Endurance Katwijk 12-10-2002

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Liesje_1
Berichten: 666
Geregistreerd: 18-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-02 22:15

Dan wordt het nog gezelli in Katwijk!
Ik heb er zin in, nu nog een paar probs oplossen met de papiertjes van daaltje en ik kan er tegenaan!


Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 08:53

Ik kan ook nog even een ritje langs de kliniek maken.. Navy´s entpapieren zijn er g raar opgeschreven, en daar kreeg ik in Lage Vuursche een opmerking over.. Of we dat even in orde konden maken.. Tuurlijk, doen we even *zucht* Die receptioniste daar is zóó dom..

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.

mammasan

Berichten: 365
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Muiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 08:56

Ik heb dus die polar hartslagmeter gekocht (die van 170 euro) Hij kwam pas vrijdag binnen. Dit weekend hadden we dressuurwedstrijden, maandag les en ik was weer eens erg laat, stond in de file. Dus nog geen tijd gehad om hem uit te proberen.

Maar vandaag (dinsdag) ga ik hem echt even proberen. Ik laat nog wel weten hoe het ging.

Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 10:09

Karin"]
[quote="Tiko schreef:
alleen Karin gemeet tot nu toe Haha!


Hoho, vergeet Maarten niet, die jouw eigenwijze koegeval in Austerlitz zo'n beetje in de trailer heeft getild! Haha!
[/quote]

Owja...sorry maarten Haha!

Tiko is BOKTTINKER 2003!!

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 16:39

Hoi,

Ik doe ook mee met Guus.
Weet nit goed wat ik er van moet verwachten.

Wie weet er meer over de inentingen?

Groetjes Femke

22-09-2006 is mijn zoon Kyan geboren!!
http://www.futerehope.come2me.nl/" target="_blank

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 16:57

Inentingen moeten in orde zijn, de DER valt ook onder de KNHS en er wordt dus onder hun regels gereden. Dat houdt in: basisenting, tweede enting 6 weken later en dan ieder jaar weer. Dat moet allemaal bijgehouden zijn in het entingsboekje (later Paardenpaspoort) en je moet bewijs van je basisentingen bij je hebben (dus oud entingsboekje of aantekening van je veearts in het paspoort). Bij de rit in Lage Vuursche mochten sommigen niet starten omdat de inentingen niet in orde waren, let daar dus goed op.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 18:11

Ik ben benieuwd Sandra!

Ik hoop dat de controle niet zo heel streng is bij Holten, wat de entingen betreft. Ik heb vandaag gebeld met de kliniek, maar deze hebben niks meer in de computer van 2000 staan. Ik ben namelijk een keer mijn boekje (slordig..) kwijt geweest, maar in de tussentijd was ze wel voor de tweede keer geënt (basisenting). Ikzelf heb hier een datum neergezet, maar deze klopt niet helemaal. D´r basisenting heeft ze dus wel gehad, maar staat niet goed in mijn entboekje.. Heb er nog nooit last van gehad, maar idd, bij Lage Vuursche hadden ze het er ineens over.. Ik ga d´r gewoon opnieuw laten enten (basis), maar daar wacht ik mee tot na Katwijk (of, als ik in Holten weer opmerkingen krijg, tot na Holten, en is het dus over dit seizoen Boos! ).

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.

Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 19:30

Balen Mandy.....

Grrrr.....die wellensieks Haha!

Bij klopt nu alles geloof ik...*gelukkig*

Tiko is BOKTTINKER 2003!!

Liesje_1
Berichten: 666
Geregistreerd: 18-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-02 21:40

mijn paardje wordt zaterdag opnieuw gechipt, en dan kan ik ook even gaan inschrijven.
Ze (is) was gechipt,maar de chip kunnen ze niet meer vinden!

