Beginnen met endurance

Moderators: Apple, Coby, petraaken, C_arola, Dyonne

marsyl

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 17:51

Mag ik even brutaal dit topic binnen vallen? :)
Ik ben me rustig weer aan het voorbereiden op het volgende endurance seizoen. Ik heb zo'n 8 jaar geleden een paar jaren endurance gereden. Ik ben toen gestopt vanwege tijdgebrek en heb me meer gefocust op de dressuur.
Nu begint het toch weer te kriebelen en ben ik me weer aan het inlezen en een beetje aan het trainen. Mijn pony zijn algemene conditie is prima en ik merk dat hij heerlijk enthousiast is als we gaan buiten rijden <3 maar we hebben nog genoeg tijd om volgend jaar weer helemaal in shape te zijn!

Nu vroeg ik me af, wat voeren jullie je paarden? Ik las iets over dat vetten heel goed zijn, bijvoorbeeld in de vorm van zonnebloemolie. Voeren jullie dat ook bij?
Op het moment krijgt mijn pony 2x daags een halve kilo sportbroek en 1 emmer lucerne. Daar doet hij het nu goed op.

Voorheen reed ik altijd op mijn veelzijdigheidszadel maar inmiddels rijd ik eigenlijk altijd met mijn dressuurzadel, want dat zit gewoon heel lekker :+ zijn er meer mensen die hiermee ook op wedstrijd rijden? Of zeggen jullie, veelzijdigheidszadel geeft toch meer bewegingsvrijheid?

Hebben jullie verder nog tips voor webshops waar ik endurance spullen kan shoppen? :D

Sorry, zijn toch veel vragen geworden! :o ben gewoon heel enthousiast weer en heb er heel veel zin in! :D

Sylendurance klasse 1 + 3 ~ 76 goedgekeurde km's
Hanny♡ nmprs

marsyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 21:22

Dank je voor je antwoordt! :) Ik ging er ook niet echt vanuit dat hij nu iets meer nodig heeft ofzo, maar toch even fijn om even een bevestiging te krijgen van een prof :D

Hanny♡ nmprs

marsyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 18:52

Super bedankt voor alle antwoorden! :) wellicht zie ik jullie volgend jaar een keertje op een wedstrijd :D

Hanny♡ nmprs

marsyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 12:06

Josien_ schreef:
Zijn hier mensen uit Brabant/omgeving Eindhoven? Ik wil volgend jaar graag eens een impuls gaan starten om te kijken of het iets voor ons is.
Natuurlijk zijn we enorm verwend met de reistijden voor dressuurwedstrijden etc ;) , maar heeft iemand een tip voor een leuke wedstrijd om te beginnen en die goed te rijden is vanaf Eindhoven :) ?

Alvast bedankt!

Ik lees even mee, ik zit omgeving noord-limburg! :)

Hanny♡ nmprs

marsyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 14:15

Oh Someren is goed te doen, super fijn *\o/*

Hanny♡ nmprs

marsyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 14:48

Mijn pony is inmiddels ook al 18 en die ben ik nu ook weer aan het trainen voor 30km. Hij is voor zijn leeftijd gewoon super fit, dus waarom niet toch? :D

Hanny♡ nmprs

marsyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 10:49

Hier ook eigen auto + trailer. Sinds een paar maanden ook mijn eigen trekauto aangeschaft ipv mijn twingo. Nu kan ik gaan en staan wanneer ik wil, ik vind het heerlijk! Ik heb nu een volvo s40 en een lichte tweepaardstrailer. Met mijn e-pony van +/- 450kg mag ik dit ook trekken met deze auto (heb sws ook BE). Ben er nog iedere dag blij mee, heerlijk die vrijheid!

Hanny♡ nmprs

marsyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 17:31

Kom jullie toch even vervelen met een fototje met mijn nieuwe hoofdstel :D ben er zo blij mee! :o
En ja het is echt roze :') :D
Afbeelding
Afbeelding

Hanny♡ nmprs

marsyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 16:03

Gefeliciteerd Lein! En ook Kyrkelover gefeliciteerd! Mooie resultaten bij zo'n pittige wedstrijd! :)

Goed Ambre dat je toch beslist hebt wat het beste voor je paard is! Soms is dat niet meteen de leukste beslising maar in dit geval wel de beste :j

Hanny♡ nmprs

marsyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 17:26

Wauw goed bezig zoutenootjes! Dat is echt de kers op de taart na zo'n dag toch? :D

Hanny♡ nmprs

marsyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 17:56

Ik train dan weliswaar nog voor klasse 1 maar hier is mijn schema; ik probeer mijn pony (18jr) 4-5x per week te trainen. Dat betekent 3-4 x rijden (meestal 1/2 buitenritten en 1x dressuur training) en dan nog 1x loswerken of longeren. Ik probeer 1x per week een langere buitenrit te plannen voor de conditie op te bouwen. De andere keer buitenrit is gewoon voor de leuk, niet te lang of snel maar meestal een lekker rustig stapritje.
Maar sommige weken heeft hij ook wel eens 3-4x vrij, net wat uitkomt :) en ik zorg wel dat hij met enige regelmaat echt een weekje niks heeft! Hij is echt heel fit op het moment en doet het goed :D :o

Vandaag heerlijk gereden met dit lekkere weer <3
Afbeelding

Hanny♡ nmprs

marsyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 14:10

Hier ook een zieligerd die niet tegen regen kan. Hij heeft weliswaar geen papieren maar we denken dat er mogelijk iets van arabier in zit. Hij is ook echt een watje met weer.. zweten zal ie echt nooit snel doen (behalve met dit weer maar dan nog vrij minimaal) maar oei als het toch een drupje regent dan is meneer erg zielig haha! :)

Hanny♡ nmprs

marsyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 07:41

Goed gedaan zeg! :j

Hanny♡ nmprs

marsyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 15:45

Mag ik vragen welke je hebt scooby? Ik heb ook een hartslagmeter van Polar de xs300 of zoiets, echt een 'oudere' versie maar werkte altijd prima. Nu krijg ik m met geen mogelijkheid meer in werking.. hoe nat ik de vacht maak, hij zegt steeds check wearlink. Terwijl als ik ga hardlopen (heb ook een humane band met dezelfde wearlink die je los kan klikken en zo voor zowel paard als mens kan gebruiken) ie het gelijk doet en de hartslag keurig aangeeft. Heb je misschien nog tips? :o

Hanny♡ nmprs

marsyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 18:40

Hmm even kijken of ik die functie er zo op heb zitten.. zal vanavond eens in de handleiding kijken :) thanks!

Hanny♡ nmprs

marsyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 20:33

Ja klopt ook, alleen effe geen idee hoe dat moet, zo bedoelde ik mijn vorige berichtje ook sorry haha :') daarom moet ik het even in de handleiding zoeken :') sorry lees het nu terug, had het beetje verkeerd verwoord :+

Hanny♡ nmprs

marsyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 21:37

Ja klopt maar heb het originele doosje nog inclusief verpakking :) Kwam er ook achter dat ik dus een GPS tracker er nog in had zitten, toen ik laatst dat doosje weer eens gevonden had.. nog nooit gebruikt. Erg he.. :o

Hanny♡ nmprs

marsyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 11:30

Nee krijg m niet aan helaas :( ik las dat de elektroden dan misschien kapot konden zijn? Ik heb deze hartslagmeter echt al minimaal 8 jaar dus..

Hanny♡ nmprs

marsyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 22:36

Zal eens rondvragen ja! Nee zender is zeker niet kapot want die gebruik ik ook bij mezelf met hardlopen en dan pakt ie de hartslag acuut dus..
Heb jij ook die GPS g1 sensor? Ding doet het prima maar geen idee wat ik ermee kan aflezen 8-)

Hanny♡ nmprs

marsyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 06:56

Oh ik dacht dat wij dezelfde hadden haha.. ik heb echt nog een oudere versie als die van jou O:) dr zit een gps band bij, zo heet die! Werkt dus perfect maar wat ik er verder mee kan geen idee.. dacht als jij mogelijk dezelfde had dat je wist wat je ermee kon doen verder :o

Hanny♡ nmprs

marsyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 15:34

En in de schadijker bossen kun je heerlijk rijden! Zijn geen echte "ruiterroutes" maar je kan met je paard toch echt een paar uurtjes erop uit! Je mag me pb-en voor verdere info ik woon daar vlakbij! Stal de Brem zou je idd evt kunnen vragen, verder evt bij de peelbergen, maar als die stallen hebben zijn het wel in een tent. Die hebben alleen een giga gebouw met rijhallen maar geen vaste stallen alleen tentstallen. Maar je zou het kunnen proberen. Voor hoeveel dagen ga je?

Hanny♡ nmprs

marsyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 07:01

Yeey! :D

Hanny♡ nmprs

marsyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 16:56

De inschrijving van Ysselsteyn is nog niet open toch? Ik wilde me inschrijven maar er staat dat de inschrijving nog niet open is. Maar er staat wel dat er van de 100 deelnemers er nog 94 plekken beschikbaar zijn.. klopt dit dan? :o

Nog een vraagje voor de 'gevorderde ruiters'.. hoeven jullie tijdens de rit nooit te plassen? :o ik kan het soms moeilijk langere tijd ophouden namelijk :( hoe doen jullie dit tijdens wedstrijden?

Hanny♡ nmprs

marsyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 17:13

Oke :') duidelijk hihi

Hanny♡ nmprs

marsyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 21:08

Dat heb ik dus ook wel.. als ik moet dan moet ik ook gewoon.. :/