Endurance op een eiland! Hulp gevraagd

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
woepsie90

Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Endurance op een eiland! Hulp gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-10-16 01:49

Hoi!

Even een korte introductie:
Ik ben een 26 jarige getrouwde mama die gek is op buiten zijn en paarden. Vroeger wilde ik liever uitmesten dan rijden, maar paps schreef me toch in voor les want zuslief wilde wel rijden. Helaas voor hem houd ik nog steeds meer van zorgen en ben ik ook een echte perfectionist. Maar, buitenrijden is toch ook echt wel heeeeeel erg fijn :j. Zo heb ik genoten van mijn maandelijkse ritten van drie uur bij Mill Ranch toen ikzelf paardloos was!

Goed. Ik woon met mijn man en dochter op een Engels eiland, een echt paardeneiland. Overal zijn paarden en het hele jaar door wedstrijden, binnen en buiten. Springen, cross, dressuur en zelfs TREC. Zelf heb ik sinds een paar maanden ook weer een paard. Mijn doel: het eiland te paard ontdekken. Het eiland ligt tussen Schotland en Ierland in, trouwens, en het is zo mooi...

Nu is mijn droom dus om Endurance te starten met mijn nu 7 jarige Engels Volbloed ruin. Hij zal het geweldig vinden! Maar.

Op dit eiland bestaat Endurance niet!!!!!
En hier wil ik graag verandering in brengen :j

Als ex-ondernemer in de retail (kop-staart bedrijf verkocht vanwege emigratie) houd ik van organiseren en de baas zijn :o daarom gaat mijn hart ook echt sneller kloppen van dit idee: een endurance vereniging opzetten en jaarlijks enkele wedstrijden organiseren!

Enige minpunt: ik heb nog nooit meegedaan met een endurance wedstrijd en ook nog nooit eentje gezien...
Wel volg ik verschillende endurance koppels en bedrijven op social media en iedere keer raak ik enthousiaster. Ik vraag veel en lees veel.

Ook niet onbelangrijk: manlief is vanwege werk vaak in het buitenland en dan sta ik er alleen voor. Een eigen bedrijf is in dit geval ideaal want ik kan in de avonduren dan lekker aan de gang! En vanaf volgend jaar gaat onze dochter naar de basisschool en het plan is dan ook dat ik weer ga werken (kan niet wachten, ik ben geen huismama type :o). Dit jaar kan ik dus mooi gebruiken om te orienteren, voor te bereiden, etc!

Ik zie het helemaal zitten. Maar ik kan best wat hulp gebruiken :o Heb al veel ideeen en ook veel op papier gezet, bijvoorbeeld over samenwerking met de British Horse Society en Endurance GB, routes, marketing, deelname dierenartsen, vrijwilligers, etc, maar toch lees ik graag tips & trucs van de ervaren Endurance rijders / organisatoren en daar wil ik dit topic voor gebruiken :).

(Ik wil proberen om in de zomer van 2018 de eerste wedstrijd te openen).

Hoor graag van jullie!!

Help with Hooves: gediplomeerd hoefbekapper + webshop voor hoefproducten + blogs over hoefgezondheid
https://www.helpwithhooves.com
Ook op Instagram en Facebook!


tamary

Berichten: 29164
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Endurance op een eiland! Hulp gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 02:43

Overleg eens met de TREC organisatie over samenwerking, die komt nog het dichtst in de buurt van endurance.

Anders : lange routes, zijn er bridlepaths op dit eiland? Vrij typisch brits iets, maar aardig in verval aan het raken.

[o]
Bayo - 01-01-1996 - 15-04-2017 ;(
“Technological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” – Aldous Huxley –

woepsie90

Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-10-16 02:57

tamary schreef:
Overleg eens met de TREC organisatie over samenwerking, die komt nog het dichtst in de buurt van endurance.

Anders : lange routes, zijn er bridlepaths op dit eiland? Vrij typisch brits iets, maar aardig in verval aan het raken.


Ja er zijn bridlepaths en meerdere bossen :), en er ligt van oost naar west ook een oude train rails lijn wat nu door paarden, fietsers en wandelaars wordt gebruikt. Ongeveer 27 km lang maar af en toe moet je de weg oversteken (zonder spoorbomen :+).
TREC vraagt vaak landeigenaren om hun weiland open te gooien, we hebben heuvels vol met postzegel landjes dus dat had ik ook nog bedacht. Daarnaast is het noorden redelijk onbewoond... Al met al wel een mogelijkheid tot een paar tientallen km'ers!

