No-Know Endurance Vragen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
alleirbag

Berichten: 1322
Geregistreerd: 02-09-12

No-Know Endurance Vragen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-17 20:52

Goedeavond allemaal!
Sinds kort hebben wij het vroegere paard van mijn vriendin teruggenomen. Mijn partner heeft haar 17 jaar gehad, haar toen weg moeten doen en nu belde de eigenaar dat hij van haar af wilde. In de tussentijd had mijn vriendin een nieuw paard gekocht, een springpaard van 8 jaar oud, maar hier konden we geen nee op zeggen. Zo is het gekomen dat onze nieuwste aanwinst Lutopia is, een merrie van 24 jaar. Hoewel we beiden paarden als onze paarden beschouwen is Lutopia 'mijn' paardje. Ik hoef er niets mee, ik ben geen sportruiter (meer). Lutopia vindt het fantastisch om buiten te rijden en ze is super energiek en conditioneel ook erg goed. Buiten loopt ze stevig door, maar alles aan een los teugeltje en ze is nergens bang voor. Ze staat keurig op haar benen en buiten haar uiterlijk zou je haar absoluut geen 24 geven.
Omdat ik het leuk vind om iets met haar te ondernemen, en we beiden gek zijn op buitenrijden, zou ik het wel leuk vinden om eens een endurance te starten. Maar ik weet er geen bal vanaf. Ik wil haar, gezien haar leeftijd, echt niet op topniveau rijden, maar rustig aan haar klaar maken voor de allerlaagste klasse in het endurance, en deze dan uit rijden, is toch wel een droom geworden. Ik zou graag officieus meerijden, ik heb geen behoefte aan een startkaart, wil graag gewoon voor spek en bonen meerijden. Het enige doel is uitrijden, al doe ik er een hele dag over.
Wat is jullie idee hierover? Zou dit haalbaar zijn? Haal ik me iets op de hals wat onhaalbaar is? Wat is de kortste afstand in het endurance? Is voor spek en bonen meedoen een optie? Kortom; deel jullie ideeën, ik ben heel benieuwd.

MarlonNaldo

Berichten: 1608
Geregistreerd: 11-02-09
Woonplaats: Westeros

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 23:07

Heej heej

[TEN] Beginnen met endurance

In dit topic kan je al je vragen kwijt :)

Staat ook al mega veel info in waar je nu om vraagt. We vertellen het met liefde een 2de keer.

alleirbag

Berichten: 1322
Geregistreerd: 02-09-12

Re: No-Know Endurance Vragen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-17 00:20

Dank je wel! Die had ik inderdaad in de tussentijd al gevonden. Maar vooral de leeftijd en zo zijn wel specifieke dingen. Maar ik ga zeker daar ook meelezen. Dank!

MarlonNaldo

Berichten: 1608
Geregistreerd: 11-02-09
Woonplaats: Westeros

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 06:41

Leeftijd is toegestaan, kortste klasse is 20km. En een startpas is verplicht bij klasse 1.

Als je een kennismakingsklasse doet hoeft dat niet.

celticpony

Berichten: 1771
Geregistreerd: 06-07-06

Re: No-Know Endurance Vragen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 07:52

Kennismakingsklasse starten is prima toch?! Daar proef je wel de sfeer en leer je hoe en wat, zonder jezelf meteen een druk op te leggen van startkaart, wedstrijdelement etc.veel plezier!!

annebe

Berichten: 5925
Geregistreerd: 08-05-05
Woonplaats: Deventer

Re: No-Know Endurance Vragen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 08:04

Wat leuk dat je nog wilt starten. Op de knhs site staan alle wedstrijden voor de jaar.
Zoals marlonNalo al aangaf, de korteklasse 1 is maar 20km en dit is in het basistempo draf heel goed te doen.

Wat rijd je zelf ong qua km en tijd buiten? Je zou kunnen kijken met bv endemundo of runtastic wat je gemiddelde van de stap, draf en galop van je paard is.
Je kan hier of op het endurance forum vragen om met iemand mee te rijden, dan word je wegwijs gemaakt hoe alles werkt.
(Ik bied mij bij de aan)
Daarnaast is er ook een endurance forum waar heel veel informatie op staat.
http://www.endurance-forum.nl/forum/
http://www.endurancevereniging.nl/vraagprogramma.html

Aileen_Noël

Berichten: 880
Geregistreerd: 27-08-05
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 09:29

Doen!!! En het is zeker haalbaar en leuk voor je paard. Als je klasse 1 of misschien zelfs 2 zou rijden, kan prima hoor! En de paarden vinden het geweldig :D

Muurp
Fotograaf

Berichten: 15112
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 17:15

MarlonNaldo schreef:
Heej heej

[TEN] Beginnen met endurance

In dit topic kan je al je vragen kwijt :)

Staat ook al mega veel info in waar je nu om vraagt. We vertellen het met liefde een 2de keer.


Omdat hier een centraal topic voor is, plaats ik een slotje op dit topic :) Je kunt je vragen (voor zover deze nog niet beantwoord zijn) in het bovenstaande topic nogmaals stellen.