Iemand ervaring met Tekna vzh zadel tijdens langere ritten?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
LovesSam

Berichten: 628
Geregistreerd: 18-01-11
Woonplaats: Nijmegen

Iemand ervaring met Tekna vzh zadel tijdens langere ritten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-12-13 10:54

Hee!

Ik ben op zoek naar een nieuw zadel voor het TREC seizoen. Nu viel mijn oog op het merk Tekna, heeft iemand hier ervaring mee? ik ben benieuwd hoe het zadel zich houd met lange ritten, hoe de kwaliteit-prijsverhouding is en hoe het onderhoud van het nep leer is.

Alvast bedankt!

Groetjes :)


N0a
Berichten: 4770
Geregistreerd: 11-02-07

Re: Iemand ervaring met Tekna vzh zadel tijdens langere ritten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 10:57

Ik heb zelf een vzh, rijd niet lang buiten maar mijn bijrijder wel. Die gaf aan dat in de zomer het zadel wel erg warm wordt en je flinke zweet billen krijgt. :P (na een uur of 3.) Ik heb hier zelf overigens geen last van. Verder fijne zadels in onderhoud, ik veeg af en toe een babydoekje er overheen of een handdoek met water en that's it. Die van mij is van april en ziet er nog uit als nieuw. :)

LovesSam

Berichten: 628
Geregistreerd: 18-01-11
Woonplaats: Nijmegen

Re: Iemand ervaring met Tekna vzh zadel tijdens langere ritten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-12-13 10:59

dat kan inderdaad wel een nadeel zijn voor mij, we zitten ongeveer 5 uur op het zadel tijdens de wedstrijden in de zomer. dankjewel voor je reactie :)

N0a
Berichten: 4770
Geregistreerd: 11-02-07

Re: Iemand ervaring met Tekna vzh zadel tijdens langere ritten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 11:49

Ja dat kan ik mij voorstellen. Leer isoleert toch wel beter naar mijn idee. Verder niks aan te merken op het zadel, super zadel van een zeer goede kwaliteit!

olga

Berichten: 1758
Geregistreerd: 28-08-01
Woonplaats: Nederweert

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 13:49

Mijn vriend heeft een tekna zadel en heeft daar ritten tot en met 30 km mee gerden. Hij vindt het een heerlijk zadel . Hij zit fijn en blijft ook mooi. Hiervoor had hij een Wintec, maar is over de Tekna veel beter te spreken.

corrina1994

Berichten: 739
Geregistreerd: 11-12-08

Re: Iemand ervaring met Tekna vzh zadel tijdens langere ritten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 14:01

Ik heb een Tekna dressuur zadel maar ik heb hier nooit meer dan 40 km mee gereden, vind het zelf erg prettig zitten :) Heb het zadel maar een jaar echt gebruikt maar het ziet er nog goed uit, de dressuur versie heeft wel kniewrongen die je er af kan halen, weet niet hoe dat met de vzh is.

En ik heb ook veel met Wintecs gereden, dan vind ik de tekna toch veel fijner :D

Endurance klasse III + III

MiepprinZ
Berichten: 1507
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Coevorden

Re: Iemand ervaring met Tekna vzh zadel tijdens langere ritten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 23:22

Ik heb begin dit jaar ook een Tekna veelzijdigheidszadel gekocht, ik vind het een super fijn zadel en heb er dan nog geen moment spijt van gehad! Ik rijd er oa Trec en cross mee, maar van zweten heb ik (rijd wel altijd met kunstlerenzitvlak) geen last! Bij mij kunnen de kniewrongen er ook af en verplaats of weggelaten worden.

:D :D :D In het bezit van: PrinZ (v. Flemmingh) en een mini-me-PrinZ: DublinZ (v. Universeel) :D :D :D

kvika

Berichten: 3764
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: stompetoren

Re: Iemand ervaring met Tekna vzh zadel tijdens langere ritten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 23:39

Heb een ijslander Tekna, op zich prima zadeltje, maar heb ook een Eques Sella.
Moet zeggen dat ik echt wel merk hoeveel beter,zachter en fijner mijn leren zadel zit.

tja....

Anoniem

Re: Iemand ervaring met Tekna vzh zadel tijdens langere ritten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 02:20

Ik heb de dressuur Tekna, heerlijk zadeltje, eigenlijk geen onderhoud, af en toe even met een nat doekje eroverheen en weer schoon, het is geen nep leer maar gewoon kunstof? Of bedoel je daarmee nep leer :p? Ja in de zomer heb je soms zweet billen maar dat heb je in een leer zadel ook :=? Heb het zadel nu 2 jaar en ziet er nog zo goed als nieuw uit :)

LovesSam

Berichten: 628
Geregistreerd: 18-01-11
Woonplaats: Nijmegen

Re: Iemand ervaring met Tekna vzh zadel tijdens langere ritten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-12-13 11:03

Iedereen bedankt voor de reacties :)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 bezoekers