[18+] Coke te koop op bokt oeps foutje?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Essie73
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16138
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Waterland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 19:28

Moderatoropmerking:
Omdat dit toch weer een serieus discussietopic is geworden, hebben wij de openingspost aangepast, daarin enkele regels beschreven en besloten het topic naar Nieuws en Maatschappij te verplaatsen.


Ods schreef:
Dit topic begon met een melding over een vreemde advertentie op de markt, verliep al snel in grapjes maken en is uiteindelijk een serieuze discussie geworden.

Om toch de ruimte te geven voor een serieuze discussie omtrent drugs, hebben wij besloten dit topic toe te staan.
Hierbij gelden wel de regels dat de discussie over het gebruik van drugs gaat, de criminaliteit, de wat meer maatschappelijke discussie en dus niet waar je het kan kopen, welke het beste is etc. Deze berichten zullen vanaf nu ook verwijderd worden.

De voormalige TopicStarter wilde niet met dit onderwerp in deze vorm te maken hebben, daarom hebben wij de OpeningsPost op de naam van Ods gezet, zij heeft dus niets met de discussie te maken, maar dit puur omdat de OpeningsPost aangepast moest worden.

Wij wensen jullie een fijne discussie toe.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: [18+] Coke te koop op bokt oeps foutje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 19:42

Germ karuna gaat het meid?

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37241
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 19:57

Serieus niks mis mee zoals het nu verloopt, verheerlijking van drugs wil ik idd niets te maken hebben. Zoals het daarna ging.

Fijn opgelost zo :j

Mand

Berichten: 3157
Geregistreerd: 27-04-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 20:02

sureido schreef:
Germ karuna gaat het meid?


Take a chill pill 8-)

Dioxide

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 12:32

karuna schreef:
Serieus niks mis mee zoals het nu verloopt, verheerlijking van drugs wil ik idd niets te maken hebben. Zoals het daarna ging.

Fijn opgelost zo :j

Fijn om te horen Karuna :j

Cer

Berichten: 30162
Geregistreerd: 22-10-01

Re: [18+] Coke te koop op bokt oeps foutje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 13:47

Toch begrijp ik het niet helemaal... maar ik ben dan ook blond :o?
Dus de kritische kanttekeningen bij het produceren en het handelen van drugs mogen wel besproken worden, maar de positieve (als die er zijn) kanten, niet?

Er mag niet aangegeven worden dat mensen zich lekker voelen na gebruik van weed of mdma (of weet ik wat) of de waarschuwing 'niet meer dan 1 pilletje verdeelt over een hele avond (weet ik veel wat, ik bedenk ff iets) of ervaringen opschrijven (voor zover dat handig is op internet natuurlijk :+ ) maar wel dat het chemisch afval procudeert, vervuilt is en criminelen zich ermee bezig houden...?
Begrijp ik het dan goed?

Whale

Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Re: [18+] Coke te koop op bokt oeps foutje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 13:52

Omdat wanneer je praat over hoe goed het voelt dan promoot je juist drugs, wanneer je het hebt over de negatieve punten van drugs zoals de handel, chemisch afval enz. dan doe je dat niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 14:03

Cer schreef:
Toch begrijp ik het niet helemaal... maar ik ben dan ook blond :o?
Dus de kritische kanttekeningen bij het produceren en het handelen van drugs mogen wel besproken worden, maar de positieve (als die er zijn) kanten, niet?

Er mag niet aangegeven worden dat mensen zich lekker voelen na gebruik van weed of mdma (of weet ik wat) of de waarschuwing 'niet meer dan 1 pilletje verdeelt over een hele avond (weet ik veel wat, ik bedenk ff iets) of ervaringen opschrijven (voor zover dat handig is op internet natuurlijk :+ ) maar wel dat het chemisch afval procudeert, vervuilt is en criminelen zich ermee bezig houden...?
Begrijp ik het dan goed?

Volgensmij mag er niet op de ervaringen in worden gegaan. 'Ik heb maandag pil x geprobeerd, en dat was goed spul! Beter dan poeder y wat ik twee weken geleden had'. Ik denk dat dat niet mag omdat veel spul illegaal is, en bokt wil het geen podium geven.

Positieve punten die bekend zijn: 'drugs x helpt ongeveer 70% bij ziekte of aandoening y. Dus ik vind dat het daarom legaal moet kunnen zijn' is ook iets positiefs over drugs ;)


Ben wel nieuwsgierig hoe bokkers over mijn vorige post denken.

