Beginnen met endurance

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 19:05

Ik heb veel meegelezen. Maar volgend jaar denk geen endurance meer voor mij. Ik heb mij al afgemeld, voor mij is het te duur voor 2 wedstrijden lid worden en geen ambitie voor hoger dan klasse kort 1. Nu ik de kalender heb gezien ben ik blij dat ik het gedaan heb.

Psydoxy

Berichten: 2124
Geregistreerd: 03-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 19:34

Ethelate schreef:
Voor mij geldt hetzelfde Ambre & Kayleigh, al is Ysselstein en Someren ook te doen qua afstand, maar mogelijk te vroeg in het seizoen.


Zowel Ysselsteyn als Someren is makkelijk terrein voor jonge paarden. Ysselsteyn meer naast de weg en verschillende keren provinciale weg oversteken.

Alvast wat insite info Someren. Nieuwe locatie, geen drukke weg meer en korte route geen hekken, bruggen of drukke wegen oversteken. :D

jojoleinee

Berichten: 2658
Geregistreerd: 11-05-10

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 19:56

Voor mij dit jaar ook geen wedstrijden vrees ik. Zou me voor 1 of 2 wedstrijden aanmelden nu bijna alles in het zuiden is afgelast. Hopelijk komen er wel wat leuke andere ritten langs los van de endurance competitie..

Wijslander

Berichten: 5777
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 20:03

Ik twijfel ook nog wat te doen. Niet zozeer vanwege afstanden, maar het merendeel van de wedstrijden is op zaterdag en dan heb ik geen groom... Zonder vind ik veel te spannend en met een onbekend iemand eigenlijk ook. Plus onze trekauto gaat terug naar waar die vandaan komt en voorlopig nemen we even geen nieuwe, teveel gedoe gehad de laatste tijd.

Dus... ^)

scooby09

Berichten: 2208
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 05:34

Ik vind de kalender ontzettend mooi maar ik bof dan ook om in het midden van het land te wonen.

En ik beschik over eigen vervoer en mijn man en zoon groomen mij altijd als ik niet iemand anders heb.

Denk dat diegene uit het zuiden misschien wel beter uit naar België kunnen uit wijken.

Sherivey
Berichten: 8625
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 11:20

Ik denk ook dat in het midden van het land de mooiste ritten uitgezet kunnen worden. Hier in de buurt zou ik bvb alleen huijbergen weten waar je echt flinke routes kunt uitzetten

jojoleinee

Berichten: 2658
Geregistreerd: 11-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 11:59

Dilan93 schreef:
Ik denk ook dat in het midden van het land de mooiste ritten uitgezet kunnen worden. Hier in de buurt zou ik bvb alleen huijbergen weten waar je echt flinke routes kunt uitzetten


Omgeving Breda kun je ook heel goed rijden!

AlexVB

Berichten: 915
Geregistreerd: 11-09-12
Woonplaats: Belgisch Limburg

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 13:23

Voor de zuiderlingen. Er zijn ook wedstrijden in Vlaanderen. Stekene, Beernem, Lanaken (De mooiste ;) ) en Maasland. Dat zijn al 5 mooie wedstrijden die men kan rijden. Plus dan Someren en Ysselsteijn en men heeft 7 mooie wedstrijden verdeeld over het seizoen.

Malenka

Berichten: 7562
Geregistreerd: 04-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 13:54

Dilan93 schreef:
Ik denk ook dat in het midden van het land de mooiste ritten uitgezet kunnen worden. Hier in de buurt zou ik bvb alleen huijbergen weten waar je echt flinke routes kunt uitzetten


Ik heb jaaaaren geleden een wedstrijd in Huijbergen gereden (en ik trainde er zo nu en dan). Dat was super! Ik zou het niet erg vinden als daar weer een wedstrijd zou komen.

Linda_Fleur

Berichten: 5223
Geregistreerd: 29-01-04

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 14:15

Ik reed in Epe mijn eerste korte klasse 2 zonder groom en dat prima bevallen! Vergt wel wat extra organisatie maar ik ben van plan komend jaar ook zonder groom te starten, in ieder geval ik laat mij er niet van weerhouden te starten als ik geen groom heb kunnen regelen.

Sherivey
Berichten: 8625
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 14:56

Als ii ga starten, zal dat waarschijnlijk ook zonder groom zijn. Al denk ik dat dat in de klasse I nog wel gaat?

Sherivey
Berichten: 8625
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 14:56

Malenka schreef:
Dilan93 schreef:
Ik denk ook dat in het midden van het land de mooiste ritten uitgezet kunnen worden. Hier in de buurt zou ik bvb alleen huijbergen weten waar je echt flinke routes kunt uitzetten


Ik heb jaaaaren geleden een wedstrijd in Huijbergen gereden (en ik trainde er zo nu en dan). Dat was super! Ik zou het niet erg vinden als daar weer een wedstrijd zou komen.