Help with Hooves: gediplomeerd hoefbekapper + webshop voor hoefproducten + blogs over hoefgezondheid
https://www.helpwithhooves.com
Ook op Instagram en Facebook!

tamary

Berichten: 29164
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Endurance op een eiland! Hulp gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 03:13

Kijk eens of je alle/meeste van die vrij toegankelijke paden aan elkaar gekoppeld kan krijgen tot 1 lange route (+ doorsteekjes voor variatie en kortere alternatieven) het eiland rond. Dus voor iedereen altijd te gebruiken. Want als ik de NL situatie in gedachten heb, dan is het grootste struikelblok voor buitenrijden (plezier of wedstrijd) toch wel dat je ruiterpaden in het niets beginnen en ophouden buiten de natuur/recreatiegebieden. Eilandjes dus, en dat is ronduit onhandig.

[o]
Bayo - 01-01-1996 - 15-04-2017 ;(
“Technological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” – Aldous Huxley –

Ibbel

Berichten: 49076
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Endurance op een eiland! Hulp gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 08:26

Ik zou echt aanraden eens een keer een weekend op te offeren en op het vasteland van UK of Ierland een wedstrijd mee te maken/te vrijwilligen. Dat is echt de beste manier om te ervaren wat het is, en wat erbij komt kijken. Hotelletje boeken en er een weekendje uit van maken :D

woepsie90

Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-10-16 09:24

tamary schreef:
Kijk eens of je alle/meeste van die vrij toegankelijke paden aan elkaar gekoppeld kan krijgen tot 1 lange route (+ doorsteekjes voor variatie en kortere alternatieven) het eiland rond. Dus voor iedereen altijd te gebruiken. Want als ik de NL situatie in gedachten heb, dan is het grootste struikelblok voor buitenrijden (plezier of wedstrijd) toch wel dat je ruiterpaden in het niets beginnen en ophouden buiten de natuur/recreatiegebieden. Eilandjes dus, en dat is ronduit onhandig.


Ja dat moet ik inderdaad doen en uitzoeken. Waarschijnlijk moeten er her en der wat wegen bereden worden van het ene ruiterpad naar het andere, maar daarvoor had ik verkeersregelaars/vrijwilligers bedacht.
Aangezien ze hier twee weken lang de openbare wegen dichtgooien vanwege motorraces dacht ik dat verkeersregelaars voor een dagje of drie (verdeeld over paar maanden!) ook wel zou kunnen :j

Help with Hooves: gediplomeerd hoefbekapper + webshop voor hoefproducten + blogs over hoefgezondheid
https://www.helpwithhooves.com
Ook op Instagram en Facebook!

woepsie90

Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-10-16 09:26

Ibbel schreef:
Ik zou echt aanraden eens een keer een weekend op te offeren en op het vasteland van UK of Ierland een wedstrijd mee te maken/te vrijwilligen. Dat is echt de beste manier om te ervaren wat het is, en wat erbij komt kijken. Hotelletje boeken en er een weekendje uit van maken :D


Ja lijkt me super! Helaas niet mogelijk :(
Maar in juni ben ik in NL voor een week familie en wilde dan een wedstrijd bezoeken :j

Help with Hooves: gediplomeerd hoefbekapper + webshop voor hoefproducten + blogs over hoefgezondheid
https://www.helpwithhooves.com
Ook op Instagram en Facebook!

woepsie90

Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Re: Endurance op een eiland! Hulp gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-10-16 14:49

Zou ook graag horen van endurance rijders, wat vinden jullie op een wedstrijd fijn gaan en wat gaat er soms mis in de organisatie? Neem aan dat er bij verschillende organisaties ook een andere vibe hangt etc?

Help with Hooves: gediplomeerd hoefbekapper + webshop voor hoefproducten + blogs over hoefgezondheid
https://www.helpwithhooves.com
Ook op Instagram en Facebook!

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Re: Endurance op een eiland! Hulp gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 14:57

Wij zitten wel redelijk in elkaars vaarwater, leuk!

