Duindorp

Moderators: EvelijnS, ynskek, Dani, Mondy, Polly, Ladybird, Hanmar, Princesj, Shanna

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Marie_Anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 21:27

LadyMadonna schreef:
Zat vanmiddag de herhaling van Pauw te kijken waar een raadslid van den haag zat en die stelde voor om alle relschoppers met oud en nieuw preventief vast te zetten...

Mijn vraag blijft echter: hoe komt het dat er zó heftig gereageerd wordt?

In Duindorp wordt altijd zo gereageerd, dat werd al eerder gezegd. Dit is niet iets van deze tijd. Al in de jaren 60 en in de jaren 80 waren daar met regelmaat heel heftige rellen.

Marie_Anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 22:29

LadyMadonna schreef:
Marie_Anne schreef:

In Duindorp wordt altijd zo gereageerd, dat werd al eerder gezegd. Dit is niet iets van deze tijd. Al in de jaren 60 en in de jaren 80 waren daar met regelmaat heel heftige rellen.

Dat geeft nog steeds geen antwoord op het waarom....

Ik vind van wel eigenlijk. Ze leren thuis en in hun omgeving blijkbaar dat dit de manier is om problemen op te lossen. Er is ook een aflevering van Andere Tijden over Duindorp geweest. Toch een beetje andere normen en waarden daar bij in ieder geval een deel van de bevolking...

In de OP koppel jij dit gedoe in Duindorp aan de onvrede in de samenleving en vraag je waar die vandaan komt. Maar dat zijn twee verschillende vragen volgens mij.

Marie_Anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 09:37

Remembrance schreef:
Ik ben het wel met Cer eens inderdaad. Daar waren de vuurstapels wel handig voor natuurlijk, als afleiding. Anders gaan ze misschien wel compenseren door te rellen, dingen te slopen, en evt illegaal vuurwerk af te steken oid. Dat moeten we ook niet hebben :n Maar ja, dan vraag ik mij ook af in hoeverre het gaat werken om de mensen nog steeds vuurstapels te laten bouwen, maar dan niet competitief.. Ik denk dat mensen daar ook niet blij mee gaan zijn.
Ik had overigens ook gehoord dat er werd gezegd dat de vuurstapels mogen blijven bestaan maar wel met een stuk meer regels etc, en dat de mensen uit Duindorp het daar niet mee eens waren.

Leuk om er weer even aan herinnerd te worden waarom ik oud en nieuw niet zo'n leuk feest vind :D

Er is geen vergunning verleend door de gemeente voor de vreugdevuren omdat de bouwers niet aan de voorwaarden hebben voldaan, oa mbt een aansprakelijkheidsverzekering en de veiligheid voor omstanders. Volgend jaar kunnen ze het weer proberen.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie