Jongeren voor een deel de weg kwijt nu? Rellen tegen politie

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37151
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Jongeren voor een deel de weg kwijt nu? Rellen tegen politie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-20 11:06

https://www.omroepgelderland.nl/nieuws/ ... d-in-Wezep

Dit bericht is een van de vele berichten nu van jongeren die geweld gebruiken, dingen slopen. De berichten van de schilderswijk in den haag, utrecht, illegale feesten.

-O- Maar deze brand en een simpel verzoek van de politie geef de brandweer wat ruimte om te blussen en dan klap je toch bovenop de politie. 8)7 :n

Wordt dit gedrag nu steeds erger om welke reden dan ook? Komt er meer berichtgeving over? Steken ze elkaar aan in dit gedrag? En hoe is dit te voorkomen?

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man


karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37151
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Jongeren voor een deel de weg kwijt nu? Rellen tegen politie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-20 11:28

Vervelen is op zich best apart toch. Langer geleden waren er geen mobieltjes en computers en in mijn regio de disco open tot 1 uur s nachts. Minder afleiding en vermaak. Maar ik had toch niet het idee dat toen vervelen gelijk stond aan dingen kapot maken van een ander en de politie aanvallen. Mijn 18/20 tijd heb ik doorgebracht in Venlo tegenover de kroeg van de bende van venlo. Niet de beste wijk dus maar dergelijke zware dingen waren er toch niet.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man


karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37151
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-20 12:11

De meerderheid is toch 25 min lijkt. Een gemiddelde 40 plusser gaat zich niet via berichten verzamelen om eens lekker ergens de boel kort en klein te slaan. Zo maar omdat het kan. :n

Protesten ja daar heb ik het ook niet over. Ik heb ook met een bord met ban de bom rond gelopen hoor :))

En venlo was zeker niet heilig. Bende van venlo destijds een beruchte criminele bende met veel foute nevenactiviteiten.

Ik bedoel juist berichten zoals wezep, of schilderswijk. Brandkraan opendraaien is baldigheid maar autos van anderen in brand steken en molotov cocktails gooien en zwaar vuurwerk is toch andere koek.

Bij kroning van beatrix was de aanleiding nog huisvestingproblemen. Wat helaas daarna ook uit de hand liep (wat ik toch al niet begrijp geweld gebruiken -O- ) maar de berichten die er nu zijn is toch vooral jongeren,

Het gedoe met de brandstapels in scheveningen, schilderswijk, utrecht enz toch 25 - jarigen

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37151
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Jongeren voor een deel de weg kwijt nu? Rellen tegen politie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-20 12:17

Ik heb nooit een klap gehad maar toch ook wel duidelijk gekregen je haalt geen rottigheid uit en sloopt geen spullen van een ander. Dat respecteer je. Dat schijnt zoek te zijn

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37151
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Jongeren voor een deel de weg kwijt nu? Rellen tegen politie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-20 10:19

Helden zijn het.

Maar dat gescheld staat denk ik los van het bewust dingen kapot maken. Dat eerste lijkt een cultuurding te zijn. Alle vrouwen zijn hoe ren zolang ze niet volledig ingepakt zijn. Vraag me alleen af wat die zouden doen als iemand dat tegen hun zusje of moeder zou roepen.

Het kapot maken en politie belagen lijkt van alle kleuren te zijn.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37151
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-20 11:08

Dienstplicht herinvoeren met opkomstpicht. Jaartje discipline opdoen :D zou dat helpen?

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37151
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Jongeren voor een deel de weg kwijt nu? Rellen tegen politie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-20 11:13

Even een jaar weg door de week uit eigen mileu kampen en vrienden groepsdruk. Maar met vreemden leren hoe je dingen doet en gehoorzamen. Daarmee vang je ook leegloop bij het leger op.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37151
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-20 11:48

Even terugkomen op dienstplicht. Deel van het gezeik zal groepsdruk zijn. Als je ze door de week in een compleet andere wereld zet zonder hun vriendjes. Zonder de mogelijkheid door de weeks te gaan lopen klooien. En wie weet wat respect kweken. Zou dat niet helpen?

