koudbloed in warm lage vuursche

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
brig
Berichten: 162
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Warmond

koudbloed in warm lage vuursche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-03 15:22

Dan ik ook maar een verslagje schrijven over ons endurance avontuur in Lage Vuursche. Zaterdagavond al op ons gemak naar Lage Vuursche gereden met onze Fjorden Plinka en Irene. En daar lekker gekletst, beborreld en erg weinig geslapen vanwege een losgebroken paard.
Ik deed mee aan klasse II en moet om 9.30 van start. De massastart gaf geen problemen en we gingen rustig op pad. Ik reed mee met Annalynn, Tonkie, Gerrita dus heel wat ponies bij elkaar. Erg leuk. Gerrita ging er al vlot ervandoor.
Tot aan de vetgate samen gereden met nog verschillende andere ruiters die dat wel gezellig vonden. Onderweg wisselden mijn grooms en die van Annalynn elkaar mooi af zodat de paarden onwijs veel water over zich heen gehad hebben.
Bij de PA na 13 minuten aangeboden en moesten wanwege drukte even wachten. resultaat een hartslag van 44 volgende keer dus iets eerder aanbieden. De arts vond dat ze er nog erg goed bijstond.Toen erg lang wachten op het voordraven maar er stond genoeg gras dus heeft Plinka lekker staan grazen. Het voordraven gaf geen enkel probleem. Nog zelf snel twee blikjes drinken naar binnen gegoten en snel opzadelen en met mijn krentenbol in mijn hand naar Annalynn en Tonkie toe die heel lief op mij stonden te wachten.
En verder weer met zijn drieen. Annalynn kon erg goed te paard de hekken open doen waarna we er alle drie rijdend doorheen konden. Moet daar toch maar eens op gaan oefenen. De PA voor klasse I passeerden we al snel . Wij hebben trouwens onderweg geen enkele keer verkeerd gereden, een beetje geluk misschien? Op de heide kon je de warmte nu wel goed voelen.
Op ongeveer 45 km kwamen we bij een groompunt en daar stond Plinka wel erg te hijgen. We zijn toen een stuk gaan stappen en de dames stapten gezellig met mij mee. Daarna rustigaan verder voor het laaste stukje wat wel heeeel lang leek. Op 1km ernaast gaan stappen.
Vorig jaar kwam ik altijd over de finish met een hartslag van 70-80 en moest dan goed koelen om de hartslag laag genoeg te hebben voor de nakeuring. Ik had mij er al bij neergelegd dat dat altijd zo zou zijn omdat ik met een fjord rij. Ook nu stonden de koelspullen al klaar. ....maar hartslag bij de finish was 52!!!! Ik kan er nog niet over uit. Wat een superpaardje, 30 graden is voor ons kennelijk geen probleem meer.

We hebben vandaag wel erg rustig gereden (gem 10.03) maar als er dan van de 31 starters maar 16 over de finish komen dan vindt het van onze ponies een hele goede prestatie. Ik ben erg trots op mijn gele gevaar en denk dat we nu toch wel klaar zijn voor de klasse III in Holten.

Lotte heeft de kennismakingsklasse gereden met Plinka's moeder Irene. Deze dame is nu 15 en aan een tweede jeugd begonnen als endurance paard. Zij hebben rustig gereden maar zijn wel probleemloos door alle keuring heen gekomen. De makke fokmerrie is veranderd in een sportpaard en heeft heerlijk gelopen. Samen met een arabier die moest galopperen om Irene in draf bij te houden. Lotte kan er nog steeds niet over uit. Kortom ze zijn verslaafd kunnen we voortaan samen op pad erg gezellig.

hobbelheks

Berichten: 8844
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 15:24

goed gedaan
en in holten kom ik je vast wel tegen

gerritje

Berichten: 757
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 15:28

super hoor van jou en Plinka. leuk dta we in holten met drie fjorden klasse 3 gaan rijden.

brig
Berichten: 162
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-03 15:44

Maar ging jij niet voor de 100 nogwat in Holten? Ik hou het nog even bij 8o km. Heelhuids thuisgekomen en alle zooi weer opgeruimd. Ik heb zondagavond mijn kofferbak lekker dicht gelaten en lekker onder de douche gestapt.

Ganna

Berichten: 854
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Bijna in Utrecht. De dames in HR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 16:10

Leuk he? En wat goed van de knollies. We mogen trots zijn! Geniet er nog maar even van!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 16:25

Ik zag vanuit de verte jullie twee gele dames in de paddock staan na de wedstrijd, mooi gezicht was dat en ze stonden er allebei uiterst tevreden bij! Heb je helaas niet zien rijden, wel Tonkie en Djilan gesproken en van hen hoorde ik hoe goed het was gegaan met jullie. Super! En ook fijn dat Irene een nieuwe 'carrière' is begonnen, goed te horen dat ze zo veel plezier heeft gehad! Leuk dat Lotte nu zo enthousiast is!

Zijn jullie erbij in Wittelte of zie ik jullie in Holten weer?

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 18:07

Ik vind het superknap van jullie. eg woar (kom uit Utereg hè!!)

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 18:35

'Holten' begint nu toch te kriebelen bij mij... Het word die of Katwijk. Holten heb ik liever qua omgeving, maar de datum valt voor mij ellendig Boos!

Nu ik lees dat er zoveel Bokkers rijden daar krijg ik er toch zin in... moet maar eens overleggen wat er dan te regelen valt qua auto en grooms (want mijn familie groomen? Nee hoor...)

brig
Berichten: 162
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-03 08:20

Ik ga niet meedoen in Wittelte dat is voor mij erg ver rijden. Ik heb me ingeschreven voor Kootwijkerbroek en dan naar Holten. Lotte gaat waarschijnlijk ook meedoen in Holten.

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 11:51

Gefeliciteerd! Ook al is de fjord niet mijn type paard, ik vind het wel ontzettend leuk om te lezen hoe ze steeds beter meedraaien met de arabiertjes in de endurance sport Lachen

Ganna

Berichten: 854
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Bijna in Utrecht. De dames in HR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 19:50

Thanx!