen hoor. Het is natuurlijk geen uitnodiging, maar ik snap de redenering wel.

Mijn vader heeft destijds een beugel aan de muur bevestigd, waaraan mijn fiets aan de ketting ging. Beugel was meer waard dan die hele fiets bij elkaar. Hebben ze proberen jatten - het is dat mijn vader in de woonkamer zat, en dat je van buiten door de rolluiken het licht niet zag branden, dat mijn vader de poging gehoord heeft en "de dief" heeft weg gejaagd.

Mijn andere fiets, die best wel duur was, is van op mijn wei gejat. Stond op slot achter 2 andere (goedkopere en gammele) fietsen. Ik was al lang blij dat de dief in ieder geval de draden van de wei niet heeft open gegooid en dat mijn paard niet is gaan lopen/werd gejat, maar eerlijk, voelde ik me dom? Ja, want die fiets stond in een wei in the middle of nowhere, heel zichtbaar, met go-pro spul aan het stuur bevestigd. Ik had hem ook thuis kunnen zetten, of in een stal in plaats van zo open en bloot. Als die fiets niet zichtbaar had geweest, was hij waarschijnlijk ook niet gejat geraakt. 't Is niet omdat hij zichtbaar is dat hij gestolen mag worden, maar ik had het dus wel kunnen vermijden of op zijn minst veel moeilijker kunnen maken. Is geen garantie - mijn eerste brommertje stond op slot en werd ook gejat, maar dat was zo'n moeilijk slot (staaf uit stuur dat je door je wiel kon steken) dat ze het een straat verder hebben opgegeven en ik hem daar in de bosjes heb gevonden.

Life with Daisy ღ Al 10 jaar mijn Valentijn!
En dan.. Het laatste eerbetoon.. Rust zacht, mijn liefste Daisy..
Fueled by caffeine - sarcasm - inappropiate thoughts.
Gids te Fort van Breendonk - voor een rondleiding, pm me!

LWDaisy

Berichten: 4768
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-20 07:58

DinkyOmie schreef:
is er eigenlijk al iets meer bekend over die ''eveline'' ? ben best benieuwd wiet dat is, kan goed een man zijn.


Het enige wat ik er nog over ben tegengekomen, maar of dat waar is is natuurlijk weer wat anders!

Eveline

Life with Daisy ღ Al 10 jaar mijn Valentijn!
En dan.. Het laatste eerbetoon.. Rust zacht, mijn liefste Daisy..
Fueled by caffeine - sarcasm - inappropiate thoughts.
Gids te Fort van Breendonk - voor een rondleiding, pm me!

LWDaisy

Berichten: 4768
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-20 21:34

SVRL schreef:
Storm schreef:
Ik kan me ergens ook niet voorstellen dat het de eerste keer is geweest. Misschien wel de eerste keer dat ze gepakt zijn. Maar naaktfoto's sturen is wel een drempel die je over moet, dat doe je niet zomaar.


So what? Zij doen als volwassenen wat zij willen.

Ik snap het echt niet hoor, al die heisa. De enige die getroffen zijn en een mening mogen hebben, zijn hun vrouwen. Snap ze 100% als ze nu van mening zijn dat hun vent een viezerik is. Maar de gewone man in de straat heeft daar geen mening over te geven.

We aanvaarden in deze maatschappij prostituees, porno, triotjes, flirten, etc moet kunnen. Ik word preuts genoemd omdat ik die zaken walgelijk vind als je in een relatie zit en best wel serieuze ruzies heb met mijn partner als ik hem met porno betrap. Maar volwassen mannen die naar een volwassen vrouw met wederzijdse toestemming naaktbeelden sturen, krijgen de stempel dat ze de grootste perverts zijn en zouden niet meer met kinderen mogen werken. Komaan zeg, hoe hypocriet kan je zijn?


Ik ga niet beweren dat ik blij zou zijn als mijn partner naar porno zou kijken, maar ik zou er niet boos om kunnen worden. Naar porno kijken is voor mij véél minder erg dan wanneer hij zou lopen texten met een andere vrouw, dat is voor mij toch een vorm van contact, en dat heb je met porno kijken niet.

Tuurlijk mag hij met andere vrouwen praten - maar dan bedoel ik "praten", geen vieze praatjes of naaktbeelden versturen. Dat zou ik als vreemdgaan ervaren - porno kijken dan weet niet.

Ik vind de heren in deze kwestie trouwens niet pervers omdat ze naaktbeelden naar iemand sturen die niet hun partner is, terwijl ze er wel één hebben. Ik vind hen bedriegers, en best wel dom om zo'n actie te begaan, maar "pervers" vind ik het niet. Daar versta ik toch iets anders onder :)

Life with Daisy ღ Al 10 jaar mijn Valentijn!
En dan.. Het laatste eerbetoon.. Rust zacht, mijn liefste Daisy..
Fueled by caffeine - sarcasm - inappropiate thoughts.
Gids te Fort van Breendonk - voor een rondleiding, pm me!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: arjaaaaa, Casino13, fohadie, Gee, Lau07, nikkel, rien10, Roodvos en 37 bezoekers