Cer

Berichten: 30162
Geregistreerd: 22-10-01

Re: [18+] Coke te koop op bokt oeps foutje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 14:11

Nja ik weet niet waarom mensen hun voorgeschreven medicijnen zijn gaan mixen.. was dat bijv ook op voorschrift? Dan zijn mensen niet goed voorgelicht of hebben doktors misschien de combinaties niet goed bekeken (dat lees je soms wel eens).
Misschien komt het omdat men bij medicijnen sneller denkt dat het veilig is omdat het van een dokter komt?
Of hebben mensen zelf een beetje combinaties gemaakt zonder er goed over na te denken (of hadden ze er gewoon geen verstand van?)
Of hebben ze gespaard en bewust ergens een overdosis van genomen of foute combi gemaakt..
Misschien dat het gevaar van bepaalde medicijnen niet goed toegelicht wordt..

Misschien als de voorlichting goed is, dat het dan beter zal gaan? Mensen die dingen doen die niet goed voor ze zijn, hou je altijd. Denk aan rokers of zware drinkers (beiden verslavend en vrij verkrijgbaar). Zijn er trouwens cijfers bekend van het roken en drankgebruik sinds bijv de overheid (of andere instanties) hierover zijn gaan voorlichten?

Als dat met drugs ook zo zou zijn ("weet wat je doet", "laat het testen" etc) dan zou het kunnen dat de mensen die ervoor kiezen, omdat ze het fijn vinden, er bewuster mee (kunnen) omgaan.

Op een pakje sigaretten staat precies wat erin zit, dus kijk maar wat je doet met die zooi. Op een pilletje staat niks, dat is dan dus een risico.

Aan de andere kant, net als met weed, wat kan dan weer wel (xtc, mdma, keto?) en wat kan dan niet (heroine, LSD?).. dat blijft dan toch een moeilijk verhaal...

Whale

Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 14:14

Ik denk ook dat wanneer je het hier legaal maakt en de overheid de productie overneemt dat ze het hier gaan inslaan, want je kan toch niet opgepakt worden, en het elders (waar het illegaal is) weer gaan verkopen voor een hogere prijs. Het enige waar je je dan nog zorgen om hoeft te maken is dat je niet gesnapt wordt tijdens het dealen.

En als de hele wereld het legaal gaat maken en in alle landen de productie wordt overgenomen door de overheid, dat je alsnog oorlog krijgt. Het is een miljardenbusiness. Je hebt de maffia, de kartels enz. Denk je dat die dat gaan pikken?

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 17:06

Whale schreef:
Ik denk ook dat wanneer je het hier legaal maakt en de overheid de productie overneemt dat ze het hier gaan inslaan, want je kan toch niet opgepakt worden, en het elders (waar het illegaal is) weer gaan verkopen voor een hogere prijs. Het enige waar je je dan nog zorgen om hoeft te maken is dat je niet gesnapt wordt tijdens het dealen.

En als de hele wereld het legaal gaat maken en in alle landen de productie wordt overgenomen door de overheid, dat je alsnog oorlog krijgt. Het is een miljardenbusiness. Je hebt de maffia, de kartels enz. Denk je dat die dat gaan pikken?


Maar dan zou dat met wiet ook zo gaan, toch? En dat is toch ook niet wat nu gebeurd?
Je kan toch ook niet 10 kilo wiet bij de shop gaan halen en vervolgens vervoeren naar het buitenland
om het daar voor het dubbele te verkopen? Daar zitten allerlei regels aan vast, namelijk dat je maar maximaal 5 gram op zak mag hebben. Bij veel shops mag je ook maar maximaal 5 gram wiet kopen. Daarnaast heb je nog de pakkans voor het vervoeren van drugs. Vooral als je door landen gaat met een wat strengere grenscontrole.

Als de overheid bijvoorbeeld XTC zou gaan produceren en zou gaan verkopen in smartshops, net zoals wiet in de coffeeshops, dan kunnen ze gewoon zeggen max 2 pillen per klant. En dan zouden ze het op zak hebben van pillen ook moeten dogen tot een bepaalde hoeveelheid.
Niks mis mee toch? Daar heb je toch geen last van verder als normale burger?

