2 jarige peuter in Spanje in 110 meter diep gat gevallen.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BigOne
Berichten: 38255
Geregistreerd: 03-08-09

Re: 2 jarige peuter in Spanje in 110 meter diep gat gevallen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 11:45

Wanneer hij geen verwondingen heeft opgelopen en hij de ruimte heeft om te ademen en wat vocht aanwezig was dan kan hij overleven, ook tien dagen. Maar ik heb ook geen idee wat de temperatuur op die diepte is, want dan zou hij aan onderkoeling kunnen sterven.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110684
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: 2 jarige peuter in Spanje in 110 meter diep gat gevallen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 11:48

Het eerste wat ik steeds doe als ik online ben is kijken of er al nieuws is.

Alpha89

Berichten: 1058
Geregistreerd: 24-08-13
Woonplaats: Ergens in Nederland, Spanje en Portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 11:49

Laatst bijgewerkt door Alpha89 op 23-01-19 11:56, in het totaal 1 keer bewerkt

blokje

Berichten: 7916
Geregistreerd: 24-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 11:49

Ik check het zelfs s nachts. Droom er over etc. Vreselijk... Gaat me echt aan het hart...,

dito

Berichten: 5135
Geregistreerd: 27-09-11
Woonplaats: int noord-westen van ut land

Re: 2 jarige peuter in Spanje in 110 meter diep gat gevallen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 12:00

Idd droomde er vd week ook over...dat hij daar in pikkedonker zat...niets hoorde. En maar bleef roepen. Hoop zo voor de ouders dat ze snel iets weten.

Besje

Berichten: 819
Geregistreerd: 23-02-08
Woonplaats: Brecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 12:01


Alpha89

Berichten: 1058
Geregistreerd: 24-08-13
Woonplaats: Ergens in Nederland, Spanje en Portugal

Re: 2 jarige peuter in Spanje in 110 meter diep gat gevallen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 12:05

Gek, want op de Spaanse site staat dat de schacht nu echt gereed is om de buizen opnieuw te plaatsen (want deze was scheef geboord) en op filmpje te zien zijn ze er idd mee bezig.
https://www.lavanguardia.com/sucesos/20 ... irect.html
Daarna zal het horizontale stuk gebeuren.

marjoleinft

Berichten: 2328
Geregistreerd: 25-06-06

Re: 2 jarige peuter in Spanje in 110 meter diep gat gevallen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 12:16

Ik las dat ze net op ongeveer 3 meter afstand van de peuter zijn .

Tancreda4

Berichten: 24036
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: 2 jarige peuter in Spanje in 110 meter diep gat gevallen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 12:21

Pff, ik kijk steeds in het topic of er al nieuws is. Wat een tegenslagen zo zeg.... Hopelijk zijn ze snel bij hem, al zal het waarschijnlijk geen happy ending zijn... :(

Anoniem

Re: 2 jarige peuter in Spanje in 110 meter diep gat gevallen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 12:26

Als ik het goed begrijp zijn de mijnwerkers nu beginnen hakken?

Dan zou het nog zo'n 20 uur duren.

Ik hoop ook nog steeds zo hard dat hij overleeft. Dat hij al die tijd in coma was zodat hij het niet heeft moeten meemaken.

En als hij gestorven is, dan hoop ik net zoals iedereen hier dat dat echt onmiddellijk was. Anders is hij levend begraven en dat er zijn gewoon geen woorden voor hoe vreselijk dat moet zijn geweest voor Julen.

Mij houdt het ook dag en nacht bezig. Ik ben dan ook ontzettend blij met dit topic.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110684
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: 2 jarige peuter in Spanje in 110 meter diep gat gevallen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 12:30

Ik hoop ook dat de mijnwerkers en andere hulpverleners hier weer gezond uitkomen.
Wat een diepte zeg.

Alpha89

Berichten: 1058
Geregistreerd: 24-08-13
Woonplaats: Ergens in Nederland, Spanje en Portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 12:31

Hm, tegenstrijdige berichten. Ik weet het niet, want ik lees namelijk op de Spaanse sites dat ze nog bezig zijn om die buizen goed in de schacht te krijgen...daarna kunnen ze pas naar beneden en daarna kunnen ze pas horizontaal gaan hakken. Duurt zeker nog wel even :(.

FB-tokkies gaan ondertussen ook weer los op dat bericht van RTL ''nog 3 meter". Zucht.

pmarena

Berichten: 48110
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: 2 jarige peuter in Spanje in 110 meter diep gat gevallen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 12:59

Wat betreft die steen van zijn plek halen:

Ik las ergens dat er geen toestemming geweest zou zijn voor het boren van het gat, en ook geen toestemming voor het afgraven / afvlakken van een deel van de heuvel dat door de familie zou zijn gedaan met de intentie om er een huis te bouwen. Bij die graafwerkzaamheden zou dan de steen weggegraven zijn en de tunnel bloot zijn komen te liggen.