Filmpje gekeken en ik word er eigenlijk alleen maar verdrietiger van. -O- ze willen respect en daarom gaan ze rellen. Daarmee verpesten ze het alleen maar nog meer.

En verveling is van altijd al. Maar waarom nu juist dat het zo ontploft? Toch die verrotte mobieltjes?

Mondy wat betreft recpect voor politie. Ik heb soms ook erge vraagtekens in het gedrag van agenten hoor. Patrouille doen met je voeten op een dashbord. Vorig jaar bij koningsdag een dikke discussie gestart met een paar agenten. Het was onrustig en wat waren ze aan het doen, met de rug naar het publiek lollige filmpjes bekijken op hun telefoon :wow: :oo 8)7 _-:( . Toen ik ze daar op aansprak voelden ze zich betrapt. Daar later ook melding van gemaakt bij de politie van die plaats. Tjsa
Laatst bijgewerkt door karuna op 24-08-20 11:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37151
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Jongeren voor een deel de weg kwijt nu? Rellen tegen politie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-20 11:53

Dienstplicht was toen eerst voor jongens later ook meisjes. En echt iedereen

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37151
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Jongeren voor een deel de weg kwijt nu? Rellen tegen politie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-20 11:59

De beruchte s5? Voordeel zou zijn die wel ok bevonden zijn zijn een tijd van de straat. De s 5 mensen ja dat blijft een probleem dan.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37151
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-20 05:20

https://www.nrc.nl/nieuws/2020/08/25/de ... g-a4009765
Mooi artikel van een marokaanse journalist. Ik denk dat hij aardig goed zit met zijn analyse. Als die inderdaad klopt is het een naar en lastig te tackelen oplossing. En is het echt triest achter sommige voordeuren. -O-

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37151
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Jongeren voor een deel de weg kwijt nu? Rellen tegen politie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-20 09:35

Mm ik zal eens kijken of ik een kopie kan maken. Nog al een lang artikel. Ik heb ook geen abbonement maar kon hem gewoon lezen.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37151
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-20 09:38

Citaat:
Vooral Hagenaars met een Marokkaanse achtergrond zouden verantwoordelijk zijn voor de heftige rellen in de Schilderswijk. Dat zou aan de opvoeding liggen, aan het gebrék aan opvoeding. Zolang we gewend zijn te spreken over deze jongeren wordt er gewezen naar hun opvoeders. Waar zijn de ouders? Het argument van falend ouderschap wordt collectief over de Marokkaanse gemeenschap gelegd, ik ken geen andere groep bij wie de ouders de verantwoordelijkheid zo in de schoenen geschoven krijgen. Leden van de Marokkaanse gemeenschap verzetten zich hier dan weer tegen – niemand wordt graag in de miserabele hoek geduwd.


Abdelkader Benali is schrijver.
Wat die falende opvoeding betreft kan ik alleen voor mezelf spreken. Bij ons thuis was er sprake van een avondklok. Om na zonsondergang nog buiten te zijn moest ik heel wat excuses hebben; pas in de late puberteit begon ik uit te gaan. Mijn generatiegenoten zullen zich dit regime wel herinneren.

In de jaren negentig waren er ook straatrellen en schermutselingen tussen jonge Marokkaanse Nederlanders en politie. Het was niet zozeer dat onze ouders niet opvoedden, het was eerder dat ze te véél opvoedden. Wie iets fout deed, moest zich schamen. Wie over de grens ging kon dat beter voor zich houden, op straffe van uitsluiting en spot.

Op jong zijn stond straf
En dan waren er de torenhoge verwachtingen die heersten. We moesten slagen in het leven, maar nog meer moesten we slagen in de familie. Mijn ouders hadden mijn hele leven voor me uitgestippeld, tot mijn huwelijkspartner aan toe. De paradox van de Marokkaanse opvoeding is dat je, ook al ben je omringd door je familie, je heel eenzaam kan voelen.

Dat verstikkende gevoel van geen kant op kunnen uit respect voor de ouders moet heel wat leeftijdgenoten naar de keel gegrepen hebben. Mij in ieder geval wel. Waar was mijn vrijheid?

