Klimaatopwarming, wat doe jij?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
8nnemiek

Berichten: 43380
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 16:02

Even de eerste link van google: https://www.verantwoordeveehouderij.nl/ ... Europa.htm
Citaat:
Met bijna 3,5 euro/100 kg melk ontvangen Nederlandse melkveehouders ten opzichte van andere belangrijke Europese zuivellanden de minste subsidie.

In de rest van Europa krijgen boeren dus over het algemeen meer subsidie, maar ook in Nederland krijgen ze dit.

pien_2010

Berichten: 43139
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 16:05

Baudet komt ermee om aan te geven dat er GEEN klimaat probleem is. Deze wetenschappers komen ermee daar ze denken dat we nog veel meer moeten doen daar het proces anders omonkeerbaar is. Dus twee standpunten die totaal tegenover elkaar staan. Dus wat enzino schrijft klopt maar ten dele, het klimaatakkoord is waarschijnlijk niet genoeg. Dus als je die lijn doortrekt en we doen niets, dan loopt het zeker fout af en nog veel sneller ook.
Wel verschrikkelijk vind ik het, dat we 40 jaar na dato nadat de eerste zeer serieuze waarschuwingen gedaan werd door wetenschappers, dat het fout ging met onze aarde we nu nog steeds deze discussie aan het voeren zijn en er werkelijk mensen denken dat het allemaal wel los loopt of als het niet losloopt het niet aan de mens ligt dat onze aarde opwarmt. Eigenlijk word ik hier heel erg verdrietig van en ook boos.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 18:01

Magrathea schreef:
Shaggy09 schreef:
Ik betwijfel het..
Als Baudet met de feiten op tafel komt over de resultaten die het klimaatakkoord zal opbrengen (wat enzino hierboven al mooi had uitgelegd) krijgt ie alleen maar negatief commentaar en lachen ze hem uit.

Omdat hij ongelijk heeft
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~bd4fe21a/


Qua kosten misschien ja. Maar daar had ik het dan ook niet over.
Ik heb het over het resultaat over 50 jaar. Of over 100 jaar. Is de opwarming dan echt gedaald? Of is dat percentage nihil?

pien_2010

Berichten: 43139
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 18:09

Een feit is, leef vooral lekker door, dan is het resultaat niet eens nihil gedaald maar zoveel procent.....gestegen met alle gevolgen van dien.
Maar zoals de fabeltjeskrant al zei:" oogjes toe, snaveltjes dicht en slaap lekker".
Mijn tijd zal het wel duren, ik ben een oude vrouw........ga vooral zo door met ontkennen en ga vooral zo door met leven. ....sneu voor de klimaatspijbelaars die wel nog geloven in een transitie en een betere toekomst, het is ongelooflijk dat nu er eindelijk meer bewustzijn komt,en er iets lijkt te veranderen (nog lang niet genoeg) er een groepje mensen op staat die de hakken in het zand zetten en in de ontkenning zitten vaak gebruik makend van onjuiste informatie.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 18:11

pien_2010 schreef:
Baudet komt ermee om aan te geven dat er GEEN klimaat probleem is. Deze wetenschappers komen ermee daar ze denken dat we nog veel meer moeten doen daar het proces anders omonkeerbaar is. Dus twee standpunten die totaal tegenover elkaar staan. Dus wat enzino schrijft klopt maar ten dele, het klimaatakkoord is waarschijnlijk niet genoeg. Dus als je die lijn doortrekt en we doen niets, dan loopt het zeker fout af en nog veel sneller ook.
Wel verschrikkelijk vind ik het, dat we 40 jaar na dato nadat de eerste zeer serieuze waarschuwingen gedaan werd door wetenschappers, dat het fout ging met onze aarde we nu nog steeds deze discussie aan het voeren zijn en er werkelijk mensen denken dat het allemaal wel los loopt of als het niet losloopt het niet aan de mens ligt dat onze aarde opwarmt. Eigenlijk word ik hier heel erg verdrietig van en ook boos.