Ik ben benieuwd naar de hartslag meter, ben ook van plan om er een aanteschaffen

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-02 08:54

Chip niet meer te vinden?? Ik heb wel ´es gehoord dat die inderdaad wel ´es gaan wandelen, maar dacht dat ze daar inmiddels wel moderne technieken voor hadden bedacht Haha! Hoe ben je er achter gekomen dat ´ie niet meer zit waar hij hoort?

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.

mammasan

Berichten: 365
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Muiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-02 09:12

Over entingen... ik ken d'r nog zo een.. Heb voor Naziri netjes een entingsboekje gehad met basisenting en al. Toen werdt hij geschiped en werden de entingen in het paspoort bijgeschreven. Ook ik ben zo slordig geweest het eerste entingsboekje kwijt te raken. Op de Lage Vuursche kwam ik er mee weg, maar in Kootwijkerbroek viel ik door de mand. omdat er in het paspoort wel zes entingen zijn die netjes binnen het jaar gedaan zijn mocht ik door. De (hulp)veterinair zei dat ze er steeds strenger op gaan worden en dat je volgend jaar echt niet meer kan starten zonder geldige enting. Zij adviseerde mij om mijn dierenarts een aantekening te laten maken in het paspoort. Dat heeft hij dus gedaan. Netjes bovenin dat de entingen van het paard in orde zijn volgens de FEI regelementen. Hij vroeg zich wel af of het voldoende was, we zullen het wel zien in Katwijk.

mammasan

Berichten: 365
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Muiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-02 09:16

Heb trouwens gister de hartslagmeter geprobeerd, dat was dus niet zo'n succes. Ik snap er niets van. De handleiding is ook niet erg uigebreid en ik ben dus absoluut niet technisch.

Na een half uur had ik er eindelijk een hartslag uit, maar in rust 79 slagen lijkt me toch een beetje veel, bovendien ging de hartslag zakken naar mate we langer aan het werk waren. Ga vandaag dus maar eens kijken of ik een uitgebreidere handleiding kan vinden of zo. Ik houd jullie op de hoogte!

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-02 16:23

Haha.. Nee dat lijkt me ook vrij hoog.. Kom je de voorkeuring denk ik niet mee door Haha!

Balen in elk geval dat het niet helemaal werkte zoals je hoopte.. Ben benieuwd naar je volgende ervaring!

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.

Liesje_1
Berichten: 666
Geregistreerd: 18-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-02 18:13

We hebben bijna alles uitgescant, maar niks te vinden.
Het is wel al een oude chip, de dierenarts zei dat het ook kon zijn dat hij kapot was.
Het is een chipnummer met een letter erin.
en niet beginnend met een landcode in nederland is dit 528 geloof ik.
Verdrietig Verdrietig
Duss dan maar opnieuw.

Zaterdag gaan we erg uitgebreid trainen in Westkappele een rit van 50 km een lang stuk langs de kust!
Ik heb er zin in. We doen dit met een gelderse merrie die ook start in Katwijk.
We rijden samen naar de wedstrijd, en nu nog even samen trainen!
Lovers
Werken zal ze Extreme duivel Extreme duivel

Over de hartslagmeter!
Hartslag is wel erg hoog...
Mmmm raar...
ik ben vrij technisch.. misschien dat ik er iets van kan begrijpen!?!?!

Verward

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-02 19:34

Met Navy wacht ik nog maar even met ritten langer dan 35 km.. Gister het bos in geweest en behoorlijk verdwaald. 4 uur later kwamen we terug, toen was ze inmiddels wel weer lekker frisjes, maar tijdens de rit had ze zo af en toe een inzinking, moesten we echt even stappen..

Hopelijk zijn wij voor Katwijk ook weer in staat om zulke afstanden te trainen.. Veel plezier in elk geval alvast!!

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.

Liesje_1
Berichten: 666
Geregistreerd: 18-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-02 21:45

oei oei.. ik heb altijd een gps bij me daarmee kan ik aflezen hoeveel km we gedaan hebben, de gemiddelde snelheid, de route die ik heb gedaan.
hoogst gehaalde snelheid en nog veel meer.
Super handig, dus verdalen is voor mij moeilijk!