Omdat veel jongens wisten dat ze zich later toch zouden conformeren aan de gemeenschap, gaven ze zich dan maar over aan excessen: de zomer moest geleefd moet worden voordat de rest van het leven, de herfst, inzette. Drugs, drank en vrouwen. Later zag ik diezelfde playboys en Don Juans dan terug als brave huisvaders, in bezit van vrome baard, nog geen schim van die jongens die ze toen waren. Als we rebelleerden dan rebelleerden we tegen de jeugd die ons niet vergund was. Op jong zijn stond straf.

Citaat:
Wat drijft hen?
Flash forward naar de Schilderswijk van nu, waar jongens voor veel onrust zorgen. Navraag bij opbouwwerkers, verzorgers en politie leert me dat het een kleine groep is die voor een meerderheid van de problemen zorgt. Voor die Marokkaanse jongens van toen zijn andere jongens in de plaats gekomen. Wat drijft hen? Is hun leven nog net zo benauwend en eenzaam als dat van ons, toen? De sociale media stellen hen in staat om binnen luttele minuten heel wat medestanders op te roepen.

Yassine Aberkane is coördinator in Stagehuis Schilderswijk. Voor hem is de wijk de goede weg ingeslagen. Er zijn meer voorzieningen. Speeltuinen en groen maken het aangenaam voor opgroeiende kinderen. Maar zijn ze jongvolwassen dan komt de klad erin. Dan blijkt de strenge, tikkeltje rigide opvoeding hen op geen enkele manier klaargestoomd te hebben voor die flexibele, neoliberale, Nederlandse maatschappij waar het aankomt op het vol inzetten van de individuele kwaliteiten. Een samenleving van voortdurend onderhandelen, compromissen sluiten en oeverloze gesprekken voeren.

Aberkane kent deze jongens die worstelen met de Nederlandse samenleving, hij was er zelf een van. Ze komen uit gebroken gezinnen waar de vader geruisloos is verdwenen om ergens anders een nieuw bestaan op te bouwen. De moeder moet het gezin bij elkaar houden en schoonmaakwerk doen om iets van inkomen te genereren. Soms zijn het gezinnen waar nauwelijks nog met elkaar wordt gesproken. Waar er niet gezamenlijk wordt gegeten. Waar men vreemden voor elkaar is geworden. Wat hij zou willen is dat de tijd van pappen en nathouden voorbij is. Jongvolwassenen hebben veel meer aan levenslessen om hun weg te kunnen vinden in de samenleving. Het schrijven van een goed cv kan al een reuzenstap zijn. Nog veel belangrijker is dat ze de tools aangereikt krijgen om zich te redden in makkelijke en ongemakkelijke gesprekken.

De taal van de keukentafel
Maar hoe ga je thuis het gesprek aan als daar elk gesprek gevoelig ligt? Als de taal van de keukentafel niet de taal van de straat is? Wat als die keukentafel ontbreekt?

Ook ik vertelde op een gegeven moment mijn moeder niet meer waar ik naartoe ging, omdat ik er niet op aangesproken wilde worden. Het was beter dat ze het niet wist, want ze zou me er anders nog dagen mee achtervolgen.

Ik bel met een van de Schilderswijkmoeders die geïsoleerde vrouwen ondersteunen. Ze is zelf moeder van vijf kinderen, onder wie drie zoons. Ze gelooft niet dat de ouders laks zijn in de opvoeding. Ze komt vaak bij jonge moeders thuis die niet of nauwelijks contact hebben met de buitenwereld.


Lees ook het zomeravondgesprek met Nadia Zerouali en Jelle Jolles: ‘Kinderen meer vrij laten was achteraf een fout’
Toen ik voor het eerst over dit fenomeen hoorde, geloofde ik mijn oren niet, maar ook in Amsterdam bleken er honderden vrouwen te zijn voor wie het huis een gevangenis is. Zij hebben de volledige zorgplicht en tegelijk kunnen ze niet bevroeden wat hun kinderen buiten de deur doen of laten, aangezien die buitenwereld verboden gebied voor hen is. Hun leven is een giftige cocktail van armoede, verwaarlozing, analfabetisme, machismo en psychische problemen. Wanneer kinderen in zo’n situatie opgroeien, vaak met een vader die het op gruwelijke wijze laat afweten door zijn heil ergens anders te zoeken, biedt dat weinig hoop voor hun ontwikkeling.