Dat zou zeker tof zijn :j

Van

Berichten: 6525
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: Nieuw-Buinen

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 15:10

Ik zit in het noorden dus België is al helemaal geen optie :D

ambre

Berichten: 7148
Geregistreerd: 19-04-09

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 16:27

Waar kan ik de wedstrijden in België vinden en hoe zit dat met winstpunten en lidmaatschap van vereniging?

Otti1977

Berichten: 3041
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: in een hutje op de hei!

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 17:19

Jammer in Epe geen klasse 1..gaat hem dus weer niet worden.

Psydoxy

Berichten: 2124
Geregistreerd: 03-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 17:50

ambre schreef:
Waar kan ik de wedstrijden in België vinden en hoe zit dat met winstpunten en lidmaatschap van vereniging?


https://app.equibel.be/prg/events/calen ... =CE&lng=NL

Staan er nog niet op. Als je de wedstrijd wil rijden moet je een riding permission aanvragen... á €20,- (even uit m'n hoofd) bij de KNHS. Dat is per paard, per seizoen.

Voor de wedstrijd doe je een mailtje dat je aan de wedstrijd meedoet. Naderhand geef je de uitslag door en wordt het evt. winstpunt op je lijstje bij geschreven.

(Als ze al lijstjes voor de endurance bijhouden bij de KNHS :Y) :x )

Charlottemv
Berichten: 905
Geregistreerd: 05-05-15
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 10:58

Gaat zo’n wedstrijd er in België hetzelfde aan toe als ik Nederland of zijn er toch wel verschillen?

Somebitch

Berichten: 17562
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: Zeeland

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 11:56


laura22

Berichten: 1147
Geregistreerd: 10-10-07
Woonplaats: Veenendaal

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 16:25

Stille meelezer meld zich.

Jammer dat Leersum niet er bij staat, wilde daar volgend jaar 1x mee rijden om te kijken of we het leuk vinden.
Het is bij mij letterlijk om de hoek dus was een goeie optie geweest.
Verder volg ik graag verder mee toen ik jonger was vaak gegroomd en blijf de sport leuk vinden

PaulineS
Berichten: 246
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Diemen

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 14:15

Wat ik niet zo goed begrijp is dat als er geen wedstrijd in de buurt is, dat het dan voor een aantal mensen overgaat... Bij endurance ben je toch echt een hele dag onder de pannen. Ook in de klasse 0 of 1. Reistijd is maar een deel van de dag. Ik snap dat je vanuit Zeeland niet perse gaat starten in Noord Oost Groningen, maar er zit toch nog een heel gebied tussen....

ambre

Berichten: 7148
Geregistreerd: 19-04-09

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 14:23

Nou 3 uur enkele reis en dan nog een flinke rit vind ik nogal wat.Voor mijn 5 jarige vind ik dat te belastend.Bovendien is het voor mij maar voor de leuk er bij.Gelijk er een weekend van maken wordt hem niet.Ik heb gewoon mijn werk, honden en rest vd veestapel.
Maar afgelopen jaar waren er zo al 5 op max 2 uur enkele reis.Daar hadden wij onze zinnen op gezet.

scooby09

Berichten: 2208
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 14:59

Woon je zo diep onderin Nederland Ambre.?
Dan is anders lid worden van een Belgische vereniging wel het voordeligst voor jou.
Er is vast iemand in dit Topic die dat precies weet .

Of gewoon een RP aan vragen winstpunten worden ook gewoon toegekend door het KNHS dus ook dat kan gewoon.
Somebitch heeft al een mooie link geplaatst.


Otti1977 schreef:
Jammer in Epe geen klasse 1..gaat hem dus weer niet worden.

Wedstrijden er om heen wel IJselstein en Buinen..
Daar eentje uitkiezen geen optie.?

funnypony11
Berichten: 857
Geregistreerd: 02-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 15:11

scooby09 schreef:
Otti1977 schreef:
Jammer in Epe geen klasse 1..gaat hem dus weer niet worden.

Wedstrijden er om heen wel IJselstein en Buinen..
Daar eentje uitkiezen geen optie.?


Ik denk dat jij Ysselsteyn bedoelt in Limburg of niet? Zie namelijk IJsselstein (Utrecht) niet in de planning staan?

Ik ga ook kijken bij de Belgische vereniging. Het wordt inderdaad lastiger nu om wedstrijden in Nederland te rijden.

Psydoxy

Berichten: 2124
Geregistreerd: 03-04-06

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 15:23

In een van de kleinste landen ter wereld, waar de infrastructuur perfect is en we 'zeuren' over een reistijd van 4 uurtjes op een dag. Excuses zoeken om maar niet te ver te hoeven rijden met de trailer.... er zijn landen waar 10 uur enkele reis heel normaal is voor een 30 km te paard. Alles is relatief :Y)

Van

Berichten: 6525
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: Nieuw-Buinen

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 15:27

Moet het wel mogelijk zijn...
Zelf heb ik geen probleem met langs reistijden. Helaas denkt mijn chauffeur daar anders over