Endurance/TREC zadel met dijwrongen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
060606
Berichten: 1264
Geregistreerd: 05-07-10

Endurance/TREC zadel met dijwrongen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-17 22:13

Ik heb op dit moment een Ghost Firence maar ik las dat boomloos meestal niet word aangeraden op langere afstanden in de endurance. Of kan het wel? En als ik wel hierop blijf rijden, kan ik er dan een TOKLAT COOLBACK ENDURANCE TRIPLE pad onder doen of kan die niet onder boomloos?

Als boomloos echt niks is voor de langere ritten dan zoek ik een endurance zadel dat een licht gewicht heeft en het liefst met dijwrongen. Tenzij dijwrongen juist worden afgeraden?

De podium zadels lijken heerlijk maar hebben totaal geen steun en dat vind ik zelf meestal niet zo prettig aan zadels zonder steun, dat je in galop best veel heen en weer gaat als je niet op je benen steunt.

Ik zag net ook de HERALDIC LIGHTWEIGHT SADDLE voorbij komen en die lijkt me wel heerlijk alleen kan er niks over vinden in NL.

Wat raden jullie aan in de hoek waarin ik zoek? Ik hoor het graag!

WendyBZ

Berichten: 13134
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Re: Endurance/TREC zadel met dijwrongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 12:47

Boomloos kan op zich wel, maar dan moet het zadel goed liggen en een goede drukverdeling hebben. Met kortere ritten kom je er misschien nog mee weg, maar als je vier of vijf uur op je zadel zit, moet het gewoon goed liggen wil je geen drukplekken krijgen.

Heb je al eens gekeken naar een Wintec endurance? Dat nieuwe model heeft best wat opties qua wrongen en beugelophanging die je aan kan passen.