PRAAT MEE MET NRC

Onderaan dit artikel kunnen abonnees reageren. Hier leest u meer over reageren op NRC.nl .
Ervaringen delen op Facebook
Als ouders van hun kinderen niet terugkrijgen in welke wereld zij leven, dan wordt het veel te moeilijk voor de opvoeders om hen te begrijpen. De Marokkaanse steunmoeder die ik sprak stimuleert de ouders om het gesprek met de kinderen aan te gaan. Minder in de gebiedende wijs, meer met een luisterend oor. Meer soft power, minder de harde toon. Het goede voorbeeld wordt al gegeven door talloze jonge vaders die, lering trekkend uit de harde lessen van hun eigen opvoeding, eerder een papa dan een vader willen zijn. Ervaringen en lessen over hoe die opvoeding eruit moet zien worden breed gedeeld op Facebook. Waar vroeger de disciplinerende opvoeding werd geromantiseerd, wordt die inmiddels grotendeels verworpen. Een meer zachte benadering is ervoor in de plaats gekomen, en dat stemt hoopvol.

Dat in de Schilderswijk een generatie ouders is opgestaan die op straat en aan de keukentafel het verbale breekijzer inzet om het gesprek op gang te krijgen, is hoopvol. Marokkaanse ouders zien in dat het kind niet gebaat is bij een opvoeding die ertoe leidt dat een kind ervoor kiest om een parallel leven te gaan leiden. Het gaat met horten en stoten, maar het gaat.

Een gesprek waarin ruimte is voor onderhandeling en compromis past beter bij de Nederlandse samenleving. Het past uiteindelijk ook beter bij het gezin.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37151
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Jongeren voor een deel de weg kwijt nu? Rellen tegen politie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-20 11:01

Ik vergoeilijk niks maarkennelijk is dit een van de grondslagen van het gezeik onder in ieder geval de marokaanse jongeren. Al rellen er ook anderen mee. Maar als daar een deel van de oorzaak ligt, waarom gaan juist zij wel rellen en andere niet marokaanse afkomst met mogelijk een zelfde strenge opvoeding niet? Dat begrijp ik nog steeds niet.

En waarom zou je gaan rellen omdat het "kan"?

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37151
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-20 10:57

Het lijkt er toch wel op dat er ergens op dit moment iets niet goed gaat. Of mensen doen elkaar na en vinden het "stoer" om zo te doen. Hier moeten toch een keer doden gaan vallen onder de hulpverleners? -O-

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37151
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-20 08:51

Volk is voor mij ook de mensen die zo lopen te kloten. Waar ik opgegroeid ben was het ook een normaal woord voor een grote groep mensen, wat een volk weer als het erg druk was. Voor mij dus geen context met ras geloof of huidskleur of afkomst. Gewoon een aanduiding van een groep mensen zonder die te specificeren in type, kleur, aantal. Leeftijd enz

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37151
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-20 11:07

Wacht even wat :oo ok. Erg sneu nummerbord misschien genoteerd en een telefoontje naar de politie om door te geven. En waarom zouden ze sex willen hebben met iemans moeder :+ dat zou hun eigen moeder kunnen zijn dan. _O- Zou je dat terug mogen zeggen eigenlijk? Krankzinnig. 8)7

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37151
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-20 19:38

Karl aub stop met deze discussie. :(:) Accepteer van elkaar dat je een andere mening hebt. Mods hebben al gereageert ook. Het topic is geopend ivm de rellen niet het welles nietes over wanneer iets discriminatie is en doorgaan over een paar woorden. Dat is het niet waard. -O-

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37151
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-20 21:00


Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37151
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-20 21:06

Enige dat ze weten is in het zwart gekleed. Als deze held nu door krijgt dat hij dit straffeloos kan doen?

