2 jarige peuter in Spanje in 110 meter diep gat gevallen.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Electra63

Berichten: 17840
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 23:29

tengeltje11 schreef:
en de realiteit is toch ook wel dat hoe langer het duurt,hoe minder kans er overblijft dat hij nog leeft....


Ik heb de hoop inmiddels ook wel een beetje opgegeven. Ik kan mij niet voorstellen wat zijn ouders nu doormaken, al dagen |(

Chocopasta

Berichten: 16570
Geregistreerd: 18-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 23:33

Wat een gruwel dit. Ik knuffel mijn peuter nog een keertje extra.. ;( ;( ;(

Yaralisa

Berichten: 2180
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Zeeland

Re: 2 jarige peuter in Spanje in 110 meter diep gat gevallen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 23:44

Verschrikkelijk dat het nog zolang gaat duren. Kan me niet indenken wat die ouders moeten doormaken.. ;(

dito

Berichten: 5135
Geregistreerd: 27-09-11
Woonplaats: int noord-westen van ut land

Re: 2 jarige peuter in Spanje in 110 meter diep gat gevallen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 23:54

Poe duurt te lang...hoop dat ze snel meer weten! Zag het ook op nieuws... rillingen als je dan die familie op achtergrond ziet.

Linnie050

Berichten: 11804
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 01:44

Is het niet zo dat als hij met zijn hoofd naar beneden hangt de druk in zijn hoofd al te hoog is geweest?

Het duurt allemaal veel te lang :(
Nachtmerrie

colunder

Berichten: 3546
Geregistreerd: 22-10-07
Woonplaats: Bennekom

Re: 2 jarige peuter in Spanje in 110 meter diep gat gevallen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 03:31

Maar als het boven hem dicht zit met puin, dan krijgt hij toch helemaal geen zuurstof?
Dan kan hij toch nooit langer dan een paar uur geleefd hebben?

Vreselijk die onzekerheid, het zal je kind maar wezen, wat een nachtmerrie.

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 08:27

colunder schreef:
Maar als het boven hem dicht zit met puin, dan krijgt hij toch helemaal geen zuurstof?
Dan kan hij toch nooit langer dan een paar uur geleefd hebben?

Vreselijk die onzekerheid, het zal je kind maar wezen, wat een nachtmerrie.

Ik weet niet waarom, maar ze hebben blijkbaar redenen om aan te nemen dat hij niet helemaal bedolven zit onder het puin, maar onder het stuk dat vast zit een grote luchtbel zit. In dat geval heeft hij wel wat zuurstof.

Ik kijk regelmatig naar updates en iedere keer hoop ik op een mirakel, maar naar mate de uren vorderen wordt die hoop steeds kleiner. En als ze hem er niet levend uithalen dan hoop ik maar dat hij heel snel weg was en dat hij daar geen dagen levend heeft gezeten. Wat een onnoemelijke angst en pijn moet dat arme kind dan gehad hebben, ik word er naar van :'( .

En ik hoop maar dat in de directe omgeving van die ouders geen mensen zitten met zulke intrieste denkbeelden als ik lees op Nederlandstalige pagina's. Van de überperfecte ouders bij wie zoiets noooooit zou gebeuren want zij letten altijd op hun kinderen. Nota: zij ook, het is gewoon voor hun neus gebeurd maar ze hadden natuurlijk nooit kunnen indenken dat op dat terrein zo'n put zou liggen die zo diep was. Maar de perfecte ouders hadden natuurlijk eerst handmatig de vierkante kilometer rondom hun picknickplek uitgekamd voordat ze hun kroost 5 meter van hun vandaan lieten gaan.
Of zelfs tot dat het toch wel geen ongeluk kan zijn, want he hun eerste is ook gestorven. Is toch verdacht hé, dat je twee keer getroffen wordt door zwaar leed? Dat is toch zo biologisch geregeld dat dat niet kan? Tot zelfs verhalen aan toe dat ze hem vast wel verkocht hebben als seksslaaf (tijdens een familie-uitje %) ) en express dna bewijs in de put hebben laten vallen. Echt ik verbaas mij soms zo over de vindingrijkheid van sommigen (en dan nog mooier, zeggen dat een kind in zo'n put toch wel heel vergezocht is en dan beginnen over seksslavernij %) ) en over het compleet gebrek aan empathie. Alsof ze bij de put klaarstaan met hun vingertje om te wijzen als ze hem er niet leven uithalen "zie je wel, jullie waren gewoon slechte ouders, had je maar moeten voorkomen, mij was dit nooit gebeurd hoor!" Ik hoop echt dat ze voor die ouders gewoon klaar staan met liefde en begrip, want wat tart het lot je zwaar als je na je eerste je andere kind op zo'n gruwelijke manier zou moeten verliezen. Je wilt er gewoon niet aan denken dat het met je eigen kind zou gebeuren.

