Verslag leersum

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Verslag leersum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-02 19:22

vanochtend vroeg op gestaan zodat nina niet met volle buik de trailer in hoefde. alle spullen stonden al klaar en rond 8 uur was paulien hier. nina ingeladen en rond 10 uur kwamen we op het terrein aan. daar eerst me gemeld. ik mocht om 1142 starten. we hadden dus nog genoeg tijd om naar de veterinair te gaan en daarna op te zadelen. bij de vet. was alles ok en dus mochten we opzadelen. ze was tijdens het losrijden erg druk en dat voorspelde weinig goeds. toen richting start. ik startte samen met een arabiertje om 11.42. die arabier ging direct al heel hard en nina wilde daar maar al te graag achteraan wat ik niet zon goed idee vond. dus toen de arabier uit zicht was heb ik het in een redelijke draf gezet. op een gegeven moment kwam ik bij een splitsing en had ik aan de verkeerde kant van de weg naar de gele sticker gekeken(geel is rechtdoor) aan de andere kant stond een sticker met rood (rechts) maar ik maakte een fout en reed dus verkeerd. dat kostte me al 10 minuten. eenmaal weer op het goede pad kwam ik bij de eerste groomstop en ik had het behoorlijk zwaar omdat nina zo trok. ik lag behoorlijk achter op de rest omdat ik nina niet wilde overbelasten. het meisje wat gelijk met mij starte had toen een voorsprong van 15 minuten. ik ben toen in een vlotte draf richting de p/a gereden. daar aangekomen(ik had er toen 20 opzitten) stond het meisje dat gelijk was gestart daar nog. die had te hard gereden en kreeg 20 strafminuten. nina had echter een pols van 56 en mocht gelijk door. op naar de laatste 10 dus. nina was totaal niet moe en ik besloot om die laatste 10 in een galop te rijden. ik kwam nog een groepje paarden tegen en samen reden we een eind op. tot we na een oversteekplaats weer verkeerd reden en weer terug moesten naar de oversteek. dat kostte dus weer 5 minuten. daarna in galop verder gereden in een rustig tempo. nina was niet moe te krijgen en ze leip heel lekker. bij de laatste 2 km kwamen we in een zandverstuiving met heel zwaar zand. ook daar liep ze in een rustige galop zo doorheen. de laatste kilometer ben ik gaan stappen en ik kwam in een rustig tempo bij de finisch aan. daar moest ze gelijk weer gecheck op p/a en die was toen 52 (mag 60 zijn) dus dat was gelukkig ok. ook na de laatste check bij de vetwas totaal niet onder de indruk. karin en maarten waren er ook en naida was er ook maar die had ik niet gezien. er was nog een meisje van bokt (weet dr naam ff niet meer) met de fjord. samen met karin en maarten hebben we gewacht op de prijsuitreiking. het bleek dus wel behoorlijk zwaar te zijn geweest want er waren toch aardig wat paarden afgekeurd en ook paarden met strafminuten. ook waren er een aantal mensen buiten de tijd gefinisht. ik heb een hele leuke maar zware dag gehad en ontzettend veel geleerd. ik had niet verwacht dat nina's conditie zo goed was en dat we het binnen de tijd zouden redden. ik ben natuurlijk ook supertrots dat ze het toch heeft gedaan. het is voor mij een overwinning van de afgelopen maanden die ze heel ziek is geweest. nu heeft ze toch laten zien dat ze terug is en weer helemaal gezond. paulien is meegweest om te groomen en dat ging heel erg goed. ze stond met water en eten maar ik heb onderweg niet veel op. nina wilde ook niet drinken dus die zal straks de hele sloot wel leeglurken. het was een leuk en leerzame dag en een goed begin voor de volgende rit. fotos die paulein heeft gemaakt zet ik er vanavond of morgen even bij met uitleg.


Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-02 19:47

wat cool zeg!!!
ze is dus wel echt helemaal goed, echt geweldig joh!

Paulien

Berichten: 2885
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-02 20:06

ja nina maar ook Lonneke hebben zeker hun best gedaan.

Heb het ook heel erg naar me zin gehad, alleen vond ik jammer dat de Groomingplaatsen zeer slecht aan waren gegeven op de kaarten.

Op naar de 1e plaats he Lon.

Foto komen morgenavond pas.


ga nu Dromen Slapen

trotse moeder van 2 prinsesjes


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 bezoekers