Waarom? Ik vind het alleen maar goed dat dit in twijfel word getrokken aangezien het enorm veel gaat kosten om zoveel mogelijk ´klimaatvriendelijk´ te maken, en wanneer het resultaat zo nihil gaat zijn als er word voorspelt is het eigenlijk waanzin om daar miljarden euro´s in te steken. Ik zie dan liever dat ze het milieu wat meer gaan aanpakken en daar hun geld in steken. Iedere euro kun je maar 1 keer uitgeven.

Dat dat de wereld vervuilt is gewoon een feit, dat zie je zo als je de straat op loopt. Of dat het klimaat veranderd door natuurlijk proces of de mens vind ik nog steeds een vraagteken. Er zijn klimaatwetenschappers die het een zeggen, maar heb ook klimaatwetenschappers gehoord die weeldegelijk denken dat het moeder natuur is die gewoon haar gang gaat. Dat wij het versterken geloof ik wel, maar schrap de helft van de vluchten wereldwijd maar eens, ik weet zeker dat we daar ons stukje klimaatopwarming al mee opgelost hebben voor een heel eind.
En zoals eerder aangegeven is moeder natuur haar gang aan het gaan. Het klimaat veranderd nou eenmaal. Daar kun je verdrietig en boos om worden maar ik denk dat je beter jezelf in kan zetten voor het milieu en het op die manier aanpakken.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 18:15

pien_2010 schreef:
Een feit is, leef vooral lekker door, dan is het resultaat niet eens nihil gedaald maar zoveel procent.....gestegen met alle gevolgen van dien.
Maar zoals de fabeltjeskrant al zei:" oogjes toe, snaveltjes dicht en slaap lekker".
Mijn tijd zal het wel duren, ik ben een oude vrouw........ga vooral zo door met ontkennen en ga vooral zo door met leven. ....sneu voor de klimaatspijbelaars die wel nog geloven in een transitie en een betere toekomst, het is ongelooflijk dat nu er eindelijk meer bewustzijn komt,en er iets lijkt te veranderen (nog lang niet genoeg) er een groepje mensen op staat die de hakken in het zand zetten en in de ontkenning zitten vaak gebruik makend van onjuiste informatie.


Nogmaals, bedenk je wel effe dat als het zo weinig effect gaat hebben het gewoon weggegooid geld is! Die miljarden euro´s komen niet uit de lucht vallen hé, daar kunnen de burgers gewoon voor opdraaien. Die mogen nog meer belasting gaan betalen dan ze al doen. Denk eens aan die mensen die niet eens een stukje biologisch vlees kunnen betalen. Je doet er allemaal zo gemakkelijk over alsof het met een vingerknip kan worden opgelost als alle neuzen dezelfde kant op staan. Ik zou zeggen succes ermee.

pien_2010

Berichten: 43139
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 18:22

Shaggy goed lezen! ! Ik reageer op iemand die beweert dat het geen effect heeft. Ik denk dat het wel nog effect kan hebben en dus zeg ik vooral niets doen, dan hebben we geen 0% effect (zoals beweerd werd) maar warmen we nog eens paar graden erbij op. Het mag nu toch onderhand wel duidelijk zijn waar ik sta. Aan de slag, transitie die vergaand moet zijn om het tij nog te keren. Nu meteen .

ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 18:25

Shaggy09 schreef:
pien_2010 schreef:
Een feit is, leef vooral lekker door, dan is het resultaat niet eens nihil gedaald maar zoveel procent.....gestegen met alle gevolgen van dien.
Maar zoals de fabeltjeskrant al zei:" oogjes toe, snaveltjes dicht en slaap lekker".
Mijn tijd zal het wel duren, ik ben een oude vrouw........ga vooral zo door met ontkennen en ga vooral zo door met leven. ....sneu voor de klimaatspijbelaars die wel nog geloven in een transitie en een betere toekomst, het is ongelooflijk dat nu er eindelijk meer bewustzijn komt,en er iets lijkt te veranderen (nog lang niet genoeg) er een groepje mensen op staat die de hakken in het zand zetten en in de ontkenning zitten vaak gebruik makend van onjuiste informatie.


