Plannen en doelen Endurance 2018

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shuristar
Berichten: 470
Geregistreerd: 11-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 17:47

Jaaa.... nieuw jaar en weer lekker dromen.
Echt plannen maken doe ik maar niet meer. Komt erg weinig van terecht.
Laatst bijgewerkt door Shuristar op 01-09-23 09:10, in het totaal 1 keer bewerkt

PaulineS
Berichten: 246
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Diemen

Re: Plannen en doelen Endurance 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 12:06

Leuk hoor die plannen maken... Ik heb ze ook;-) Mijn doel voor dit jaar is de 5-daagse Swabische Alp in DE begin augustus. De voorbereidende wedstrijden zijn daarop afgesteld: Spa BE in april, 4-daagse in DE begin juni en een veteranen (40+) wedstrijd in de Eifel in juli.

Ilse_123

Berichten: 3770
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Haaren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-18 20:02

Hier zijn de plannen helaas al gewijzigd, paard is in een schroef gaan staan en moest geopereerd worden.
Dit seizoen gaan we eerst lekker rustig revalideren, en dan zien we wel wat er nog inzit.

Leuk om al jullie plannen te lezen :D

S_imonee

Berichten: 3844
Geregistreerd: 27-01-09
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 20:54

Leuk om alle plannen te lezen. Ik ben er vanavond ook eens voor gaan zitten. Dit jaar lijkt mijn planning goed te komen! Vaak heb ik twee of meerdere dingen tegelijk met een wedstrijd. Dit jaar lijkt het mee te vallen.

Een doel is om meer wedstrijden te gaan rijden dan vorig jaar. Ik heb er maar twee kunnen rijden. Ik heb een max van vijf. Dus dat wordt nog moeilijk kiezen haha

Ook hoop ik dit jaar een lange klasse 2 te gaan rijden en een wedstrijd wat verder weg dan een uur rijden. Ik zat te denken aan Montferland of de ginkelse heide.

Verder op mijn lijstje staan Epe, Ommen, Grolloo, Holten, Dwingeloo en nog een keer Epe.
Nu wordt het dus kiezen welke ik zal gaan rijden en bij welke ik vrijwilliger wil zijn. Mijn streven is ook om een wedstrijd per jaar te helpen.

Shuristar
Berichten: 470
Geregistreerd: 11-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 20:57

PaulineS schreef:
en een veteranen (40+) wedstrijd in de Eifel in juli.


Leuk, daar mag ik dan ook aan mee doen :+

xxCYNNxx

Berichten: 5661
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 22:07

Michelle_S schreef:
xxCYNNxx schreef:
top, zou echt heel gaaf zijn als Jet toch weer de endurance in kan. Kom ik je vast nog wel eens tegen in de klasse 1 :D


Lijkt me gezellig!! :) kunnen we ff kletsen onderweg!


jaaa, gezellig.....mn eerste wedstrijd helemaal alleen gereden.....tot ik op ong 14 km werd ingehaald door 2 anderen en daarbij aangesloten; reed een stuk fijner aangezien Goliath op dat punt de modder meer dan zat was. Maar met 2 anderen kwam de motivatie ook gelijk weer terug om door te lopen.


Vandaag de training weer opgepakt. Laatste 2 weken helemaal niks gedaan....geen vrijwillige keuze, maar een hond die vlak voor kerst in een epilepsiecluster terecht kwam en pas na anderhalve dag en 2 bezoeken naar de kliniek (beide keren ook uren daar gezeten) daar weer uitkwam. Stonden al op het punt van inslapen zo erg was het, maar gelukkig stopte eindelijk de aanvallen toen we bij kliniek 2 aankwamen (was midden in de nacht en eigen kliniek had geen dienst die nacht). Dier is mentaal en lichamelijk zo van de kaart geweest dat hij nu pas sinds 2 dagen weer zichzelf is.
Maakte dat ik helemaal geen zin in rijden had.
Goliath vandaag eerst maar even aan de longe gehad (om een vliegles te voorkomen :+ ...is geen paard om ff stil te zetten en dan denken dat je er zo weer op kan stappen namelijk...tenzij je vliegles wilt ofcourse :P ) en morgen er weer op. Als alles volgens plan loopt in april de eerste wedstrijd voor dit jaar voor ons, dus wordt zo langzaam aan wel tijd om serieus de training weer op te pakken.

scooby09

Berichten: 2207
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 22:36

Wat een mooie doelen Pauline , wat houd een 40 + wedstrijd in de eifel in.?
Is daar meer informatie over.?

Oh dat is minder leuk Ilse beterschap voor je paard.
Wat kunnen plannen snel veranderen dan he :oo

ieris

Berichten: 1775
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: Loenen veluwe

Re: Plannen en doelen Endurance 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 23:10

Ja dat klinkt inderdaad leuk Pauline een 40 plus wedstrijd.
Ik ben net 40 geworden, zou ik dan ook mee mogen doen?

PaulineS
Berichten: 246
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Diemen

Re: Plannen en doelen Endurance 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 23:32

Is de Eifel Blick Distanz. Heb begrepen dat je min 40 moet zijn om mee te doen. Is 2 dagen 40 km. Wel in de heuvels van de Eifel, dus pittig parcours. Lisette heeft m vorig jaar gereden en we denken erover om m dit jaar samen te rijden. https://distanzreiten.com/ritt/6-Eifel- ... tanz-2018/

zoutenootjes

Berichten: 1799
Geregistreerd: 19-04-11
Woonplaats: Ja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 23:36

Ilse_123 schreef:
Ik maak elk jaar trouw een lijstje en van die wedstrijd rijd ik dan misschien eentje :'). Zo ben ik vorig jaar wel onverwachts naar DFW gegaan, en ondanks dat het ver weg was denk ik dat ik die nog een keer ga doen, was echt heel erg leuk.

Ik wil wel gelijk in maart beginnen, maar met wat dat weet ik nog niet helemaal. Ligt er ook een beetje aan hoe fanatiek we door kunnen in de winter. Ik ga wel proberen om vrij vlotjes een klasse 3 te kunnen starten, ik baal nog steeds heel erg van ons mislukte debuut vorig jaar ;(.

De veluwe marathon staat ook op mijn lijstje, lijkt me super leuk!


Dit overkomt mij ook altijd! Dit jaar wil ik tenminste een keer starten klasse I, en eens uitzoeken hoeveel punten ik nu in totaal heb (jaja, erge digibeet die nogal eens dingen vergeet :') ).

Paard heeft de neiging om lekker in het grind en de steentjes te gaan lopen en zijn voeten te 'asfalteren'. Daarna is hij gevoelig (hoe zou het komen :o? , ja we zijn blond, paard en amazone). Eigenlijk moet er maar eens een ijzertje onder, als dit zo doorgaat.

Maar we trainen rustig door.

scooby09

Berichten: 2207
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 10:47

PaulineS schreef:
Is de Eifel Blick Distanz. Heb begrepen dat je min 40 moet zijn om mee te doen. Is 2 dagen 40 km. Wel in de heuvels van de Eifel, dus pittig parcours. Lisette heeft m vorig jaar gereden en we denken erover om m dit jaar samen te rijden. https://distanzreiten.com/ritt/6-Eifel- ... tanz-2018/

Ga de site bekijken al is mijn duits slecht.
Ik wil me dit jaar of wat meer daagse toeleggen lijkt me ontzettend gezellig.
Planning is in April naar Lisette te gaan zei kan me vast meer vertellen dan .
Een stuk van de Eifel Zu Pferd te rijden staat ook nog op mijn wensen lijstje.

Shuristar
Berichten: 470
Geregistreerd: 11-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 20:53

PaulineS schreef:
Is de Eifel Blick Distanz. Heb begrepen dat je min 40 moet zijn om mee te doen. Is 2 dagen 40 km. Wel in de heuvels van de Eifel, dus pittig parcours. Lisette heeft m vorig jaar gereden en we denken erover om m dit jaar samen te rijden. https://distanzreiten.com/ritt/6-Eifel- ... tanz-2018/


Wat leuk! Er staat voor deelnemers geb in 1976 en ouder. Dan kunnen we nog even trainen ;)

jael89

Berichten: 77
Geregistreerd: 11-08-06
Woonplaats: Leeuwarden

Re: Plannen en doelen Endurance 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 18:32

Na een paar jaar afwezig te zijn geweest in de endurace wereld (als ruiter dan, ik ben nog wel meerdere keren vrijwilliger geweest) komt dit jaar mijn come back! En ik heb er ZIN IN! Met Maram zal ik in het begin van het seizoen starten en in april/ mei laat ik haar dekken. Ik hoop dan al wel een lange klasse 2 goed uitgereden te hebben. Rafik zal ik later in het seizoen ook gaan starten, met hem doe ik het wat rustiger aan aangezien hij nog maar net zadelmak is.

LauraStoop

Berichten: 8
Geregistreerd: 05-07-17
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 05:05

Leuk, al die plannen voor 2018 :)

Na lang dromen over een eigen paard, heb ik mijn 9-jarige ruin Max gekocht eind juli en ik zit nu te denken om klasse 1 te gaan starten komend seizoen.

