Beginnen met endurance

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
scooby09

Berichten: 2200
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 17:47

Heftig Billy gelukkig zijn jullie er goed afgekomen.

Ik heb gewoon simpele kar .
Weet niet meer waar gekocht maar Google weet dat vast wel.
Hele zware kratten met melkflessen piept hij wat onder maar ben blij dat ik niet meer zo hoef te sjouwen.
Hij koste toen ook de wereld niet.

marsyl

Berichten: 1635
Geregistreerd: 02-05-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 20:39

billy3105 schreef:
Pony struikelde, en viel hierdoor, zn hoofd was groen :(:) arm kind, ik maakte gebruik van mijn valtrainingen door te proberen over Mn schouder te rollen, maar ik was al zo dichtbij dat Mn cap de grond eerder had als verwacht : Ach als pony dan alleenmaar A/1 waardes heeft mag ik niet verder klagen :oo

Pfoe jeetje zo zie je maar weer he, wat eventjes struikelen soms kan doen.. fijn dat je je niet heel erg bezeerd hebt en dan paardlief ook niks had! :j

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 09:15

Het kan zijn dat ik het al gevraagd heb en dat er al antwoord is gegeven maar ik kan het via de zoekfunctie niet zo snel terugvinden. Mag je met een geluidsdempende oornetje starten?

Vorig jaar hebben we zonder gestart maar hebben we wel elke wedstrijd samen met een ander gereden. Dit jaar gaan we voor het eerst alleen rijden en eigenlijk rijden we thuis alleen maar met oornetje als we alleen rijden. Komt zelden voor dat we zonder rijden als we naar buiten gaan.

Endurance: Impulsklasse + 1 (22,4 goedgekeurde km’s) | Klasse 1 + 5 (163,6 goedgekeurde km’s) | Klasse 2 + 1 (47,8 goedgekeurde km’s)
_mjwb @ [WN-ITP] Dutch Dynamite goes western

Charlottemv
Berichten: 904
Geregistreerd: 05-05-15
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 20:02

Aangezien ik al een paar keer voorbij heb zien komen dat ruiters in dit topic gaan trainen in de Eiffel stel ik hier even mijn vraag.. ik ga binnenkort naar de Eiffel voor een paar dagen en zoek een leuk adresje om een paard te huren en een rit te maken (met of zonder begeleiding maakt niet uit) mijn Duits is alleen echt vreselijk en ik kom dus totaal niet uit die website van Eiffel zu pferd :n

OLG Gladiolo mijn Spaanse allemansvriend

AlexVB

Berichten: 915
Geregistreerd: 11-09-12
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 07:21

Pascalle90 schreef:
Aangezien ik al een paar keer voorbij heb zien komen dat ruiters in dit topic gaan trainen in de Eiffel stel ik hier even mijn vraag.. ik ga binnenkort naar de Eiffel voor een paar dagen en zoek een leuk adresje om een paard te huren en een rit te maken (met of zonder begeleiding maakt niet uit) mijn Duits is alleen echt vreselijk en ik kom dus totaal niet uit die website van Eiffel zu pferd :n



http://stal-escapade.nl/ zijn Nederlanders en begeleiden je perfect.

Sponsor Passion4Horses Genghis Khan:
Horseflex supplementen
Partner Alex VB:
FitLine supplementen

AlexVB

Berichten: 915
Geregistreerd: 11-09-12
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 07:23

_mjwb schreef:
Het kan zijn dat ik het al gevraagd heb en dat er al antwoord is gegeven maar ik kan het via de zoekfunctie niet zo snel terugvinden. Mag je met een geluidsdempende oornetje starten?

Vorig jaar hebben we zonder gestart maar hebben we wel elke wedstrijd samen met een ander gereden. Dit jaar gaan we voor het eerst alleen rijden en eigenlijk rijden we thuis alleen maar met oornetje als we alleen rijden. Komt zelden voor dat we zonder rijden als we naar buiten gaan.


volgend de FEI regels mag het niet. Ik weet niet hoe men in NL hier tegenaan kijkt. In België mag het in ieder geval niet.

Sponsor Passion4Horses Genghis Khan:
Horseflex supplementen
Partner Alex VB:
FitLine supplementen

marsyl

Berichten: 1635
Geregistreerd: 02-05-09
Woonplaats: Limburg

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 13:08

Zo vandaag laatste trainingsritje gedaan voor Someren! Daar starten we lange klasse 1. Wilde vandaag enkel wat extra kilometers trainen, maar meneer had er best zin in! Wel veel gestapt omdat ik hem niet té hard wilde trainen. Goed op conditie dus :D
Afbeelding

Sherivey
Berichten: 8484
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 13:45

marsyl schreef:
Zo vandaag laatste trainingsritje gedaan voor Someren! Daar starten we lange klasse 1. Wilde vandaag enkel wat extra kilometers trainen, maar meneer had er best zin in! Wel veel gestapt omdat ik hem niet té hard wilde trainen. Goed op conditie dus :D
[ [url=m/RKeAK1.jpg]Afbeelding[/url] ]

Goed bezig! Wij rijden momenteel wat kortere of rustige ritten. Starten korte klasse 1 (eerste wedstrijd) :)

:wave:

marsyl

Berichten: 1635
Geregistreerd: 02-05-09
Woonplaats: Limburg

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 14:12

Ik vanaf nu ook hoor! Geen hele lange ritten meer maar gewoon lekker in beweging en soepel houden :D maar wilde toch even de conditie testen aangezien wij in Ysselsteyn nog 21km hebben gestart en nu best snel al 31km. Als hij nu niet goed had aangevoeld had ik me afgemeld maar hij voelde heel fit :D

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20034
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 20:53

Geven jullie ook extra eiwitten oid bij ritten rond de 20 km? Ik had vd week voor het eerst dat er eentje na de rit wat stijfjes was...