Ik wil ooit trektochten te paard op gaan zetten, ergens op een Schots eiland. Ik ga even volgen :)

Never follow everyone else their path. Unless you are in the woods and you are lost, and see a path. Then by all means follow that path.

woepsie90

Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-10-16 14:57

Ailill schreef:
Wij zitten wel redelijk in elkaars vaarwater, leuk!

Ik wil ooit trektochten te paard op gaan zetten, ergens op een Schots eiland. Ik ga even volgen :)


Klinkt ook tof zeg :j

Help with Hooves: gediplomeerd hoefbekapper + webshop voor hoefproducten + blogs over hoefgezondheid
https://www.helpwithhooves.com
Ook op Instagram en Facebook!

Gilbey

Berichten: 2390
Geregistreerd: 18-11-05
Woonplaats: Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 21:58

Mijn eerste advies is zorgen dat je met andere organisatoren in contact komt.
Zij kunnen je wegwijs maken met het wedstrijd organiseren en specifieke regels van de BHS.

TREC is inmiddels zelfstandig dus daar heb je niet direct iets aan voor het BHS gedeelte maar je komt wel met de lokale regels in aanraking.

Nu de niet ontopic vraag waar ik nieuwsgierig naar ben: Wie doet daar de TREC?
(Ik ben een actieve endurance maar ook TREC ruiter hihi)

Outdoor Ruitersport, Bennekom
De ruitersportwinkel en webshop voor de Endurance-, TREC- en recreatieruiter

Ms Gilbey mijn veelzijdige kanjer, dressuur L2, endurance klasse 2, TREC WK Frankrijk, EK Oostenrijk, Nederlands Kampioen.
Stand Tapas: endurance: kl1, 190 km (17wp) kl2, 199 km (4wp), TREC: T4 internationaal, WK 2012, EK 2014

woepsie90

Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-10-16 22:13

Gilbey schreef:
Mijn eerste advies is zorgen dat je met andere organisatoren in contact komt.
Zij kunnen je wegwijs maken met het wedstrijd organiseren en specifieke regels van de BHS.

TREC is inmiddels zelfstandig dus daar heb je niet direct iets aan voor het BHS gedeelte maar je komt wel met de lokale regels in aanraking.

Nu de niet ontopic vraag waar ik nieuwsgierig naar ben: Wie doet daar de TREC?
(Ik ben een actieve endurance maar ook TREC ruiter hihi)


Als endurance ruiter kan je vast nog leuke en minderleuke dingen tijdens wedstrijden die je bent tegen gekomen vertellen :D ? Er zit geheid verschil in de ene en de andere vereniging?

Hierbij de site van TREC op ons eiland. Stelt niet veel voor hoor :')
http://www.treciom.com

Er zijn hier geen andere endurance organisatoren, heel het endurance gebeuren bestaat hier nog niet, dus je bedoeld dat ik contact zoek met endurance organisatoren uit andere landen, Nederland dus?
Ga ik zeker doen, goed idee!

Help with Hooves: gediplomeerd hoefbekapper + webshop voor hoefproducten + blogs over hoefgezondheid
https://www.helpwithhooves.com
Ook op Instagram en Facebook!

Gilbey

Berichten: 2390
Geregistreerd: 18-11-05
Woonplaats: Wageningen

Re: Endurance op een eiland! Hulp gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 22:45

Nee ik bedoel dan juist organisatoren binnen de landelijke bond waar jij ook onder zal vallen.
Probeer het eens via de Britse endurance vereniging.

De regels zijn op basis niveau per land soms erg verschillend dus als je dan de Nederlandse manier neemt kun je voor erg vervelende dingen komen waar je niet eerder aan gedacht hebt omdat je geen wedstrijden van je eigen bond van dichtbij hebt meegemaakt

Outdoor Ruitersport, Bennekom
De ruitersportwinkel en webshop voor de Endurance-, TREC- en recreatieruiter

Ms Gilbey mijn veelzijdige kanjer, dressuur L2, endurance klasse 2, TREC WK Frankrijk, EK Oostenrijk, Nederlands Kampioen.
Stand Tapas: endurance: kl1, 190 km (17wp) kl2, 199 km (4wp), TREC: T4 internationaal, WK 2012, EK 2014

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 22:54

Gilbey schreef:
Mijn eerste advies is zorgen dat je met andere organisatoren in contact komt.
Zij kunnen je wegwijs maken met het wedstrijd organiseren en specifieke regels van de BHS.