Gedurende mijn middelbare schooltijd veel endurance gereden. Ik reed de Arabische merrie Nefisa des Camards, misschien herinneren jullie haar nog. http://www.eenhoornendurance.com/#/Nefisa%20des%20Camards Van stal de Eenhoorn in Zutphen van Marly van Ditzhuyzen.

Max (Arabier x BWP) heeft veel looplust dus ik denk wel dat ik hem een plezier doe met endurance :) .

Nu heb ik echter een vraag/probleem:

Ik heb geen auto en geen trailer en bij mij op stal rijden ze geen endurance....
Zijn er meer mensen die dit hebben en konden jullie dit oplossen?
Wellicht dat er endurance-ruiters bij mij in de buurt wonen die een plekje over hebben im hun trailer / vrachtwagen en het gezellig vinden als ik mee ga?!
Max paard staat vlakbij Nijmegen.

Ik hoop op reacties, want zou graag starten en misschien kunnen we ook samen trainen.

jael89

Berichten: 77
Geregistreerd: 11-08-06
Woonplaats: Leeuwarden

Re: Plannen en doelen Endurance 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 11:30

Toen ik net begon had ik ook geen vervoer (en ook het geld niet om een auto+ trailer te huren). Een mede endurance ruiter was toen zo lief om mij regelmatig mee te nemen (waar ik haar nog steeds ontzettend dankbaar voor ben!). Toen ik later iets meer geld had huurde ik soms een auto bij MyWheels, daar kun je heel goedkoop auto's huren!

zoutenootjes

Berichten: 1799
Geregistreerd: 19-04-11
Woonplaats: Ja

Re: Plannen en doelen Endurance 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 14:43

Toen ik jaren geleden begon met mijn eerste paard had ik ook geen auto en geen trailer. Ik huurde een vrachtwagentje met chauffeur, of reed mee met een grotere vrachtwagen die we als groep huurden. Later viel de groep uit elkaar, en de vrachtwagen werd verkocht.

De eerste tijd dat ik met mijn tweede paard startte huurde ik een trailer met auto, of een kleine vrachtwagen. Was wel wat geld, maar ik ben heel kalm aan gaan starten. Twee keer in dat jaar. Later kwam er een goede trekauto en nu een kleine trailer.

LauraStoop

Berichten: 8
Geregistreerd: 05-07-17
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 15:55

jael89 schreef:
Toen ik net begon had ik ook geen vervoer (en ook het geld niet om een auto+ trailer te huren). Een mede endurance ruiter was toen zo lief om mij regelmatig mee te nemen (waar ik haar nog steeds ontzettend dankbaar voor ben!). Toen ik later iets meer geld had huurde ik soms een auto bij MyWheels, daar kun je heel goedkoop auto's huren!


Dankje voor de tip van MyWheels! :)

Bij mij was het ook de keuze: of Max kopen, of een auto. Ben blij dat ik Max heb, maar loop nu wel tegen dit aan, dus zou heel blij zijn met een mede enduranceruiter in de regio Nijmegen, die het gezellig vindt om samen te gaan.

LauraStoop

Berichten: 8
Geregistreerd: 05-07-17
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 15:58

zoutenootjes schreef:
Toen ik jaren geleden begon met mijn eerste paard had ik ook geen auto en geen trailer. Ik huurde een vrachtwagentje met chauffeur, of reed mee met een grotere vrachtwagen die we als groep huurden. Later viel de groep uit elkaar, en de vrachtwagen werd verkocht.

De eerste tijd dat ik met mijn tweede paard startte huurde ik een trailer met auto, of een kleine vrachtwagen. Was wel wat geld, maar ik ben heel kalm aan gaan starten. Twee keer in dat jaar. Later kwam er een goede trekauto en nu een kleine trailer.


Dankje voor het meedenken! Super!

Ja, ik wil ook rustig gaan starten, dus hoewel dat wat kost, is het natuurlijk nog steeds goedkoper dan zelf een auto en trailer te kopen :)

Lein_

Berichten: 2999
Geregistreerd: 05-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 17:28

Lastig als je geen vervoer hebt, dan ben je qua trainen ook best ‘beperkt’ qua gebied.
Maar een eigen paard is natuurlijk al gewoon een voorrecht!!

Ik sta omgeving Nijmegen, als je een keer samen wil trainen kan dat hoor!
Zelf een 1,5 paards trailer dus mbt vervoer kan ik je niet helpen.

ieris

Berichten: 1775
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: Loenen veluwe

Re: Plannen en doelen Endurance 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 18:25

Hoi Laura

Leuk dat je nu zelf een paardje hebt en dat je Endurance wedstrijden wilt gaan rijden.

