Baudet stelt abortus, werkende vrouwen en meer ter discussie

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Baudet stelt abortus, werkende vrouwen en meer ter discussie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-19 15:10

https://www.nu.nl/politiek/5900676/baud ... gn_id=A100

Ok -O- wat moeten we hier nu mee als westers modern Nederland?

Voor mij gaat hij nu definitief ver over de grens van mijn normen en waarden. Maar zijn manier van het neerzetten zou voor veel mensen best logisch klinken vrees ik %)

Wat wil hij, terug naar aanrecht, geen kiesrecht en kinderen baren?

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: Baudet stelt abortus, werkende vrouwen en meer ter discussie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 15:14

Laat zijn partij dan eerst moeders die ouderschapsverlof willen onderhouden := dan kunnen de vrouwen die graag voor hun gezin zorgen dat ook daadwerkelijk doen.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-19 15:15

Ik vraag me echt af wat zijn beweegredenen zijn iets dergelijks te schrijven? Aandacht trekken? Terug naar twee eeuwen geleden?

Ok sommige vrouwen zijn wat doorgeslagen in hun feminisme maar dat geeft geen reden tot terug willen in de tijd zo ver. Ieder heeft recht op zijn eigen keuzes
Laatst bijgewerkt door karuna op 20-05-19 15:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Re: Baudet stelt abortus, werkende vrouwen en meer ter discussie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 15:16

Karuna, beide denk ik..

Cookies
Berichten: 6574
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 15:16

_O- _O- _O- Die man is gek geworden. Misschien aan het behang zitten snuiven of zo?

Cowboy55
Berichten: 8488
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 15:18

Ben benieuwd wie hier in dit topic gaat beweren dat hij/zij dit niet had zien aankomen van deze roeptoeter.....

Amaryllis

Berichten: 10101
Geregistreerd: 11-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 15:19

Hij doet mij denken aan de leider van de dystopie in de serie the Handmaids Tale. Creep.

miezelke

Berichten: 1316
Geregistreerd: 11-08-11
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 15:19

Ik vermoed dat de donkere, achterliggende reden gaat zijn schrik dat de Westerse bevolking gaat afnemen ten gunste van de Islam of andere "oprukkende" bevolkingsgroepen. Ken de man en zijn partij niet, maar de schrijfstijl + inhoud doet me hieraan denken. Zorgen dat de Westerse bevolking zichzelf even hard voortplant om andere groepen het hoofd te kunnen bieden. En in dat kader is een werkende, carrière-nastrevende vrouw nefast natuurlijk.
Laatst bijgewerkt door miezelke op 20-05-19 15:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Tallie1979
Berichten: 22745
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 15:19

Het verbaast mij helemaal niet.

Vreselijke vent, bah!

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-19 15:20

Ik had dit niet verwacht van hem :P had hem slimmer ingeschat. Maar van mij mag hij ergens ver buiten nederland zonder internet en telefoon gaan wonen. Al vanaf zijn eerste gevaarlijke uitspraken zegt dat genoeg :')

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 15:20

Er zal vast een kleine minderheid van verzuurde, gefrustreerde blanke mannen van middelbare leeftijd zijn bij wie dit 19e eeuwse geblaat erin gaat als koek. Maar ik mag toch hopen dat het weldenkend deel van Nederland zich hier afkeurend of zelfs walgend van afwendt.
Ga zo door Thierry, dan lazer je vanzelf in de val van je eigen narcisme.

Evelijn

Berichten: 7692
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Peize

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 15:21

En zulke praat is ook niet alleen heel erg kwetsend voor vrouwen... maar ook voor mannen die moeten dus wel STERK zijn en carriere willen en geld verdienen en dergelijke... dat is ook een keurslijf.

Karl66

Berichten: 29749
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 15:21

Wat klinkt er logisch aan dan? Ik denk dat heel veel mensen die FvD als acceptabel alternatief voor de VVD zagen weer heel hard terugrennen. Hij wordt met dit gedachtengoed hoogstens wat acceptabeler voor SGP-stemmers, maar die hebben de neiging nogal honkvast te zijn. Met dit verhaal spreekt hij de conservatief christelijke stemmers in de USA aan en dat is daar een hele grote groep, alleen mogen die hier niet stemmen. In Nederland is dat én een kleinere groep en worden die niet zo door hem aangesproken.

lies_sparkle

Berichten: 6126
Geregistreerd: 19-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 15:21

Ik heb het hele essay gelezen.
Ik kan me gewoon niet begrijpen waarom mensen hierop stemmen?
Als je zijn campagne ook leest, is het alleen maar geschreeuw en wat allemaal verkeerd is.
Tuurlijk is Nederland niet perfect en ik ben ook echt geen VVD stemmer maar met dat geschreeuw los je niks op.
Ik hoop dat de komende verkiezingen iedereen die op hem wil stemmen ook zich in gaat lezen (als je dit nog niet gedaan hebt uiteraard).
Maar ik vind het wel heel zorgelijk.

friendly
Berichten: 8398
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 15:21

Ik wist niet dat dat lavendel snuiven dit effect had op mensen... :o? Wat een middeleeuwse gedachte zeg...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 15:22

Als mensen mijn toekomstige werk in de weg gaan zitten, ga ik in protest :D
Teveel vrouwen die ontzettend goed in hun werk zijn.

Denk dat dit veel weerstand op gaat leveren als hij het door wil zetten. Dus ain't gonna happen. Gaat ook nog tegen de grondwet in ~~}>

Boras
Berichten: 9946
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 15:23

Ik ook, Cowboy55.

En het is waarschijnlijk nog maar het begin.

Je ziet dit in zoveel landen gebeuren. En overal makke schaapjes die denken dat hij het vast niet zo bedoelt. Dat kan toch niet. En als dan eindelijk het kwartje valt.... of toch? O jee! En dan is de macht al gegeven.

Cowboy55
Berichten: 8488
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 15:24

friendly schreef:
Ik wist niet dat dat lavendel snuiven dit effect had op mensen <KNIP>


_O- LSD....Lavendel Snuif Drug.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-19 15:24

Toch ben vorige week geschrokken bij een uitje hoeveel mensen op hem gestemd hebben en gaan stemmen bij de europese verkiezingen. :oo heb geprobeerd uit te vissen waarom ze op hem stemmen maar dat is me niet duidelijk geweest. Meerderheid was nog vrouw ook :roll: gewoon schokkend %)

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 15:27

Wordt nog een probleempje met de krimpende arbeidsmarkt en de voortschrijdende vergrijzing, als de vrouwtjes terug gaan naar het aanrecht. Want wie gaat dan het werk van die vrouwtjes overnemen? Gastarbeiders? O nee wacht, dat kunnen de mannen uiteraard wel alleen, als het aan Thierry ligt. Mogen ze standaard 120 uur per week werken.
#realitycheck

BigOne
Berichten: 38225
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 15:27

Woensdag avond, debat tussen Baudet en Rutte, dat word hopelijk smullen. Ben geen fan van beide maar hoop toch zo dat Rutte hem zo gigantisch te kakken zet.

Evelijn

Berichten: 7692
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Peize

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 15:29

Hij is prototype sterke reddende man, Karuna, die we in films en tv hebben voorgeschoteld gekregen. Net als vrouwen we altijd onbewust in de Westerse samenleving geleerd hebben dat een ECHTE vrouw, slank, mooi, bescheiden en goede moeder is ...

Ik zou iedereen aanraden eens wat van Brene Brown te lezen ... ben nu bezig in De kracht van kwetsbaarheid en echt zoveel sociale problematiek zie je terug in wat zij in haar onderzoek over kwetsbaarheid en schaamte heeft onderzocht.

Tallie1979
Berichten: 22745
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 15:29

Maar serieus.. Zijn moeder had hem beter door kunnen slikken.

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 15:30

Helaas heeft Rutte daar tor nu toe volstrekt niet de ballen voor gehad, Bigone.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-19 15:30

Baudet is verbaal sterker dan Rutte denk ik. Ik vrees dat de laatste onderspit gaat delven. En dan zijn we als land nog meer de pineut. Ik ga niet kijken, beter van niet mezelf kwaad maken om een paar bekvechtende haantjes is me niet waard