TREC is inmiddels zelfstandig dus daar heb je niet direct iets aan voor het BHS gedeelte maar je komt wel met de lokale regels in aanraking.

Nu de niet ontopic vraag waar ik nieuwsgierig naar ben: Wie doet daar de TREC?
(Ik ben een actieve endurance maar ook TREC ruiter hihi)

Hier kan ik TS wellicht mee helpen. 5 jaar terug woonde ik in Ierland (Donegal area) en ben toen erg actief geweest et enkele lokale mensen die TREC wilden opstarten. Ik meen mij te herinneren dat een v.d. dames van origine v.d. eilanden afkomstig was, ik ga morgen gelijk bellen/mailen voor een naam :)

Never follow everyone else their path. Unless you are in the woods and you are lost, and see a path. Then by all means follow that path.

woepsie90

Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-10-16 23:06

Ailill schreef:
Gilbey schreef:
Mijn eerste advies is zorgen dat je met andere organisatoren in contact komt.
Zij kunnen je wegwijs maken met het wedstrijd organiseren en specifieke regels van de BHS.

TREC is inmiddels zelfstandig dus daar heb je niet direct iets aan voor het BHS gedeelte maar je komt wel met de lokale regels in aanraking.

Nu de niet ontopic vraag waar ik nieuwsgierig naar ben: Wie doet daar de TREC?
(Ik ben een actieve endurance maar ook TREC ruiter hihi)

Hier kan ik TS wellicht mee helpen. 5 jaar terug woonde ik in Ierland (Donegal area) en ben toen erg actief geweest et enkele lokale mensen die TREC wilden opstarten. Ik meen mij te herinneren dat een v.d. dames van origine v.d. eilanden afkomstig was, ik ga morgen gelijk bellen/mailen voor een naam :)


Dank je, wat aardig!

Help with Hooves: gediplomeerd hoefbekapper + webshop voor hoefproducten + blogs over hoefgezondheid
https://www.helpwithhooves.com
Ook op Instagram en Facebook!

Elmars_Floor

Berichten: 1770
Geregistreerd: 21-12-04
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 21:22

https://www.knhs.nl/media/1632/draaiboe ... e-2014.pdf

Hier is wel een draaiboek te vinden wat allemaal nodig is om een wedstrijd te organiseren.
Maar het oprichten van een Endurance vereniging heb ik geen idee van hoe dat in zijn werk gaat.
Maar misschien heb je wat aan het bovenstaande. Dat is dan in Nederland van toepassing

23 mei 2016.. El Ghazi FM geboren. Bekijk hier zijn prachtige foto's.
[KS-ITP] El Ghazi FM "De veroveraar" Zijn half broer El Azhar FM al 307.5 km in de endurance gelopen <3

Prairy
Berichten: 9059
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 15:17

Neem eens contact op met Jan Deprez uit België, die is voorzitter van de VLAR (Belgische endurance organisatie). Die kan je vast veel vertellen.

https://www.facebook.com/Vlaamse-Lange- ... 5/?fref=ts

https://www.facebook.com/jan.deprez.7?fref=ts

Als groom kan ik je vertellen dat de groompunten goed bereikbaar moeten zijn, met een (zeer) duidelijke routebeschrijving. Zorg er ook voor dat er makkelijk en goed, en voldoende parkeergelegenheid is. Grooms pleuren hun auto anders misschien niet altijd even handig neer. Verder is het voor de groomplaatsen ook erg belangrijk dat het een veilige plaats is om te groomen, met een mogelijkheid tot toeloop (dus met de ruiter een stuuk mee kunnen rennen) en dat ze ook al dravende eventueel kunnen groomen (vooral in de hogere reeksen wordt er harder gereden en minder gestopt op de groomplaatsen).

Het is niet handig om een doodlopende straat met weinig keer mogelijkheden te gebruiken als groomplaats. Dan loopt alles vast met alle irritaties van dien. Ik hoop ook dat er niet al teveel verkeersregels zijn, die lapten wij nogal eens aan onze laars om op tijd op de groomplaats te komen :+

Door veel koelwater kan het soms erg glad worden op de groomplaatsen.

