Endurance Zelhem

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
chaai

Berichten: 1049
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Ruinerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 18:58

chaai schreef:
tis i.d.d. wel leuk om in zelhem te wonen, maar de trainingsmogelijkheden zijn niet top hoor. het landgoed is niet echt heel groot, kootwijk e.d. zijn veel groter. en je mag nooit op de kleine (leuke) paadjes komen (wat niet wil zeggen dat we het nooit doen...). echt tempo maken kan ook niet, want overal zijn drukke wegen. en je kunt ook niet veel kiezen uit verschillende routes, maar het is er wel heel mooi, daar hebben julie gelijk in.

b.t.w. ik schrijf de starttijden op, dus jullie komen mij allemaal tegen, gehe!!!!!


mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 21:15

Prinnie schreef:
Ik is ook aanwezig, ook als groom van Mazzeltje.
Welkom Nienke,, ff volhouden hier en we zien je in de huiskamer Haha!

Jeeeee! ik bof met mijn grooms...zonder grooms geen wedstrijd!!

Buster

Berichten: 4656
Geregistreerd: 10-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 01:47

Ik had nog wel willen gaan supporteren, maar helaas, heb al zo'n druk weekend, volgend jaar ga ik Mirjam en andere Bokkers wel heel hard aanmoedigen!

mazzeltje schreef:
ik wou dat ik in Zelhem woonde!

Nou... Het is daar wel mooi, maar de mensen... Valt niet meer te leven Schijnheilig
(krijg nu vast niet zo veel Zelhemse Bokkers boos, of wel Tong uitsteken )

NienkeM

Berichten: 564
Geregistreerd: 20-05-04
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 09:05

Dank voor het welkom, maaruhh die huiskamer, pfff lange weg te gaan Boos! Knipoog

Ik heb ook jaren in de buurt van Zelhem getraind, maar het is zeker niet ideaal. Klagen is overdreven, maar het is niet zo groot, veel verharde weg ed. Maar ja, klagen is leuk he Bloos! Nu train ik op de Posbank/Veluwe en betrapte ik mezelf erop dat ik aan het klagen was over al die hekken Haha!

Ganna

Berichten: 854
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Bijna in Utrecht. De dames in HR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-04 10:09

Je moet gewoon Jativa leren dat ze meehelpt met de hekken open doen. Ik ga met Ilonk altijd door de kleine hekken, ze duwt ze half voor me open met haar neus en ik doe de rest. Ideaal. Is wel wat tijd overheen gegaan maar ja. Wel de moeite waard.
Jammer alleen als ik met anderen rijd en die kunnen het niet...

NienkeM

Berichten: 564
Geregistreerd: 20-05-04
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 10:28

Dat is wel een idee, ik ben altijd bang dat die kleine hekken te smal zijn, dat ik ergens achter blijf hangen ofzo. Maar dat durf ik nu niet meer te zeggen, als jij er met je fjord door kan Knipoog
Veel hekken kan ik wel vanaf hara rug open krijgen. Maar sommigen moet je bijvoorbeeld optillen... Dat lukt dus echt niet. Of ze zijn zo laag dat ik er zelfs vanaf Jativa haar rug niet bij kan... Maar het grootste probleem vind ik eigenlijk dat het je trainigsritme doorbreekt. Je moet hoe dan ook stil gaan staan wat haar de tijd geeft om op adem te komen. Hartslag naar beneden, hele effect van je training weg... Misschien moet ik maar gewoon een grote bruine KWPN'er kopen om er overheen te springen Haha!

Ganna

Berichten: 854
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Bijna in Utrecht. De dames in HR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-04 11:30

Hier heb ik al hele gesprekken met Tonkie (sportfysiologe) over gehad, maar het effect van dat even stil staan is echt minimaal. Je doorbreekt je training hier niet echt mee. Behalve dan je ritme maar voor de HF etc. maakt het vrijwel geen verschil.
Ik ga meestal niet door de grote hekken omdat Ilonk daar heel erg druk van wordt, die wil er niet bij de buurt en dreigt dat ze er overheen gaat springen. Dus de kleintjes zijn meer wat voor ons.

NienkeM

Berichten: 564
Geregistreerd: 20-05-04
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 11:42

Ganna schreef:
Hier heb ik al hele gesprekken met Tonkie (sportfysiologe) over gehad, maar het effect van dat even stil staan is echt minimaal. Je doorbreekt je training hier niet echt mee. Behalve dan je ritme maar voor de HF etc. maakt het vrijwel geen verschil.