Wat er van het hele verhaal waar is weet ik verder natuurlijk ook niet... sowieso is het me niet helemaal duidelijk hoe het nu in elkaar zit daar met de familie, en of er iemand is die er wel vanaf wist en zich nu vreselijk voelt voor het niet denken aan het oppassen met dat stomme rotgat...

Westhof

Berichten: 2903
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 13:02

Op een livestream van La Vanguardia is te zien dat ze inderdaad nog bezig zijn met het krijgen van de buis in de schacht.

Anoniem

Re: 2 jarige peuter in Spanje in 110 meter diep gat gevallen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 13:08

Ok dan kunnen de mijnwerkers binnen enkele uren wel afdalen denk ik.

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 13:11

pmarena schreef:
Wat betreft die steen van zijn plek halen:

Ik las ergens dat er geen toestemming geweest zou zijn voor het boren van het gat, en ook geen toestemming voor het afgraven / afvlakken van een deel van de heuvel dat door de familie zou zijn gedaan met de intentie om er een huis te bouwen. Bij die graafwerkzaamheden zou dan de steen weggegraven zijn en de tunnel bloot zijn komen te liggen.

Wat er van het hele verhaal waar is weet ik verder natuurlijk ook niet... sowieso is het me niet helemaal duidelijk hoe het nu in elkaar zit daar met de familie, en of er iemand is die er wel vanaf wist en zich nu vreselijk voelt voor het niet denken aan het oppassen met dat stomme rotgat...


Maar waren ze dan aan het spelen op terrein van eigen familie? Of is het gewoon openbaar terrein waar een wandelroute overheen loopt ofzo.
In beide gevallen snap ik niet dat je het gat open laat... Dit verwacht je natuurlijk niet, maar iedereen kan door zo’n gat ook lelijk een been breken oid.

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: 2 jarige peuter in Spanje in 110 meter diep gat gevallen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 13:13

De een wist blijkbaar van de ander niet dat het gat er zat. De ene heeft het gat geboord, de ander het terrein af laten graven. Met een grote machine zie je een gat als dit al snel over het hoofd.

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19226
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 13:13

Er wordt niet voor niets gezegd dat er geen tijdsindicatie meer gegeven wordt. Ze weten het gewoon niet. :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 13:17

verootjoo schreef:
pmarena schreef:
Wat betreft die steen van zijn plek halen:

Ik las ergens dat er geen toestemming geweest zou zijn voor het boren van het gat, en ook geen toestemming voor het afgraven / afvlakken van een deel van de heuvel dat door de familie zou zijn gedaan met de intentie om er een huis te bouwen. Bij die graafwerkzaamheden zou dan de steen weggegraven zijn en de tunnel bloot zijn komen te liggen.

Wat er van het hele verhaal waar is weet ik verder natuurlijk ook niet... sowieso is het me niet helemaal duidelijk hoe het nu in elkaar zit daar met de familie, en of er iemand is die er wel vanaf wist en zich nu vreselijk voelt voor het niet denken aan het oppassen met dat stomme rotgat...


Maar waren ze dan aan het spelen op terrein van eigen familie? Of is het gewoon openbaar terrein waar een wandelroute overheen loopt ofzo.
In beide gevallen snap ik niet dat je het gat open laat... Dit verwacht je natuurlijk niet, maar iedereen kan door zo’n gat ook lelijk een been breken oid.


Ik had ook begrepen dat ze zich op prive terrein bevonden waar mensen vaker ´gewoon´ op komen picknicken zonder toestemming van de landeigenaren.

Klopt dit ?

Alpha89

Berichten: 1058
Geregistreerd: 24-08-13
Woonplaats: Ergens in Nederland, Spanje en Portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 13:22

Zie dat de boor is weggereden en dat de buis opnieuw de grond in gaat op de livestream! Duimen dat ie nu past!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 13:24

Ik heb gelezen dat verre familie van hen grond had gekocht daar, en dat ze dat zondag gingen vieren met een barbecue. Nu ben ik alleen niet zeker of ze dan ook zaten te barbecueën op de nieuw gekochte grond, of een terrein in de buurt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 13:25

Alpha89 schreef:
Zie dat de boor is weggereden en dat de buis opnieuw de grond in gaat op de livestream! Duimen dat ie nu past!


Inderdaad duimen maar!

HappyBuddha

Berichten: 4783
Geregistreerd: 07-06-09
Woonplaats: Goor

Re: 2 jarige peuter in Spanje in 110 meter diep gat gevallen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 13:26

Wat is de link van de livestream?

Alpha89

Berichten: 1058
Geregistreerd: 24-08-13
Woonplaats: Ergens in Nederland, Spanje en Portugal

Re: 2 jarige peuter in Spanje in 110 meter diep gat gevallen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 13:29


Doutz16

Berichten: 1015
Geregistreerd: 30-08-11

Re: 2 jarige peuter in Spanje in 110 meter diep gat gevallen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 13:34

Dat grijze is de buis die er in moet neem ik aan?