Groetjes Lies

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 07:57

Ik weet het.. Heb ook een tijd over zo´n GPS nadegedacht, vooral omdat de prijzen nu wel meevallen. Maar, volgens mijn vader (..ervaren groom Haha! *LOL* ) is het erg lastig om tijdens het rijden ook dat ding in de gaten te houden?? Hoe doe jij dat dan? Heb je het in je zak zitten, of aan je zadel hangen ofzo? Het lijkt mij dat je, als je net in een lekker drafje of galopje zit, niet kan kijken hoe je rijdt enz.. En.. Dan zou ik alweer de mist ingaan *LOL*

Groetjes

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.

arabianfrend

Berichten: 514
Geregistreerd: 25-07-02
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 16:13

nee hoor mij heb je ook gezien.
was toch jou paardje die uit gebroken was in lage vuursche of niet?
toen kwam ik ook kijken , alleen desiree en harry waren er nog bij.

groetjes arabianfriends

cavia stal pokemon

Liesje_1
Berichten: 666
Geregistreerd: 18-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-08-02 18:35

Ik heb hem in mijn jas zitten, of in mijn buiktasje...
Ook kan ik hem aan mijn arm vastmaken, maar dan ishij wel vrij groot...
Maar aan je arm , dan kan je er gewoon snel en makkelijk op kijken!

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 19:21

Aha.. Ja, ik ben erg onervaren wat GPS´s betreft Haha!

Petra, het waren inderdaad onze donders die de benen namen.. Nooit meer in lage afrastering zonder stroom *LOL* !!

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 19:37

Ik wil wel heel graag naar Katwijk komen. Misschien ga ik daar groomen voor iemand, ligt eraan of zij wel meedoet. Maar ik ga zeker kijken![/quote]

Komme ge mij groomen dan???? Tong uitsteken

Ik ga naar Katwijk afhankelijk van mijn enkeltje en mijn Rakeltje

'Paint' it 'Black'

Liesje_1
Berichten: 666
Geregistreerd: 18-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-08-02 21:36

Als ik je zie in katwijk zal ik hem wel is laten zien, is echt handig!
Overigens heb jij ook een draver, leuk hoor Lachen

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 08:34

Geweldig! Bedankt!

Ik heb inderdaad ook een Draver, een geweldig beest +:+
Ze is nu nog niet echt in topconditie (heb zo mijn twijfels bij Holten, volgende week zaterdag), maar daar werken we hard aan. Ik ga vandaag met hartslagmeter (een goedkope waar niet mee te rijden valt..) rijden, een route van een kleine 20 km. Even zien hoe, en met welk tempo ze dat goed volhoudt..

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.

arabianfrend

Berichten: 514
Geregistreerd: 25-07-02
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 12:56

holten is makkelijk te rijden.
makkelijk terrein en hele brede zandpaden.
echt een gave wedstrijd.
jammer dat ik niet mee kan rijden.
maar kan nu weer beginnen met rijden na een knie blessure die in in belgie opgelopen heb.
en al kon ik nu al wel rijden we hadden toch iets anders.
want mijn jackrusseltje die krijgt volgende week puppys.
spannend ! en ben heel benieuwd hoeveel het er zijn.

allemaal veel succes voor degene die hem rijden.

groetjes arabianfriends

cavia stal pokemon

Liesje_1
Berichten: 666
Geregistreerd: 18-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-02 18:02

Ik ben benieuwd naar je resultaten Navy!

Overigens stond in de Her en der dat veel lange afstanden niet echt trainen is he, werken aan de slechte kanten van het paard is beter Lachen

Ik sta de volgende keer in de Her en Der als nieuw lid Lachen ben van de week maar gelijk lid geworden nu ik het toch wil blijven rijden!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Flew, jazzejam en 21 bezoekers