Nogmaals, bedenk je wel effe dat als het zo weinig effect gaat hebben het gewoon weggegooid geld is! Die miljarden euro´s komen niet uit de lucht vallen hé, daar kunnen de burgers gewoon voor opdraaien. Die mogen nog meer belasting gaan betalen dan ze al doen. Denk eens aan die mensen die niet eens een stukje biologisch vlees kunnen betalen. Je doet er allemaal zo gemakkelijk over alsof het met een vingerknip kan worden opgelost als alle neuzen dezelfde kant op staan. Ik zou zeggen succes ermee.

Dat is ook het punt. Hoe banger je de mensheid maakt, hoe meer men bereid is te betalen.
Dat is waar het om draait. De rest wordt er door iedereen, zowel de pro's als de con's er aan de haren bijgesleept om maar hun eigen gelijk aan te tonen.

Feit is dat we gewoon 10 - 15 jaar verder zijn voordat we alleen al onze infrastructuur hebben aangepast op alle zinnige plannen; de onzin, zoals een elektrisch rijdend Nederland, laten we dan nog maar even buiten beschouwing. Heeft niks met wil of geld te maken maar simpelweg met de handen die het werk moeten uitvoeren. Die handjes zijn er nauwelijks en die gaan er voorlopig ook niet komen.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 18:27

pien_2010 schreef:
Shaggy goed lezen! ! Ik reageer op iemand die beweert dat het geen effect heeft. Ik denk dat het wel nog effect kan hebben en dus zeg ik vooral niets doen, dan hebben we geen 0% effect (zoals beweerd werd) maar warmen we nog eens paar graden erbij op. Het mag nu toch onderhand wel duidelijk zijn waar ik sta. Aan de slag, transitie die vergaand moet zijn om het tij nog te keren. Nu meteen .


Ja inderdaad het tij keren zo snel mogelijk, maar niet alle burgers belasten met die kosten!

Popstra
Berichten: 13714
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 18:28

Shaggy09 schreef:
pien_2010 schreef:
Een feit is, leef vooral lekker door, dan is het resultaat niet eens nihil gedaald maar zoveel procent.....gestegen met alle gevolgen van dien.
Maar zoals de fabeltjeskrant al zei:" oogjes toe, snaveltjes dicht en slaap lekker".
Mijn tijd zal het wel duren, ik ben een oude vrouw........ga vooral zo door met ontkennen en ga vooral zo door met leven. ....sneu voor de klimaatspijbelaars die wel nog geloven in een transitie en een betere toekomst, het is ongelooflijk dat nu er eindelijk meer bewustzijn komt,en er iets lijkt te veranderen (nog lang niet genoeg) er een groepje mensen op staat die de hakken in het zand zetten en in de ontkenning zitten vaak gebruik makend van onjuiste informatie.


Nogmaals, bedenk je wel effe dat als het zo weinig effect gaat hebben het gewoon weggegooid geld is! Die miljarden euro´s komen niet uit de lucht vallen hé, daar kunnen de burgers gewoon voor opdraaien. Die mogen nog meer belasting gaan betalen dan ze al doen. Denk eens aan die mensen die niet eens een stukje biologisch vlees kunnen betalen. Je doet er allemaal zo gemakkelijk over alsof het met een vingerknip kan worden opgelost als alle neuzen dezelfde kant op staan. Ik zou zeggen succes ermee.
ja of dat je op je oude dag nog even 30.000+ mag gaan uitgeven aan het klimaat vriendelijk maken van je huis... (En in de winter steenkoud hebben omdat die warmte pompen eigenlijk toch niet toereikend zijn)