Maar het idee 14 en gaan beroven?

Electra een jongere -O- Ik heb het idee dat de leeftijd voor delicten steeds jonger wordt.

En dan, ja volwassen strafrecht toepassen?

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37151
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-20 22:57

Ik weet het niet. Pas een bericht, jongen van 15 was in elkaar geslagen na middernacht in het centrum van een stad een best eind van huis.

Op mijn 15 e was ik zo laat niet meer buiten. :n en al helemaal niet een eind van huis.

Ligt het aan werkende ouders (niet meer iemand thuis na school) ligt het aan de prestatiedruk? Moet alles sneller, extremer, meer prikkels (zie achtbanen die steeds heftiger moeten worden, anders is het saaaai). Meer gebruik van verdovende middelen en wiet en lachgas enz? En als de prikkels er niet zijn maak je ze wel?

Geen idee ik vrees dat hoe ik mijn jeugd ben doorgekomen voor de huidige generatie een slaapverwekkend iets zou zijn geweest. :+
Laatst bijgewerkt door karuna op 07-09-20 23:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37151
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-20 15:19

De gemeente Almere gaat vijf bomen bij een winkelcentrum kappen omdat vandalen ze van hun bast hebben ontdaan. De bomen zijn niet meer te redden.

Het is niet duidelijk wie de daders zijn en hoe ze te werk zijn gegaan. Een buurtbewoner zegt tegen Omroep Flevoland dat ze rond middernacht veel herrie hoorde. "Het klonk alsof een groep jongens op iets aan het slaan was."

De buurt reageert ontdaan op de actie. "Ik ben erg in shock. Dit is toch niet normaal. Wie doet dit nou?", zegt een buurtbewoner. "Laat ze de schade maar verhalen op de daders", zegt een ander.

De gemeente doet samen met de politie en jongerenwerkers onderzoek naar de zaak. Ook laat de gemeente in kaart brengen hoe groot de financiële schade is.

Weer een zinloos iets, waarom toch zou je zo iets willen doen?

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37151
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-20 07:57

Sclimpre dat laatste gebeurd ook best wel hoor. :))

vroeger aantal keren meegemaakt zelfs. Alleen goddank door mijn frans konden we toch komen staan. Het was vanwege misdragingen en asociaal gedrag van mijn landgenoten. En ja ik heb ook echt dingen gezien waarvan ik dacht waarom waarom zou je je hele plek volbouwen met nederlandse vlaggen bierkrat muren omdat nederland moet voetballen en de hele dag keiharde nederlandse muziek draaien. 8)7

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37151
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-20 09:16

Dat was het eerste dat uiteraard ook gedaan is. De regelementen waren erg strikt maar ja eigenlijk alleen de nederlanders hielden zich er niet aan. En als dat keer op keer gebeurd ja dan kan ik me de frustratie wel voorstellen. Aan iemands neus kun je niet zien of hij rustig is of niet. En dit was maar een voorbeeld van wat ik ooit gezien heb. Zo heb ik op best veel plekken gestaan waar deze regel destijds gold.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37151
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-20 14:41

Maar om even de boel over werk en kansen te nemen wat afgelopen paginas een discussie oplevert

Het hebben van minder kans op iets (als dat al zo zou zijn) is voor jullie dan een goede reden om maar dingen van anderen kapot te maken. Hulpverleners bedreigen enz? Lijkt me toch niet?

Ik heb in mijn studie tijd flink te maken gehad met discriminatie als enige meisje op een mannenopleiding. Sterker nog ik had een toffe stageplaats tot het bedrijf er achter kwam dat ik geen man was. Das pech stageplaats weg. :n En het was nog hard werken om er een te vinden want veel bedrijven wilde alleen mannen hebben. En een leraar die openlijk er voor uit kwam dat vrouwen achter het aanrecht hoorde. Had ik dan ook maar dingen kapot moeten maken?

Edit veel typefouten

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bietjah87, GrapeshotBot, MiVita, nick_en_ik, Rije, sterregoud, xJurdyWonanx en 3 bezoekers