De groomplaatsen ook niet al te ver uit elkaar als het even kan, en op een beetje regelmatige afstand van elkaar op de route van de ruiters. 2 km voor de finish mogen wij meestal niet meer groomen / koelen.

Genoeg koelwatertanks aanbieden, en onderweg een drinkplaats is ook fijn, zeker als de groomplaatsen verder uit elkaar liggen en het warm weer is.

En start en finish (en vetgate) liefst op hetzelfde terrein, zodat de trailer kan blijven staan. Als alles een beetje bij elkaar in de buurt kan zijn, is dat ook fijn. Je loopt als groom sowieso al heel wat af op zo'n dag, als het hoofdterrein dan goed beloopbaar is, zullen veel grooms je dankbaar zijn.

Verder is een goede vetgate, met duidelijke bewegwijzering erg handig. Mogelijk stallen, maar zorg ook voor voldoende plaats voor de trailers, waar men ook de paarden in een afgezet stukje aan de trailer kan zetten.

Een (warm) hapje en drankje mogelijkheid is ook fijn voor na afloop (ook goed voor je omzet) voor de sociale aspecten van een wedstrijd.

EHBO ook altijd goed om in te richten.

En regel genoeg vrijwilligers, en geef ze een duidelijke taak. Schrijvers bij de dierenartsen, catering, hulpjes, verkeersregelaars, secretariaat (ook heel belangrijk! niets zo vervelend als discussie krijgen), goede voorbereiding en administratie vooraf.

Kijk of je iets met de TREC kunt regelen qua samenwerking / spullen van elkaar lenen oid.

Ik hoop dat je er iets aan hebt, veel succes!

woepsie90

Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-11-16 13:54

Elmars_Floor schreef:
https://www.knhs.nl/media/1632/draaiboe ... e-2014.pdf

Hier is wel een draaiboek te vinden wat allemaal nodig is om een wedstrijd te organiseren.
Maar het oprichten van een Endurance vereniging heb ik geen idee van hoe dat in zijn werk gaat.
Maar misschien heb je wat aan het bovenstaande. Dat is dan in Nederland van toepassing


Wauw top, geweldig! Dank je wel!

Help with Hooves: gediplomeerd hoefbekapper + webshop voor hoefproducten + blogs over hoefgezondheid
https://www.helpwithhooves.com
Ook op Instagram en Facebook!

woepsie90

Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-11-16 13:55

Prairy schreef:
Neem eens contact op met Jan Deprez uit België, die is voorzitter van de VLAR (Belgische endurance organisatie). Die kan je vast veel vertellen.

https://www.facebook.com/Vlaamse-Lange- ... 5/?fref=ts

https://www.facebook.com/jan.deprez.7?fref=ts

Als groom kan ik je vertellen dat de groompunten goed bereikbaar moeten zijn, met een (zeer) duidelijke routebeschrijving. Zorg er ook voor dat er makkelijk en goed, en voldoende parkeergelegenheid is. Grooms pleuren hun auto anders misschien niet altijd even handig neer. Verder is het voor de groomplaatsen ook erg belangrijk dat het een veilige plaats is om te groomen, met een mogelijkheid tot toeloop (dus met de ruiter een stuuk mee kunnen rennen) en dat ze ook al dravende eventueel kunnen groomen (vooral in de hogere reeksen wordt er harder gereden en minder gestopt op de groomplaatsen).

Het is niet handig om een doodlopende straat met weinig keer mogelijkheden te gebruiken als groomplaats. Dan loopt alles vast met alle irritaties van dien. Ik hoop ook dat er niet al teveel verkeersregels zijn, die lapten wij nogal eens aan onze laars om op tijd op de groomplaats te komen :+

Door veel koelwater kan het soms erg glad worden op de groomplaatsen.

De groomplaatsen ook niet al te ver uit elkaar als het even kan, en op een beetje regelmatige afstand van elkaar op de route van de ruiters. 2 km voor de finish mogen wij meestal niet meer groomen / koelen.

Genoeg koelwatertanks aanbieden, en onderweg een drinkplaats is ook fijn, zeker als de groomplaatsen verder uit elkaar liggen en het warm weer is.