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 19:02

Shaggy09 schreef:
pien_2010 schreef:
Baudet komt ermee om aan te geven dat er GEEN klimaat probleem is. Deze wetenschappers komen ermee daar ze denken dat we nog veel meer moeten doen daar het proces anders omonkeerbaar is. Dus twee standpunten die totaal tegenover elkaar staan. Dus wat enzino schrijft klopt maar ten dele, het klimaatakkoord is waarschijnlijk niet genoeg. Dus als je die lijn doortrekt en we doen niets, dan loopt het zeker fout af en nog veel sneller ook.
Wel verschrikkelijk vind ik het, dat we 40 jaar na dato nadat de eerste zeer serieuze waarschuwingen gedaan werd door wetenschappers, dat het fout ging met onze aarde we nu nog steeds deze discussie aan het voeren zijn en er werkelijk mensen denken dat het allemaal wel los loopt of als het niet losloopt het niet aan de mens ligt dat onze aarde opwarmt. Eigenlijk word ik hier heel erg verdrietig van en ook boos.


Waarom? Ik vind het alleen maar goed dat dit in twijfel word getrokken aangezien het enorm veel gaat kosten om zoveel mogelijk ´klimaatvriendelijk´ te maken, en wanneer het resultaat zo nihil gaat zijn als er word voorspelt is het eigenlijk waanzin om daar miljarden euro´s in te steken. Ik zie dan liever dat ze het milieu wat meer gaan aanpakken en daar hun geld in steken. Iedere euro kun je maar 1 keer uitgeven.

Dat dat de wereld vervuilt is gewoon een feit, dat zie je zo als je de straat op loopt. Of dat het klimaat veranderd door natuurlijk proces of de mens vind ik nog steeds een vraagteken. Er zijn klimaatwetenschappers die het een zeggen, maar heb ook klimaatwetenschappers gehoord die weeldegelijk denken dat het moeder natuur is die gewoon haar gang gaat. Dat wij het versterken geloof ik wel, maar schrap de helft van de vluchten wereldwijd maar eens, ik weet zeker dat we daar ons stukje klimaatopwarming al mee opgelost hebben voor een heel eind.
En zoals eerder aangegeven is moeder natuur haar gang aan het gaan. Het klimaat veranderd nou eenmaal. Daar kun je verdrietig en boos om worden maar ik denk dat je beter jezelf in kan zetten voor het milieu en het op die manier aanpakken.

Maar dit is het je wel heel makkelijk er onderuit maken.
Ja, het effect van een enkel land (Nederland) is maar klein.
Maar:
1) We lopen constant te zeuren dat andere landen ' ook niks doen' (foute aanname, we lopen enorm achter qua besparende maatregelen op andere EU landen), als iedereen dit zegt gebeurt er inderdaad niets. Verder hoor je ook niemand zeggen "Ik ga nooit meer belasting betalen, mijn bijdrage is toch maar nihil" - zo werkt het gewoon niet. Kunnen we in de toekomst vervuilende landen onder druk zetten om toch iets te doen als we zelf ook nog onze doelen bij lange na niet halen?
2) Zelfs al geloof je niet dat we achterlopen: waarom zou het erg zijn om een voorloper te zijn in de technologie van de toekomst? Links of rechtsom: fossiele brand- en grondstoffen zijn eindig dus we kunnen ons maar beter voorbereiden op een wereld zónder. Ik zie dat er ook hier weer gejammerd wordt over dat accu's enzo ook allemaal niet milieuvriendelijk zijn - maar dat is het huidige systeem al helemaal niet. Echt, doodmoe word ik ervan.