Ik heb ook hetzelfde probleem als jou, geen auto en trailer, maar dit jaar heb ik er vier keer een gehuurd.
Vind het wel lastig dat de trailer op een ander adres af te halen is als de auto.
Ben altijd aan het stressen na de wedstrijd om de auto en trailer weer op tijd terug te krijgen.
Zal blij zijn als ik ooit eigen vervoer heb.

Ik woon nu nabij Apeldoorn op de veluwe, dus aan training locaties geen gebrek.
Heb voorheen altijd bij Nijmegen gewoond.
Tegen over mij woonde ook een Endurance ruiter die nu nog vrij actief is.
Anthonie Koolen heet hij uit Heumen, misschien kun je eens bij hem informeren.

Welke wedstrijden wil je dit jaar gaan rijden?
Ik zag ook een tweepaards vrachtwagen te huur, en als ik dan vlak langs Nijmegen kom zou ik jou op kunnen pikken, scheelt weer de helft in kosten als we samen huren!
Ik wil in ieder geval Ysselstijn doen en de rest kijk ik nog aan.

LauraStoop

Berichten: 8
Geregistreerd: 05-07-17
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 02:14

ieris schreef:
Hoi Laura

Leuk dat je nu zelf een paardje hebt en dat je Endurance wedstrijden wilt gaan rijden.

Ik heb ook hetzelfde probleem als jou, geen auto en trailer, maar dit jaar heb ik er vier keer een gehuurd.
Vind het wel lastig dat de trailer op een ander adres af te halen is als de auto.
Ben altijd aan het stressen na de wedstrijd om de auto en trailer weer op tijd terug te krijgen.
Zal blij zijn als ik ooit eigen vervoer heb.

Ik woon nu nabij Apeldoorn op de veluwe, dus aan training locaties geen gebrek.
Heb voorheen altijd bij Nijmegen gewoond.
Tegen over mij woonde ook een Endurance ruiter die nu nog vrij actief is.
Anthonie Koolen heet hij uit Heumen, misschien kun je eens bij hem informeren.

Welke wedstrijden wil je dit jaar gaan rijden?
Ik zag ook een tweepaards vrachtwagen te huur, en als ik dan vlak langs Nijmegen kom zou ik jou op kunnen pikken, scheelt weer de helft in kosten als we samen huren!
Ik wil in ieder geval Ysselstijn doen en de rest kijk ik nog aan.


Hoi Iris,

Dankje voor je bericht! Oh, heerlijk rijden op de Veluwe. Al is het bij mij in Berg en Dal ook niet verkeerd :)

Ja, Ysselsteyn 10 maart lijkt me leuk. Dus wie weet wel een goed idee om samen te reizen.

Ik moet nu echt naar bed, maar laten we ff contact houden.

Groetjes, Laura

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Plannen en doelen Endurance 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 09:10

Hou bij die tweepaardsvrachtwagentjes even in de gaten dat je vaak niet het laadvermogen hebt om twee grote paarden te vervoeren (ook al zegt de verhuurder vaak van wel).

LauraStoop

Berichten: 8
Geregistreerd: 05-07-17
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 22:33

Hilary schreef:
Hou bij die tweepaardsvrachtwagentjes even in de gaten dat je vaak niet het laadvermogen hebt om twee grote paarden te vervoeren (ook al zegt de verhuurder vaak van wel).


Dat is een goede tip, dankje, ga ik in de gaten houden! :)

scooby09

Berichten: 2207
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: barneveld

Re: Plannen en doelen Endurance 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 23:30

Evt paarden taxi huren misschien ook nog een optie..?
Lastig ijkt me dat geen vervoer te hebben.

LauraStoop

Berichten: 8
Geregistreerd: 05-07-17
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 23:36

scooby09 schreef:
Evt paarden taxi huren misschien ook nog een optie..?
Lastig ijkt me dat geen vervoer te hebben.


Ja, paardentaxi is ook een optie. Ik ga gewoon plannen maken voor mijn eerste start, ik denk Ysselsteyn en dan ga ik het allemaal gewoon regelen. Moet goed komen met alle goede tips hier en hulp vragen.

En... ik heb een stalgenootje gevonden die vroeger endurance reed, wil misschien wel met me mee gaan trainen/op wedstrijd. Alleen heeft zij ook geen auto waar een trailer achter kan en geen trailer hahahahaha :P

Tsja, is echt niet handig, geen auto maarja, financieel is het voorlopig toch beter voor mij om te fietsen (en wel goed voor de kilos's haha) :D