Beginnen met endurance

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Somebitch

Berichten: 17562
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: Zeeland

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 13:51

Nee daar kan je niet mee rijden. :n

kim345

Berichten: 3294
Geregistreerd: 27-11-10

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 14:00

Nee dat gaat je niet lukken.
Zag dat de A3 inzone bij goedhard te koop is voor 100 euro.

Maar het is maar net wat je wilt, wil je de hartslag in de vetgate of op de finish snel weten zou ik voor de vetcheck gaan. Wil je de hartslagmeter gebruiken in trainingen zou ik voor zoiets als de inzone gaan.

billy3105
Ik hou van poffertjes!
Berichten: 2416
Geregistreerd: 07-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 14:28

https://www.equilog.nl/hartslagmeter-pa ... ne-inzone/

Is deze iets? Kan je deze ook omhouden of zit die aan de singel vast? En wat zijn eigenlijk de 'regels' van de harstalgmeters in vetgate's? ik heb het al een aantal keer doorgelezen maar snap er nog niet echt iets van :')

Welke dingen hebben jullie zelf?

arun

Berichten: 651
Geregistreerd: 08-02-09
Woonplaats: Zuid-West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 14:50

Dat is een type dat aan de singel vast zit. Band is interessanter want die blijft aan als je zadel afneemt.

Hartslagmeter moet af als je de vetgate binnen gaat.

bobomelo

Berichten: 1712
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: Zevenhuizen (Gr)

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 15:03

Aruna. ..heb je daar ook voorbeeld van?

kim345

Berichten: 3294
Geregistreerd: 27-11-10

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 15:08

Kijk even bij goedhard, die verkopen ook van die banden.
Of deze site staan ze zelfs ook op.
https://www.equilog.nl/hartslagmeter-pa ... h7-zender/

Ik heb zelf geen ervaring met deze band maar deze kun je omhouden als het zadel eraf gaat en dus kun je de hartslag blijven aflezen in de vetgate. Dat kan met de eerste die billy stuurde niet.
Als je de vet -in binnenloopt moet de hartslagmeter uit staan. Dit om discussie te voorkomen over het oordeel van de dierenarts.
Als ik aanbied met het zadel nog op hou ik mijn horloge meestal even achter mijn rug. Dan heb ik geen signaal meer en kan ik het ook onmogelijk aflezen.

billy3105
Ik hou van poffertjes!
Berichten: 2416
Geregistreerd: 07-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 17:56

kim345 schreef:
Kijk even bij goedhard, die verkopen ook van die banden.
Of deze site staan ze zelfs ook op.
https://www.equilog.nl/hartslagmeter-pa ... h7-zender/

Ik heb zelf geen ervaring met deze band maar deze kun je omhouden als het zadel eraf gaat en dus kun je de hartslag blijven aflezen in de vetgate. Dat kan met de eerste die billy stuurde niet.
Als je de vet -in binnenloopt moet de hartslagmeter uit staan. Dit om discussie te voorkomen over het oordeel van de dierenarts.
Als ik aanbied met het zadel nog op hou ik mijn horloge meestal even achter mijn rug. Dan heb ik geen signaal meer en kan ik het ook onmogelijk aflezen.


Stel ik zou deze bestellen dan hoef ik enkel nog maar de horloge te hebben en ben ik verder klaar toch? :+

ik voel mij behoorlijk blond nu

Chouchou

Berichten: 2010
Geregistreerd: 02-12-11
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 18:30

billy3105 schreef:
kim345 schreef:
Kijk even bij goedhard, die verkopen ook van die banden.
Of deze site staan ze zelfs ook op.
https://www.equilog.nl/hartslagmeter-pa ... h7-zender/

Ik heb zelf geen ervaring met deze band maar deze kun je omhouden als het zadel eraf gaat en dus kun je de hartslag blijven aflezen in de vetgate. Dat kan met de eerste die billy stuurde niet.
Als je de vet -in binnenloopt moet de hartslagmeter uit staan. Dit om discussie te voorkomen over het oordeel van de dierenarts.
Als ik aanbied met het zadel nog op hou ik mijn horloge meestal even achter mijn rug. Dan heb ik geen signaal meer en kan ik het ook onmogelijk aflezen.


Stel ik zou deze bestellen dan hoef ik enkel nog maar de horloge te hebben en ben ik verder klaar toch? :+

ik voel mij behoorlijk blond nu

Die H7 transmitter werkt zelfs samen met een app op je telefoon! Ik gebruik het in combinatie met endomondo. Dus je hoeft niet eens een horloge te hebben. Ik had de onderdelen los gekocht en kreeg daar een horloge bij. Met rijden is dat ook wel makkelijker dan je telefoon vast te houden om te kijken wat de waarde is. Ik heb dit horloge: https://www.bol.com/nl/p/polar-ft1-spor ... 032729417/

Ik heb zelf trouwens wel de losse elektroden voor onder het zadel gekocht en niet de band, omdat ik wel eens hoorde dat de band minder accuraat is en verkeerde waardes doorgeeft, over de losse elektroden heb ik dat nog nooit gehoord.

