Endurance by the sea 2017

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rachel_x

Berichten: 3128
Geregistreerd: 17-03-06
Woonplaats: Arnhem

Endurance by the sea 2017

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-17 21:51

Hoi!

7 oktober staat Endurance by the sea gepland! Het lijkt mij ontzettend leuk om daar eens mee te doen.

Heb nog niet eerder een endurance wedstrijd gereden, maar afstanden rijden we heel regelmatig op voldoende tempo. Het idee is om met de impulsklasse mee te doen. Is het een beetje haalbaar om een eerste wedstrijd te rijden op het strand of valt deze vanwege de locatie onder de zwaardere wedstrijden?

Ik zag dat je voor de impulsklasse lid moet zijn van de een vereniging. Hebben jullie misschien tips hoe dit zo goedkoop mogelijk kan?

Zijn er nog meer van jullie die mee rijden? Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen en wie weet tot 7 oktober!

Hilli

Berichten: 22948
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: Endurance by the sea 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 21:56

Voor de Impulsrubriek hoef je alleen lid te zijn van de KNHS.

In de route van EbtS zit niet alleen strand maar ook duinzand. Als je paard dat niet gewend is, kan dat zwaar zijn. Het strandstuk is altijd goed te rijden.

Rachel_x

Berichten: 3128
Geregistreerd: 17-03-06
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-17 22:01

Hilli schreef:
Voor de Impulsrubriek hoef je alleen lid te zijn van de KNHS.i

In de route van EbtS zit niet alleen strand maar ook duinzand. Als je paard dat niet gewend is, kan dat zwaar zijn. Het strandstuk is altijd goed te rijden.


Ah bedankt, dat heb ik dan verkeerd begrepen.

Is dat duinzand veel in vergelijking met het strand? Zwaar zand is inderdaad wel een boosdoener.

Hilli

Berichten: 22948
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 22:04

De kaarten staan al op de website van de organisatie zag ik laatst, dan kun je zelf kijken. Het is niet 'even' een strandovergangetje over, maar er zitten naast al het losse zand ook paadjes bij die steviger zijn.

Edit: als je een beetje doorrijdt waar dat kan en rustig aan doet op de zwaarste stukken dan is het wel te doen. Ik heb 'm nu 3x met plezier gereden.

Rachel_x

Berichten: 3128
Geregistreerd: 17-03-06
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-17 22:07

Hilli schreef:
De kaarten staan al op de website van de organisatie zag ik laatst, dan kun je zelf kijken. Het is niet 'even' een strandovergangetje over, maar er zitten naast al het losse zand ook paadjes bij die steviger zijn.

Edit: als je een beetje doorrijdt waar dat kan en rustig aan doet op de zwaarste stukken dan is het wel te doen. Ik heb 'm nu 3x met plezier gereden.
Dankjewel! Dan ga ik eens kijken! Lijkt me ontzettend leuk :)

vicky

Berichten: 3132
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Rijnsburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 22:00

Klopt inderdaad het duin is zwaar maar te doen, gewoon rustig aan. Zit ook stukje bos bij dat is prima te rijden. Strand is op dat moment laag water en kan je heerlijk galopperen en natuurlijk een uniek rondje renbaan! In jou geval 3/4 klasse 1 en impuls gaan iets eerder de baan af en finishen op de startlocatie, de voorbreng paddock van Duindigt.

Karrimh

Berichten: 3528
Geregistreerd: 02-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 09:25

Ik zit vlakbij deze wedstrijd en geef wekelijks trainingen (deze gaan ook stukken over de wedstrijdroute) dus altijd verstandig om een keer hier te komen trainen, sowieso voor de Endurance paard want is de perfecte training. Uiteraard ook voor de reacreatie ruiter ;)

Zie ook mijn fb pagina Endurance clinics en mijn topic hier....

FelineNanet

Berichten: 1630
Geregistreerd: 03-09-11

Re: Endurance by the sea 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 13:49

Ik start de korte klasse 1 (zelfde als impuls). Als je er nooit hebt gereden, zou ik zeker er een keer gaan trainen. Het duin is gewoon heel zwaar en als jij/je paard het niet gewend is dan rijd je zo de pezen aan gort om het even kort te zeggen. Het is wel echt een prachtig gebied en heb er erg zin in om te starten :)