Sherivey
Berichten: 8484
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 04:20

Gypsy schreef:
Geven jullie ook extra eiwitten oid bij ritten rond de 20 km? Ik had vd week voor het eerst dat er eentje na de rit wat stijfjes was...

Heb nog maar een paar keer iets boven de 20 km gezeten. Maar had nog niet het idee dat er iers extra's nodig was.

Is vitamine E + selenium niet een optie? Heb daar zelf geen ervaring mee, maar ken wel mensen die dat gebruiken bij paarden die flink trainen ivm hun spieren (correct me if I'm wrong)

:wave:

billy3105
Ik hou van poffertjes!
Berichten: 2394
Geregistreerd: 07-02-11

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 05:41

Mijn kwpn heeft nooit geen supplementen gehad, enkel luzerne en eiwitrijk hooi, maar die heeft geen directe aanleg op stijf (uitzondering van regen)
De 2* pony krijgt bietenpulp en merrie muesli dus die krijgt daaruit de eiwitten. En natuurlijk eiwitrijkhooi

&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.
Spoiler:
nieuwsgierige, kijk maar eens in mijn profiel

Hilli

Berichten: 22932
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 06:13

Gypsy schreef:
Geven jullie ook extra eiwitten oid bij ritten rond de 20 km? Ik had vd week voor het eerst dat er eentje na de rit wat stijfjes was...

Nee, zou ook niet nodig moeten zijn als je ruwvoer voldoende bevat. Mogelijk kan wat extra vitamine E wel helpen. Denk ook kritisch na over waarom er nu wel spierpijn is (kou, tempo van de rit, ...) en eerder niet.

billy3105
Ik hou van poffertjes!
Berichten: 2394
Geregistreerd: 07-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 07:07

Als je wil weten of hij iets te kort komt, kun je bloed laten trekken, is wel (net zoals wanneer er bij jou bloed wordt afgenomen) een beetje een moment opname, maar geeft wel een beeld wat hij eventueel te kort zou kunnen komen, en vAn daaruit kun je dan gericht gaan kijken samen met je dierenarts wat het eventueel zou kunnen zijn. Hij is er dan toch om bloed af te nemen, dus een beetje sparren met ideeën kan nooit kwaad

&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.
Spoiler:
nieuwsgierige, kijk maar eens in mijn profiel

Malenka

Berichten: 7516
Geregistreerd: 04-10-06

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 11:01

20km is niet veel. Daar zou naar mijn idee ook niks bijzonders voor nodig zijn. Kan je paard 20km niet aan dan heeft hij nog geen basisconditie of heb je echt veel te hard gereden voor het niveau van je paard.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20034
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 11:43

Bedankt voor alle antwoorden!
We hebben vorig jaar eigenlijk wel langere ritten gereden. Vit e krijgt ze. Het andere paard heeft nergens last van. Qua tempo moeten we ze vooral inhouden eigenlijk.

Enige wat ik kan bedenken is volgende keer de dag na de rit toch nog even een stapritje doen oid.

Psydoxy

Berichten: 2124
Geregistreerd: 03-04-06

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 22:31

Laatste weekend om in te schrijven voor Someren :D

Endurance 2024: http://endurancesomeren.com
MONGOL DERBY FINISHER 2019 - GAUCHO DERBY FINISHER 2022

marsyl

Berichten: 1635
Geregistreerd: 02-05-09
Woonplaats: Limburg

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 16:52

Startlijsten voor Someren staan erop :D gaan er meer mensen naar Someren? :)

Sherivey
Berichten: 8484
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 18:41

marsyl schreef:
Startlijsten voor Someren staan erop :D gaan er meer mensen naar Someren? :)

Waar vind ik de startlijst? :o?

:wave:

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 19:00


Endurance: Impulsklasse + 1 (22,4 goedgekeurde km’s) | Klasse 1 + 5 (163,6 goedgekeurde km’s) | Klasse 2 + 1 (47,8 goedgekeurde km’s)
_mjwb @ [WN-ITP] Dutch Dynamite goes western

Sherivey
Berichten: 8484
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 19:08


:wave:

Veertje2

Berichten: 166
Geregistreerd: 28-04-15

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 19:43

Mis alleen de coördinaten of het adres van Gp1 op de 23 km. Kaart lezen is niet het sterkste punt van mijn groom

Sherivey
Berichten: 8484
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 21:55

Hoe zit het met die GPX bestanden? Nemen jullie die altijd mee tijdens het rijden? Ik kan er niet echt wijs uit namelijk :')

:wave:

Psydoxy

Berichten: 2124
Geregistreerd: 03-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 21:57

Zo.... 't staat erop, behalve het roadbook voor de Xperience, iets met wegwerkzaamheden waar ik vandaag toevallig bij uitkwam >;), dus dat moet nog aangepast worden #morgen

Endurance 2024: http://endurancesomeren.com
MONGOL DERBY FINISHER 2019 - GAUCHO DERBY FINISHER 2022

Psydoxy

Berichten: 2124
Geregistreerd: 03-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 21:58

Veertje2 schreef:
Mis alleen de coördinaten of het adres van Gp1 op de 23 km. Kaart lezen is niet het sterkste punt van mijn groom


Zie programmaboekje

Endurance 2024: http://endurancesomeren.com
MONGOL DERBY FINISHER 2019 - GAUCHO DERBY FINISHER 2022

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 bezoekers