Het overgrote deel van de wetenschappers is het er over eens dat huidige klimaatverandering het gevolg is van menselijk handelen, het enige waar nog geen consensus over is is of model zus of zo betere voorspellingen biedt. Als het 50/50 was snapte ik je twijfel nog, maar ik denk dat je onderschat hoeveel onderzoek hier al naar gedaan is - van oorzaken als methaan, CO2, verschillende industrieën naar de gevolgen (smeltend poolijs, verwarming van de oceanen, extremere weersomstandigheden). Het feit dat mensen nu in talloze media moeten gaan uitleggen dat er écht een probleem is en dat lieden als Trump (een zakenman die niet oplet bij briefings, rapporten niet leest en een compleet vertekend wereldbeeld heeft wat betreft technologie) en Baudet (een geschiedkundige die promoveerde op democratische rechtsstaten door de eeuwen heen) ineens naast hun oorspronkelijke achtergrond ook menen een graad in de meteorologie / klimatologie / geologie te hebben, gezien de uitspraken die ze over klimaatverandering doen. Mijn bek valt er echt van open dat zoveel mensen de klinkklare wetenschappelijke conclusies over dit onderwerp op gelijk niveau zien met Trump die iets uitkraamt of Baudet die met een paar uit de context getrokken grafieken wappert. Ik zei het al eerder: het grotere probleem hier is gewoon dat men tegenwoordig wetenschap ziet als één van de vele meningen die er over een onderwerp zijn, waar je het mee eens of oneens kunt zijn. On-be-grijpelijk.

Popstra
Berichten: 13714
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Klimaatopwarming, wat doe jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 19:09

Ik denk dat je eerder doodmoe van jezelf word met je zinloze gestress om iets wat je toch niet kan fiksen.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 19:18

Zoals ik al eerder zei, wij kunnen alles gaan betalen dus dat dit al zo lang in twijfel word getrokken is logisch. Jij mag het allemaal onbegrijpelijk vinden en jezelf blijven verbazen maar mensen trekken niet zomaar iets in twijfel omdat ze dat leuk vinden of omdat ze Trump en Baudet achterna willen lopen. Zo dom zijn de meeste mensen niet. Natuurlijk vind bijna geen een Nederlander het stom om een koploper te zijn wat betreft het milieu, of om een innovatief land te zijn. Maar wanneer er continu in het nieuws komt hoeveel miljarden euro's dat klimaatakkoord gaat kosten zullen veel zoiets hebben van, oké dan geen koploper. Raar? Nee totaal niet. Waarom zou de burger geen twijfel in zoiets mogen hebben? Dat het effect zo minimaal is kan Baudet zeggen maar ook een wetenschapper zegt dit hoor. Baudet en Trump kunnen een hoop bullshit uitkramen maar wat betreft het stukje effect en gevolg heeft Baudet gewoon gelijk.

Oh en dat van ik betaal geen belasting meer want mijn bijdrage is nihil gaat gewoon totaal niet op. Van het meeste belastinggeld zien wij gelukkig wel resultaat.

Oehlala
Berichten: 4302
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 19:28

8nnemiek schreef:
Even de eerste link van google: https://www.verantwoordeveehouderij.nl/ ... Europa.htm
Citaat:
Met bijna 3,5 euro/100 kg melk ontvangen Nederlandse melkveehouders ten opzichte van andere belangrijke Europese zuivellanden de minste subsidie.

In de rest van Europa krijgen boeren dus over het algemeen meer subsidie, maar ook in Nederland krijgen ze dit.



je bron is van 2016.
er zit geen subsidie op melk. subsidie zit op de grond.

Loretta
Berichten: 8712
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 19:56

Shaggy09 schreef:
Zoals ik al eerder zei, wij kunnen alles gaan betalen dus dat dit al zo lang in twijfel word getrokken is logisch. Jij mag het allemaal onbegrijpelijk vinden en jezelf blijven verbazen maar mensen trekken niet zomaar iets in twijfel omdat ze dat leuk vinden of omdat ze Trump en Baudet achterna willen lopen. Zo dom zijn de meeste mensen niet. Natuurlijk vind bijna geen een Nederlander het stom om een koploper te zijn wat betreft het milieu, of om een innovatief land te zijn. Maar wanneer er continu in het nieuws komt hoeveel miljarden euro's dat klimaatakkoord gaat kosten zullen veel zoiets hebben van, oké dan geen koploper. Raar? Nee totaal niet. Waarom zou de burger geen twijfel in zoiets mogen hebben? Dat het effect zo minimaal is kan Baudet zeggen maar ook een wetenschapper zegt dit hoor. Baudet en Trump kunnen een hoop bullshit uitkramen maar wat betreft het stukje effect en gevolg heeft Baudet gewoon gelijk.