Wanneer de overheid produceert weet je in ieder geval wel zeker dat er netjes met het afval wordt omgegaan en niet in een natuurgebied wordt gedumpt zoals nu veelal gebeurd. Ik hoor steeds vaker de kreet in de media: 'Nederland veranderd in een narcostaat'
Is het niet beter om eens te kijken wat er gebeurd als de overheid hier wat meer vat op krijgt? Die is er ook niet vies van trouwens, om wat winst en accijns te pakken.

In de hele wereld legaliseren gebeurd nooit, daar ben ik ook echt niet bang voor. Zelfs wiet is nog niet eens overal gedoogd en die stijgende lijn daarin gaat erg langzaam.

xx_Irisje

Berichten: 12346
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 17:08

xxemmely schreef:
sureido schreef:
Ik wil nog wel wat leuke zinnen erin gooien hoor als jullie dat leuk vinden }:)

Make my day

Kom maar door!!

Whale

Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 18:09

Shaggy09 schreef:
Maar dan zou dat met wiet ook zo gaan, toch? En dat is toch ook niet wat nu gebeurd?
Je kan toch ook niet 10 kilo wiet bij de shop gaan halen en vervolgens vervoeren naar het buitenland
om het daar voor het dubbele te verkopen? Daar zitten allerlei regels aan vast, namelijk dat je maar maximaal 5 gram op zak mag hebben. Bij veel shops mag je ook maar maximaal 5 gram wiet kopen. Daarnaast heb je nog de pakkans voor het vervoeren van drugs. Vooral als je door landen gaat met een wat strengere grenscontrole.

Als de overheid bijvoorbeeld XTC zou gaan produceren en zou gaan verkopen in smartshops, net zoals wiet in de coffeeshops, dan kunnen ze gewoon zeggen max 2 pillen per klant. En dan zouden ze het op zak hebben van pillen ook moeten dogen tot een bepaalde hoeveelheid.
Niks mis mee toch? Daar heb je toch geen last van verder als normale burger?

Wanneer de overheid produceert weet je in ieder geval wel zeker dat er netjes met het afval wordt omgegaan en niet in een natuurgebied wordt gedumpt zoals nu veelal gebeurd. Ik hoor steeds vaker de kreet in de media: 'Nederland veranderd in een narcostaat'
Is het niet beter om eens te kijken wat er gebeurd als de overheid hier wat meer vat op krijgt? Die is er ook niet vies van trouwens, om wat winst en accijns te pakken.

In de hele wereld legaliseren gebeurd nooit, daar ben ik ook echt niet bang voor. Zelfs wiet is nog niet eens overal gedoogd en die stijgende lijn daarin gaat erg langzaam.


Nee dat gebeurt nu niet nee omdat de criminelen gewoon hun eigen wietplantages hebben waarmee ze ladingen naar het buitenland sturen. Die hebben geen reden om bij een coffeeshop naar binnen te stappen.

Maar als er inderdaad de beperking blijft met hoeveel wiet je mag halen bij een coffeeshop en een beperking met hoeveel wietplantjes je mag hebben. Dan blijven de illegale wietplantages ook bestaan en blijft de criminaliteit rondom wiet ook gewoon in Nederland.

Wij Nederlanders zouden dan wel eerder kiezen voor de door de overheid geproduceerde wiet want beter voor het milieu, het is door de overheid getest enz.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: [18+] Coke te koop op bokt oeps foutje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 19:40

Omdat er dus inderdaad een limiet van 5 planten en 5 gram is.

Maar even los van de wiet, hoe denk je over de rest van mijn post? Zie jij geen voordelen in door de overheid geproduceerde en gereguleerde XTC?

Whale

Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 19:44

Shaggy09 schreef:
Omdat er dus inderdaad een limiet van 5 planten en 5 gram is.

Maar even los van de wiet, hoe denk je over de rest van mijn post? Zie jij geen voordelen in door de overheid geproduceerde en gereguleerde XTC?


Wat bedoel je met je eerste zin precies?

Natuurlijk zijn er voordelen betreft door de overheid geproduceerde en gereguleerde XTC omdat je dan weet dat het veilig is en er niet mee gerotzooit is.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: [18+] Coke te koop op bokt oeps foutje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 19:54

Ik bedoel dat doordat er altijd een limiet zal blijven op die wiet van 5 gram op zak hebben/kopen dat er criminaliteit zal blijven aangezien er altijd vraag is naar grotere hoeveelheden.