En start en finish (en vetgate) liefst op hetzelfde terrein, zodat de trailer kan blijven staan. Als alles een beetje bij elkaar in de buurt kan zijn, is dat ook fijn. Je loopt als groom sowieso al heel wat af op zo'n dag, als het hoofdterrein dan goed beloopbaar is, zullen veel grooms je dankbaar zijn.

Verder is een goede vetgate, met duidelijke bewegwijzering erg handig. Mogelijk stallen, maar zorg ook voor voldoende plaats voor de trailers, waar men ook de paarden in een afgezet stukje aan de trailer kan zetten.

Een (warm) hapje en drankje mogelijkheid is ook fijn voor na afloop (ook goed voor je omzet) voor de sociale aspecten van een wedstrijd.

EHBO ook altijd goed om in te richten.

En regel genoeg vrijwilligers, en geef ze een duidelijke taak. Schrijvers bij de dierenartsen, catering, hulpjes, verkeersregelaars, secretariaat (ook heel belangrijk! niets zo vervelend als discussie krijgen), goede voorbereiding en administratie vooraf.

Kijk of je iets met de TREC kunt regelen qua samenwerking / spullen van elkaar lenen oid.

Ik hoop dat je er iets aan hebt, veel succes!


En of ik er iets aan heb, wat een geweldige tips heb je allema gegeven! Ben er super blij mee! Echt bedankt. En als je nog meer te binnen schiet, dan hoor ik dat graag natuurlijk :j

Nogmaals super bedankt! Heel leerzaam antwoord x

Help with Hooves: gediplomeerd hoefbekapper + webshop voor hoefproducten + blogs over hoefgezondheid
https://www.helpwithhooves.com
Ook op Instagram en Facebook!

woepsie90

Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-16 00:15

Hoe zouden jullie een simpele endurance wedstrijd voor je zien?
Even wat vragen:

*** Hier op het eiland is er nog geen endurance vereniging dus ik ga er even vanuit dat de eerste wedstrijd alleen bestaat uit de meest simpele klasse. Ik rijd veel rond op het eiland en noteer alle grote open ruimtes die ik tegen kom, die dienst kunnen doen als start/finish/vetgate, met genoeg ruimte voor auto's, trailers, keren, etc. Heb ook een heel gedetailleerde plattengrond met ruiterpaden. Die overigens heel saai zijn en geen volledige 'cirkel' maken. Het zijn allemaal kleine stukjes rechtdoor. Gelukkig zijn er wel veel 'byways', die zijn toegankelijk voor allerlei verkeer (crossbikes, wandelaars, paarden), en ook rustige achterafwegen, veel bossen en strand.

*** Bij de kleinste klasse is er geloof ik maar 1 groompunt nodig?
Dit wil ik weten zodat ik een route kan gaan uitstippelen waarbij er halverwege rekening met dit gehouden moet worden.

*** Vrijwilligers, dierenarts (vetgate), hapje/drankje is allemaal niet moeilijk te regelen. Wel loop ik aan tegen disciminatie :+ Als Nederlander, dus met rare niet Engelse naam, krijg ik niet veel antwoord op mijn vragen hiero :+ Ook vraag ik me af of ik in dit beginstadium al de TREC vereniging moet benaderen. Is dat niet te vroeg? Ik heb nog niks concreets, maar ik weet ook niet waar ik moet beginnen. Waar moet ik het over hebben met die organisator, wat kunnen we voor elkaar betekenen? Het moet ook in haar voordeel zijn natuurlijk.

*** Voordat de eerste wedstrijd (doel zomer 2018) kan beginnen, wil ik via Facebook en marketing al verschillende dagen organiseren voor geïnteresseerden. Kortere groepsritten om te oefenen, theorieochtenden, of clinics over conditietraining en veiligheid in het verkeer. Of is dit denken jullie niet nodig? Gewoon hoppa, mensen laten inschrijven voor de eerste klasse en laat het ze vooraf zelf uitzoeken? Is de eerste klasse te doen zonder enige endurance voorbereiding/training? Voor een later stadium wil ik deze 'tussendoor' dingetjes wel graag organiseren, brengt geld in het laatje, houd je vereniging en de sport levend buiten het seizoen, etc.