Ik train nooit met hartslag meter (heb ik niet), dus ik heb het idd nooit gecontrolleerd. Het is dus idd wel een gevoel. Goed om te horen dat het dus niet heel erg veel verschil effect heeft. Handig zo'n trainingsmaatje Lachen Ik had dit ook een beetje afgeleid van mijn hardloop trainer. Hardlopers maken nogal veel onderscheid tussen stilstaan, dribbelen en wandelen. Als je effectief je duurvermogen wil vergroten is stilstaan of wandelen uit den boze en moet je dus al dribbelend steeds op adem komen. Dit geldt voor paarden ook, maar misschien minder sterk?

Ganna

Berichten: 854
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Bijna in Utrecht. De dames in HR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-04 12:34

Hmm zo heb ik het nooit bekeken, maar bij een hek sta je natuurlijk maar minmaal stil. Je bent ook aan het draaien, en je hangt vaak scheef op je paard om een hek open en dicht te doen waardoor een paard zich weer onder je moet herstellen, kost ook energie.
Ik zal Tonkie er binnenkort weer eens naar vragen, wie weet kan ze even een uitleg geven.

chaai

Berichten: 1049
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Ruinerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 19:29

mijn pony is gekk op hekken. heb hem geleerd dat hij ze met zn borst open kan duwen, en hij botst nu overal errug enthousiast tegenaan... probleem opgelost! en het is ook makkelijk met kleine hekjes, want als je er half doorhen bent, pak je het hek gewoon aan en draai je er een rondje omheen!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 21:33

mazzeltje schreef:
...ik heb er nog heel even over zitten denken om ook op de 90 te starten, maar ik ga toch maar de 60 doen!!
Eind van het seizoen weer klasse 3 in Holten en dan zien we volgend jaar wel weer verder!!


Zelfde verhaal voor mij, ik ben er dus ook op de 60 km.

Mijn zusje kan deze keer niet mee, maar ik heb een enthousiaste vervangster gevonden als co-groom voor Marco: Piaffe (ook van Bokt). Haar vriendje gaat deze week uit voorzorg vast alle greppels daar in de buurt dichtgooien Tong uitsteken. Voor uitleg: zoek mijn 'Holten'-verslag van vorig jaar maar op Haha!.

Enne... Nienke, welkom op Bokt! Lachen

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 22:40

Hhahahahahaha!! ik kan me die greppel verhalen nog wel herinneren!

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 22:41

Karin, ga toch lekker de 90 doen, dan kan Latoy niet aan die kont kleven!

Snipsnap

Berichten: 3798
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 14:00

weten jullie al hoelaat dat jullie moeten starten???

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 19:21

Karin"]
[quote="mazzeltje schreef:
...ik heb er nog heel even over zitten denken om ook op de 90 te starten, maar ik ga toch maar de 60 doen!!
Eind van het seizoen weer klasse 3 in Holten en dan zien we volgend jaar wel weer verder!!


Zelfde verhaal voor mij, ik ben er dus ook op de 60 km.

Mijn zusje kan deze keer niet mee, maar ik heb een enthousiaste vervangster gevonden als co-groom voor Marco: Piaffe (ook van Bokt). Haar vriendje gaat deze week uit voorzorg vast alle greppels daar in de buurt dichtgooien Tong uitsteken. Voor uitleg: zoek mijn 'Holten'-verslag van vorig jaar maar op Haha!.

Enne... Nienke, welkom op Bokt! Lachen
[/quote]

Niet eens Pjaf Tong uitsteken
Ik kan erg goed (in)parkeren, dus 'vriendje, leg die schep maar neer!'

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 20:06

Komen jullie allemaal bij mn winkeltje langs........ ik zal het boktlogo ophangen Haha! Haha!

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 20:23

Misschien voor een bordeaux rood zadeldekje, dressuur (hint)

chaai

Berichten: 1049
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Ruinerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 22:12

heb je ook spullen in de combinatie roze/groen kim...?

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 22:12

Haha! Haha!

chaai

Berichten: 1049
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Ruinerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 22:16

betekent dat ja.....?

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 22:17

chaai schreef:
betekent dat ja.....?


jep Haha! Haha! Knipoog