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Re: 2 jarige peuter in Spanje in 110 meter diep gat gevallen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 08:46

Precies dát, Kwanyin!

rockwitch

Berichten: 11727
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: 2 jarige peuter in Spanje in 110 meter diep gat gevallen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-19 09:48

Ik hoop idd dat al die mensen eens achter hun oren gaan krabben, die mensen gaan door een hel met de situatie waar ze nu in zitten en dat gun je nog je ergste vijand niet.
Ik blijf ook keihard hopen dat hij er levend uit komt, maar die kans wordt elk uur kleiner en ondanks dat ik het hoop, ben ik bang dat het geen redding meer is maar een berging.
En dan idd hoop ik dat het snel is gegaan.

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Re: 2 jarige peuter in Spanje in 110 meter diep gat gevallen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 09:52

Ik denk ook dat dat een soort psychische zelfbescherming is van andere ouders zodat ze zichzelf wijs kunnen maken dat hun zoiets nooit zal en kan overkomen :o

Ik begrijp ook niet waarom het nodig is om te zeggen, maar als je jezelf wijsmaakt dat zoiets de ‘schuld’ van de ouders is hoef je niet bang te zijn dat jou hetzelfde zal overkomen, en als het pure pech is loop je nog steeds dat risico. En dat risico wil natuurlijk geen enkele ouder :o

pien_2010

Berichten: 43273
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 10:29

verootjoo schreef:
Ik denk ook dat dat een soort psychische zelfbescherming is van andere ouders zodat ze zichzelf wijs kunnen maken dat hun zoiets nooit zal en kan overkomen
Dit dus. Het is een mechanisme dat we allemaal kennen. We denken teveel dat het leven maakbaar is en het is zo ontzettend angstig om je te beseffen vandaag zij morgen ik die in de oliebol zit. Dit ongeluk had iedereen kunnen gebeuren en dat is precies hetzelfde dat iedereen opeens ernstig ziek kan zijn(nog maar paar weken te leven diagnose), op het verkeerde moment op de verkeerde plek kan zijn(moord) etc. Gelukkig zal het voor de meeste van ons een ver van mijn bed show blijven dit soort zeer nare verdrietige zaken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 10:40

“Je kan zo’n 100 uur zonder drinken bij gemiddelde buitentemperaturen”, vertelde Claude Piantadosi van Duke University aan Fox. “Als het kouder is kun je het iets langer volhouden. Als je direct wordt blootgesteld aan de zon is het korter.”

Dit las ik in een stukje over uitdroging. Ik weet niet welke maatstaven voor kleine kinderen gelden...
Het ruimst gerekend zonder water overleven is één week.

Uitdroging is mijn grootste zorg.
Als wonderen bestaan en hij zou dit overleven, dan moet hij er vandaag echt uit.

Duimen maar Y;(

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: 2 jarige peuter in Spanje in 110 meter diep gat gevallen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 10:59

Het is er gelukkig kouder als normaal voor de tijd van het jaar.Zelf heb ik er een hard hoofd in of hij nog leeft.Ik hoop heel hard voor de ouders van wel.Wat een trauma voor deze mensen.En als ook dit kind overleden is ,hoe leef je in godsnaam verder.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34631
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 11:01

Maar koud lijkt me ook niet goed, onderkoeling is ook iets waarmee je eerst in een coma gaat en snel kan komen te overlijden. Ik denk dat het allemaal te lang duurt nu om hem er nog levend uit te krijgen.