Oh en dat van ik betaal geen belasting meer want mijn bijdrage is nihil gaat gewoon totaal niet op. Van het meeste belastinggeld zien wij gelukkig wel resultaat.


Dit kabinet kennende wordt die rekening van alle miljarden uiteraard weer bij de gewone burger neergelegd. Na de verhoging van de energiekosten die voor het klimaat niets helpen maar alleen maar een onnozele belastingmaatregel is kunnen we nu nog veel meer kosten verwachten. Ik kan me zo langzamerhand heel goed voorstellen dat het draagvlak voor het klimaat verdampt.

Horseloverl
Berichten: 2222
Geregistreerd: 27-03-13

Re: Klimaatopwarming, wat doe jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 21:39

pien_2010: er was pas een vertegenwoordiger bij ons omdat wij zaten te twijfelen over zonnepanelen. Deze man vertelde ons dit dus waarna wij de keuze hebben gemaakt om dit niet te doen. Ook is het extreem gevaarlijk om deze te plaatsen op daken waar stallen onder zitten omdat als er bijvoorbeeld met oud en nieuw een vuurpijl in komt je hele schuur af fikt.

pien_2010

Berichten: 43139
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 21:48


Horseloverl
Berichten: 2222
Geregistreerd: 27-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 21:57


Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: Klimaatopwarming, wat doe jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 22:00

Wij hebben 10 jaar geleden zonnepanelen genomen en dat is echt een investering geweest. Krijgen subsidie en goedkope energie.

Weet niet of het anno nu nog steeds zo gunstig is. Het is ook ontzettend duur.

pien_2010

Berichten: 43139
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 22:08

Ik ben nog steeds ah googelen, maar blijkt toch echt mee te vallen.
Wat ik wel tegenkwam is dat er een zonnepanelen park op de oude afvalberg in Bavel komt om een hele wijk van stroom te voorzien. Heb ik vroeger vlak bij gewoond, zo leuk dus.
Bizar dat een vertegenwoordiger dit vertelt.

ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 22:28

pien_2010 schreef:
Ik ben nog steeds ah googelen, maar blijkt toch echt mee te vallen.
Wat ik wel tegenkwam is dat er een zonnepanelen park op de oude afvalberg in Bavel komt om een hele wijk van stroom te voorzien. Heb ik vroeger vlak bij gewoond, zo leuk dus.
Bizar dat een vertegenwoordiger dit vertelt.

Die zonnepanelen zijn binnen nu en 10 jaar "achterhaalde onzin" Niet omdat zonnepanelen onzin zijn, maar omdat de ontwikkeling niet stil staat.

Sterker nog: de panelen die nu te koop zijn, zijn al achterhaald qua prestaties, maar zolang het verkocht wordt en er geen harde eisen gesteld worden aan het rendement, dumpen die Chinezen hun goedkope spul op de Europese (en andere) markt.

Niet waar?
Nou, ik heb eens voor een bedrijf gewerkt (wereldspeler, iedereen kent het merk) en dat bedrijf leverde in die tijd (midden jaren '90) de allerbeste kleuren kopieermachine ter wereld. Gewoon echt de beste. Er zaten speciale beveiligingen in om te voorkomen dat je er geld of waardepapieren mee kon kopiëren.

Onze grootste concurrent kwam met een nieuw type kleuren kopieermachine op de markt. Die was BETER dan "onze" machine. Niet een beetje beter, echt heel veel beter, bijna revolutionair.

Binnen drie maanden had "ons merk" een machine op de markt die onze concurrent overtrof; ver overtrof. Ze konden niet eens in onze schaduw komen staan.
Je ontwikkeld niet in drie maanden een nieuwe kopieermachine die zo'n kwaliteits-stap kan maken, no way.
Die kennis, en die machine, stonden al lang klaar, maar als je al de beste in de markt bent, de vraag het aanbod ver overstijgt (6mnd levertijd was regel) waarom zou je dan een machine op de markt brengen die beter is?

Met zonnepanelen gaat het niet veel beter en zelfs als afval een dingetje is, hoe wil je het probleem dan oplossen? Eerst wachten tot we dat "afvalprobleem" hebben opgelost? Dan weet ik nog wel een paar problemen die je eerst aan moet pakken.

Loretta
Berichten: 8712
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 22:37

Francieen schreef:
pien_2010: er was pas een vertegenwoordiger bij ons omdat wij zaten te twijfelen over zonnepanelen. Deze man vertelde ons dit dus waarna wij de keuze hebben gemaakt om dit niet te doen. Ook is het extreem gevaarlijk om deze te plaatsen op daken waar stallen onder zitten omdat als er bijvoorbeeld met oud en nieuw een vuurpijl in komt je hele schuur af fikt.



oei daar noem je wat. Zonnepanelen zijn dus ook niet bepaald zaligmakend.

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/artikel ... cord-brand

Hoe zit het met de richting van het dak trouwens. Als je dak maar een half deel van de dag de zon erop heeft staan lijkt het mij toch ook dat je maar het halve rendement uit de panelen haalt. Als jouw huis dus in de verkeerde richting gebouwd is wel iets om rekening mee te houden lijkt mij.

Janneke2

Berichten: 22731
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 22:37

Francieen schreef:
pien_2010: er was pas een vertegenwoordiger bij ons omdat wij zaten te twijfelen over zonnepanelen. Deze man vertelde ons dit dus waarna wij de keuze hebben gemaakt om dit niet te doen. Ook is het extreem gevaarlijk om deze te plaatsen op daken waar stallen onder zitten omdat als er bijvoorbeeld met oud en nieuw een vuurpijl in komt je hele schuur af fikt.

?
Er is idd 'iets' met het BLUSSEN van een brand: de brandweer wil graag weten of er zonnepanelen liggen.

Ik heb nu zo'n tien jaar panelen op mijn dak 'en er zijn elk nieuwjaar vast wel pijlen op gekomen'.
De mijne zijn niet vsn stro ;) maar afgedekt met hard, glasachtig materiaal.

10 jaar terug betaalde ol plm 7000 euro voor 8 panelen - de huidige panelen zijn goedkoper ( 8 voor de helft van de prijs) en qua vermogen doen ze meer.
(En het kan altijd beter, graag zelfs...!!!)

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 08:45

ikke schreef:
Die zonnepanelen zijn binnen nu en 10 jaar "achterhaalde onzin" Niet omdat zonnepanelen onzin zijn, maar omdat de ontwikkeling niet stil staat.

Sterker nog: de panelen die nu te koop zijn, zijn al achterhaald qua prestaties, maar zolang het verkocht wordt en er geen harde eisen gesteld worden aan het rendement, dumpen die Chinezen hun goedkope spul op de Europese (en andere) markt.

Niet waar?
Nou, ik heb eens voor een bedrijf gewerkt (wereldspeler, iedereen kent het merk) en dat bedrijf leverde in die tijd (midden jaren '90) de allerbeste kleuren kopieermachine ter wereld. Gewoon echt de beste. Er zaten speciale beveiligingen in om te voorkomen dat je er geld of waardepapieren mee kon kopiëren.

Onze grootste concurrent kwam met een nieuw type kleuren kopieermachine op de markt. Die was BETER dan "onze" machine. Niet een beetje beter, echt heel veel beter, bijna revolutionair.

