Duindorp

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, ynskek, Mondy, Shanna, Princesj, Dani, EvelijnS

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 17:46

Er zijn al eerder ook duinbrandjes geweest en het is een wonder te noemen dat het niet eerder fout is gegaan! De wind hoeft maar even te draaien en poef, daar gaan de duinen en Scheveningen.
Het is ook te debiel voor woorden dat Haagse agenten niet eens meer in durven te grijpen vanwege het gedrag al TIJDENS de bouw, laat staan tijdens het vuur.
En het klopt inderdaad dat er aangewezen brandlocaties zijn in Den Haag om het affikgedrag aan banden te leggen, maar dat staat los van de brandstapels bij Duindorp en Scheveningen.
Tijdens oudjaar stonden meerdere wijken op vele plekken in de fik en dat was niet in toom te houden. Er zijn toen meerdere fiklocaties aangewezen. 1 vlak bij waar ik woon. Daar wordt echter wel toezicht op gehouden en gaat het “netjes”. Maar ook daar komt de fik ongeveer tot verdieping 7! Ik zie het boven de flat voor de mijne uit komen en mijn collega kan een kip roosteren op zijn balkon er recht tegenover. Ik vind het eigenlijk allemaal nogal link.
Duindorp zou je met een cordon militairen nog wel in kunnen dammen. Dan slopen ze alleen hun eigen wijk en zijn de volwassenen misschien sneller bereid om in te grijpen. Bij Scheveningen gaat je dat niet lukken.
Ik heb een collega die in Duindorp woont en die zorgt dat ze weg is met oudjaar. De sfeer is nu al echt grimmig.
Een andere collega staat in die wijk voor een groep 8 en vertelde dat ouders trots zijn op het gedrag van hun kinderen!! Bizar.
Het is een heel apart wijkje. Echt een volksbuurt/ arbeiderswijk. Niet hoog opgeleid, maar dat betekent nog niet dat dit gedrag ok is natuurlijk!
Ik hoop niet dat ze nu met zijn allen mijn buurtfik komen bezoeken in ieder geval.

[o]

ikkedus

Re: Duindorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 21:18

Ik zag op fb een klein verslagje vannen journalist. Die sprak wat mensen. 1 zei: laat ze nou lekker met hun fikkie’
De tweede zei: ze moeten opschieten met de afbraak vd kerk, anders gaat hij 1000% zeker in de hens.
De derde vond het allemaal vreselijk, maar durft er niks van te zeggen, want heb ik het straks gedaan.
O en de politie meldde: we kunnen uw veiligheid niet garanderen. _-:(

[o]

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 16:53

Er mogen al een paar jaar alleen maar pallets op het vuur. Vroegah gingen ze kersbaume rausuh ( uit ons volkslied: oh oh Dehaag).
Dat was echt bloedlink, maar toen kon er ook beduidend minder hoog worden gestapeld. Met de pallets kan je goed de hoogte in en dat gebeurde dus ook.
Laten ze er maar een wedstrijd van maken wie het meest publiek kan trekken door een ludieke vorm of actie te koppelen aan hun fik. Geef er een positieve draai aan. Moet kunnen toch?
Langst goed geroosterde marshmallow prikker ofzo. _O-

[o]

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie