endurance

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

endurance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-02 19:16

hallo,

ik ben van plan om met iemand samen endurance te gaan rijden. ik weet er alleen heel weinig vanaf. ik weet dat het een lange afstandsrit is en dat je zo snel mogelijk zonder uitputten bij de finisch moet zijn. ik ben benieuwd wat de kosten ongeveer zijn, of je aparte spullen moet hebben enzovooort. ook ben ik benieuwd of mijn pony het aankan. ik heb een pony die lijdt aan een chronische peesschedeontsteking. hij mag niet op een te zware ondergrond lopen en niet springen. is hij wel geschikt. in 2003 kan hij wel weer M1 starten, maar ik weet niet of dit veel zwaarder is.

oké ik hoop op antwoord, en bvd
_________________
Een mensenleven is te kort om goed te leren paardrijden


Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-02 19:21

Ik kan alleen maar zeggen KIJK UIT. HEt is zo verslavend als de pest }>

Endurance is ook meer dan zo snel mogelijk eindigen zonder uitputten. Het ' zo snel mogelijk' mag je eigenlijk wel weglaten. Het is eindigen. To finish is to win. Onthou dat voor je paard.

www.her-en-der.net vind je alle informatie. Ook kan je naar mijn site www.lostera.nl gaan daar vind je ook een hoop.

Als je vragen hebt, geef een gil of pb.

Groetjes en succes.

'Paint' it 'Black'

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-02 19:47

oké dank je. nog mensen die een antwoord op mijn vragen hebben?

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-02 20:34

endurance is toch vrij zwaar. Mijn paard heeft hko klasse 3 en die ga ik dit jaar in katwijk starten (zachte bodem is beter voor zn hoeven), ik hoop dat het goed gaat, maar ik houd eerlijk gezegd mijn hart wel vast.
Aparte spullen heb je nu zeker nog niet nodig, dat kan later nog. Misschien ook een tip: in de nieuwste bit (september) staat een interview met Yvonne v/d Velden, daarin staan veel basistips qua training etc. Let wel: het gaat hier om een gezond paard natuurlijk. Misshcien is het handig eens bij je DA te informeren of endurance niet te zwaar is. Wij laten onze paarden ook geregeld nakijken door de DA, fysio, hoefsmid etc. gewoon om zeker te zijn. Die lopen (1tje, maar de ander is zo bij) dan 'pas' klasse II, maar we willen hem pas klasse III starten als hij helemaal goed is, en we helemaal zeker zijn van het feit dat hij het aankan. En die is wel 100% gezond, misschien in de kop niet zo, maar da's een ander verhaal Tong uitsteken

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-02 21:46

dank je, ik zal het met de veearts overleggen. ja het bit heb ik gelezen. wat zijn de kosten?

Liesje_1
Berichten: 666
Geregistreerd: 18-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-02 22:09

kosten heb je eigenlijk niet, gewoon een standaard uitrusting is alles!
enkel is als je er echt mee wilt doorgaan de kosten van lidmaatschap van de DER en de inschrijfgelden voor de wedstrijd.
Deze bedragen om en nabij de € 20.-voor de wedstrijd.
Lidmaatschap weet ik niet precies maar is terug te vinden op bovegenoemde websites.

hoop dat je hier iets aan hebt!

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-02 23:24

Liesje_1 schreef:
kosten heb je eigenlijk niet, gewoon een standaard uitrusting is alles!
enkel is als je er echt mee wilt doorgaan de kosten van lidmaatschap van de DER en de inschrijfgelden voor de wedstrijd.
Deze bedragen om en nabij de € 20.-voor de wedstrijd.
Lidmaatschap weet ik niet precies maar is terug te vinden op bovegenoemde websites.

hoop dat je hier iets aan hebt!


dank je

Ivonne
Berichten: 21
Geregistreerd: 13-09-02
Woonplaats: muiderberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-02 00:08

ik vind het echt leuk dat we gaan endurace rijden!!!!!!!!!!!
heel veel kusjes Haha! Tong uitsteken Cool Tong uitsteken Knipoog

Ivonne
Berichten: 21
Geregistreerd: 13-09-02
Woonplaats: muiderberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-02 00:13

hallo gekkie , wij gaan lekker rijden.IK HOU HEEEEEEEEEEL ERG VEEL VAN IVONNE. Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Schijnheilig Schijnheilig Schijnheilig Schijnheilig Schijnheilig Schijnheilig Schijnheilig Schijnheilig Schijnheilig Schijnheilig en je vader is GEK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Cool Cool
ze gaan nou naar bed

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Re: endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-02 11:53

paardje schreef:
ook ben ik benieuwd of mijn pony het aankan. ik heb een pony die lijdt aan een chronische peesschedeontsteking. hij mag niet op een te zware ondergrond lopen en niet springen. is hij wel geschikt. in 2003 kan hij wel weer M1 starten, maar ik weet niet of dit veel zwaarder is.


Het lijkt me niet verstandig om met een dier in deze conditie nog endurance te gaan starten. Vaak kom je heel zware ondergronden tegen (blubber, zandverstuiving, enz...), en daar kún je gewoon niet omheen. Persoonlijk zou ik het zeker niet doen met een paard zoals dat.

Verder zijn de wedstrijden toch best wel kostbaar. 25 euro inschrijfgeld is vrij normaal.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Re: endurance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-02 18:48

carola"]
[quote="paardje schreef:
ook ben ik benieuwd of mijn pony het aankan. ik heb een pony die lijdt aan een chronische peesschedeontsteking. hij mag niet op een te zware ondergrond lopen en niet springen. is hij wel geschikt. in 2003 kan hij wel weer M1 starten, maar ik weet niet of dit veel zwaarder is.


Het lijkt me niet verstandig om met een dier in deze conditie nog endurance te gaan starten. Vaak kom je heel zware ondergronden tegen (blubber, zandverstuiving, enz...), en daar kún je gewoon niet omheen. Persoonlijk zou ik het zeker niet doen met een paard zoals dat.

Verder zijn de wedstrijden toch best wel kostbaar. 25 euro inschrijfgeld is vrij normaal.
[/quote]

oké, jammer maar dan doe ik het niet. ik train er wel gewoon voor en ga dan met het meisje lange ritten maken. ook leuk.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 bezoekers