Binnen drie maanden had "ons merk" een machine op de markt die onze concurrent overtrof; ver overtrof. Ze konden niet eens in onze schaduw komen staan.
Je ontwikkeld niet in drie maanden een nieuwe kopieermachine die zo'n kwaliteits-stap kan maken, no way.
Die kennis, en die machine, stonden al lang klaar, maar als je al de beste in de markt bent, de vraag het aanbod ver overstijgt (6mnd levertijd was regel) waarom zou je dan een machine op de markt brengen die beter is?

Met zonnepanelen gaat het niet veel beter en zelfs als afval een dingetje is, hoe wil je het probleem dan oplossen? Eerst wachten tot we dat "afvalprobleem" hebben opgelost? Dan weet ik nog wel een paar problemen die je eerst aan moet pakken.


Dat er een ontwikkeling is, dat is toch geen argument om geen zonnepanelen te nemen? Dat geldt evengoed voor pc's, tablets, smartphones, stofzuigers, wasmachines, tv's, etc.
Het is niet omdat je niet het allernieuwste model hebt dat het niet meer bruikbaar is.
Onze oudste zonnepanelen zijn 12 jaar oud. Geven nog prima rendement. Gaan daar waarschijnlijk nog minstens 10 jaar mee door, hopelijk langer.

ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 08:58

Sclimpre schreef:
ikke schreef:
Die zonnepanelen zijn binnen nu en 10 jaar "achterhaalde onzin" Niet omdat zonnepanelen onzin zijn, maar omdat de ontwikkeling niet stil staat.

Sterker nog: de panelen die nu te koop zijn, zijn al achterhaald qua prestaties, maar zolang het verkocht wordt en er geen harde eisen gesteld worden aan het rendement, dumpen die Chinezen hun goedkope spul op de Europese (en andere) markt.

Niet waar?
Nou, ik heb eens voor een bedrijf gewerkt (wereldspeler, iedereen kent het merk) en dat bedrijf leverde in die tijd (midden jaren '90) de allerbeste kleuren kopieermachine ter wereld. Gewoon echt de beste. Er zaten speciale beveiligingen in om te voorkomen dat je er geld of waardepapieren mee kon kopiëren.

Onze grootste concurrent kwam met een nieuw type kleuren kopieermachine op de markt. Die was BETER dan "onze" machine. Niet een beetje beter, echt heel veel beter, bijna revolutionair.

Binnen drie maanden had "ons merk" een machine op de markt die onze concurrent overtrof; ver overtrof. Ze konden niet eens in onze schaduw komen staan.
Je ontwikkeld niet in drie maanden een nieuwe kopieermachine die zo'n kwaliteits-stap kan maken, no way.
Die kennis, en die machine, stonden al lang klaar, maar als je al de beste in de markt bent, de vraag het aanbod ver overstijgt (6mnd levertijd was regel) waarom zou je dan een machine op de markt brengen die beter is?

Met zonnepanelen gaat het niet veel beter en zelfs als afval een dingetje is, hoe wil je het probleem dan oplossen? Eerst wachten tot we dat "afvalprobleem" hebben opgelost? Dan weet ik nog wel een paar problemen die je eerst aan moet pakken.


Dat er een ontwikkeling is, dat is toch geen argument om geen zonnepanelen te nemen? Dat geldt evengoed voor pc's, tablets, smartphones, stofzuigers, wasmachines, tv's, etc.
Het is niet omdat je niet het allernieuwste model hebt dat het niet meer bruikbaar is.
Onze oudste zonnepanelen zijn 12 jaar oud. Geven nog prima rendement. Gaan daar waarschijnlijk nog minstens 10 jaar mee door, hopelijk langer.

Nee, het afval"probleem" is niet zo groot als het gemaakt wordt.

Daarnaast, welk alternatief is er? Wind? _O- Dat heeft z'n aandeel maar is geen alternatief, net als waterkracht.