Equilog

Berichten: 19
Geregistreerd: 14-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 00:23

billy3105 schreef:
kim345 schreef:
Kijk even bij goedhard, die verkopen ook van die banden.
Of deze site staan ze zelfs ook op.
https://www.equilog.nl/hartslagmeter-pa ... h7-zender/

Ik heb zelf geen ervaring met deze band maar deze kun je omhouden als het zadel eraf gaat en dus kun je de hartslag blijven aflezen in de vetgate. Dat kan met de eerste die billy stuurde niet.
Als je de vet -in binnenloopt moet de hartslagmeter uit staan. Dit om discussie te voorkomen over het oordeel van de dierenarts.
Als ik aanbied met het zadel nog op hou ik mijn horloge meestal even achter mijn rug. Dan heb ik geen signaal meer en kan ik het ook onmogelijk aflezen.


Stel ik zou deze bestellen dan hoef ik enkel nog maar de horloge te hebben en ben ik verder klaar toch? :+

ik voel mij behoorlijk blond nu


Je kunt deze band inderdaad combineren met een horloge of met een telefoon.
Hij is alleen niet te combineren met het Inzone horloge die hier eerder genoemd werd, maar wel met de M400. Deze heeft ook GPS en kun je achteraf analyseren. De Inzone heeft beide niet.
De M400 is er ook als set inclusief elektroden of band: https://www.equilog.nl/hartslagmeter-pa ... uine-m400/
Of met allebei in een set met voordeel: https://www.equilog.nl/hartslagmeter-pa ... -longeren/
Als je nog meer vragen hebt, kan ik ze hier beantwoorden.

Chouchou

Berichten: 2010
Geregistreerd: 02-12-11
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 12:07

Equilog schreef:
billy3105 schreef:
Stel ik zou deze bestellen dan hoef ik enkel nog maar de horloge te hebben en ben ik verder klaar toch? :+

ik voel mij behoorlijk blond nu


Je kunt deze band inderdaad combineren met een horloge of met een telefoon.
Hij is alleen niet te combineren met het Inzone horloge die hier eerder genoemd werd, maar wel met de M400. Deze heeft ook GPS en kun je achteraf analyseren. De Inzone heeft beide niet.
De M400 is er ook als set inclusief elektroden of band: https://www.equilog.nl/hartslagmeter-pa ... uine-m400/
Of met allebei in een set met voordeel: https://www.equilog.nl/hartslagmeter-pa ... -longeren/
Als je nog meer vragen hebt, kan ik ze hier beantwoorden.

Ik gebruik wel gewoon het Inzone horloge erbij, naast mijn telefoon. Mijn telefoon is er voor het registreren van de rit en alles achteraf te kunnen bekijken, het horloge gebruik ik om live te zien wat de hartslag is. Bij mij werkt dit horloge dus wel in combinatie met de H7 transmitter :j

ilaan

Berichten: 2434
Geregistreerd: 23-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-16 01:51

Nu het wat meer een algemeen topic is geworden waar verschillende mensen vragen stellen, wat overigens heel fijn en leerzaam is(!!), kan dit er ook bij.

Ik ga zondag op Valentijn weer naar Monique de Boer op trainingsrit. Nu vroeg ik me af of er ook bokkers zijn die meedoen met ritten bij haar? Ik vind het erg leerzaam en heb na de laatste keer nog veel contact gehad hoe het met haar adviezen is verlopen. Ook qua training. Erg fijn was dat.

We zijn dan ook erg vooruit gegaan! Haar conditie is enorm verbeterd en de afstanden zijn ook weer groter geworden. Helaas zit ik nu een beetje met het daglicht en het niet hebben van een trailer (welke zeker op de planning staat!). Ik moet ook rekening houden met het weer teruggaan naar stal voor het gaat schemeren aangezien ik een stuk langs de weg moet. Helaas heb ik te weinig tijd om 's ochtends weg te gaan.

Oh en nog een vraag, ik vond de lemelerberg een erg mooie plek om te rijden ook qua klimmen. Weet iemand nog meer leuke plekken om te rijden? Waar we wel een beetje op tempo kunnen rijden of juist goed de conditie kunnen trainen en ik van te voren een route kan uitstippelen. Oh en het liefst in het oosten van het land, al is een stuk met de trailer geen probleem :)

Otti1977

Berichten: 3041
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: in een hutje op de hei!

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 10:02

Ik woon in Epe. Hier kun je heerlijk rijden. Ik wil wel met je mee. Over ruim een maand ook endurance hier.

kristelhans

Berichten: 2868
Geregistreerd: 30-09-08
Woonplaats: Vechtdal

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 10:18

@Ilaan, ik train zelf vaak op de Lemelerberg en ik kan je Ommen (parkeren bij de Sahara) ook aanraden. Zelf organiseer ik endurance Ommen en die gaat over beide natuurgebieden. :j Je kunt ook, als je echt een lange afstand wilt trainen, doorsteken van de Lemelerberg naar het Zeeserbos in Ommen, je kunt dan een mooi rondje van 30 of 40 km doen en je kan het zelfs uitbreiden als je wilt. :D

ilaan

Berichten: 2434
Geregistreerd: 23-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-16 11:04

Atent schreef:
Ik woon in Epe. Hier kun je heerlijk rijden. Ik wil wel met je mee. Over ruim een maand ook endurance hier.


Epe is achter Apeldoorn toch? Is ook maar 3 kwartier rijden voor ons. Valt dus ook mee. Iemand om mee samen te rijden zou leuk zijn! Bij mij op stal willen de meeste niet mee naar buiten..

kristelhans schreef:
@Ilaan, ik train zelf vaak op de Lemelerberg en ik kan je Ommen (parkeren bij de Sahara) ook aanraden. Zelf organiseer ik endurance Ommen en die gaat over beide natuurgebieden. :j Je kunt ook, als je echt een lange afstand wilt trainen, doorsteken van de Lemelerberg naar het Zeeserbos in Ommen, je kunt dan een mooi rondje van 30 of 40 km doen en je kan het zelfs uitbreiden als je wilt. :D


Oh echt? Wist niet dat het zo groot was!
Ik moet nu altijd 6 a 7 km over de weg en ben dan op het grote veld in Vorden, daar red je dat echt niet. Tenzij je natuurlijk wegen meerdere keren pakt en stukken hetzelfde rijd. Ga er eens naar kijken want vond dat toen heel mooi! Even vriendlief porren om mee te gaan haha
Ga morgen rijden op de sallandse heuvelrug. Ben benieuwd.

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 11:13

Ik rijd in de Loonse en drunense duinen. Moet wel 4 km over de weg om er te komen.

ilaan

Berichten: 2434
Geregistreerd: 23-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-16 11:17

Nessa schreef:
Ik rijd in de Loonse en drunense duinen. Moet wel 4 km over de weg om er te komen.

Otti1977

Berichten: 3041
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: in een hutje op de hei!

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 11:33

Yep achter Apeldoorn. Als je keer wil afspreken kan dat altijd. Ik rijd ook hoofdzakelijk buiten.

kristelhans

Berichten: 2868
Geregistreerd: 30-09-08
Woonplaats: Vechtdal

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 12:03

Sallandse Heuvelrug is ook echt schitterend! Geniet ervan!

Joyce_v
Berichten: 42
Geregistreerd: 27-02-13

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 21:11

Vroeger heb ik wel eens met een gehuurde pony in de loonse en drunense duinen gereden! Heerlijk!! Kan je veel heuveltjes oefenen...maar ook hele vlaktes crossen!

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 10:56

Ik vind het een prachtig stuk.
Wil ook meedoen aan de impuls daar.
Impuls surae leek mij ook wel wat, maar is al vroeg.
Moet echt conditie trainen bij paardje. Dus lekker in september impuls starten

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 20:12

Ik zou starten in Ruinen maar ga denk voor Wateren.

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 09:51

Aangezien ik niet meer kan wijzigen.
Ik ben al een tijd in het bezit van een h7 transmitter met die band. Alleen die band werkt bij mij niet meer, heeft het 1x gedaan van het zomer. Met zadel krult de band om en raken de elektroden mijn pony niet meer ookal heb ik hem strakker gedaan. Nu vroeg ik me af of losse elektroden beter gaan werken dan die band

Shuristar
Berichten: 470
Geregistreerd: 11-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 16:53

JoycexEnya schreef:
Aangezien ik niet meer kan wijzigen.
Ik ben al een tijd in het bezit van een h7 transmitter met die band. Alleen die band werkt bij mij niet meer, heeft het 1x gedaan van het zomer. Met zadel krult de band om en raken de elektroden mijn pony niet meer ookal heb ik hem strakker gedaan. Nu vroeg ik me af of losse elektroden beter gaan werken dan die band


Je kunt de band ook verder naar achter leggen, heb je dat al eens geprobeerd? Zeg maar achter je singel en been. Hij werkt bij mij ook niet altijd super maar van opkrullen heb ik nog niet eerder iets gelezen / gehoord :)

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 19:45

Dat kan ik eens proberen ik heb hem op de schoft met de ttransmitter bij het hart dacht dat die heb verder naar achter hem niet pakt

Shuristar
Berichten: 470
Geregistreerd: 11-09-07

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 09:13

Wist ik ook niet maar heb ik weer van iemand anders. (Ruud geloof ik :) )