*** Hoe het financieel in elkaar zit vraag ik me ook af maar maak ik me nog niet zo heel druk over. In het begin zal het altijd meer kosten dan dat het oplevert. Na de tweede wedstrijd moet het wel wat gaan opleveren maar dan heb ik ook genoeg ervaring over wat er allemaal écht bij komt kijken en weet ik wat ik aan moet passen om er meer aan over te houden.

Van begin tot eind, wat kom je op een beginners klasse tegen?

In 2016 ga ik in Nederland een wedstrijd bijwonen.

Het eiland is niet groot genoeg voor de grootste klasses. Maar voor de echte die-hards wil ik tzt een samenwerking met Engeland aangaan zodat eilanders ook in Engeland kunnen meedoen. Ierland daarna ook natuurlijk. Schijnbaar kost een bootritje met paard niet zoveel, zeker niet als je het deelt en 2 paarden in 1 trailer hebt.

Lijkt klein zo he :+ Het is 572 vierkante kilometer groot.
Valt best mee nog. Van meest zuidelijke punt naar noordelijke punt is een uur autorijden.
En er is geen snelweg ;)

Afbeelding

Dochterlief en ik tijdens een wandeling. Deze uitzichten zijn hier heel normaal :D

Afbeelding

In het Noorden is het vlakker en heb je lange stranden.
Als het heel helder is zie je Ierland en Schotland aan de overkant vanaf hier.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door woepsie90 op 30-11-16 00:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Help with Hooves: gediplomeerd hoefbekapper + webshop voor hoefproducten + blogs over hoefgezondheid
https://www.helpwithhooves.com
Ook op Instagram en Facebook!

Eloya

Berichten: 5188
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Re: Endurance op een eiland! Hulp gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 00:18

Ik ken dit eiland alleen van de serie op tlc :')

Maar ik zou eens contact opnemen met een nl verenging? dat die je wat handvaten kan geven
Vriendin van mij rijd endurance maar veel weet ik er verder ook niet van, ga wel volgen!

succes!

Iris &
Campbellie Hamsters: Bruri & Senja
Duitse dog: Dieke ●○● Whippet: Jeppe

woepsie90

Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-16 00:21

Eloya schreef:
Ik ken dit eiland alleen van de serie op tlc :')

Maar ik zou eens contact opnemen met een nl verenging? dat die je wat handvaten kan geven
Vriendin van mij rijd endurance maar veel weet ik er verder ook niet van, ga wel volgen!

succes!


Dank je, leuk :-).
Heeft die vriendin Bokt? Misschien kan ze ook reageren :P alle beetjes helpen :D
Ik ben gewoon super eigenwijs dat ik dit wil zonder ooit Endurance van dichtbij te hebben gezien, maar ik kom er vanzelf en heb geen haast. En ik vraag iedereen gewoon oren van het hoofd haha!

Help with Hooves: gediplomeerd hoefbekapper + webshop voor hoefproducten + blogs over hoefgezondheid
https://www.helpwithhooves.com
Ook op Instagram en Facebook!

Eloya

Berichten: 5188
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Re: Endurance op een eiland! Hulp gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 00:22

ze heeft wel bokt maar is eigenlijk niet actief op bokt
Op Facebook zijn ook endurance groepen volgens mij

Iris &
Campbellie Hamsters: Bruri & Senja
Duitse dog: Dieke ●○● Whippet: Jeppe

blensink

Berichten: 5608
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Benidorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 00:28

Wat ontzettend leuk, heb er geen verstand van maar vind het leuk om te volgen.

mvdende

Berichten: 5685
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 00:55

Reken op elke 5 aan 10 km een groompunt. Voor 20 km zou dat op 2 a 3 punten komen. Tussendoor misschien nog een drink gelegenheid. Start en finish op hetzelfde terrein, vaak een manege of pension stal of een eetgelegenheid met stallen oid. Er moeten wel stallen zijn. Voor nood en eventueel voor de combinaties die een dag van te voren willen afreizen naar het eiland. Een water punt waar genoeg ruimte en waterdruk is om snel jerrycan's te vullen voor de grooms. Een kantine/ (verwarmde) eet tent vinden vermoeide ruiters en grooms erg fijn.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 bezoekers