Met XTC zal dit ook zo zijn, dat is logisch. Criminaliteit rondom drugs kun je nooit uitsluiten. Maar je kan wel de boel deels laten reguleren waardoor er meer bekend is en meer kijk op is. Op het moment dat de overheid inzicht krijgt en zelf zal gaan produceren zul je sowieso pillen krijgen zonder troep, minder productie vanuit het criminele circuit dus minder drugs afval dumpingen. Meer bekend over cijfers en gebruikt. Enzovoorts.

Whale

Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Re: [18+] Coke te koop op bokt oeps foutje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 19:59

Oh zo, nu snap ik hem!

Maar of er minder productie zal zijn weet ik niet zeker, misschien een klein beetje. Als je bijvoorbeeld kijkt naar wiet, zo rond de 85% dat hier wordt gekweekt is voor export, de overige 15% is voor hier in Nederland.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: [18+] Coke te koop op bokt oeps foutje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 20:10

Het zal sowieso beter worden dan hoe het nu eraan toe gaat. Al is het alleen al omdat er dan een stuk meer zuivere pillen worden geproduceerd.

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: [18+] Coke te koop op bokt oeps foutje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 20:45

Ik denk dat het tijd wordt die limiet eraf te halen. Als je gewoon mag kopen, dus bijv 20 gaan voor thuis/feestje ga je niet naar een dealer. Niemand haalt 100 gr voor zichzelf, dat bederft. En als het legaal te halen is ga je ook niet zo gauw naar een creepy dealer, alleen om nou met regelmaat voor 5 gr op pad te moeten ipv 1x 20 gram kunnen ophalen

Whale

Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 20:57

Shaggy09 schreef:
Het zal sowieso beter worden dan hoe het nu eraan toe gaat. Al is het alleen al omdat er dan een stuk meer zuivere pillen worden geproduceerd.


Dat sowieso, elke beetjes tellen natuurlijk :)

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 23:49

xx_Irisje schreef:
xxemmely schreef:
[quote="
Ik wil nog wel wat leuke zinnen erin gooien hoor als jullie dat leuk vinden }:)

Make my day

Kom maar door!![/quote]
Sniffel snaffel snuifje, wat komt er door mijn buisje?

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 10:35

Even terugkomend op de discussie van de pagina hiervoor waar gesteld werdt dat andere mensen voor het karretje van de grote spelers gezet worden;
Laten we eerlijk zijn -> gebeurt dit niet óveral???
De boeren die uitgemolken worden voor een zo laag mogelijke prijs in de supermarkt, mensen (kinderen?) die kleding maken voor de H&M die massaal gekocht worden. and so on and so on.

Mijn mening in een liedje:
https://m.youtube.com/watch?v=ABc8ciT5QLs

Geldt voor alle drugs; legalize it don’t criticize it!

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 10:40

sanso schreef:
Even terugkomend op de discussie van de pagina hiervoor waar gesteld werdt dat andere mensen voor het karretje van de grote spelers gezet worden;
Laten we eerlijk zijn -> gebeurt dit niet óveral???
De boeren die uitgemolken worden voor een zo laag mogelijke prijs in de supermarkt, mensen (kinderen?) die kleding maken voor de H&M die massaal gekocht worden. and so on and so on.

Mijn mening in een liedje:
https://m.youtube.com/watch?v=ABc8ciT5QLs

Geldt voor alle drugs; legalize it don’t criticize it!

Dat was ik oa.
Het verschil is dat een boer daar met zijn volle bewustzijn voor kies. ( het kinderen verhaal ben ik het ook niet mee eens). En iemand die voor drugs voor zn karretje gespannen wordt vaak een beperking/psychische problemen heeft en dus niet bij volle verstand is.
En dat maakt voor mij wel een wezenlijk verschil.

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 10:59

Een boer heeft eigenlijk ook geen keus weet je dat? Ja is er wel, kiezen voor de supermarkt of faillisement...
heb eerlijk waar nog nooit de situatie gezien die jij nu beschrijft. En ja ik ben er redelijk in thuis..

Het zal heus voorkomen, maar overal is wel eens onzuivere koek.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37241
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 11:00

sureido schreef:
xxemmely schreef:
[quote="
Ik wil nog wel wat leuke zinnen erin gooien hoor als jullie dat leuk vinden }:)
Kom maar door!!

Sniffel snaffel snuifje, wat komt er door mijn buisje?

Sureido de mededeling van de mod was duidelijk toch. :j Serieus topic geen zinloze "grappige" opmerkingen meer graag. Probeer je daar aub ook aan te houden,