Duindorp

Moderators: ynskek, Dani, Mondy, Polly, Ladybird, Hanmar, Princesj, Shanna, EvelijnS

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 09:11

purny schreef:
De vreugdevuren zijn in het leven geroepen om dit soort taferelen te voorkomen.

Ja dat is eigenlijk nog het ergste ervan...
Je moet de mensen een plek geven om een groot vuur te maken (en dronken te worden etc) anders gaan ze zich misdragen.. te gek voor woorden eigenlijk..

Blijkt dat we toch niet zo heel ver geevolueerd zijn als we menen... :n
Die hele wijk leegvegen is misschien de beste oplossing...

Nu het vreugdevuur niet toestaan, garandeerd denk ik wel een HELEBOEL ellende met oud&nieuw, en ik denk dat de mensen die er niets mee te maken willen hebben, en daar wonen, echt nu al met samengeknepen billen op de bank zitten, wachtend op een vreselijke oudjaarsnacht.. -O-

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 10:12

Boras schreef:
Nou, dat weet ik nog zo net niet. Kijk maar naar de boerenprotesten.

Het is absurd, dat wel.

Ik denk wel dat er een verschil zit in intensiteit... of misschien niet?

Ik was persoonlijk niet zo bang dat de boeren mijn spullen zouden slopen.. dat zou ik nu wel zijn als ik in Duindorp zou wonen.. Dus puur persoonlijk gezien..

Ik ben zo benieuwd wat deze mensen bezielt echt... Henk Bres "pak ze hun vreugdevuur niet af, hier leven ze voor"... Echt werkelijk HOE dan... ?? Dan mis je toch wat of niet?

Cer

Re: Duindorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 10:31

Nou ja daarbij komt ook, hadden ze vorig jaar dan niet kunnen bedenken dat de stapels een beetje te hoog werden?

Moeten ze daar dan daadwerkelijk een commissie voor hebben om aan hun uit te leggen dat sommige dingen een beetje onveilig zijn?? Je hebt toch zelf wel verstand of niet?? #blijkbaarniet... :n
Waarom moest het vorig jaar zo onwijs..

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 10:47

Als ze het niet toestaan, moeten ze wel even zorgen voor een flink pakket aan politie en ME (met zwaar materieel om de komende 4 weken door te komen.. speciaal op oudjaarsdag/nacht..

Ik denk zomaar dat deze mensen niet rustig binnen blijven zitten tijdens de jaarwisseling... :n

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 14:00

Nojoukus schreef:
Ik las net op AD dat het jochie gewoon aan het buitenspelen was en toevallig op het verkeerde moment op de verkeerde plaats was vanwege een brandje in een prullenhbak

Ik begreep dat het jongetje van negen vrij laat nog buiten was omdat moeders hem niet binnen kon/wilde houden (op een avond waarbij de hele wijk onrustig is..., wil je dan van je kind af ofzo :') )

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 14:46

Nojoukus schreef:
19.30 uur is toch niet zo laat?
Dit is het artikel dat ik las https://www.ad.nl/den-haag/duindorpse-m ... ~a1238aa1/

Ja geen idee, ik kan die premium artikelen niet lezen .. ik had onthouden 'rond 10 uur'.. maar ik kon de info niet vinden (vandaar dat ik ook schreef 'ik begreep').

Lastig altijd wel met dat soort berichtgeving.. ik zou als moeder ook niet zeggen 'ja nee dat doet ie wel vaker.. ', en aan de andere kant, een knulletje van 9.. wat kan die nou doen helemaal..

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 07:56

LadyMadonna schreef:
Dat geeft nog steeds geen antwoord op het waarom....

Volgens mij omdat een aantal mensen gewoon knettergek zijn...

Maar dat is met meer dingen.. vechten, dingen slopen, auto's beschadigen, mishandeling etc..

Ik zou wel eens interviews met zulke mensen en een goede psycholoog oid willen zien. Misschien dat je dan een kijkje krijgt in het hoe en waarom ..?

Ik heb in een andere wijk gewoond, en daar was het ook jaarlijks rondom oud&nieuw bal (vanaf half nov tm eerste week jan). Politie kwam ongeveer 1x per week ofzo.. deden verder niet heel veel. Brandweer veegde de vuurplaatsen wel eens uit de straat (1x vlak voor O&N), waarna het weer vrolijk opgebouwd werd. Ik kreeg het idee dat ze zoiets hadden van 'als ze daar nou staan, staan ze iig niet ergens anders'. Maar ja, de andere bewoners vonden dat niet heel chill (ik ging die weken ook regelmatig mijn huis uit, hopende dat alles nog heel was als ik terug kwam).
Ik snap dat de politie goed werk doet, maar ik snap nog steeds niet dat ze daar niet veel harder ingrepen.. je geeft die mensen gewoon een vrij-brief... :n

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 09:16

Nou ja, het hoeft niet perse te stoppen, als het maar gewoon normaler gaat denk... Dus niet van die mega hoge stapels, geen bouwwedstrijd en competitie tussen Duindorp en Scheveningen. Normale hoogtes, geen rare spullen in de stapels, en een georganiseerd vuurwerk vanaf de Pier, dat is denk best prima? Je ziet ze denk nog altijd liever op het strand waar relatief weinig schade veroorzaakt kan worden, als dat ze door je straat lopen te vervelen.

En als het een mooi evenement kan zijn is het voor andere mensen ook leuk en veilig om erheen te gaan misschien? (geen idee, ik vind O&N sowieso ruk )

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 12:35

Cowgirl schreef:
Nu wil ik elke maand 10.000 euro op mijn rekening anders zullen ze wel eens zien hier... }>

nou... wat dan wat dan wat dan wat dan?? :')

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 08:56

Ik ben heel benieuwd hoe alles gaat verlopen.. in meerdere wijken in den haag zijn vannacht autobranden geweest en is zwaar vuurwerk afgestoken :n waarom moeten er altijd spullen stuk.. ze zullen niet hun eigen auto’s in brand gestoken hebben....
Dit heeft weinig te maken met protest of teleurstelling, dit is gewoon zwaar vandalisme..

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 10:06

Van Laakkwartier tot waldeck.. en ik las dat ook yoenburg er “moeite” mee heeft... echt, dat ligt niet eens in de buurt van duindorp... gewoon een aanleiding zoeken om andermans spullen te slopen... laf hoor :n

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 07:59

Nou, de definitie zegt dit:
Samenvatting van internet
Doodslag plegen betekent 'iemand opzettelijk doden zonder voorbedachten rade', een moord plegen betekent 'iemand opzettelijk doden met voorbedachten rade'.

En dit:
Moord is het met voorbedachte rade iemand opzettelijk van het leven beroven. Voorbedachte rade wijst op een moment van kalm overleg, van bedaard nadenken voorafgaand aan de uitvoering.

Wanneer er geen sprake is van voorbedachte rade maar wel van opzettelijkheid wordt gesproken van doodslag

Art. 287. Wetboek van Strafrecht Hij die opzettelijk een ander van het leven berooft, wordt, als schuldig aan doodslag, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste vijftien jaren of geldboete van de vijfde categorie

Art. 289. Wetboek van Strafrecht Hij die opzettelijk en met voorbedachten rade een ander van het leven berooft, wordt, als schuldig aan moord, gestraft met levenslange gevangenisstraf of tijdelijke van ten hoogste dertig jaren of geldboete van de vijfde categorie.

het hoe en waarom van doodslag voor Humeyra is te googlen.

Voor de agenten zal wellicht poging tot doodslag gaan gelden, geen idee.

Wat dit incident wel weer duidelijk maakt is de lastige positie waarin agenten verkeren.. Je begeeft je af en toe in zeer gevaarlijke situaties, maar oh wee als je je wapenstok op een verkeerd moment heft... Je filmpje verschijnt op internet en je wordt publiekelijk afgeslacht.. T zou mijn baan echt niet zijn :n

Ik snap ook niet dat ze niet gewoon die straten kunnen leegvegen.. ja ik snap het wel, want er staat áltijd iemand tussen die er 'echt niks mee te maken had' maar toch is meegeveegd en een enorm drama gaat lopen maken over hoe grof de agenten / ME te werk gaat...

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie