Beginnen met endurance

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
neocoon
Berichten: 92
Geregistreerd: 30-12-12

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 23:19

Omdat ik zelf ook geïnteresseerd ben in endurance, heb ik even op Bokt gezocht en ik vond dit topic.

Ik vroeg mij af of er ook wedstrijden zijn voor mensen die alleen even willen kijken of het echt wel iets voor ze is. Maar dan dus zonder dat je meteen lid moet worden van de knhs.
Zijn er, behalve Etten Leur, nog meer endurance clubs, -routes, -ruiters in West Brabant (nog westelijker dan Etten Leur) of in Oost Zeeland?

Somebitch

Berichten: 17562
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 02:05

Ik kom van Tholen en rij vaak in huijbergen :)

neocoon
Berichten: 92
Geregistreerd: 30-12-12

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 22:12

Somebitch: Ik denk dat ik bij jou in de buurt woon. Wist niet dat je ook endurance rijdt.

Somebitch

Berichten: 17562
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: Zeeland

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 22:17

Ken je mij dan? :+

ambre

Berichten: 7148
Geregistreerd: 19-04-09

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 23:18

Hoi!Ik ga ook mijn debuut maken dit jaar.
Vorig jaar een x impuls gereden en vind het toch wel een leuk spelletje.
Ik heb mijn paard in Renesse staan dus daar gaat op 10/4 ook mijn debuut plaats vinden.
Heb er al zin in.Ik rij met een paard gefokte E pony.
Heeft wel wat korte voorbeentjes dus moet er op letten dat ze in balans blijft lopen.
Ik train voornamelijk dressuurmatig en probeer 2x per week buiten te rijden.
Dan rij ik 1 kortere rit en 1 lange.Voor de lange ga ik met de trailer naar de domeinen in Burgh Haamstede.
Daar kan ik heuveltraining doen en het strand op.
Wel een zware bodem.

neocoon
Berichten: 92
Geregistreerd: 30-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 21:19

Somebitch schreef:
Ken je mij dan? :+



Ik denk het wel. Je kan ook pb-en hoor :)

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 22:37

Babybeertjes schreef:
JoycexEnya schreef:
Aangezien ik niet meer kan wijzigen.
Ik ben al een tijd in het bezit van een h7 transmitter met die band. Alleen die band werkt bij mij niet meer, heeft het 1x gedaan van het zomer. Met zadel krult de band om en raken de elektroden mijn pony niet meer ookal heb ik hem strakker gedaan. Nu vroeg ik me af of losse elektroden beter gaan werken dan die band


Je kunt de band ook verder naar achter leggen, heb je dat al eens geprobeerd? Zeg maar achter je singel en been. Hij werkt bij mij ook niet altijd super maar van opkrullen heb ik nog niet eerder iets gelezen / gehoord :)


Werkt helaas ook niet

truitje

Berichten: 573
Geregistreerd: 24-01-11
Woonplaats: Amstelveen

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 23:30

heb je zon hartslagmeter echt nodig of kan je ook gewoon zonder iets rijden? en hoe vindt de ranking plaats met endurance? ik ga ook beginnen :D

Otti1977

Berichten: 3041
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: in een hutje op de hei!

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 01:49

Nog 3,5 week m'n eerste endurance wedstrijd in Epe. Ben erg benieuwd. Meer mensen die daar starten?

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 07:58

Ik start er niet maar kom kijken en helpen met iemand en misschien neem ik me camera mee :)

Otti1977

Berichten: 3041
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: in een hutje op de hei!

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 08:45

Leuk

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 10:49

Als het goed is de 60km.

Memuska

Berichten: 5008
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Belgenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 14:03

Dag iedereen!

Leuk topic om te lezen! Later, als mijn paard groot is ( :+ ) wil ik ook graag endurance gaan rijden. Ik lees dus nog wat mee.

Zijn er mensen uit België die regelmatig starten? Ik wil van de zomer graag eens "live" gaan kijken hoe dit allemaal precies in zijn werk gaat!

ilaan

Berichten: 2434
Geregistreerd: 23-03-09

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-16 14:54

Ik heb me om laten praten en vraag een startkaart aan. Ben dus erg benieuwd hoe het gaat lopen!
Heb er in ieder geval wel veel zin in :) al vind ik het ook rete spannend.

Nog even doorgaand op de hartslagmeters, heb je ook meters die je gem snelheid weergeven? Nu weet ik dat je er niet volledig op mag vertrouwen maar het lijkt me wel handig (naast je eigen controle erop natuurlijk). Doe het nu met een app maar vind dat niet heel handig.

En nog iets, mijn paard zweet sinds ze een betere conditie heeft eigenlijk maar minimaal. Maar blijven die elektroden dan wel contact houden?

AlexVB

Berichten: 915
Geregistreerd: 11-09-12
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 15:37

Memuska schreef:
Dag iedereen!

Leuk topic om te lezen! Later, als mijn paard groot is ( :+ ) wil ik ook graag endurance gaan rijden. Ik lees dus nog wat mee.

Zijn er mensen uit België die regelmatig starten? Ik wil van de zomer graag eens "live" gaan kijken hoe dit allemaal precies in zijn werk gaat!


Nederlander, maar woonachtig in het Belgische..

Als je een wedstrijd dicht bij jou wilt hebben is in april Schilde aan te raden. Wordt georganiseerd door de VLAR (op hun website vind je veel informatie). Zelf zal ik daar ook rijden..

Memuska

Berichten: 5008
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Belgenland

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 20:37

Bedankt Alex!
Da's idd niet zo ver, ik hou het in de gaten. Dan kan ik alvast eens komen kijken.
Welke afstand rijd jij mee?

ilaan

Berichten: 2434
Geregistreerd: 23-03-09

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-16 00:23

Tot zover de startlicentie aanvragen..
Nu lid van de endurance vereniging, had gebeld naar de knhs en er werd vertelt dat je dan automatisch lid bent van de knhs. Nou mooi niet dus.
Snap er nu weinig meer van en een duidelijke uitleg kan ik niet vinden. Want met individueel lid kun je weer geen startlicentie aanvragen. Nou goed, morgen maar weer bellen.

Ik zal wel stom zijn want ik snap er echt niets van. Voel me in ieder geval wel zo :')

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 00:26

Als je lid wordt van de endurancevereniging ben je inderdaad wel ook automatisch lid van de KNHS. De vereniging doet dan nl de afdracht voor jou aan de KNHS.
Als iemand bij de KNHS wat anders zei weet die persoon niet waar hij/zij het over heeft :+

Unseen

Berichten: 7297
Geregistreerd: 22-04-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 09:50

ilaan schreef:
Tot zover de startlicentie aanvragen..
Nu lid van de endurance vereniging, had gebeld naar de knhs en er werd vertelt dat je dan automatisch lid bent van de knhs. Nou mooi niet dus.
Snap er nu weinig meer van en een duidelijke uitleg kan ik niet vinden. Want met individueel lid kun je weer geen startlicentie aanvragen. Nou goed, morgen maar weer bellen.

Ik zal wel stom zijn want ik snap er echt niets van. Voel me in ieder geval wel zo :')


Wat jij zegt klopt wel, je bent wel automatisch lid van KNHS. Ik ben namelijk ook net vorige maand lid geworden van de endurance vereniging en daarmee ook van KNHS. Bij mij zorgde het ook voor twijfels, want ik was ook heel lang enkel individueel lid en er gebeurde maar niets. Ben toen zelfs ook lid geworden van de lokale rijvereniging hier, omdat ik dacht dat dat ook moest om lid te worden van KNHS (niet dus, als je alleen lid wordt van de endurance vereniging zit je al snor). Maar de verwerking van de gegevens is volgens mij gewoon wat traag. Kijk over een weekje maar nog eens op MijnEndurance en MijnKNHS, dan zul je zien dat het allemaal goed komt! Zodra je een startlicentie hebt, moet je je paard nog aanmelden bij KNHS. Daar ontstaat dan een combinatie (plus combinatienummer) uit, waarmee je vervolgens eindelijk je (gratis) startkaart voor endurance kunt aanvragen. Die krijg je dan met de post thuis. En dan kan de pret beginnen!

Ik heb mijn eerste wedstrijd in Ruinen op 9 april. Ik ben super benieuwd en heel enthousiast. Gaat eindelijk beginnen *\o/*

xxVon
Berichten: 1110
Geregistreerd: 04-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 17:55

Unseen schreef:
ilaan schreef:
Tot zover de startlicentie aanvragen..
Nu lid van de endurance vereniging, had gebeld naar de knhs en er werd vertelt dat je dan automatisch lid bent van de knhs. Nou mooi niet dus.
Snap er nu weinig meer van en een duidelijke uitleg kan ik niet vinden. Want met individueel lid kun je weer geen startlicentie aanvragen. Nou goed, morgen maar weer bellen.

Ik zal wel stom zijn want ik snap er echt niets van. Voel me in ieder geval wel zo :')


Wat jij zegt klopt wel, je bent wel automatisch lid van KNHS. Ik ben namelijk ook net vorige maand lid geworden van de endurance vereniging en daarmee ook van KNHS. Bij mij zorgde het ook voor twijfels, want ik was ook heel lang enkel individueel lid en er gebeurde maar niets. Ben toen zelfs ook lid geworden van de lokale rijvereniging hier, omdat ik dacht dat dat ook moest om lid te worden van KNHS (niet dus, als je alleen lid wordt van de endurance vereniging zit je al snor). Maar de verwerking van de gegevens is volgens mij gewoon wat traag. Kijk over een weekje maar nog eens op MijnEndurance en MijnKNHS, dan zul je zien dat het allemaal goed komt! Zodra je een startlicentie hebt, moet je je paard nog aanmelden bij KNHS. Daar ontstaat dan een combinatie (plus combinatienummer) uit, waarmee je vervolgens eindelijk je (gratis) startkaart voor endurance kunt aanvragen. Die krijg je dan met de post thuis. En dan kan de pret beginnen!

Ik heb mijn eerste wedstrijd in Ruinen op 9 april. Ik ben super benieuwd en heel enthousiast. Gaat eindelijk beginnen *\o/*



Hoe lang duurt het proces ongeveer van lid worden endurance vereniging, startkaart aanvragen en de combinatie nummer krijgen.
Ik start impuls 20 maart in KWB, maar als dit allemaal goed gaat en volgens mijn verwachting is zou ik graag echt willen starten in Leersum op 16 april. Of is dat onhaalbaar? kan altijd nog een keer impuls starten.

corrina1994

Berichten: 739
Geregistreerd: 11-12-08

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 18:16

Je kan starten als je de aanvraag hebt ingediend als het goed is! Je kan gewoon de wedstrijd organisatie dan mailen. Dus je kan gewoon mee doen in Leersum. Als later maar uit de gegevens blijkt dat je alles hebt aangevraagd etc. Dan komt het helemaal goed.

Ik weet niet of het al in dit topic gezegd is, het staat niet op de website van de endurancevereniging maar je mag dit jaar ook klasse 1 starten als je geen lid bent van de endurance vereneging.
Je moet dan wel een startpas hebben. Dus lid KNHS/rijvereniging en startpas in een discipline.
Dat is een actie dit jaar.

ilaan

Berichten: 2434
Geregistreerd: 23-03-09

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-16 18:52

Maar ik zou nu dus al wel impuls kunnen starten omdat ik lidmaatschap heb aangevraagd bij de endurance vereniging (en dus knhs)? Want dat lijkt me wel tof dan!

corrina1994

Berichten: 739
Geregistreerd: 11-12-08

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 19:02

Ja, lijkt mij wel :) toen ik voor het eerst startte zat ik met hetzelfde gedoe, ik had uiteindelijk alle gegevens een dag voor de wedstrijd binnen dacht ik. Maar toen had ik ook gewoon de organisatie gemaild en maakte niet uit.

Dus ja je mag nu gewoon impuls starten lijkt mij. Alles wat jij hebt aangevraagd is daar echt wel ontvangen voor Ysselstein... En al helemaal voor Kootwijkerbroek...

ambre

Berichten: 7148
Geregistreerd: 19-04-09

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 20:34

Nou dat is ook een mooi verhaal.Ik wil klasse 1 starten en dus nu dik 50€ kwijt terwijl het niet nodig is?

ilaan

Berichten: 2434
Geregistreerd: 23-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-16 20:37

ambre schreef:
Nou dat is ook een mooi verhaal.Ik wil klasse 1 starten en dus nu dik 50€ kwijt terwijl het niet nodig is?


Hoezo niet nodig? Om officieel klasse 1 te starten heb je sowieso een knhs en endurance vereniging lidmaatschap nodig (en een startlicentie maar die is €35 voor de endurance), dan is dat toch niet voor niks die €50?