Loreke2
Berichten: 316
Geregistreerd: 26-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 11:04

Ik check om de zoveel tijd of er al een update is.

Ik kan me niet voorstellen wat het is voor die ouders, heb mijn 2 jarig dochtertje ook nog eens extra geknuffeld. Wat een hel voor die mensen...

Ik hoop dat hij inderdaad nog leeft, indien niet dat hij niet heeft moeten lijden. Hopelijk lukt het hen vandaag!

Paardenfann4
Berichten: 1341
Geregistreerd: 15-08-17
Woonplaats: Overijssel

Re: 2 jarige peuter in Spanje in 110 meter diep gat gevallen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 11:08

Ik volg dit ook constant. Wat een drama, echt vreselijk. Je moet er niet aan denken dat je kind daar helemaal alleen in zo'n put vast zit. Vreselijk. Ik heb geen kinderen maar kan me de angst en de wanhoop van die ouders goed voorstellen. Speculeren doen mensen altijd helaas. Iedereen weet het altijd beter. Hopelijk komt hij er vandaag levend uit, al vrees ik het ergste na zo'n tijd.

Anoniem

Re: 2 jarige peuter in Spanje in 110 meter diep gat gevallen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 11:24

Inderdaad ik volg ook constant. Laat me niet los.

Cactusknuf

Berichten: 515
Geregistreerd: 06-01-18
Woonplaats: In de stal

Re: 2 jarige peuter in Spanje in 110 meter diep gat gevallen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 11:37

als hij in coma zit kan hij dan langer zonder water?

rockwitch

Berichten: 11727
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: 2 jarige peuter in Spanje in 110 meter diep gat gevallen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-19 11:41

Ik denk niet dat dit heel veel uitmaakt, zijn lichaam heeft vocht nodig of hij nou wakker is of in coma ligt, als hij uitdroogt gaan zijn nieren ermee stoppen en vergiftigd hij zichzelf.

Jolien87

Berichten: 17418
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 11:47

Zolang hij in leven is, werkt zij "systeem" en dat heeft vocht nodig.
Het zal wel wat minder zijn dan wanneer je actief bent maar volledig zonder vocht houd geen enkel mens vol. En gezien het aantal dagen dat hij nu in de put zit denk ik dat al zijn reserves zo langzamerhand ook wel beginnen op te raken.

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Re: 2 jarige peuter in Spanje in 110 meter diep gat gevallen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 12:00

Volgens mij heb je in coma wel minder nodig. Het is ook een soort overlevingsmechanisme van je lichaam wat er voor zorgt dat het kan overleven zonder al te veel te verbruiken.
Dus hopelijk is hij in coma en kan hij overleven. En vinden ze hem snel, want de hoop vervliegt wel met het uur ;(

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Re: 2 jarige peuter in Spanje in 110 meter diep gat gevallen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 12:33

Ik lees net dat ze ook nog regen verwachten in de komende dagen en dat ook moeten oplossen..wat een drama, en als ze "de komende dagen" zeggen zijn ze er nog niet zeker van dat de redding voor binnen korte tijd is...
Wat een hel moet dat ook zijn voor de ouders, om iedere keer te moeten horen dat alle goede plannen weer complicaties kregen en alles maar steeds uitgesteld wordt. Iedere keer dat slechte nieuws. Verschrikkelijk.

ShadowFax
Berichten: 2334
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 13:05

Pfff ik kan echt niet meer een update lezen zonder een traan te laten. Wat een hel.
Als ik naar mijn 2 jarige dochtertje kijk, hoe afhankelijk zij van mij is en mij nodig heeft... ach dat arme kind daar beneden... wat een trauma, verdriet en angst.

BloemBloem

Berichten: 16583
Geregistreerd: 21-05-03

Re: 2 jarige peuter in Spanje in 110 meter diep gat gevallen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 13:07

Vreselijk he?! Mijn moederhart breekt :(:) Wat een hel voor de ouders!

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Re: 2 jarige peuter in Spanje in 110 meter diep gat gevallen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 13:10

Ik vroeg me af of ze echt zeker weten dat hij op de hoogte zit waar ze graven, of zou het nog kunnen dat ze uiteindelijk het gat bereiken en hij blijkt bv tien meter dieper te zitten?