Dierenactivisten bezetten varkensstal in Boxtel

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Kinke

Berichten: 20477
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Dierenactivisten bezetten varkensstal in Boxtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 18:02

klopt Palmera


Kinke

Berichten: 20477
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Dierenactivisten bezetten varkensstal in Boxtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 10:45

hoe gaan jouw oplossingen gefinancierd worden Ninx, daar ben ik wel benieuwd naar. Wij willen hier best een koppel scharrelvarkens laten lopen hoor. Als iemand dit wil financieren dan hoor ik het wel.

Kinke

Berichten: 20477
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 10:52

Als die scharrelvarkens zo rendabel zijn dan ging iedereen er wel op over Ninx.
Maar hoe gaat die consument de werkelijke kostprijs betalen dan?

Kinke

Berichten: 20477
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Dierenactivisten bezetten varkensstal in Boxtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 13:29

Als die activisten principieel zijn dan gaan zo ook een manege bezoeken, of een pensionstal zonder weides.

Kinke

Berichten: 20477
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 14:02

Loretta schreef:
Dat zullen ze vast nog wel doen. Ik denk dat het voor hun niet eens uitmaakt of er wel of geen weides zijn. Deze lui zijn tegen elk gebruik van dieren. Dus als jij een paard hebt kun je ook nog weleens last van ze krijgen.


Nu je het zegt...als ze slim zijn dan komen ze hier. Koeien, 2 paarden, 3 kippen, een hond en een kat. Gelijk een hele serie diersoorten in 1x :D :)*

Manege gaan ze vast niet doen, worden ze niet populair door.

Kinke

Berichten: 20477
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Dierenactivisten bezetten varkensstal in Boxtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 14:14

prima, de koeien lopen in de wei met hun kalfjes, de paarden staan ook in de wei, de kippen lopen ergens op het erf, de kat is op muizenjacht of ligt te slapen op de tuinset of ergens binnen en de hond van 63 kilo verwelkomt ze wel.

Kinke

Berichten: 20477
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Dierenactivisten bezetten varkensstal in Boxtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 14:25

dit is vleesvee imaudy, vandaar. Hier hebben de koeien na 6 maanden stress wanneer ze van de kalfjes gescheiden worden.

Kinke

Berichten: 20477
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 14:48

imaudy schreef:
Ja dat snap ik, rood bonte koeien heb je?


Nee, zeker niet. Rood bont is meestal melkvee. Misschien bedoel jij verbeterd roodbont?
wij hebben Blonde d'Aquitaines.


Afbeelding

Kinke

Berichten: 20477
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 15:58

blijkbaar is het ook een misdaad om Poolse werknemers te hebben.

Kinke

Berichten: 20477
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 17:07

dakplaat schreef:
Biologische varkenshouders zijn blijkbaar ook niet veilig.. Bizar hoor.


Niet bizar, ze willen gewoon niet dat we nog vlees eten, maakt niet uit of het biologisch is of niet.

Kinke

Berichten: 20477
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 21:41

tja, ik vind het flauwekul. Het komt erop neer dat wanneer jij het belang maar groot genoeg vindt, jij jezelf boven de wet plaatst. Stel je voor dat iedereen die vindt dat hij het ergens niet mee eens is en zijn doel wil bereiken de wet overtreedt. Zal een mooi zooitje worden in Nederland.


Kinke

Berichten: 20477
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Dierenactivisten bezetten varkensstal in Boxtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 22:34

gezelligheid op Nederland 1..... Ik zit hier plaatsvervangend te koken van woede.

Kinke

Berichten: 20477
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Dierenactivisten bezetten varkensstal in Boxtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 22:41

en die big was niet eens doodgegaan bij de geboorte, die big was versteend

Kinke

Berichten: 20477
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 10:09

Die belachelijke actie met dat biggetje water geven maakt goed duidelijk hoeveel verstand ze er van heeft. Ze maakte ook een opmerking over een dierenarts die binnen zou zijn, naar wat ik heb begrepen was dat een dierenarts assistente?
En het totale onbegrip dat inbreken in een stal niet erg is, want het is niet het woonhuis. Eigenlijk zo iemand die dat beweert eens een hele lange tijd moeten meedraaien in zo'n gezin. Het is niet je werk, het is je manier van leven. Je bent er altijd mee bezig, maakt sowieso enorm lange dagen, en dat 7 dagen per week. Vakanties zijn een uitzondering of gewoon nooit mogelijk. Meestal ben je de zoveelste generatie, dus als kind leefde je al zo tussen de dieren. De afgelopen dagen waren de boeren (en wij zelf ook) weer druk, hadden allemaal weer last van graskoorts :D Megadruk dus weer met maaien, schudden, harken etc.etc. en constant de weersvoorspelling in de gaten houden. Stress of het lang genoeg droog zal blijven. Zo'n onderdeel van de bedrijfsvoering is al zo verschrikkelijk belangrijk, krijgen we een voorraad die groot genoeg zal zijn tot volgend jaar? Maandag de jongen die hier kwam maaien nog bijgevoerd, arme ziel had nog niet eens gegeten 's avonds en ik had toevallig eten over. Zijn werkdag is die dag minstens 1 1/2 keer zo lang als die van de gemiddelde werkende Nederlander. Ik kan het niet eens uitleggen hoe het is om op deze manier te wonen en werken. Ze gooien er allemaal hun ziel en zaligheid in. En dat anti vleeseters dan de arrogantie hebben om te beweren dat wanneer je vlees eet, je dus niet van dieren kunt houden, daar kots ik echt van.

Kinke

Berichten: 20477
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Dierenactivisten bezetten varkensstal in Boxtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 10:31

Zie dan regelmatig als opmerking dat een open dag niet echt is, maar in scene gezet :D ;)

Kinke

Berichten: 20477
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Dierenactivisten bezetten varkensstal in Boxtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 14:08

pien, je kijkt wel een beetje door een gekleurde bril hoor. Ook hier stikt het van de vogels, insecten, vlinders en roofvogels. En onze kalfjes hangen ook een half jaar aan de bar bij hun moeders. Veel boeren willen bijvoorbeeld helemaal geen mest injecteren, maar de Nederlandse overheid stelt dit verplicht. En zo zijn er honderden regels welke bedacht zijn achter een bureau. Intensieve veeteelt vindt hier plaats omdat Nederlandse boeren zo'n beetje de beste ter wereld zijn. Andere landen nemen heel graag een kijkje bij de Nederlanders. En produceren voor export, dat is toch gewoon Nederland. Handelsland bij uitstek. De reden waarom Nederlanders over de hele wereld te vinden zijn.
Je praat ook wel erg eenvoudig over je geluk elders zoeken. Als je hier een bedrijf hebt, heb je hoge schulden. Als je jong bent kun je niet zomaar een paar miljoen tevoorschijn toveren om in het buitenland te beginnen. Om nog maar niet te praten over het achterlaten van familie, vrienden en bedrijven die al generaties in de familie zijn.

Kinke

Berichten: 20477
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 14:19

Maar nu ga jij ervan uit dat de boeren niet verder kijken dan hun neus lang is. Dat is dus niet zo. Maar het wil niet zeggen dat iedereen zomaar z'n boeltje bij elkaar kan pakken.
Mensen in Nederland staan zo langzamerhand zo'n eind van de natuur af, die hebben helemaal geen idee wat er groeit en bloeit in de Nederlandse weides. Het is veel gemakkelijker om berichten op FB etc. na te roepen. Zeker weten dat men zelf niet op onderzoek uitgaat. En bij uitzondering vraagt men rechtstreeks iets aan een boer. Ik ben helemaal niet enthousiast over megastallen, maar ik ben er ook niet op tegen. Er is maar 1 ding belangrijk, hoe de dieren verzorgd worden. En dat kan in een kleine stal slechter zijn dan bij een grote. Dat kan bij een biologische veehouderij slechter zijn dan bij een gangbaar bedrijf. De boer, dat is degene die bepaalt hoe een dier verzorgt wordt.

Kinke

Berichten: 20477
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 16:41

onze koeien weten ook feilloos vreemden te herkennen en gaan dan ook direct in de alert stand.

Kinke

Berichten: 20477
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 17:40

pien, een beetje boer trekt het kalf altijd met de weeën mee, dat heeft niks met de Franse manier te maken. Gebeurt hier ook, ook als we de krik moeten gebruiken en bij melkveehouders net zo. Overal zijn prutsers te vinden, ook in Frankrijk.
En uiteraard roep je de veearts als er iets niet goed lijkt of als je vermoedt dat het niet gaat passen. We zeggen hier altijd dat een dier beter een probleem kan hebben dan een mens, de veearts is er zelfs 's nachts binnen 10 minuten. Probeer hier maar eens zo'n snelle afspraak met de huisarts te krijgen ;)
Limousin, Blonde d'Acquitaine, rassen die je ook in Nederland vindt, kwaliteitsvlees voor de liefhebber want helaas gaat de gemiddelde Nederlandse consument nog voor het goedkoopste.

Kinke

Berichten: 20477
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Dierenactivisten bezetten varkensstal in Boxtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 17:53

oh zeker. 1 van mijn paarden komt uit Zuid Spanje, toch ook een gebied waar veel ellende mbt dieren voorkomt. Ik heb de vorige eigenaar van haar op Facebook, zie ook genoeg berichten waarbij dierenmishandeling echt wordt afgekeurd bij Spanjaarden. Er is daar volgens mij wel een verandering gaande.

Kinke

Berichten: 20477
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Dierenactivisten bezetten varkensstal in Boxtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 11:42

Tja, het komt erop neer dat een bepaalde groep mensen vinden dat hun opvattingen belangrijker zijn dan de wet. Als je ze daar op aanspreekt dan krijg je alleen het argument dat het doel de middelen heiligt. Dan ben je uitgel.ld toch?
Hoe het in ons landje zou gaan als iedereen zijn eigen wetten hanteert, daar praat men dan niet over.

Kinke

Berichten: 20477
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Dierenactivisten bezetten varkensstal in Boxtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 12:24

vertel Ninx. Welke overtredingen, wat is er toen aan gedaan?

Kinke

Berichten: 20477
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Dierenactivisten bezetten varkensstal in Boxtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 13:08

En al die zaken speelden dus bij de betreffende boer Ninx?

Kinke

Berichten: 20477
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Dierenactivisten bezetten varkensstal in Boxtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 13:18

Ben ik ook wel benieuwd naar. Bedreiging is simpel toch? Aangifte doen.

Kinke

Berichten: 20477
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Dierenactivisten bezetten varkensstal in Boxtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 22:24

weggestopte stallen? Ga maar eens een rondje rijden, die stallen staan gewoon net als andere stallen zichtbaar. en biggen in het donker, nog nooit van gehoord. Denk ook niet dat zoiets nog mag.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Berdien, GoogleAdsense, josien_m_, Lanoca, NinaCharlie, Plonspony, Raineri en 6 bezoekers