Hoe beginnen met TREC en/of WE?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jennybaby

Berichten: 14
Geregistreerd: 28-04-17
Woonplaats: Holten

Hoe beginnen met TREC en/of WE?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-17 07:20

Hallo allemaal,

Ik heb filmpjes gezien over TREC en WE. Het lijkt me heel erg leuk om te doen met mijn paard. Vroeger heb ik fanatiek dressuurwedstrijden gereden tot en met Z2-dressuur, maar nu wil ik graag wat anders doen.

Ik heb echter geen idee hoe ik daarmee moet beginnen. Ik ken niemand in mijn omgeving die dit doet en ik heb ook nog niks op internet gevonden hoe je de training van TREC of WE (Working Equitation) moet beginnen.
Ik ben redelijk autodidactisch, maar het is wel fijn om een beetje een richtlijn te weten van hoe je hier mee begint met handige tips en trics.

Weten jullie handige websites of filmpjes die mij verder kunnen helpen?
Of data en plaatsen van oefen-dagen of clinics?
En een lijstje van instructeurs of ervaren TREC-era of WE-ers? (Mijn paard staat in Holten)
Oh ja en misschien kan ik dan ook de keuze maken om TREC te doen of WE..... of kan dat ook allebei?

Ik ben benieuwd!!!

Santos_05

Berichten: 3071
Geregistreerd: 23-12-04

Re: Hoe beginnen met TREC en/of WE?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 07:25

Wij hebben eerst meegedaan met een Trec Training. Daar krijg je goede uitleg hoe je de oefeningen het best kan uitvoeren en krijg je gevoel bij de oefeningen. Wendy Koekoek organiseert deze training op locatie. (In het noorden via fb site Trec Noord)

janouk
Blogger

Berichten: 17865
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Hoe beginnen met TREC en/of WE?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 07:41

Ik ben met working equitation begonnen met de website can de vereniging doot te nemen en het regelboek.
http://www.workingequitationholland.nl/regelboek.html

Vervolgens clinics in de buurt gaan volgen en youtube filmpjes bekeken en me toen ingeschreven voor een wedstrijd.

Hartstikke leuk.

Daniella_88

Berichten: 249
Geregistreerd: 27-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 07:43

Op de site van Trec Nederland staan de reglementen en uitleg van de Trec hindernissen in beschrijving (PDF). Hieruit kun je al heel veel hindernissen halen en thuis zelf oefenen met zelfgemaakte opstellingen. Er zijn inderdaad ook regelmatig oefen Trec's (WE volgens mij iets minder), maar je mag altijd mee doen aan de wedstrijden (of je nou 'wedstrijdklaar' bent of niet, het is wel een leuke en goede oefening).
Wellicht is de NHAV ook iets voor je? Zij organiseren (in iets minder serieuze wedstrijdvorm) veel activiteiten waarbij lol met je paard voorop staat.

Jennybaby

Berichten: 14
Geregistreerd: 28-04-17
Woonplaats: Holten

Re: Hoe beginnen met TREC en/of WE?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-17 01:23

Dank jullie wel voor de antwoorden tot nu toe!!!
Ik ga de websites bekijken! Van NHAV heb ik nog nooit gehoord, dus dat ga ik meteen even opzoeken!

Als er nog meer tips zijn dan lees ik ze graag!!!

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: Hoe beginnen met TREC en/of WE?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 01:57

In Luttenberg zit Willy Berendijk. Zij geeft WE les en jureert ook.

Japeloup

Berichten: 1717
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Nieuw Balinge

Re: Hoe beginnen met TREC en/of WE?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 05:53

Misschien handig als je vermeld in welke regio je zit.
Ik rij zelf WE, geef les, jureer, maar kan je waarschijnlijk wel in contact brengen met iemand in jou regio.

Jennybaby

Berichten: 14
Geregistreerd: 28-04-17
Woonplaats: Holten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-17 15:44

Japeloup schreef:
Misschien handig als je vermeld in welke regio je zit.
Ik rij zelf WE, geef les, jureer, maar kan je waarschijnlijk wel in contact brengen met iemand in jou regio.


In mijn eerste berichtje heb ik vermeld dat mijn paard in Holten staat. :)

Het zou heel fijn zijn als je me in contact kan brengen met iemand uit mijn regio.

Bedankt!